Dzięki rocznikom z lat 1985-2008 otrzymanym od PRS-u (za co bardzo dziękuję) mogłem uzupełnić już opisane typy (w MIR-ach 20 uzupełnień jest stosunkowo najmniej).
Ponadto chciałbym podziękować p. Franciszkowi Necelowi za udostępnienie fotografii kutra
Hel 3, należącego do jego ojca Augustyna Necela, oraz za zdjęcia pływającej kawiarni
Liwia.
1)
Lech Gdy 14
(MIR 20) (SOEJ; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, rej. 30.IV.1937; 22,9 BRT, 10,9 NRT, ? ton; 15,10×4,81×? m; silnik Lilpop, Rau i Löwenstein, 60 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Jakub Dettlaff II) -->
X.1939 niem. Lech(?) Got 14 (Jakub Dettlaff II)(?) --> 1941 niem. pomocniczy trałowiec M 3118 --> VII.1942 niem. pomocniczy dozorowiec DH 17 (Kriegsmarine) --> niem. NFV 2 --> niem. MA 1 --> 31.VIII.1946
Der-6 (Wacław Grzelak) --> V.1947?
Dar-6 (Wacław Grzelak) --> 27.III.1949 wszedł we mgle na mieliznę koło latarni Czołpino, ściągnięty 10.VI.1949 -->
Dzi-68 --> przed 1961
Koł-3 (Bałtyk) --> dalsze losy po 1961 roku?
2)
Ludwika Gdy 67
(MIR 21) (SOER; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, rej. 26.X.1937; 22,4 BRT, 11,15 NRT, ? ton; 15,10×4,81×? m; silnik Lilpop, Rau i Löwenstein, 60 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Ludwik Staszewski) -->
X.1939 niem. Ludwika(?) Got 67 (Ludwik Staszewski)(?) --> niem. NFV 1 --> niem. Go 42 --> 31.VIII.1946
Der-8 (Bolesław Tomicki) --> V.1947?
Dar-8 (Bolesław Tomicki) -->
Dzi-75 -->
Koł-4 (Bałtyk)(?) --> przed 1961
Dzi-3 (Belona) --> dalsze losy po 1961 roku?
3)
Rekin Kuź 17
(MIR 22) (SOES; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, rej. 26.X.1937; 22,4 BRT, 11,5 NRT, ? ton; 15,10×4,81×? m; silnik Lilpop, Rau i Löwenstein, 60 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Edmund Budzisz) -->
X.1939 niem. Rekin(?) Kuß 17 (Edmund Budzisz)(?) --> VIII.1940 (rekw., Op. „Seelöwe”) niem. jednostka pomocnicza Kuß 17 (Kriegsmarine) --> zwr. 15.IV.1941 niem. Kuß 17 (Edmund Budzisz)(?) --> niem. Kra 2 --> III.1946 niem. Luf 135 (Fishery Control Board) --> 31.VIII.1946
Kuź-68 (Edmund Budzisz) --> 1949
Wła-40 (właściciel: Morska Centrala Handlowa, użytkownik: Edmund Budzisz) --> 1957
Jas-12 (Józef Muża -->
Józef Detlaff) --> istniał w 1961 roku, dalsze losy?
4)
Brygida Jas 4
(MIR 28) (SOEZ; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, rej. 12.V.1938; 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Adam Długi) -->
X.1939 niem. Brygida(?) P. Hei 4 (Adam Długi)(?) --> 30.IV.1941 niem. poławiacz torped P. Hei 4 (Kriegsmarine) --> po III.1945
Jas-1 (Jan Długi --> w II. poł. 1945 rekw.
Polska Marynarka Wojenna --> zwr. pocz. 1946 -->
Adam Długi) --> po 1961
Wła-30 --> dalsze losy?
5)
Bernard WWs 5
(MIR 29) (SOFA; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, uk. 1937, rej. 12.V.1938; 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Jakub Myślisz) -->
X.1939 niem. Bernard(?) Groß 5 --> po III.1945
WWs-5 (prywatny) --> 1950?
Wła-5 (PRS 41087 --> przeł. lat 60-tych i 70-tych
PRS 410087) (prywatny --> przed 1961
Gryf --> przed 1985
Wojciech i Józef Schmidt) (w 1990: 19 BRT, 5 NRT, 7 ton; 15,20×4,87×1,53 m; silnik 4-cyl. Puck B-100, 100 KM, pomocnicze ożaglowanie ok.43 m kw.; 8 węzłów) --> 16.I.1961 w sztormie, wszedł na mieliznę, ok. 1 Mm na wsch. od Władysławowa, ściągnięty --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?
6)
Cecylia Gdy 35
(MIR 30) (SOFB; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, rej. 12.V.1938; 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Mikołaj Deppisz) --> prawdopodobnie sprzedany w Norwegii w IV. kw. 1939 roku.
7)
Cyryl Chł 30
(MIR 31) (SOFC; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, rej. 12.V.1938; 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Józef Czapp) -->
X.1939 niem. Cyryl(?) Chl 30(Józef Czapp)(?) --> po III.1945
Chł-3 (Józef Czapp) --> 1949
Wła-30 --> 1956
Koł-82 --> 1958
Świ-1 --> 1960
Gdy-34 --> dalsze losy po 1961 roku?
