Strona 2 z 3

: 2004-03-02, 14:56
autor: Marco
Dziękuję za odzew Panie MArku..... a moze zdięcia z przed Września 1939 roku?? Interesuja mnie róznice miedzy poszczególnymi "ptaszkami"...
Pozdrawiam

: 2004-03-02, 17:09
autor: mcwatt
Marek T pisze:A którego torpedowca?
Mazura, ale interesują mnie właściwie zdjęcia wszystkich.

: 2004-03-06, 00:57
autor: Marek T
Here we go ...
Obrazek

: 2004-03-06, 08:26
autor: mcwatt
Klasa zdjęcie :) Dzięki

: 2004-03-06, 13:50
autor: Marek T
Nie jest to torpedowiec, ale może się nada ...

Obrazek

: 2004-03-07, 21:41
autor: Marek T
I jeszcze coś takiego:
Obrazek

: 2004-03-07, 23:12
autor: Mitoko
To ostatnie jest miłe - czytałem o tym "gliserze" nie raz, ale nigdy nie widziałem zdjęć

: 2004-03-07, 23:15
autor: Marek T
Dość krótko były na Wybrzeżu, potem je przeniesiono do Pińska, a tam nie wolno było robić zdjęć.

: 2004-03-07, 23:58
autor: Marek T
No to jeszcze jeden dzisiaj:

Obrazek
POMORZANIN (pierwszy) po powrocie do PMW z krótkiej kariery cywilnej.

: 2004-03-08, 12:52
autor: seawolf
sory, ze nie w temacie...pytanko odnosnie 'architektury' okretow PMW przed 39r. Kto wpadl na pomysl tych charakterystycznych okraglych nadbudowek? Kiedys myslalem, ze brytole dali to na Gromy i tak zostalo, ale przeciez Gryf byl wczesniejszy. W wygladzie Gryfa maczali palce Polacy, wiec kto to zaproponowal, Francuzi czy my? Potyrala?.....

: 2004-03-09, 10:13
autor: mcwatt
Mitoko pisze:To ostatnie jest miłe - czytałem o tym "gliserze" nie raz, ale nigdy nie widziałem zdjęć
Szczerze mówiąc pierwsze słyszę :o Możecie coś przybliżyć?

: 2004-03-09, 10:16
autor: mcwatt
Mitoko pisze:To ostatnie jest miłe - czytałem o tym "gliserze" nie raz, ale nigdy nie widziałem zdjęć
Szczerze mówiąc pierwsze słyszę :o Możecie coś przybliżyć?
A zdjęcia naprawdę super. Jeżeli możesz Marku to zamieszczaj takie zdjątka jak najcześciej :D

: 2004-03-09, 10:38
autor: Marek T
Re BŁYSKAWICA: taki kształt pomostów zaproponowali chyba Anglicy, a przynajmniej taki jest na dokumentacji kontraktowej z 1935 roku. Natomiast na nowych GROMACH, budowanych w Polsce, pomost miał już być kanciaty - taki prostokąt ścięty na rogach. W II tomie EOW o GROMACH jest rysunek stoczniowy tych okrętów.

Re hydrogliser: robiono je (chyba własnymi siłami??) ze złomowanych wodnosamolotów, co zresztą widać po ich architekturze. Potem przeniesiono je do Pińska, a przed 1939 rokiem wymieniono - jak sądzę - na glisery o kształcie bardziej zbliżonym do dzisiejszych motorówek.

: 2004-03-09, 13:39
autor: Mitoko
Swoją drogą to ciekawostka - większość lotniczych źródeł mówi o jednym kadłubie przerobionym, część o kilku.

Inna rzecz że zarówno kadłuby LeO i Lathamów (duże) jak i Schrecków (2-osobowe) db nadawały się do takich zabaw (szczególnie, że były do nich na stanie stare motory)

: 2004-03-09, 19:55
autor: seawolf
Marek T pisze:Re BŁYSKAWICA: taki kształt pomostów zaproponowali chyba Anglicy, a przynajmniej taki jest na dokumentacji kontraktowej z 1935 roku. Natomiast na nowych GROMACH, budowanych w Polsce, pomost miał już być kanciaty - taki prostokąt ścięty na rogach. W II tomie EOW o GROMACH jest rysunek stoczniowy tych okrętów.
To skad taki ksztalt na Gryfie?

: 2004-03-09, 20:11
autor: Marek T
seawolf pisze:To skad taki ksztalt na Gryfie?
Trafiony i zatopiony ...

Faktycznie, zapomniałem o GRYFIE, na którym pomost wygląda praktycznie tak samo (przynajmniej z zewnątrz) jak na GROMACH.
A na JASKÓŁKACH też był zaokrąglony ...

Ewidentnie wygląda to na spisek.