Strona 2 z 4
: 2006-03-12, 12:35
autor: admiralcochrane
oraz
9 X 1970 r. - błogosławiony Jerzy Ciesielski ginie wraz z dwojgiem dzieci w katastrofie statku na Nilu w Chartumie
: 2006-03-12, 18:51
autor: admiralcochrane
: 2006-03-13, 11:16
autor: AvM
Jest cos takiego niestety nie mam:
GUIDE. Programm von Cooks Arrangements zum Besuche Ägyptens, des
Nils, des Sudans u.s.w. mit Landkarten, Illustrationen, Dampfer- und
Dahabije-Plänen. And: The Anglo-American Nile steamer and hotel company.
Programme of Nile services from Cairo to the first & second Cataracts.
Khartoum, Gondokoro and the White Nile. With engravings, plans, and
particulars of their first-class steamers and dahabeahs. Eighth edition.
Added: Le Caire et l'Égypte. Manuel pratique pour ceux qui visitent le pays de
Pharaons. 2me éd. Dédié par l'Hôtel Shepheard à ses Hôtes. " Vienna
1905-06 / London 1905-06 / Munich c. 1900. 3 vols. 136 p., 2 folding maps, 33
illustrations, 28 plans of boats, several tables; 108 p., folding time table, 23
illustrations, 18 plans of boats, several time tables and advertisements,102,
26 (ads) p., several ills, folding map of Cairo in end-pocket. [Original paper;
vol. 2 waterstained with pink markings from the type]
AvM
: 2006-03-13, 15:15
autor: AvM
James Rees & Sons Co. , Pittsburg, Pa. USA
zbudowal 1908 NILE 150brt 300iKM dla Kartoume
AvM
: 2006-03-13, 19:37
autor: admiralcochrane
Kilka statkow mogloby znalezc sie na listach nastepujacych stoczni:
John Thornycroft - conajmniej 1 parowiec
Yarrow - tylnokolowiec LOTUS dla gen. Gordona
za 2-3 tygodnie bede mial cos o flocie Cook'a ale dopiero co je zamowilem
: 2006-03-13, 23:06
autor: AvM
Jesli chodzi o okrety wojenne i polwojenne
* Thornycroft
* Yarrow
* Samuda
* Elder
* Mitchell
* James, Quiggin
to sadze ze mam wszystkie dane , aczesciowo tez plany
Tu sadze ze warto sie zabrac za statki handlowe, ktore nie sa tak znane.
AvM
: 2006-03-13, 23:58
autor: admiralcochrane
Przejrze liste Laird'a i wloskie, bo tylko takie mam. Zdaje sie ze statki handlowe budowano na rzece Clyde, ale czy to byl Brown, czy inna to nie wiem...
: 2006-03-14, 00:11
autor: admiralcochrane
dla Thomas Cook
zbudowane przez Fairfield Govan
PRINCE ABBAS Yd no 319 1886 paddle steamer
PRINCE TEWFIK Yd no320 1886 paddle steamer
RAMESES THE GREAT Yd no 344 1889 paddle steamer
: 2006-03-14, 00:27
autor: admiralcochrane
Kolejne statki i pytania
gdzie mogl byc uzywany:
paddle steamer
LUGARD IV (Yd 731 Fleming & Ferguson Paisley)
owner: Nile Kenya Uganda Railway
Statki badawcze (exploration ships) rządowe (British Government Nile Expedition)
IBIS -1886 (Yd no295) Fairfield Govan; stern paddle, laid up in Cairo, extant 2004!!!
AKASHA - 1886 (Yd no 296) jw, active (?)
AMARA - 1886 (Yd no 297) jw
AMBIGOL - 1886 (Yd no 298) jw
AMKA - 1886 (Yd no299) jw
DAL - 1886 (Yd no 300) jw
HANNEK -1 886 (Yd no 301) jw
KAIBAR - 1886 (Yd no302) jw
SEMNEH - 1886(Yd no303) jw
TANJORE -1886 (Yd no 304) jw
TOKSI -1886 (Yd no 305) jw
ALEXANDRA - 1886 (Yd no 306) jw
Statek wystawowy (exhibition vessel)-rzadowy- British Government Nile Expedition
NILE EXHIBITION - 1886 (Yd no 309) Fairfield Govan
: 2006-03-14, 01:39
autor: admiralcochrane
Jeszcze pare danych
EGYPT (Thornycroft Yd457)- Passenger steamer, paddle, for use on the River Nile zbud. 1907?
KHATADBAH (Thornycroft Yd205) zb 1884- shallow draught steam river launch, wlasc. Boglios Bey Nubar, Egypt
KASSED KHEIR - jacht krolewski do sluzby na Nilu
RAMESES THE THIRD - passenger paddle steamer - wzminakowany ok 1900 i 1910
TANJORE stern wheeler, photographed c.1900 on Nile
SCARAB Fast single screw river launch, zbud. 1921, wlasc. ks. George Lotfallah, Cairo
nazwa? Fast twin screw river launch, motor (Thornycroft Yd no 1854) zbud. 1923 wlasc ks. George Lotfallah, Cairo
: 2006-03-14, 10:37
autor: AvM
Stocznia Fairfield nazywala sie poprzednio
Randolph & Co. 1834-1837
Randolph, Elliot & Co. (Engineers) 1837-1852
Randolph, Elder & Co. , Tradeston 1852-1860
Randolph, Elder & Co , Govan , Glasgow 1860-1869 do # 163
John Elder & Co. 1870-1886 do #309
Fairfield SB & E Co. Ltd 18861-1966 do #829
Fairfield (Glasgow) Ltd. 1966-68
AvM
: 2006-03-14, 10:49
autor: AvM
admiralcochrane pisze:Kolejne statki i pytania
gdzie mogl byc uzywany:
IBIS -1886 (Yd no295) Fairfield Govan; stern paddle, laid up in Cairo, extant 2004!!!
