Re: Wieści z MW
: 2017-11-04, 23:21
Powoli wynika na to ze dyskusje o WP czy tez PMW mozna przeniesc do "Psycholi"
http://natemat.pl/221999,armia-macierew ... ast-helmow
http://natemat.pl/221999,armia-macierew ... ast-helmow
WOT dostają zupełnie inne modele hełmów więc dodatkowe zamówienie wz. 2005 oznacza wyposażenie dla wojsk regularnych.a) w 2011 roku - 6467 kpl.,
b) w 2012 roku - 7012 kpl.
c) w 2013 roku - 3188 kpl,
d) w 2014 roku - 3321 kpl
e) w 2015 roku - 3175 kpl,
f) w 2016 roku - 3275 kpl,
g) w 2017 roku - 3265 kpl,
h) w 2018 roku -3630 kpl.
Już o tym pisałem, więc krótko: staramy się o okręty "tymczasowe" dla zachowania zdolności i szkolenia personelu. Jakich zdolności i jakiego personelu (poza grupami awaryjnymi)?Największym problemem w przypadku okrętu ORP „Orzeł” może być więc tylko brak dowódcy. Poprzedni odszedł bowiem zaraz po kolizji z dokiem, natomiast jego następca po kilku miesiącach dowodzenia zrezygnował ze służby wojskowej. Jak się jednak okazuje jest inny oficer z doświadczeniem, który mógłby przejąć okręt, więc i ten problem można będzie bardzo szybko rozwiązać.
Niektórzy twierdzą, że kilka lat temu, dzięki intensywnemu lobbingowi autora artykułu na rzecz o.p z pociskami manewrującymi nie doszło do przejęcia od Niemiec dwóch okrętów typu 212. Teraz słyszymy plotki i pierwsze potwierdzone informacje o intensywnych rozmowach z Francuzami. Nie macie Koledzy wrażenia, że pan Dura właśnie wszedł na kolejny poziom lobbowania na rzecz Francji? Skoro najpierw "uwalił" okręty niemieckie, potem przyczynił się (być może) do wyboru oferty francuskiej, to teraz pozostało mu już tylko zapewnienie całości prac dla francuskiego robotnika...Ktoś może więc wreszcie zadać odważnie pytanie, co tak naprawdę może zrobić polski przemysł jeżeli chodzi o okręty podwodne. Kadłub – nie, silniki elektryczne – nie, silniki diesla – nie, śruby – nie, generatory – nie, okrętowy system walki – nie, wyrzutnie torpedowe – nie, grodzie z włazami – nie, peryskopy – nie. No to co?
Trudność w dokończeniu remontu ORP „Orzeł” oraz wychodzące cały czas usterki poremontowe powinny co najmniej wzbudzić wątpliwości, czy otrzymany w programie Orka offset powinien rzeczywiście polegać na budowaniu okrętów podwodnych w Polsce, gdzie są trudności nawet z ich remontowaniem. Czy, jak i po co chcemy w przyszłości podtrzymać zdolności produkcyjne okrętów podwodnych? Czy mamy plan zamawiać co kilka lat kolejny okręt, czy też będziemy musieli je kupować, żeby stocznia nie upadła?