8 )
Daniel WWs 37
(MIR 32) (SOFD; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, rej. 12.V.1938; 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Juliusz Dettlaff) -->
X.1939 niem. Daniel(?) Groß 37 (Albert Dettlaff) --> 7.IX.1940 (rekw., Op. „Seelöwe”) niem. jednostka pomocnicza Groß 37 (Kriegsmarine) --> zwr. 6.III.1941 niem. Groß 37 (Albert Dettlaff)(?) --> niem. Sas 23 --> w 1947 oczekujący na rewindykację, nie rewindykowany --> dalsze losy ??
9)
Donata Gdy 27
(MIR 33) (SOFE; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, rej. 12.V.1938; 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Feliks Wesserling) -->
X.1939 niem. Donata Got 27 (Feliks Wesserling) --> 15.III.1941 niem. poławiacz torped Got 27 (Kriegsmarine) --> zwr. 11.XII.1941 niem. Got 27 (Feliks Wesserling)(?) --> Ki 336 --> 31.VIII.1946
WsG-21 (Leonard Muża) --> 1951
Jas-30 --> 1955
Gdy-51 --> †30.III.1955 ok. 7 Mm na płn.-wsch. od Helu, podniesiony i naprawiony --> 1964
Wła-35 --> 1980
WsG-26 --> skreślony z rejestru PRS przed 1990 rokiem
10)
Edward Gdy 61
(MIR 34) (SOFH; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, uk. 1938, rej. 29.VIII.1938; 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Jakub Scheibe II) -->
X.1939 niem. Edward(?) Got 61 --> 26.V.1941 niem. poławiacz torped Got 61 (Kriegsmarine) --> 27.IX.1945
Gdy-61 (Antoni Scheibe) --> po V.1947
Gdy-29 (PRS 41102 --> przeł. lat 60-tych i 70-tych
PRS 410102) (Antoni Scheibe) (w 1966: 22 BRT, 8 NRT, ? ton; 15,22×4,91×1,78 m; silnik 2-cyl. Skandia 262A, nr silnika 2223317(?222317), rok prod. 1947, 85 KM, pomocnicze ożaglowanie ok.43 m kw.; ? węzłów) --> wycofany z eksploatacji w latach 80-tych
11)
Emilia Hel 6
(MIR 35) (SOFI; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, rej. 29.VIII.1938; 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Jan Myślisz) -->
X.1939 niem. Emilia(?) Groß 44 (Jan Myślisz) --> 25.VIII.1940 (rekw., Op. „Seelöwe”) niem. jednostka pomocnicza Groß 44 (Kriegsmarine) --> 1942 niem. jednostka pomocnicza DPr 31 (Kriegsmarine) --> 1944 niem. pomocniczy dozorowiec Vs 331 (Kriegsmarine) --> 20.IV.1946
Hel-43 (Jan Myślisz) --> dalsze losy po 1961 roku ?
12)
Filip Gdy 83
(MIR 36) (SOFJ; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, 29.VIII.1938; 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik Deutz, 100 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Paweł Krüger) -->
X.1939 niem. Filip(?) Got 83 (Paweł Krüger)(?) --> 15.III.1941 niem. poławiacz torped Got 83 (Kriegsmarine) --> zwr. IV.1942 niem. Got 1 --> 1943? niem. Taucherboot 2 (Kriegsmarine) --> niem. Thora (Kriegsmarine) --> po V.1945? niem. L 2250 --> 21.XII.1946
Gdy-83 (Szczepan Felisiak) --> III.1947
Koł-26 (Szczepan Felisiak) --> ok. IX.1947
Ust-26 (Edward Sowiński) --> I.1948
Dar-26 (Edward Sowiński, Wiktor Malczewski --> ok.1949
Wiktor Malczewski) --> po 1949?
Ust-11 --> przed 1952
Jesiotr(?) Ust-29 --> III.1952 wyrzucony na brzeg koło Władysławowa, ściągnięty --> IV.1953
Wła-95 (PRS 41162) (SOTP)
(Gryf) --> † 8.XII.1961 w wyniku przecieku, zatonął na wysokości Chłapowa
UWAGA: Jest bardzo prawdopodobne, że w III.1947 roku nie został zarejestrowany w Kołobrzegu.
13)
Felicja Kuź 16
(MIR 37) (SOFK; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, rej. 29.VIII.1938; 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Wiktor Budzisz) -->
X.1939 niem. Felicja(?) Kuß 16 (Wiktor Budzisz)(?) --> 7.IX.1940 (rekw., Op. „Seelöwe”) niem. jednostka pomocnicza Kuß 16 (Kriegsmarine) --> niem. Fle 125 --> 31.VIII.1946
Hel-19 (Leonard Budzisz) --> przed 1961
Wła-44 (prywatny) --> po 1961
WsG-21 --> dalsze losy ?
