Kolos na mieliźnie

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 1253
Rejestracja: 2006-06-12, 04:33
Lokalizacja: UK

Kolos na mieliźnie

Post autor: Wicher »

Takiego zdarzenia nie było na Zatoce Gdańskiej od dawna: statek, pełen importowanego węgla, zmierzający z USA do portu w Gdyni, ugrzązł na mieliźnie w odległości około 3 kilometrów od celu podróży. Wczoraj od rana usiłowano sprowadzić kolosa z płycizny.

- Na mieliznę wszedł "Fu Min", pływający pod banderą panamską - mówi kpt. ż.w. Wojciech Oziemski, kapitan portu Gdynia. - Załoga składa się z Chińczyków. "Fu Min" to masowiec, ma w swych ładowniach 63 tysiące ton węgla. Mierzy 226 metrów długości, a zanurzony jest na 12,7 metra. Przypłynął do nas z portu Mobile w USA. Na szczęście, nie zagraża żegludze.

Nie wiadomo, jaka jest przyczyna tego zdarzenia. Być może doszło do zmiany głębokości w rejonie toru wejściowego z morza do portu w Gdyni, wskutek oddziaływania prądów morskich albo wirów wody, spowodowanych przez śruby napędowe dużych jednostek.

Ściągnięcie masowca z mielizny może kosztować kilkanaście tysięcy euro - ocenia Cezary Gumiński, agent statku. - Do tej pracy potrzeba aż 5 holowników. Będziemy wyjaśniać powody awarii. Według map, tor podejściowy do Gdyni powinien mieć 14 metrów głębokości.
Statek miał wczoraj przycumować przy nabrzeżu Holenderskim w Gdyni, by wyładować węgiel przeznaczony dla polskiego odbiorcy.

Kazimierz Netka - NaszeMiasto.pl

http://gdynia.naszemiasto.pl/wydarzenia/963839.html
Za dzień, za dwa, za noc, za trzy choć nie dziś...
Za noc, za dzień doczekasz się, wstanie świt...
Piotr S.
Posty: 2413
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

O by sie szum nie zrobił , że to wegiel z importu być może dlatego tak cicho o tym , bo zaraz sie znajdzie ktoś kto zrobi to co było pare lat temu z firmą Halex z Elbląga , która importowała wegiel barkami do Elbląga.
Gdzie w tym wypadku politycy podjeli decyzje aby ratować polskie wydobycie wprowadzając wysokie cła na importowany rosyjski węgiel , co doprowadziło do upadku polskiego importera .
A tak swoją drogą czy ten statek http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=773607
dalej tkwi na mieliżnie?
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2033
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Post autor: dessire_62 »

Piotr S. pisze:A tak swoją drogą czy ten statek dalej tkwi na mieliżnie?
Ale sorry?dlaczego?Powinno być go widać.
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: polsteam »

stateczek uwolniono po paru godzinach...

a następnego dnia w rejonie wejścia na mieliznę Hydrograf 10 survey'ował raz przy razie... ;)
wyślą pogłębiarkę, żeby w tym miejscu poprawiła co trzeba...


statek juz wyładował węgiel i popłynął sobie...
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2033
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Post autor: dessire_62 »

A dlaczego nie działa strona z ruchem statków na zatoce, zastrzeżona?
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: polsteam »

może cos przeprojektowali software'owo w vesseltrackerze...


ale działa pod tym:
http://www.vesseltracker.com/en/Port/GDYNIA/Map.html


musisz pamiętac, że bezpłatny vesseltracker ma opoznienie - chyba 12 godzi, albo dobę...


jezeli chodzi o widocznośc statków i ich "znikanie" w AIS, to wiadomo, że widać statki w sasięgu VHF, bo takimi falami sygnały AIS ze statków trafiaja do stacji brzegowych, z których dane są wrzucane do takich vesseltrackerów i innych, podobnych..
ODPOWIEDZ