szwindel global łorming zdemaskowany na poważnie...
: 2025-04-30, 12:20
Nie widziałem płonącego pojazdu z LPG
A zasady... , dobra, mniejsza o to, mity to mity.
Warship Discussion Board
https://fow.pl/forum/
Ja widziałem, ale nie LPG było przyczyną pożaru.
Przed 2008 rokiem istniało takie powiedzenie: z każdej zarobionej „dychy” Niemiec oszczędzał 4, Chińczyk 6, a Brytyjczyk wydawał 12.Gregski pisze:Diabli wiedzą. Rynek wewnętrzny był zawsze ich problemem. Mentalne rzecz biorąc przeciętny Chińczyk raczej oszczędza niż konsumuje.SiSi pisze: W tym kontekście wstrzymania eksportu, ciekawi mnie, jak długo „Państwo Środka” wytrzyma. Nie mają na tyle dużego rynku wewnętrznego, aby wchłonąć produkcję przeznaczoną na eksport.
Raczej nie.Z drugiej strony widziałem kraje niemal zalane chińskim sprzętem. Na przykład byłem zdziwiony ile chińskich samochodów można zobaczyć na ulicach w Cartagenie.
Azja południowowschodnia, Ameryka Południowa i Środkowa jest otwarta na chińskie produkty. Pytanie czy to wystarczy.
Pojazdy same z siebie raczej nie. Te ladne kosztuja duzo. Realnie koszty jazdy, dla Tesli Model 3 lub Y wynosza około 30 zł za przejechanie 100 km — zimą ta kwota się podwaja.SiSi pisze: Daj spokój — elektryki to fajne pojazdy, ale w gruncie rzeczy mają tylko trzy zalety: są tańsze w eksploatacji, odsuwają rurę wydechową od skupisk miejskich i są znacznie cichsze.
Nie wiem jak z tą taniością. Słyszałem że ładowanie z ładowarki tanie nie jest. Ale nigdy nie używałem więc nie wiem.
Dokladnie. Jest na to przepis — pojazdy z instalacją LPG nie mogą parkować w parkingach bez wentylacji mechanicznej. Elektryki sa czasami pod to podpinane.Peperon pisze: 2025-04-30, 17:44 Zakazy dla pojazdów z LPG wynikają z kosztów montażu wentylacji o dużej wydajności w garażach podziemnych. Jak deweloper policzył koszty to doszedł do wniosku, że taniej wyjdzie powiesić odpowiedni znak zakazu...
Prawdę mówiąc, to nie słyszałem o samozapłonie zbiornika LPG. A o takowych zdarzeniach z bateriami w samochodach elektryczny, to i owszem. Najciekawsze jest to, że nawet po zalaniu wodą całego elektryka, bateria pali się nadal...SiSi pisze: pojazdy z instalacją LPG nie mogą parkować w parkingach bez wentylacji mechanicznej. Elektryki sa czasami pod to podpinane.
W pełni to rozumiem. O ile statystycznie samochody elektryczne rzadziej się zapalają, to gdy już dojdzie do zapłonu baterii, efekty są bardzo spektakularne
No przecież rynku już dawno nie ma.SiSi pisze: Mam nadzieję, że rynek to zweryfikuje - i każdy w Europie będzie mógł kupić to, co chce.
Prawda. Najstarsze modele Tesla S maja 'tylko' 13 lat. I zazwyczaj juz 2-3 baterie.Gregski pisze: Ilość pożarów elektryków to 0.37 na 1000.
W przypadku spalinowych to 0.42 na 1000.
Czyli elektryki bezpieczniejsze.
... Tyle tylko, że do statystyk samochodów spalinowych wchodzą również dwudziestokilkuletnie (i starsze) trupy.
Elektryki to w najgorszym przypadku paroletnie pojazdy.
No i spróbuj ugasić baterię...
Sama sobie generuje tlen do zabawy.Peperon pisze:
Prawdę mówiąc, to nie słyszałem o samozapłonie zbiornika LPG. A o takowych zdarzeniach z bateriami w samochodach elektryczny, to i owszem. Najciekawsze jest to, że nawet po zalaniu wodą całego elektryka, bateria pali się nadal...
No to znajdź i poczytaj, dlaczego strażacy do gaszenia płonących elektryków mają specjalne kontenery, które zalewają wodą i... czekają.
Mniej więcej - pełna zgoda.Ja tam.uwazam.ze przed elektrykami jest wielka przyszłość i ostatecznie pewnie wygraja. Przez elektryka rozumiem samochód napędzany silnikiem elektrycznym który ma wiele przewag nad spalinowym. Ale taki przysłowiowy elektryk musi mieć sensowne źródło prądu.
I dlatego idealnym rozwiązaniem jest elektryczny pick-up z generatorem na paceMaciej3 pisze: Żaden akumulator ładowany z sieci nie jest sensowny w tym kontekście.