14)
Irena Jas 6
(MIR 38) (SOFQ; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, rej. 17.II.1939; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,09×4,90×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Ryszard Konhke) -->
X.1939 niem. Irena(?) P. Hei 6 (Ryszard Konhke) --> 10.VIII.1940 (rekw., Op. „Seelöwe”) niem. jednostka pomocnicza P. Hei 6 (Kriegsmarine) --> 26.V.1941 niem. poławiacz torped P. Hei 6 (Kriegsmarine) --> zwr. 24.X.1942 niem. Irena(?) P. Hei 6 (Ryszard Konhke) --> 1947
Jas-66 (Ryszard Konhke) --> dalsze losy po 1961 roku ?
15)
Ignacy Hel 22
(MIR 39) (SOFP; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, rej. 17.II.1939; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,09×4,90×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(F. Foth)(?) -->
X.1939 Ingrid Hel 22 (F. Foth) --> 10.VIII.1940 (rekw., Op. „Seelöwe”) niem. jednostka pomocnicza C 127 Mo (Kriegsmarine) --> †26.X.1940 kanał Gravelines, wypadek, podn. i napr. --> Ingrid Hel 22 (F. Foth) --> 1946 niem. Luf 137 (Fishery Control Board) --> 2.VI.1946
Gdy-81 (Czesław Szydłowski) --> po 1961
Łeb-30 (Jerzy Konkel) --> 5.III.1969 osiadł na mieliźnie w pobliżu wejścia do portu w Łebie, nie ściągnięty? uznany za stracony? --> dalsze losy po 1969 roku?
16)
Helena Gdy 97(?)
(MIR 41) (SOFO; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, uk. 1939, rej. 17.II.1939; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,09×4,90×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Jan Hermann) -->
X.1939 niem. Helene Got 29 (Jan Hermann)(?) --> 10.VIII.1940 (rekw., Op. „Seelöwe”) niem. jednostka pomocnicza Got 29 (Kriegsmarine) --> zwr. 1941(?) Fortuna Got 3 --> po III.1945
Gdy-3 (PRS 41105 --> przeł. lat 60-tych i 70-tych
PRS 410105) (Jan Hermann) (w 1966: 23 BRT, 9 NRT, 8 ton; 15,09×4,90×1,83 m; silnik 2-cyl. Skandia 262A, nr silnika 222731, rok prod. 1949, 85 KM, pomocnicze ożaglowanie ok.43 m kw.; 7 węzłów) --> istniał w 1967 roku, dalsze losy?
17)
Gabryela Gdy 94
(MIR 42) (SOFM; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, rej. 17.II.1939; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,09×4,90×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Hermann Krüger) -->
X.1939 niem. Gabryela(?) Got 52 (Hermann Krüger) --> 15.III.1941 niem. poławiacz torped Got 52 (Kriegsmarine) --> zwr. 11.XII:1941 niem. Got 52 (Hermann Krüger)(?) --> III.1946 Luf 20 (Fishery Control Board) --> 2.VI.1946
Gdy-18 (Michał Sołończyk) --> po 1961
Jas-65 -->
Hel-36 --> dalsze losy ?
18)
Henryk Gdy 95
(MIR 43) (SOFN; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, rej. 17.II.1939; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,09×4,90×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów) -->
po IX.1939 ??? --> III.1946 Luf 26 (Fishery Control Board) --> 11.IX.1946
Gdy-9 (Anastazy Konkol) -->
Jas-42 (Bronisław Wysocki, Elżbieta Budzisz) --> †14.XI.1979 podczas holowania, w wyniku przecieku do maszynowni i ładowni
UWAGA: możliwe, iż zmobilizowany w końcu VIII.1939 otrzymałby wówczas ozn. T-? z numerem w zakresie od 1 do 24, możliwe jest również, że zamiast litery "T" były litery "KT
19)
Gustaw Gdy 96(?)
(MIR 44) (SOFL; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, rej. 17.II.1939; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,09×4,90×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów) -->
po IX.1939 Westerplatte (Kriegsmarine) --> Ki 353 --> w 1947 oczekujący na rewindykację, nie rewindykowany? --> dalsze losy ?
UWAGA: możliwe, iż zmobilizowany w końcu VIII.1939 otrzymałby wówczas ozn. T-? z numerem w zakresie od 1 do 24, możliwe jest również, że zamiast litery "T" były litery "KT"
Uwaga możliwe iż w czasie wojny Niemcy używali go pod oznaczeniem Vit 5.
20)
Jeremi Gdy 98
(MIR 45) (SOFU; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, rej. 21.VI.1939; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,09×4,90×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów) --> zmobilizowany 31(?).VIII.1939:
T-?(z numerem w zakresie od 1 do 24, możliwe że zamiast litery "T" były "KT") -->
po IX.1939 ??? --> III.1946 Luf 184 (Fishery Control Board) --> w 1947 oczekujący na rewindykację, nie rewindykowany? --> dalsze losy ?
21)
Janina znak ryb.?
(MIR 46) (SOFT; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, rej. 21.VI.1939; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,09×4,91×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów) --> zmobilizowany 31(?).VIII.1939:
T-?(z numerem w zakresie od 1 do 24, możliwe że zamiast litery "T" były "KT") --> losy po IX.1939 roku ?
