: 2005-04-22, 14:09
No właśnie ...Mitoko pisze:No tak - ale tu chodzi o zakupy już w latach '30-ych.
Ale i tak warto zobaczyć w WPH. Niestety, nie mam ich zbiorczego zestawienia artykułow.
No właśnie ...Mitoko pisze:No tak - ale tu chodzi o zakupy już w latach '30-ych.
Racja na Gryfie miala byc jedna wyrzutnia 450 mm, wciaz brakuje jeszcze jednej.JB pisze:To były plany, na Gryfie też mogła być wt.
T'T'
Whiteheady ?? 533 mm ??crolick pisze:Co do 1939 to jest totalny misz-masz. Z niewiadomych dla mnie powodow podaje sie, ze Orly w Kampanii Wrzesniowej plywaly z Whitehead'ami AB. Skad ta pewnosc?!
20 torped Whiteheada sprzedano republikanom w Hiszpanii via Portugalia (wysyłka z Gdyni 24 V 1937 r.).Mitoko pisze:Whiteheady ?? 533 mm ??
(bo mnie się to od razu kojarzy z "krótkimi" 450-ami Whiteheada kupionymi dla R-XXA/LWS-1 (później miały być dla LWS-5))
Właśnie o nie mi chodziło - ale (o ile pamiętam) to w 1936 kupiono chyba 10 sztuk (ale muszę sprawdzić).janik41 pisze:Crolick czy torpedy lotnicze też bieżesz pod uwage.Na mocy umowy nr 640/35 z 23.03.1936 r., KMW zakupiło w brytyjskich zakładach „The Whitehead Torpedo Co. Ltd" za 15 tys. funtów angielskich 6 torped lotniczych typu „Whitehead Weymouth" kal. 457 mm, przystosowanych do zrzucania z wodnosamolotów.
Zakupiono równocześnie: głowice bojowe bez materiału wybuchowego, 6 głowic ćwiczebnych, 2 komplety wyrzutników dla samolotów i inny specjalistyczny osprzęt.
21.07.1939 r. Brytyjska Admiralicja wyraziła zgodę na natychmiastową dostawę w granicach uzyskanego kredytu 12 torped lotniczych 450 mm w cenie 1000 funtów szterlingów za sztukę i czy te torpedy mogły być ujęte w rozpisce mimo że nie dotarły już do kraju.
Wydaje mi się to nieracjonalne. Kiedyś wyczytalem, że koszt torpedy jest porównywalny z kosztem samochodu. Wyobraź sobie, że masz w kraju zbyt na 200 samochodów - przez najbliższe kilkanaście lat!.Maciej pisze:Panowie, pewnie się troche tu "wpierniczę" ale zastanawie mnie taka oto sprawa - czy były prowadzone ( lub przymierzano się... ) prace zmierzające do "opracowania" lub zakupu licencji i w dalszej kolejności produkcji torped w kraju?! ...
Nie, na razie probojemy rozgryzc stan na 1.IX.1935, wiec tam nie ma problemu z zadnymi torpedami lotniczymi.janik41 pisze:Crolick czy torpedy lotnicze też bierzesz pod uwage.Na mocy umowy nr 640/35 z 23.03.1936 r., KMW zakupiło w brytyjskich zakładach „The Whitehead Torpedo Co. Ltd" za 15 tys. funtów angielskich 6 torped lotniczych typu „Whitehead Weymouth" kal. 457 mm, przystosowanych do zrzucania z wodnosamolotów.
Zakupiono równocześnie: głowice bojowe bez materiału wybuchowego, 6 głowic ćwiczebnych, 2 komplety wyrzutników dla samolotów i inny specjalistyczny osprzęt.
21.07.1939 r. Brytyjska Admiralicja wyraziła zgodę na natychmiastową dostawę w granicach uzyskanego kredytu 12 torped lotniczych 450 mm w cenie 1000 funtów szterlingów za sztukę i czy te torpedy mogły być ujęte w rozpisce mimo że nie dotarły już do kraju.
Domyślałem się, że to stamtąd - ale to wygląda na błąd nawykowy - bo tak jak napisał Crolick - wszystkie torpedy lotnicze Whiteheada miały kaliber 457 mmjanik41 pisze:Podałem według artykułu Dr Andrzej OLEJKO
PROBLEMY TECHNICZNE Z WODNOSAMOLOTAMI CANT Z-506 B