Z życia flot.
Re: Z życia flot.
Bry.
Ciekawostka z obszaru projektu, budowy i wyposażenia odpowiednika naszego projektu "Ratownik", ale realizowanego dla bratniej MW Korei Płd:
https://www.janes.com/article/93053/son ... escue-ship
Cytat:
" Sonardyne International has been awarded a contract by General Electric's (GE's) Power Conversion business to provide underwater positioning and tracking technology for the Republic of Korea Navy's (RoKN's) future 5,200-tonne auxiliary submarine rescue ship (ASR-II).
".
EDYTA:
I jeszcze ciekawostka z Iranu - koncepcja niszczyciela rakietowego dla MW Iranu:
http://www.navyrecognition.com/index.ph ... oject.html
Cytat:
"According to a first technical review released on the Internet by Global Security, the ship has a displacement of 3,000 tons and a speed of 40+ knots. It is equipped with a 96-unit vertical launch system into the forward deck, 4 Kamand close defense systems, and a 57/76 mm main gun.
"
Ciekawostka z obszaru projektu, budowy i wyposażenia odpowiednika naszego projektu "Ratownik", ale realizowanego dla bratniej MW Korei Płd:
https://www.janes.com/article/93053/son ... escue-ship
Cytat:
" Sonardyne International has been awarded a contract by General Electric's (GE's) Power Conversion business to provide underwater positioning and tracking technology for the Republic of Korea Navy's (RoKN's) future 5,200-tonne auxiliary submarine rescue ship (ASR-II).
".
EDYTA:
I jeszcze ciekawostka z Iranu - koncepcja niszczyciela rakietowego dla MW Iranu:
http://www.navyrecognition.com/index.ph ... oject.html
Cytat:
"According to a first technical review released on the Internet by Global Security, the ship has a displacement of 3,000 tons and a speed of 40+ knots. It is equipped with a 96-unit vertical launch system into the forward deck, 4 Kamand close defense systems, and a 57/76 mm main gun.
"
Re: Z życia flot.
I jeszcze jeden post, tym razem dotyczący szwedzkich korwet VISBY.
Na początek dwa ogólne newsy:
1. https://www.thedrive.com/the-war-zone/3 ... -signature
2. https://dl-news.defence-line.org/korvet ... m-shvecii/
I trzeci news, w którym pokazano wielkość odbicia radarowego VISBY uzyskanego przy użyciu komercyjnego radaru nawigacyjnego FURUNO, pracującego w paśmie X:
3. https://dl-news.defence-line.org/korvet ... m-shvecii/
Mój komentarz: aż się prosi, aby taką jednostkę doposażyć w system POPRAD-M, z rakietami PIORUN-2 / PK-6 czy jak to się będzie nazywało w przyszłości
Na początek dwa ogólne newsy:
1. https://www.thedrive.com/the-war-zone/3 ... -signature
2. https://dl-news.defence-line.org/korvet ... m-shvecii/
I trzeci news, w którym pokazano wielkość odbicia radarowego VISBY uzyskanego przy użyciu komercyjnego radaru nawigacyjnego FURUNO, pracującego w paśmie X:
3. https://dl-news.defence-line.org/korvet ... m-shvecii/
Mój komentarz: aż się prosi, aby taką jednostkę doposażyć w system POPRAD-M, z rakietami PIORUN-2 / PK-6 czy jak to się będzie nazywało w przyszłości
Re: Z życia flot.
A tym czasem Adelaidy ida ostatecznie do Chile:
Re: Z życia flot.
Chile wprowadziło dość konsekwentną strategię oparcia kosztownej części floty o używki:
https://www.janes.com/article/91996/chi ... e-progress
Co daje szanse dla ichnich Adeli by doczekały się potrzebnej modernizacji.
U nas natomiast pora zacząć nową epopeję dozbrajania Ślązaka
https://www.janes.com/article/91996/chi ... e-progress
Co daje szanse dla ichnich Adeli by doczekały się potrzebnej modernizacji.
U nas natomiast pora zacząć nową epopeję dozbrajania Ślązaka
Re: Z życia flot.
Płonie ruski lotniskowiec, Адмирал флота Советского Союза Кузнецов, proj. 1143,5
- Edward Teach
- Posty: 827
- Rejestracja: 2006-09-22, 23:13
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Z życia flot.
https://www.defence24.pl/pozar-na-pokladzie-kuzniecowa
Na ten sam temat.
To jakieś fatum. Najpierw zatonął dok, potem przewrócił się dźwig, teraz pożar. Kuzniecow to wyjątkowo pechowy okręt.