22)
Karol Gdy 92(?)
(MIR 47) (SOFW; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, rej. 21.VI.1939; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,09×4,90×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów) --> zmobilizowany 31(?).VIII.1939:
T-?(z numerem w zakresie od 1 do 24, możliwe że zamiast litery "T" były "KT") --> losy po IX.1939 roku?
23)
Krystyna znak ryb.?
(MIR 48) (SOFV; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, rej. 21.VI.1939; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,09×4,91×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów) --> zmobilizowany 31(?).VIII.1939: T-?(z numerem w zakresie od 1 do 24, możliwe że zamiast litery "T" były "KT") --> losy po IX.1939 roku?
24) bez nazwy (MIR 54)(?) (St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, ∞ ; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,10×4,90×? m) --> zdobyty przez Niemców w trakcie budowy --> losy po IX.1939 roku?
25) bez nazwy (MIR 55)(?) (St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, ∞ ; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,10×4,90×? m) --> zdobyty przez Niemców w trakcie budowy --> losy po IX.1939 roku?
26) bez nazwy (MIR 56)(?) (St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, ∞ ; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,10×4,90×? m) --> zdobyty przez Niemców w trakcie budowy --> losy po IX.1939 roku?
27) bez nazwy (MIR ??) (St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, ∞ ) --> jego budowę planowano rozpocząć w 1939 roku, ale zamiary te przekreślił wybuch II. wojny światowej
28) bez nazwy (MIR ??) (St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, ∞ ) --> jego budowę planowano rozpocząć w 1939 roku, ale zamiary te przekreślił wybuch II. wojny światowej
UWAGA: jedna z trzech nie ukończonych jednostek podobno otrzymała polski znak rybacki Gdy 89 i po ukończeniu służyła pod banderą niemiecką, lecz jej nazwa w tym okresie jest nieznana, od III.1946 jako Luf 129 (179)? w ramach alianckiej Fishery Control Board, w 1947 oczekiwała na rewindykację
nie udało się przyporządkować do przedwojennego kutra, jednostkę istniejącą w 1961 roku:
a) 1949 Wła-23 (1938) (właściciel: Morska Centrala Handlowa, użytkownik: Józef Czapp)--> Gda-15 --> Gdy-113 (Jedność Rybacka) --> po 1961 Łeb-7 --> Wła-10 --> Jas-79 --> dalsze losy?
UWAGA: W przypadku kutrów powojennej budowy, zmiana numerów PRS-u z pięciocyfrowych na sześciocyfrowe nastąpiła na przełomie lat 60-tych i 70-tych; natomiast radiowe sygnały wywoławcze zostały im odebrane prawdopodobnie w I. poł. lat 60-tych)
29) Gdy-84 (PRS 41013 --> PRS 410013) (SOUY; St. Rybacka w Gdyni, nr budowy 17/402, typ KG-150, uk. 1947) (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, użytkownik: Ludwik Fidosz) --> kon.1947 Koł-25 (właściciel: Stocznia Rybacka w Gdyni, użytkownik: Ludwik Fidosz --> 1949 właściciel: Morska Centrala Handlowa, użytkownik: Spółdzielnia Pracy Połowów Morskich) --> 1950 Ust-3 (prywatny) --> Ust-20 --> przed 1956 Wła-90 (Gryf --> po 1961 Stanisław Rycaj, Edmund Szymański --> przed 1979 Edmund Szymański) --> 13.II.1956 osiadł na mieliźnie na wys. Kuźnicy, po kilku dniach ściągnięty --> †4.X.1979, w trakcie holowania, na płn. od Rozewia w wyniku przecieku kadłuba.
30) Dzi-47 (PRS 41316 --> PRS 410316) (SOUE; St. Rybacka w Gdyni, numer budowy 18/402, typ KG-150, uk. 1947, rej. I.1948;; silnik Junkers, nr silnika 24900, 100 KM) (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, użytkownik: Stefan Dąbrowski) --> Dar-4 --> 10.X.1948 uprowadzony do Szwecji, rewindykowany w 3.XII.1948 --> po II.1949 Świ-69 (właściciel: Morska Centrala Handlowa, użytkownik: Barka) --> 1950 Koł-20 (Barka) --> 1951 Dzi-8 (Belona) --> Koł-27 --> 1960 Jas-30 (Bolesław Konkel --> po 1981 Stanisław Konkel) --> ???1987 jacht żaglowy s/y Vagabond III??? --> przebudowa nie zrealizowana?????
UWAGA: przebudowa na jacht żaglowy oficjalnie nie potwierdzona
31) WsG-23 (St. Rybacka w Gdyni, nr budowy 19/402, typ KG-150, rozp. jesień 1945, wod. 1945, uk. 1946, przek. użyt. XI.1946, rej. XII.1946; silnik MWM, nr silnika 181831, 110 KM) (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, użytkownik: Ignacy Urbanek) --> †23.IV.1948 zatonął w trakcie holowania na łowiskach władysławowskich, w wyniku przecieków, po kolizji z duńskim statkiem „Astrid”.
