problem jest innej naturyjogi balboa pisze:Zatem Marku nie zrobiłoby tobie różnicy gdybym przykładowo "nożyce" podwozia skręcił śrubami zakupionymi w Castoramie po 5zł za sztukę zamiast amerykańskimi po 50 USD z dopiętym do każdej kawałkiem kwitka służącym jedynie do podbijania kosztów i jakby co nie ścigałbyś mnie po sądach za tak wykonaną obsługę.
Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
-
- Posty: 2823
- Rejestracja: 2007-01-18, 16:39
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
A dupa bo w Polsce nie ma ani jednego producenta tych "śrubek". Kupujesz albo u krajowego pośrednika, albo od amerykańców a koszt = cena "for you" + koszt przesyłki 
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Kompletnie bez sensu, bo akurat cały czas odnoszę się do nieporównywalnych spraw, które to właśnie powodują różnice w cenie pomiędzy okrętami, a statkami. Tak jak nie da się porównać Rosomaka do TIRa, choć mają koła i podobną masę, tak nie da się porównać okrętu do statku.domek pisze:poprawne porownanie mialo by miesce gdyby porownac cene naprzyklad czesci zamiennych dostarczanych do silnikow skrzyn biegow tego samego producentaMarmik pisze:Wybacz, ale nie rozumiem z czym się nie zgadzasz i dlaczego uważasz, że porównanie jest chybione.Peperon pisze:Natomiast porównanie Marmika uważam za chybione, bo sprzęt wojskowy musi spełniać pewne normy ujęte w wymogi STANAG, a nie certyfikatów.
np ile kosztowal by przeglad gwarancyjny takiego samego silnika produkcji Mana w wersji dla rynku cywilnego a ile dla armiNo chyba ze man robi do takiego samego silnika np. wersje uszczelek pod glowice inna dla wersji cywilnej a inna dla wojskowej
Silnik wysokoprężny (ot choćby wielkie bydle czyli MTU 8000) czy to dla okrętu, czy dla promu będzie miał podobna cenę. Różnice mogą być w całym układzie napędowym, bo liczba modów pracy i stopień komplikacji przeniesienia napędu na okręcie będzie wyglądał zupełnie inaczej niż na promie.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Jeżeli problem polega na tym, że u nas jest "wyłączny" importer a cena w kraju za oceanem dla naszego nabywcy jest "detaliczna" to i na to jest wiele ciekawych, prostych i co zabawne ( no może nie do końca dla tego w/w) legalnych rozwiązań aby kupować w cenie hurtowej
Polecam pogadać z prawnikiem który siedzi w temacie tego typu transakcji - powie jak to zrobić a koszt porady zwróci się naprawdę bardzo szybko 
Wracając do Gawrona - a może po prostu ukończyć go jako okręt-hulk?
Wracając do Gawrona - a może po prostu ukończyć go jako okręt-hulk?
-
- Posty: 2823
- Rejestracja: 2007-01-18, 16:39
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Marek ale pitolisz. Ciekawe jakie podzespoły, no może za wyjątkiem nakrętek albo nitów, produkuje się na potrzeby budownictwa morskiego w ilościach "hurtowych" 

Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
to kwestia projektujogi balboa pisze:Marek ale pitolisz. Ciekawe jakie podzespoły, no może za wyjątkiem nakrętek albo nitów, produkuje się na potrzeby budownictwa morskiego w ilościach "hurtowych"

Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Dla jednych "pitoleniem" będzie wiara w januszowe mechanizmy polskiego biznesu i zarządzania zasobami dla innych jak widać możliwośc zakupu bezpośrednio o producenta danego sprzętu w ilości np. 1 sztuki w cenie specjalnej, hurtowej czy innej nie mającej nic wspólnego z ceną katalogową
z pominięciem "wyłącznego" pośrednika... Po prostu tylko informuję, że nieco wbrew naszej "słynnej polskiej logice"
niektórzy w naszym kraju tak po prostu robią i tyle
Zbaraniała mina jednego z tak potraktowanych wyłącznych naprawdę bezcenna tym bardziej, że to dosyć wyrafinowana prawnicza sztuczka jest 


