Witam!
Mitoko pisze:Powiem tak - wypowiedzi Xena są de facto takie że ciężko się w nich połapać - przyznaję rację Crolickowi i Wojowi.
Druga rzecz - Xeno - proszę - Przyhamuj nieco z osobistymi wycieczkami i nieco może usystematyzuj ten temat - albo wręcz zacznijcie od nowa.
Bo na razie Twoje żonglowanie wypowiedziami innych doprowadziło do kompletnego zamieszania
Mitoko - daj spokój, w których moich wypowiedziach ciężko się połapać?
Gdzie i kiedy wybrałem się na osobistą wycieczkę??
Czym żonglowałem???
Dyskusja miała być o 1939 roku, Woj skierował ją na 1941 - proszę bardzo - mi to odpowiada
Woj pisze:Jedna trzecia to nie "podstawa" (przy czym jedna trzecia nijak z rachunku wyjść nie chce!).
Cztery państwa to nie "większość".
P.24 to nie P.11a/c
Masz rację: jedna trzecia z rachunku wyjść nie chce!!!
(przynajmniej w Rumunii):
Samoloty będące na wyposażeniu lotnictwa myśliwskiego Rumunii w początkach 1941 roku:
PZL-11C/F - 156
PZL-24E - 30
Heinkel 112B - 30
Hurricane MkI - 12
IAR-80 - 20 (Zamówiono 240 - pierwsze transza 20 egzemplarzy właśnie opuściła fabrykę.)
Messerschmit Bf-109E - (zamówiono 80 sztuk, 28 dostarczonych w 1940 roku).
Co my tu widzimy: w początkach 1941 roku ponad połowa samolotów myśliwskich Rumunii to PZL-11.
Co prawda PZL-11F, to nie to samo co PZL-11C - tu masz rację Woju - ale rumuńskie PZL-11C, to samoloty walczące w Polsce (a przynajmniej część z nich).
Myśliwce Puławskiego stanowiły dwie trzecie lotnictwa myśłiwskiego AAR.
(To znaczy, że 35% lotnictwa myśliwskego Rumunii NIE BYŁO samolotami klasy PZL-11!!!)
Masz więc rację - jedna trzecia nijak z rachunku wyjść nie chce
Zeby uprzedzić próby udowodnienia, że P-11 nadawały się tylko do szkół, podam wyposażenie eskadr myśliwskich AAR 22 czerwca 1941 roku (niestety, nie mam danych na styczeń

):
3 eskadry - IAR-80,
2 eskadry - He 112,
1 eskadra - Hurricane
2 eskadry - PZL-24,
6 eskadr - PZl-11.
Dla tych, którzy mają prolemy "z połapaniem się": 57% eskadr było wyposażonych w samoloty klasy PZL-11C. 43% eskadr rumuńskich było wyposażonych w PZL-11C!!!
Masz więc rację Woju - jedna trzecia nijak z rachunku wyjść nie chce
Jedna trzecia wyjdzie z rachunków w lotnictwie greckim, naprawdopodbniej - tureckim.
To jeśli chodzi o myśliwce Puławskiego.
Jako że
cztery państwa to nie "większość" popatrzmy na inne:
-Słowacja - uzbrojona w ca 80 Avii B-534 - 20 zużytych Emili dostali Słowacy dopiero w 1942 roku.
-Bułgaria (styczeń 1941 roku): 73 B-534, 11 P-24B, 18 Bf-109E.
-Szwajcaria (ci odstają - ale oni mają banki) - Bf-109B i Morany 406.
-Sowieci - 95% to I-15 oraz I-16 a także niewielka ilość "doskonałych" MiGów, "fenomenalnych" Jaków, oraz "przepięknych" ŁaGGów.
-Finowie: 5 eskadr myśiwskich: po jednej na Brewsterach, Moranach i Fiatach G50, dwie na Fokkerach DXXI - nieżle, ale jak na państwo będące w stanie zagrożenia wojennego wcale nie tak dobrze.
-Portugalia - Gladiatory
-Co zostaje z państw Europejskich?
Wielka Brytania, Włochy - eskadry OPK walczą na Hurrych i Spitach, Saettach, eskadry morskie i kolonialne - na Gladiatorach i Fiatach CR-42 (liczę, że dyskutanci uściślą).
Niemcy - w całości przezbrojeni w Bf-109E/F.
Jeszcze chyba tylko Jugosławia i Szwecja zostały, ale książki są w tym
pokoju, w którym właśnie śpi córka.
PZL-11 miał dużą wartość bojową, większość państw była uzbrojona w sprzęt podobnej klasy jeszcze w 1941 roku.
Można oczywiście się spierać, czy Avia 534, Gladiator, I-15, I-16, J-8 to samoloty podobnej klasy co PZL-11, albo o cokolwiek innego, ale darujmy już sobie dalszą dyskusję, w co były uzbrojone jednostki myśliwskie państw europejskich w 1941 roku - zajmijmy się 1941 rokiem.
Pokażcie, na czym polegała słabość polskiej OPlotK w 1939 roku w porównaniu z innymi państwami.
Pozdrawiam wsystkich zagubionych
Ksenofont