32) WsG-30 (PRS 41336) (SONF; St. Rybacka w Gdyni, nr budowy 20/402, typ MIR-20(?), uk. 1946, rej. 1947; silnik 100 KM) (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, użytkownik: Jan Gabryszak) --> przed 1952 Gdy-96 (Jan Gabryszak --> Jadwiga Gabryszak) --> †17.XII.1962, wszedł na mieliznę 3 Mm od ujścia przekopu Wisły, wobec nie rentowności ściągnięcia, uznany za stracony.
33) WsG-26 (PRS 41212 --> PRS 410212) (SOMS; St. Rybacka w Gdyni, nr budowy 21/402, typ KG-150, uk. 1946, rej. I.kw.1947; silnik 100 KM) (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, użytkownik: Jan Kołos, Józef Saczewa) --> przed 1952 (1950?) Gdy-41 (Jedność Rybacka) --> 1963 WsG-7 (Front Narodowy) --> 1966-1967 poza eksploatacją --> 1968 Dar-19 (Zenon Jaskuła) --> 1972 Ust-29 (Czesław Małolepszy i wspólnicy) --> 1979 Jas-91 (Jan Wysocki) --> istniał w 1982 roku, skreślony z rejestru PRS przed 1985 rokiem.
34) Hel-3 (PRS 41315 --> PRS 410315) (St. Rybacka w Gdyni, nr budowy 47/402, typ KG-150, uk. 1947, rej. I.poł.1947; silnik Volund(?) 80 KM) (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, użytkownik: Augustyn Necel) --> 10.X.1951 Wła-51 (Augustyn Necel --> przed 1982 Jan Schmidt) --> istniał w 1982 roku, skreślony z rejestru PRS 1983? roku.

- Hel-3.jpg (34.78 KiB) Przejrzano 9810 razy
35)
WsG-29 (PRS 41164) (STOX; St. Rybacka w Gdyni, nr budowy 48/402, typ KG-150, uk. 1947, rej 1947; silnik Volund?, 80 KM)
(Stanisław Okoński) -->
Gdy-95 (Stanisław Okoński) --> przed 1952
Wła-103 (Gryf) --> † 22.II.1968, wszedł na mieliznę pomiędzy Białą Górą a latarnią Stilo, nie ściągnięty, uznany za stracony.
36)
Gdy-47 (PRS 41121 -->
PRS 410121) (SOMU; St. Rybacka w Gdyni, nr budowy 49/402, typ KG-150, uk. 1947, rej. I.1947; silnik 2-cyl. Völund, nr silnika 2499, 70/80 KM)
(właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, użytkownik: Antoni Brzozowski) --> po II.1949
Świ-56 (właściciel: Antoni Brzozowski, użytkownik: Barka) --> 1951?
Gdy-47 (Jedność Rybacka) --> 1967
Hel-34 (Szczepan Felisiak) --> po 1989
Jas-34 (Kazimierz Kowalski) --> istniał w 1994 roku, dalsze losy?
UWAGA: możliwe, że w latach 60-tych (od 1958??) nosił nazwę Berek, najprawdopodobniej w latach 80-tych podmieniono kutry
37)
Koł-27 (PRS 41327 -->
PRS 410327) (SOIG; St. Rybacka w Gdyni, nr budowy 50/402, typ KG-150, uk. 1947, rej. 1947; silnik 2-cyl. Völund, nr silnika 2536, 70/80 KM)
(właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, użytkownik: Józef Czapp, Antoni Muża --> 1949?
Koł-27 (Barka) --> 1952?
Koł-2 (Bałtyk) --> 1965
Koł-97 (Florian Litwinionek) --> 1979
WsG-14 (Edward Radgowski) --> istniał w 1982, skreślony z rejestru PRS przed 1985 rokiem.
UWAGA: nie można wykluczyć, iż pierwsza rejestracja kutra nastąpiła w Gdyni.
38)
Koł-26?
(PRS 41289 -->
PRS 410289) (SNHN; St. Rybacka w Gdyni, nr budowy 51/402, typ KG-150, rozp. 1947, odebr. 29.XI.1947; silnik Völund, nr silnika 17891, 70/80 KM)
(właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, użytkownik: Józef Myślisz) --> przed IX.1948
Arka 26 Koł-26
(Arka) --> pocz. 1950
Dar-47 (Barka --> 1.I.1952
Kuter) --> po II.1952
Dar-10?
(Kuter) --> 1956? kuter hydrograficzy
Dickson (SUM) --> 1960?
Koł-85 -->
Dzi-10 -->
Hel-38 --> dalsze losy?
UWAGA: Nazwa po przejęciu ze stoczni i numer stoczniowy, prawdopodobne. Bardzo możliwe, ze Józef Myślisz nie przejął kutra, pomimo iż przekazanie było planowane.