AKASHA - 1886 (Yd no 296) jw, active (?)
AMARA - 1886 (Yd no 297) jw
AMBIGOL - 1886 (Yd no 298) jw
AMKA - 1886 (Yd no299) jw
DAL - 1886 (Yd no 300) jw
HANNEK -1 886 (Yd no 301) jw
KAIBAR - 1886 (Yd no302) jw
SEMNEH - 1886(Yd no303) jw
TANJORE -1886 (Yd no 304) jw
TOKSI -1886 (Yd no 305) jw
ALEXANDRA - 1886 (Yd no 306) jw
Statek wystawowy (exhibition vessel)-rzadowy- British Government Nile Expedition
NILE EXHIBITION - 1886 (Yd no 309) Fairfield Govan
Wg. listy stoczniowej:
#295
IBIS kanonierka tylnokolowa 120x22'6''x4'1''
#296-305 tylnokowlowe kanonierki typ
CROCUS
150t 80x20x4'1''
#306
RED CROSS 90x18x4'1'' Red Cross Society dla Nile Expedition ukonczony 18.4.1885
po dostawie ALEKSANDRIA
#309 nie byl to zaden statek wystawowy tylko maszyny parowe dla
Nile Expedition - British Goverment
: 2006-03-14, 10:57
autor: admiralcochrane
Miało nie być wojennych
według mojego zrodla(
www.clydesite.co.uk) staki budowane przez Elder etc. byly do 1885 Fairfield zaczyna sie od 1886 r.
na rysunku widze numery stoczniowe 307-308 i podpis John Elder - czy moze byc tak ze rysunki wykonala stocznia w 1885 jako Elder ale okret powstal juz jako Farifield'a?
pod n-rem 307 mam TAMAI gunboat i zero danych
pod 308 EL-TEB i jw.
: 2006-03-14, 11:18
autor: AvM
Fairfield dokumentacja znajduje sie
- Strathclyde Regional Archives , Glasgow (tu plany , itd)
- Glasgow University Archives
#307 TAMAI i El-TEB dany byly wielekrotnie zamieszczone.
Jeszcze do statkow dane stoczniowe maszyn
IBIS 300BRT 300ikM Compound Cyl 13 & ,24 /Strke 4 1 boiler 1 furnance 160psi
10 stern wheel 150BRT 200iKM Compound Cyl 12 & ,22 /Strke 3' 6 1 boiler 1 furnance 160psi
RED CROSS 300BRT 200iKM Compound Cyl 12 & ,22 /Strke 3 '6'' 1 boiler 1 furnance 160psi
2 GunBoats 150 BRT 200iKM Compound Cyl 12 & ,22 /Strke 3 '6'' 1 boiler 1 furnance 160psi
Statki byly wg tego samego planu )identyczne maszyny , itd)
10 tylnkolowcow rzeczywiscie nie bylo kanonierkami.. Byly uzywana jako
transportowce, transportowane w 9 czesciach, zlozone miedzy majem i lipcem 1885 r.
18.4.1885 wyslane z Glasgow na SS PARTHIA do Alexandrii 30,.4.1885
Najprawdopodobniej zamowione u Eldera a ukonczone przez Fairfield.
AvM
: 2006-03-14, 12:02
autor: admiralcochrane
IBIS w ciagu swojej historii musial zmienic wlascicieli. Z informacji na stronie o ktorej wspomnialem jest podane ze ten statek oraz AKSHA nadal istnieja, a przynajmniej istnialy w 2004 roku....
Przejrzalem wloskie listy i wyglada ze nic stamtad nie trafkilo na Nil. Ciekawe byloby dotrzec do list stoczni nastepujacych stoczni egipskich:
-Anglo-American Nile Tourist Co
-Thomas Cook
-Beheral Co.
napewno mialy wlasna produkcje, a na 100 % skladaly statki zbudowane w Europie. Podczas II ws budowaly jednostki typu Fairmile B budowne takze przez Alexandria Boatyard
: 2006-03-14, 12:41
autor: AvM
Do czasow 1886 wszystkie statki nalezaly do rzadu egipskiego lub osobiscie Khediva.
Thomas Cook wg danych ktore posiadal tylko je dzierzawil.
1869 Komp. Azizje na Nilu
39 parowcow z 2470KM
1870 na Nilu flotylla
2 parowce po 6 dzial
4 parowce po 4 dziala (No.7 , BAHILE, ZINET EL BAKRIM)
8 parowce po 2 dziala
1877 na Nilu 68 parowcow i 617 zaglowcow
Statki na Nil budowaly tez:
Cockerill : RHODA (1865) i NIL (1864)
Thames Iron Works w 1870 i 1872
AvM