Mocarstwowe ambicje kosztują. Priorytet to infrastruktura Panie Włodku.
Na ten sam temat.
To jakieś fatum. Najpierw zatonął dok, potem przewrócił się dźwig, teraz pożar. Kuzniecow to wyjątkowo pechowy okręt.
Mocarstwowe ambicje kosztują. Priorytet to infrastruktura Panie Włodku.
Edward Teach www.pdf-model.pl
Re: Z życia flot.
Źródło, które zacytowalem donosi, że:
1. sytuacja nadal nie jest opanowana,
2. jednym z rozważanych sposobów ugaszenia pożaru jest zalanie przedziałów ogarniętych ogniem.
3. liczba poszkodowanych wzrosła do 11.
1. sytuacja nadal nie jest opanowana,
2. jednym z rozważanych sposobów ugaszenia pożaru jest zalanie przedziałów ogarniętych ogniem.
3. liczba poszkodowanych wzrosła do 11.
Re: Z życia flot.
Wychodzi na to, że robią wszystko by podczas remontu rozwalić ten okręt...
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Re: Z życia flot.
Jestem za tym, aby "nasz człowiek w Moskwie" inwestował w ten okręt bez końca...
W końcu "oн не имеет аналогов в мире".
W końcu "oн не имеет аналогов в мире".
Re: Z życia flot.
O ruskim lotniskowcu ciąg dalszy:
jedna ofiara śmiertelna, dwie osoby zaginione, dwanascie rannych:
https://www.independent.co.uk/news/worl ... 43406.html
jedna ofiara śmiertelna, dwie osoby zaginione, dwanascie rannych:
https://www.independent.co.uk/news/worl ... 43406.html
- de Villars
- Posty: 2229
- Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Z życia flot.
Ruskie to są pierogi, a lotniskowiec jest rosyjski. Nie rób z tego forum onetu :/
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
http://springsharp.blogspot.com/
Re: Z życia flot.
Kolejny blamaż rosyjskich stoczni: Tonie dok z okrętem podwodnym
https://www.defence24.pl/kolejny-blamaz ... -podwodnym
W Sewastopolu zatonął rosyjski dok pływający „PD-16”, na którym znajdował się wycofany z eksploatacji okręt podwodny B-380 z napędem diesel-elektrycznym. Na szczęście dla Rosjan okręt samodzielnie wynurzył się na powierzchnię.
Te samodzielne wynurzenie brzmi trochę śmiesznie tym bardziej ,ze okręt był wycofany .
https://www.defence24.pl/kolejny-blamaz ... -podwodnym
W Sewastopolu zatonął rosyjski dok pływający „PD-16”, na którym znajdował się wycofany z eksploatacji okręt podwodny B-380 z napędem diesel-elektrycznym. Na szczęście dla Rosjan okręt samodzielnie wynurzył się na powierzchnię.
Te samodzielne wynurzenie brzmi trochę śmiesznie tym bardziej ,ze okręt był wycofany .
Re: Z życia flot.
SPUTNIK prezentuje materiał filowy na ten temat:
https://pl.sputniknews.com/swiat/201912 ... ny--wideo/
https://pl.sputniknews.com/swiat/201912 ... ny--wideo/
- de Villars
- Posty: 2229
- Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Z życia flot.
Drugi chiński lotniskowiec w służbie: https://www.milmag.pl/news/view?news_id ... m9Nfyt6-yI
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
http://springsharp.blogspot.com/
Re: Z życia flot.
Postępy w belgijsko-holenderskim tandemie MCM.
https://www.navalnews.com/naval-news/20 ... n-belgium/
Ciekaw jestem na ile ich koncepcja będzie miała przewagę nad Kormoranem, a o ile może okazać się mylna i nietrafiona. Na tani projekt to nie wygląda. Ciekawe czy nam uda się zaczerpnąć z tego pomysłu dla następcy Czernickiego i dla projektu Kijanka.
https://www.navalnews.com/naval-news/20 ... n-belgium/
Ciekaw jestem na ile ich koncepcja będzie miała przewagę nad Kormoranem, a o ile może okazać się mylna i nietrafiona. Na tani projekt to nie wygląda. Ciekawe czy nam uda się zaczerpnąć z tego pomysłu dla następcy Czernickiego i dla projektu Kijanka.
Re: Z życia flot.