39)
Gdy-39 (PRS 41303 -->
PRS 410303) (SOEG; St. Rybacka w Siankach, nr budowy 4/401, typ KS-150, rozp. VI.1946, uk. Stocznia Rybacka, Gdynia, uk. 1948; silnik 2-cyl. Völund, nr silnika 2538, 70/80 KM)
(właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, użytkownik: Polaris --> przed 1952
Jedność Rybacka) --> 1965
Wła-18 (Augustyn Kroll) --> 1972
Jas-8 (Jan Kohnke) --> istniał w 1984, skreślony z rejestru PRS przed 1990 rokiem.
40)
Gdy-… (PRS 41331 -->
PRS 410331) (SOPA; St. Rybacka w Siankach, numer budowy 6/401, typ KS-150, rozp. VII.1946, uk. Stocznia Rybacka, Gdynia, uk. 1947, rej. 1947; silnik 2-cyl. Völund, nr silnika 2539, 70/80 KM)
(właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, użytkownik: Sergiusz Orłowski) --> III.1948
Koł-30 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, użytkownik: Sergiusz Orłowski) -->
Maria Koł-21
(Morska Centrala Zaopatrzenia, Kołobrzeg) --> 1952?
Gdy-24 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia, użytkownik: Sergiusz Orłowski, --> przed 1967
Leokadia Orłowska-Wittbrodt (w 1966: 21 BRT, 6 NRT, ? ton; 14,25×4,85×1,97 m; silnik 2-cyl. Völund M-230, nr silnika 2539, 70 KM, pomocnicze ożaglowanie ok.43 m kw.; 7 węzłów) --> przed 1981
Leokadia Orłowska-Wittbrodt, Jan Gryckiewicz --> przed 1985
Janusz Gryckiewicz) (w 1990: 21 BRT, 6 NRT, ? ton; 15,00×4,80×1,80 m; silnik 2-cyl. Völund M-230, 70 KM, pomocnicze ożaglowanie ok.43 m kw.; 7 węzłów) --> 22.IV.1981, wszedł na mieliznę w rejonie Świbna, ściągnięty --> istniał w 1991 roku, dalsze losy ?
41)
Arka 13 Gdy-20
(PRS 41027 -->
PRS 410027) (SOTZ; St. Rybacka w Siankach, nr budowy 7/401, typ KS-150, rozp. VIII.1946, uk. Stocznia Rybacka, Gdynia, uk. 1947, w ekspl. 31.IV.1948; silnik 2-cyl. Völund, 70/80 KM) --> po III.1949
Ust-52 (Barka --> 1.I.1952
Korab) --> po II.1952
Ust-9 (Korab) --> przed 1955
Arka 13 Wła-77
(Arka) --> 1.I.1955
Wła-77 (Szkuner) --> 1959
Łeb-29 (10-lecie PRL) --> 1967
Wła-47 (Stanisław Jamrozik --> 1984
Zbigniew Schmidt) --> prawdopodobnie wycofany z eksploatacji w 1987 roku
42)
Gdy-52 (PRS 41197 -->
PRS 410197) (SOOO; St. Rybacka w Siankach, nr budowy 9/401, typ KS-150, rozp. pocz.1947, uk. Stocznia Rybacka, Gdynia, uk. 1947)
(właściciel: Państwowe Centrum Wyszkolenia Morskiego, użytkownik: Państwowa Szkoła Rybaków Morskich) ---> III.1950
Arka 18 Gdy-52 --> po 1952 Wła-125
(Arka) --> 1.I.1955
Wła-125 (Szkuner) --> 1960
Gdy-31 (Mirosław Czułowski --> przed 1980
Mikołaj Czułowski --> przed 1988
Jadwiga Czułowska) (w 1989: 24 BRT, 7 NRT, ? ton; 15,00×4,26×? m; silnik 2-cyl. Völund M-230, 70 KM, pomocnicze ożaglowanie ok.43 m kw.; 8 węzłów) --> istniał w 1990, dalsze losy?
43)
Arka 12 Gdy-7
(PRS 41332 -->
PRS 410332) (SONI; St. Rybacka w Siankach, numer budowy 10/401, typ KS-150, rozp. pocz.1947, uk. Stocznia Rybacka, Gdynia, uk. 1947)
(Arka) --> po III.1949
Ust-51 (Barka --> 1.I.1952
Korab) --> po II.1952
Ust-8 (Korab) --> przed 1955
Arka 12 Wła-76
(Arka) --> 1.I.1955
Wła-76 (Szkuner) --> 1960
Łeb-28 (10-lecie PRL) --> 1968
Wła-38 (Bernard Mach --> przed 1980
Józef i Maria Mach --> przed 1982
Wojciech Milewczyk --> przed 1985
Leon Budzisz) (w 1989: 24 BRT, 7 NRT, ? ton; 15,00×4,85×? m; silnik 4-cyl. Puck B-120W, 120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok.43 m kw.; 9 węzłów) --> po 1993/przed 2002 kawiarnia pływająca
Liwia (Mirosław Adamczyk) --> istnieje

- liwia.JPG (114.29 KiB) Przejrzano 9810 razy
44)
NPo-12 (PRS 41275 -->
PRS 410275) (SOUA; St. Rybacka w Siankach, nr budowy 11/401, typ KS-150, rozp. pocz.1947, St. Rybacka w Gdyni, uk. 1947; silnik Völund, nr silnika 2537, 70/80 KM)
(właściciel: Morska Centrala Handlowa, użytkownik: Józef Szurlej) --> 28.XII.1948 uprowadzony do Szwecji, 1.II.1949 rewindykowany --> po III.1949
Świ-68 (właściciel: Morska Centrala Handlowa, użytkownik: Barka) --> po I kw.1949
Ust-56 (Barka --> 1.I.1952
Korab) --> po II.1952
Ust-12 (Korab) --> lata 50-te
Dar-11 (Kuter) --> 1960
Jas-61 (Józef Konkel --> przed 1980
Maksymilian Dahl) --> przed 1982
WsG-37 (Włodzimierz Kędzierzawski) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed 1990 rokiem.
