: 2005-10-29, 19:41
Teller pozwolę sobie spytać dlaczego? Wygląda to dosyć solidnie, no i moze Włosi nie przewidywali walk na dalekie dystanse.
A który pokład zainicjował zapalnik?Teller pisze:Problem z Littorio polegał na tym, że pod owymi stu milimetrami nad siłownią nie było już nic. Mam taką ładną analizę trafień Dunkerque przez Hooda w Mers-el-Kébir... Gdy pocisk 15" zdetonował nad pokładem dolnym (40 mm), kotłownia nie doznała uszkodzeń.
To Midieliewoje sieczienie liniejnych korabliej, cytowane przez p. Janika41 będę musiał w końcu wypocić w Cadzie, bo inaczej się nie doczekam, by wszystko było tam, gdzie powinno.
Nie wiem dokładnie jak było z Dunkerque, ale u Garzkego jest taka analiza trafień pancernika Jean Bart....janik41 pisze:Jeśli zdetonował nad 40 mm to prawdopodobnie 115+15 przynajmniej tak mi się wydaje a przy okazji dwa pokłady 20 mm i 10 mm mogły spowodować detonację?
Zapalnik ma zwłokę ok. 0,035 sekundy... prędkość pocisku w chwili uderzenia ok. 500 m/s... można sobie policzyć po jakiej odległości od chwili zainicjowania zapalnika pocisk eksploduje...krzysiek pisze:Jeśli tak to jakiś felerny ten zapalnik musiał być (?)
A jak ktoś nie przewiduje walki pancernikiem na duże dystanse to też jest felerny![]()
I po co właściwie w VV ta 12 milimetrowa warstewka pośrodku? To nawet na wyłapanie odłamków może nie wystarczyć
Czyli 2,2 m między pokładem 115+15 a 40 mm to nie jest wystarczającą odległościa dla eksplozji pocisku, czy w wypadku bomb też to tak sie miało? Z tego co pamiętam to pokład ok.100 mm miał za zadanie spowolnić pocisk, zgadza się?Anonymous pisze:Nie wiem dokładnie jak było z Dunkerque, ale u Garzkego jest taka analiza trafień pancernika Jean Bart....janik41 pisze:Jeśli zdetonował nad 40 mm to prawdopodobnie 115+15 przynajmniej tak mi się wydaje a przy okazji dwa pokłady 20 mm i 10 mm mogły spowodować detonację?
Pocisk inicjowało ok. 20mm stali....
20mm pokład na Barcie (także i na Dunkerque) występował w odległości ok. 5m od pokładu 40milimetrowego... W jakiej odległości od głównego pokładu pancernego na Vittorio Veneto umiejscowiony był pokład 38mm?
Wiesz ile VV miał nad magazynami? A wiesz ile miała nad magazynami np. Iowa?krzysiek pisze:
A jak ktoś nie przewiduje walki pancernikiem na duże dystanse to też jest felerny![]()
Z tym spowalnianiem pocisku, to bym nie przesadzał...janik41 pisze:Czyli 2,2 m między pokładem 115+15 a 40 mm to nie jest wystarczającą odległościa dla eksplozji pocisku, czy w wypadku bomb też to tak sie miało? Z tego co pamiętam to pokład ok.100 mm miał za zadanie spowolnić pocisk, zgadza się?Anonymous pisze:Nie wiem dokładnie jak było z Dunkerque, ale u Garzkego jest taka analiza trafień pancernika Jean Bart....janik41 pisze:Jeśli zdetonował nad 40 mm to prawdopodobnie 115+15 przynajmniej tak mi się wydaje a przy okazji dwa pokłady 20 mm i 10 mm mogły spowodować detonację?
Pocisk inicjowało ok. 20mm stali....
20mm pokład na Barcie (także i na Dunkerque) występował w odległości ok. 5m od pokładu 40milimetrowego... W jakiej odległości od głównego pokładu pancernego na Vittorio Veneto umiejscowiony był pokład 38mm?
Przy bardzo stromych torach lotu pocisków (wystrzały z ok. 30 000m) te 5m też nie wystarczało...janik41 pisze: Czyli 2,2 m między pokładem 115+15 a 40 mm to nie jest wystarczającą odległościa dla eksplozji pocisku, czy w wypadku bomb też to tak sie miało? Z tego co pamiętam to pokład ok.100 mm miał za zadanie spowolnić pocisk, zgadza się?
12 mm na okręcie to niezbyt wiele... mozna pewnie mniej - nawet 6mm, ale wówczas musimy dać więcej pokładników. No i oczywiście, ze te 12mm to stal konstrukcyjna...Anonymous pisze:A czemu pytasz? I gdzie ja napisałem że Iowa jest lepiej opancerzona niż VV?
A propos, czy zwłoka zapalnika 0,035 bądź podobna występowała w ciężkich pociskach wszystkich krajów czy też były znaczące różnice?
Załoga nie musi zaraz łazić po tak grubej stali. A może to stal konstrukcyjna, a nie pancerna?
krzysiek