- Marek-1969
- Posty: 429
- Rejestracja: 2009-07-18, 21:12
- Lokalizacja: Bytom
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
jako stary logistyk przypomnę niezorientowanym że istnieją części handlowe i zamienny . te ostatnie mają ceny zdecydowanie wyższe.
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Szafran dzięki za zdjęcia.
Na defence 24 piszą o przyczynach opóźnienia:
Ciekawe co teraz? Nie będzie ZSW?
Na defence 24 piszą o przyczynach opóźnienia:
http://www.defence24.pl/324865,kownacki ... orp-slazakWięcej szczegółów dotyczących przyczyn możliwego opóźnienia w realizacji programu Ślązak przedstawił na prośbę Polskiej Agencji Prasowej rzecznik prasowy MON Bartłomiej Misiewicz. Misiewicz wyjaśnił, że „w ramach rutynowej procedury nadzorczo-rozliczeniowej stwierdzono brak możliwości montażu elementów Zintegrowanego Systemu Walki (ZSW) na platformie okrętu ORP Ślązak przez Stocznię Marynarki Wojennej S.A. w upadłości likwidacyjnej
Ciekawe co teraz? Nie będzie ZSW?

„Przed wydaniem ogromnych pieniędzy na obronę, trzeba stworzyć dla ludzi taki poziom życia, którego sami będą chcieć bronić.”
– Carl Gustaf Mannerheim
– Carl Gustaf Mannerheim
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
tak jeszcze tylko w sprawie papierkowej..................... certyfikat-- blokada
cytat z defence24
Przemysłu Zbrojeniowego „Solidarności”, która w swoim stanowisku nr 1/7/2016 z 10 marca specyfikuje takie m.in. dowody złej woli IU jak to, że „w trakcie uzgodnień dokumentacji DTW wskazywano, aby w dokumentacji eksploatacyjnej dostarczanej wraz z wyrobem zwrócić uwagę na format, wielkość liter, technikę druku, gęstość papieru itd.” Roczne opóźnienie w programie „Rak”, spowodowane jest m.in. …„dyskusją nad konstrukcją zagłówka kierowcy”, choć przecież KTO „Rosomak” będący nośnikiem „Raka”, jest z tym samym zagłówkiem odbierany przez MON od... 10 lat. Takich przykładów wskazuje się bardzo wiele. Powodem opóźniania przyjęcia sprawozdania z badań były już nawet takie kwestie, jak zawartość skrzynki narzędziowej moździerza. Związkowcy nie wahają się określić takiego postępowania mianem „skandalu porównywalnego z sabotażem najwyższego szczebla”.
„W stosunku do „Raka” niezależna komisja stwierdziła, że wyrób ten spełnia wszystkie wymagania wojska. Urzędnicy IU wciąż wymyślają nowe (...) wymagania względem protokołu z badań” – twierdzą związkowcy w swoim oświadczeniu, wskazując na całkowity brak racjonalności wymogów Inspektoratu.
pozdrawiam