UWAGA: Przyporządkowanie nazwy Świ-68 domniemane.
45)
Gdy-147 (PRS 41029 -->
PRS 410029) (SOIR; St. Rybacka w Siankach, numer budowy 12/401, typ KS-150, rozp. 1947, uk. St. Rybacka w Gdyni, uk. 1947; silnik Skandia, nr silnika 222275, 85 KM)
(Spółdzielnia Gospodarcza Związku Walki Młodych) --> III?.1949
Świ-55 (Barka) --> 1950
Arka 91 Gdy-84 --> Wła-64
(Arka) --> 1.I.1955
Wła-64 (Szkuner) --> 1967
Hel-23 (Kazimierz Konkel) --> przed 1982
Wła-66 (Antoni Konkel) ---> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed 1990 rokiem.
46)
Arka 20? Gdy-146 (St. Rybacka w Siankach, nr budowy 13/401, typ KS-150, rozp. 1947, uk. St. Rybacka w Gdyni, uk. 1948, silnik 2-cyl. Völund, 70/80 KM)
(Arka) --> †24.II.1950, 15 Mm na płn. od latarni Hel, zderzenie z sowieckim statkiem s/s „S. Kirow”
UWAGA: Możliwe, że wrak został podniesiony oraz nabyty (Morską Centralę Zaopatrzenia, Gdynia) i w związku z planami odbudowy nadano mu numer PRS 41030, jednak ostatecznie zrezygnowano z tych planów.
47)
Gdy-150 (PRS 41326 -->
PRS 410326) (SOIF; St. Rybacka w Siankach, nr budowy 14/401, typ KS-150, rozp. 1947, uk. St. Rybacka w Gdyni, uk. 1948; silnik Scandia, nr silnika 222719)
(Morski Urząd Rybacki) --> po III.1949
Świ-57?
(właściciel: Morski Urząd Rybacki, użytkownik: Barka) --> 1950
Koł-26 (właściciel: Morski Urząd Rybacki, użytkownik: Barka --> 1952
Barka) --> 1959
Gdy-53 (Augustyn Specht) --> 1961
WsG-10 (Augustyn Specht --> przed 1982
Andrzej Specht) --> istniał w 1984, skreślony z rejestru PRS przed 1990 rokiem.
UWAGA: U pierwszego użytkownika pełnił funkcje kutra dozorczego
48)
Belona 1 Dzi-60
(PRS 41186 -->
PRS 410186) (SNEH; St. Rybacka w Siankach, nr budowy 15/401, typ KS-150, rozp. 1947, uk. St. Rybacka w Gdyni, uk. 1947; silnik Scandia, 85 KM)
(właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, użytkownik: Belona) --> przed 1952
Dzi-1 (Belona) --> od 1964 poza eksploatacją --> 1972
Koł-91 (Mieczysław Szmidt --> 1982
Stanisław Kurdziel) --> ???1987 jacht żaglowy s/y
Oliver??? --> przebudowa nie zrealizowana ????
UWAGA: przebudowa na jacht żaglowy oficjalnie nie potwierdzona
49)
NPo-10 (PRS 41174 -->
PRS 410174) (SOBV; Stocznia nr 3 w Gdańsku, nr budowy S-2, typ MIR-20a, uk. 1947; silnik 75 KM)
(właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, użytkownik: Wiesław Godlewski, Andrzej Klimaj) -->
Gda-18 (Zbigniew Klimaj) -->
Gdy-85 --> przed 1952
Wła-102 (Gryf) --> 1966
Dar-27 (Emil Łukasik, Antoni Jakuła, Marian Dłubisz) --> 1967
Ust-24 (Emil Łukasik, Antoni Jakuła, Marian Dłubisz) --> przed 1980
Jas-78 (Bernard Piper --> przed 1982
Józef Grala) --> przed 1985
Łeb-55 (Jerzy Herra) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed 1990 rokiem.
50)
Arka 14 Gdy-21
(PRS 41022 -->
PRS 410022) (SOCH; Stocznia nr 3 w Gdańsku, nr stoczniowy S-3, typ MIR-20a, uk. 1948 w ekspl. 10.III.1948; silnik Scandia, 85 KM)
(Arka) --> po III.1949
Dar-48 (Barka(?) --> 1.I.1952
Kuter) --> po II.1952?