Holenderskie Ministerstwo Obrony i stocznia Damen Schelde Naval Shipbuilding (DSNS) zawarły wstępne porozumienie w sprawie budowy nowego zaopatrzeniowca, oficjalnie okrętu wsparcia bojowego - Combat Support Ship (CSS) dla holenderskiej floty.
Den Helder, którego głównym zadaniem będzie uzupełnienie zapasów innych okrętów na morzu, będzie miał 22 400 t wyporności oraz kadłub o długości 180 m i szerokości 26,4 m. Załoga nowej jednostki liczyła będzie 75 ludzi, możliwe będzie również zaokrętowanie dodatkowego personelu w tej samej liczbie. Konstrukcja zaopatrzeniowca pozwolić ma na bazowanie na jego pokładzie śmigłowców oraz zabieranie 24 kontenerów 20-stopowych. Koszt budowy tego okrętu został oszacowany został na 375 mln euro, jego dostawę zaplanowano na drugi kwartał 2024 r., zaś do służby powinien on wejść w 2025 r.
https://www.defence24.pl/damen-zbuduje- ... kiej-floty
Pierwszy turecki diesel-elektryczny okręt podwodny typu Reis (typ 214 TN) – TCG Piri Reis – został zwodowany 22 grudnia podczas ceremonii w stoczni Gölcük w Kocaeli. W uroczystości wziął udział prezydent Turcji Recep Tayyip Erdoğan, który stwierdził: Dzisiaj zebraliśmy się tutaj, aby zwodować Piri Reis. Od 2020 co roku wejdzie do służby nowy okręt podwodny. Do 2027 wszystkie sześć naszych okrętów podwodnych (typu Piri)
Okręty powstają przy ok. 80-% udziale rodzimego przemysłu zbrojeniowego. Niemieccy partnerzy są odpowiedzialni za dostawę oddzielnych modułów jednostek, w tym elementów układu pędnego, wyrzutni torpedowych i systemów samoobrony
https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=29607
Hiszpańska Navantia zakończyła 18 grudnia w zakładach w Cartagenie zamknięcie i scalanie kadłuba okrętu podwodnego S-81 „Isaac Peral” dla hiszpańskiej marynarki wojennej
https://www.navalnews.com/naval-news/20 ... submarine/
Ciekawe kto lepiej na tym wyjdzie Turcja czy Hiszpania oba kraje podjęły się realizacji budowy OP przyjmując różne kierunki w dojściu do samodzielnej budowy OP.
Den Helder, którego głównym zadaniem będzie uzupełnienie zapasów innych okrętów na morzu, będzie miał 22 400 t wyporności oraz kadłub o długości 180 m i szerokości 26,4 m. Załoga nowej jednostki liczyła będzie 75 ludzi, możliwe będzie również zaokrętowanie dodatkowego personelu w tej samej liczbie. Konstrukcja zaopatrzeniowca pozwolić ma na bazowanie na jego pokładzie śmigłowców oraz zabieranie 24 kontenerów 20-stopowych. Koszt budowy tego okrętu został oszacowany został na 375 mln euro, jego dostawę zaplanowano na drugi kwartał 2024 r., zaś do służby powinien on wejść w 2025 r.
https://www.defence24.pl/damen-zbuduje- ... kiej-floty
Pierwszy turecki diesel-elektryczny okręt podwodny typu Reis (typ 214 TN) – TCG Piri Reis – został zwodowany 22 grudnia podczas ceremonii w stoczni Gölcük w Kocaeli. W uroczystości wziął udział prezydent Turcji Recep Tayyip Erdoğan, który stwierdził: Dzisiaj zebraliśmy się tutaj, aby zwodować Piri Reis. Od 2020 co roku wejdzie do służby nowy okręt podwodny. Do 2027 wszystkie sześć naszych okrętów podwodnych (typu Piri)
Okręty powstają przy ok. 80-% udziale rodzimego przemysłu zbrojeniowego. Niemieccy partnerzy są odpowiedzialni za dostawę oddzielnych modułów jednostek, w tym elementów układu pędnego, wyrzutni torpedowych i systemów samoobrony
https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=29607
Hiszpańska Navantia zakończyła 18 grudnia w zakładach w Cartagenie zamknięcie i scalanie kadłuba okrętu podwodnego S-81 „Isaac Peral” dla hiszpańskiej marynarki wojennej
https://www.navalnews.com/naval-news/20 ... submarine/
Ciekawe kto lepiej na tym wyjdzie Turcja czy Hiszpania oba kraje podjęły się realizacji budowy OP przyjmując różne kierunki w dojściu do samodzielnej budowy OP.