cytat z defence24
Przemysłu Zbrojeniowego „Solidarności”, która w swoim stanowisku nr 1/7/2016 z 10 marca specyfikuje takie m.in. dowody złej woli IU jak to, że „w trakcie uzgodnień dokumentacji DTW wskazywano, aby w dokumentacji eksploatacyjnej dostarczanej wraz z wyrobem zwrócić uwagę na format, wielkość liter, technikę druku, gęstość papieru itd.” Roczne opóźnienie w programie „Rak”, spowodowane jest m.in. …„dyskusją nad konstrukcją zagłówka kierowcy”, choć przecież KTO „Rosomak” będący nośnikiem „Raka”, jest z tym samym zagłówkiem odbierany przez MON od... 10 lat. Takich przykładów wskazuje się bardzo wiele. Powodem opóźniania przyjęcia sprawozdania z badań były już nawet takie kwestie, jak zawartość skrzynki narzędziowej moździerza. Związkowcy nie wahają się określić takiego postępowania mianem „skandalu porównywalnego z sabotażem najwyższego szczebla”.
„W stosunku do „Raka” niezależna komisja stwierdziła, że wyrób ten spełnia wszystkie wymagania wojska. Urzędnicy IU wciąż wymyślają nowe (...) wymagania względem protokołu z badań” – twierdzą związkowcy w swoim oświadczeniu, wskazując na całkowity brak racjonalności wymogów Inspektoratu.
pozdrawiam
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Czy innym jest spełnienie normy np. ochrony przed ostrzałem, a czym innym debilizmy których czepiają się gryzipiórki. Ten zagłówek to kwestia certyfikatu tylko widzimisię osoby prawdopodobnie działającej na szkodę zamawiającego, czyli w sumie idąc po nitce do kłębka na szkodę nas wszystkich.
Co innego zamówić do kotłowni drzwi z płyty paździerzowej, a co innego ogniotrwałe, choć jedne i drugie można zamknąć.
Co innego zamówić do kotłowni drzwi z płyty paździerzowej, a co innego ogniotrwałe, choć jedne i drugie można zamknąć.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
http://dziennikzbrojny.pl/aktualnosci/n ... yt-stoczni
....
Prace trwają, ale Ślązak notuje opóźnienie, jakie dokładnie - dziś jeszcze nie wiadomo, stocznia deklaruje jedynie rozpoczęcie prób w morzu do końca tego roku.
....
Pomijając fakt, że dopiero wiosną 2016 roku, blisko trzy lata po uruchomieniu PMT, prowadzi się audyt możliwości polskiego przemysłu stoczniowego, należy uwagi na temat problemów SMW przy budowie Ślązaka uzupełnić. W drugiej połowie 2013 roku zawarto trzy umowy na kontynuację budowy patrolowca. Na kadłub ze Stocznią Marynarki Wojennej, na system walki z Thales i system nawigacyjny z Enamor. W żadnej nie wskazano lidera. który zarządzać powienien całością działań. Sytuację ze Ślązakiem dokładnie opisał Tomasz Dmitruk w najnowszym, marcowym numerze Nowej Techniki Wojskowej: „SMW S.A. nie miała żadnego wpływu na zakres i specyfikację techniczną oferowanego sprzętu oraz harmonogram jego dostaw, ani na format i harmonogram dokumentacji projektowej przekazywanej Stoczni przez dostawców ZSW. Jednocześnie w zakresie swojej umowy Stocznia nie posiada żadnych uprawnień ani narzędzi do kontroli i egzekwowania na dostawcach ZSW prawidłowości realizacji ich umów. Na etapie zawierania umów z dostawcami ZSW nie przeprowadzono żadnych konsultacji ze SMW S.A. w zakresie oferowanego sprzętu, w tym dotyczących wymagań i możliwości jego instalacji na okręcie. W konsekwencji Stocznia aby zainstalować urządzenia dostarczone przez dostawców ZSW musi dokonywać zmian w już wykonanej konstrukcji, instalacjach i urządzeniach zainstalowanych na okręcie. Prace te związane są z koniecznością wykonania dodatkowych prac projektowych, a następnie demontażem i ponownym montażem instalacji i urządzeń, co wymaga czasu, ale także generuje dodatkowe koszty. Wspomniane powyżej nieprawidłowości istotnie przyczyniły się do obecnych problemów związanych z realizacją prac zgodnie z przyjętym w projekcie harmonogramie.” Teoretycznie nadzór powinien posiadać zamawiający, Inspektorat Uzbrojenia, ale faktycznie nie ma on ku temu potencjału
....
„Przed wydaniem ogromnych pieniędzy na obronę, trzeba stworzyć dla ludzi taki poziom życia, którego sami będą chcieć bronić.”
– Carl Gustaf Mannerheim
– Carl Gustaf Mannerheim
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Tekst nie przedstawia pełnego obrazu sytuacji. Stocznia ma sporo za uszami. Jak nie zmieni podejścia do zażądania projektami i w sprawach kadrowych, to sytuacja będzie się powtarzać...
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Tekst jest wycinkiem artykulu z NTW a artykul w NTW przedstawia pelen obraz problemow z Gawronem/Slazakiem od 2001 r. Polecam. I SMW tu nie ma wiele za uszami. Mozna powiedziec ze jedyna jej wina jest ze bladzi caly czas w tym mleku rozlanym przez MON i IU.
Za dzień, za dwa, za noc, za trzy choć nie dziś...
Za noc, za dzień doczekasz się, wstanie świt...
Za noc, za dzień doczekasz się, wstanie świt...
- SmokEustachy
- Posty: 4572
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Pisiory zirytowały się stanem armii i minister Macierewicz bierze się do roboty. Nie dalej jak wczoraj w TV Republika było o audycie w owym ministerstwie. Audyt ten krytycznie ocenił działania przy Gawronie jest więc szansa, że się coś ruszy. Koszty budowy Gawrona to fistaszki są w sumie. Na jednym Stadionie Narodowym nachapali się na miliard z hakiem. Ile ot Gawronów? A autostrady? Za wałki na autostradach mielibyśmy tyle Gawronów, że jakby je zacumować burta przy burcie to by powstał most Gdynia-Sztokholm suchą nogą.
Generalnie dozwolone dotychczasowe kierunki rozwoju ulegną skasowaniu. Czyli niewprowadzanie broni mogącej zagrozić Rosji.
Generalnie dozwolone dotychczasowe kierunki rozwoju ulegną skasowaniu. Czyli niewprowadzanie broni mogącej zagrozić Rosji.