Dar-13 (Kuter --> lato 1954
Zasadnicza Szkoła Rybołówstwa Morskiego w Darłowie) --> 1956 statek meteorologiczny
Bora (Państwowy Instytut Hydro-Meteorologiczny) --> 1971
WsG-6 (Włodzimierz Witkowski) --> przed 1985
ZaG-19 (Zbigniew Patoła) (w 1989: 23 BRT, 7 NRT, ? ton; 13,65×4,80×? m; silnik 4-cyl. Puck A-100, 100 KM, pomocnicze ożaglowanie ok.43 m kw.; 8,5 węzła) --> istniał w 1990, dalsze losy ?
51)
Arka 17, Gdy-138
(PRS 41023 -->
PRS 410023) (SODD --> SODN; Stocznia nr 3 w Gdańsku, nr stoczniowy S-4, typ MIR-20a, uk. 1948, rej. 3.V.1948, w ekspl. 16.VI.1948; silnik Skandia, 85 KM)
(Arka) --> po III.1949
Ust-55 (Barka --> 1.I.1952
Korab) --> po II.1952
Ust-11 (Korab) --> przed 1955
Arka 17 Wła-78
(Arka) -->--> 1.I.1955
Wła-78 (Szkuner) --> 1960
Gdy-38 (Jan Lost --> przed 1980
Stefania Lost) --> istniał w 1981 roku, skreślony z rejestru PRS przed 1985 rokiem.
52)
Arka 25 Gdy-94
(PRS 41311 -->
PRS 410311) (SODJ; Stocznia nr 3 w Gdańsku, nr stoczniowy S-5, typ MIR-20a, uk. 1948, w ekspl. 12.VIII.1948; silnik Skandia, 85 KM)
(Arka) --> po III.1949
Ust-57 (Barka --> 1.I.1952
Korab) --> po II.1952
Ust-13 (Korab) --> przed 1955
Arka 25 Wła-79
(Arka) --> 1.I.1955
Wła-79 (Szkuner) --> 1960
Gdy-65 (Władysław Wójcik) --> przed 1985
Gdy-21 (Rudolf Mazur) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed 1990 rokiem.
53)
Arka 16 Gdy-137
(PRS 41148 -->
PRS 410148) (SODM; Stocznia nr 3 w Gdańsku, nr stoczniowy S-6, typ MIR-20a, uk. 1948, w ekspl. 17.VI.1948; silnik Skandia, 85 KM)
(Arka) --> po III.1949
Ust-54 (Barka) --> kon.1951?
Arka 16 Gdy-137 --> 1952? Wła-59
(Arka) --> 1.I.1955
Wła-59 (Szkuner) --> 1968 holownik portowy
Władek (Szkuner) --> skreślony z rejestru PRS w 1970, oczekujący na kasację w charakterze zbiornika wód zaolejonych? --> VIII.1972 nabyty przez Krzysztofa Bussolda, w 1974 przeholowany na barce do Warszawy i rozpoczęcie przebudowy, wiosną 1975 przeholowany na barce do Gdańska, przebudowę kontynuowano z przerwami do początku 1993) --> 1993 jacht żaglowy s/y
Bonawentura PZ-228
(PRS 631367) (SPG 2557)
(Krzysztof Bussold) (w III.2009: 36,63 j.p. brutto; 16,28/15,24×4,87×2,10 m; silnik 4-cyl. PZM Puck SW 400 M2/1, 70kW, ożaglowanie typu kecz, 120 m kw.; załoga 12-18 osób) --> nadal istnieje
54)
Arka 15 Gdy-65
(PRS 41309 -->
PRS 410309) (Stocznia nr 3 w Gdańsku, nr budowy S-7, typ MIR-20a, uk. 1948, w ekspl. 28.IV(IX?).1948; silnik Skandia, 85 KM)
(Arka) --> po III.1949
Ust-53 (Barka --> 1.I.1952
Korab) --> po II.1958
Ust-10 (Korab) --> lata 50-te
Dar-18 (Kuter)(?) --> przed 1957
Łeb-18 (10-lecie PRL --> 1958
Marian Kosz i Gerard Borkowski) --> †23.III.1957, w sztormie, 3 Mm od wejścia do portu w Łebie, podniesiony, naprawiony --> 1968
Dar-17 (Władysław Palczewski --> 1972
Stanisław Szelągowski)--> 1973
Łeb-62 (Leon Formela) --> 1978 skreślony z rejestru PRS
55)
Arka 23 Gdy-80 (SODJ; Stocznia nr 3 w Gdańsku, nr budowy S-8, typ MIR-20a, uk. 1948, w ekspl. 23.VII.1948; silnik Skandia, 85 KM)
(Arka) --> IV.1951
Hel-48 --> przed 1952
Gdy-166 (Jedność Rybacka) --> 1965
Łeb-51 (Tadeusz Sznech i Stefan Hinc --> 1973?
Władysław Dzietczyk) --> 15.VII.1973 na skutek awarii silnika wszedł na mieliznę brzegową ok. 5,5 Mm na zach. od portu w Łebie, †16.VII.1973 rozbity przez fale, uznany za stracony