Strona 2 z 3
					
				
				: 2004-07-21, 08:34
				autor: jareksk
				W oczekiwaniu na skany podaję e-mail - 
jareksk@poczta.onet.pl  
  
  
 
A swoją drogą - o dużych jeszcze coś jest, a o małych - choćby dozorowce - były całkiem zgrabne, ale informacji o nich malućko. W sieci ubożuchno (dziwne - Szwedzi tacy nowocześni niby).  O OP prawie nic - to coś to przy ich ilości prawie nic. A przecież to sąsiad i flotę miał sporą.
 
			 
			
					
				
				: 2004-07-21, 09:01
				autor: karol
				ciekawe zjawisko, niby cacy, a agresja słowna? czyżby kolegę Szwedzi czymś zbulwersowali, czy nachalność proszweckiej propagandy zaczęła razić? oj uważaj na słówka, bo tu niektoore to mają pedagogiki i psychologie pokończone  

 
			 
			
					
				
				: 2004-07-21, 09:10
				autor: Marek K
				Witam
Jeżeli można to ja też poproszę 
m.kal@interia.pl
Dzięki
 
			 
			
					
				
				: 2004-07-21, 09:42
				autor: jareksk
				karol pisze:ciekawe zjawisko, niby cacy, a agresja słowna? czyżby kolegę Szwedzi czymś zbulwersowali, czy nachalność proszweckiej propagandy zaczęła razić? oj uważaj na słówka, bo tu niektoore to mają pedagogiki i psychologie pokończone  

 
Mógłbyś Karol pracować u Wyszyńskiego  

 Teraz i ja zaczynam szukać u siebie podtekstów.
 
			 
			
					
				
				: 2004-07-21, 11:12
				autor: karol
				
 skąd znowu, pracuję gdzie pracuję, jednym z elementów jest znajomość psyche klienta, wyćwiczonym jedynie jak dog francuski w rozpoznawaniu gatunków...
 
			 
			
					
				
				: 2004-07-21, 11:36
				autor: Mitoko
				Okręty podwodne mam - ale na Fylgię to się piszę 
mtkowalewski@kaskada.gda.pl 
			 
			
					
				
				: 2004-07-21, 11:46
				autor: Andrzej J.
				Z tej serii Marineliteratur to są jeszcz książki
- ścigacze torpedowe
- scigacze rakietowe
- trałowce
- latarniowce
O wsp. OP był art. w latach 90. w brytyjskim Warshipie.
widziałem też ks. o OP budowanych przez Kockums do roku 1954, ale było to wydane przez stocznię i nie sądzę, by ktoś to w Polse posiadał (chyba że AON, CBW lub inne służby w ramach szpiegostwa lat 50.)
Andrzej J.
			 
			
					
				
				: 2004-07-21, 11:58
				autor: jareksk
				
Podeślij jeśli możesz - please  

  To co możesz rzecz jasna  

 
			 
			
					
				
				: 2004-07-21, 12:43
				autor: Mitoko
				Muszę znaleźć i zeskanować
			 
			
					
				
				: 2004-07-21, 12:43
				autor: Mitoko
				Muszę znaleźć i zeskanować
			 
			
					
				
				: 2004-07-21, 14:59
				autor: ZH
				O ludzie małej wiary!
Szwedzi swoje OP opisali pięknie i tylko gdyby jeszcze zrobili to w jakimś "normalmym" języku to byłaby już pełnia szczęścia.
Wnoszę że jeszcze tu nie byliście, a warto
http://www.ubatsvapnet100.com/
ZH
 
			 
			
					
				
				: 2004-07-21, 15:10
				autor: jareksk
				Nie byli  

 A o to chodziło  

 
			 
			
					
				
				: 2004-07-21, 15:16
				autor: karol
				przyznam się bez bicia, łaziłem, ale przy niech angielskij to słowicze trele  

 
			 
			
					
				
				: 2004-07-25, 13:25
				autor: Marek S.
				Szwedzkie trawlery planowane do mobilizacji (jako dozorowce pomocnicze), ale paln anulowano: 
Concord 
Gōran (eks „Semiramis”) 
Ibis (eks „Ibis VI”) 
Mats (eks „Vesper I”) 
Skagen 
Stig 
Titania (eks „Ostrich II”) 
Viros (eks „Anglia”) 
Zmobilizowano tylko 4 trawlery: 
(WBr., 1902; 1939) - 198 BRT; 37.03 x 6.62 x 3.67 m; 10 w; VTE, 350 KM, 1 śr., 1 kocioł szkocki; 1x57pl/55, 1 km 8, 2 wbg; z. 4+12; 
Alexander (4.9.39-31.12.41 i 1.1.43-28.2.46 eks TY „Gretha”; 1904 eks br. „George Grimmer”) 
jw., lecz – (Nm., 1906; 1939) 
229 BRT; 36.18 x 6.80 x 3.70 m; 10 w; VTE, 400 KM, 1 śr., 1 kocioł szkocki; W-75 t; 3000-. 
Falken (5.9.39-23.11.41 i 1.1.43-16.5.44 eks TY bzn; eks nm. „Alte Liebe”) 
jw., lecz – (WBr., 1908; 1939) 
231 BRT; 36.95 x 6.54 x 3.52 m; 10 w; VTE, 450 KM, 1 śr., 1 kocioł szkocki; W-130 t; 5200-. 
Norman (18.9.39-26.9.40 jw.; eks br. „The Norman”) 
jw., lecz – (WBr., 1907; 1939) 
247 BRT; 36.20 x 6.54 x 3.51 m; 9 w; VTE, 300 KM, 1 śr., 1 kocioł szkocki; W-50 t; 2400-. 
Uttern (5.9.39-27.9.40 i 8.1.45-21.9.45 eks „Gamen”; eks „Comte Horace van der Burgh”) 
Jako trałowce pomocnicze zmobilizowano dwa trawlery: 
(WBr., 1906; 1939) - 244 BRT; 39.38 x 6.66 x 3.78 m; 11 w; VTE, 450 KM, 1 śr., 1 kocioł szkocki; W-125 t; 1x57, 1 km 6.5, 2 wbg; z. 4+12; 5900-. 
1942 – 1x40pl/60, 1 km 8, 1 km 6.5 
Ocean (2.9.39-10.12.42 i 12.6.44-15.8.45 eks TY bzn) 
jw., lecz – (WBr., 1907; 1939) 
250 BRT; 37.06 x 6.72 x 3.57 m; 10 w; VTE, 420 KM, 1 śr., 1 kocioł szkocki; W-140 t; 5600-. 
1942 – jw. 
Gretha (2.9.39-12.12.42 i 12.6.44-29.8. 45 jw.; eks br. „Kidwelly Castle”) 
Marek S.
			 
			
					
				
				: 2004-07-25, 17:28
				autor: jareksk
				Dzięki.  

 Skąd żeś to wytrzasnął ? Piękna sprawa  

 
			 
			
					
				
				: 2004-07-28, 23:17
				autor: stryju68
				Właśnie oddałem do skanowania koledze artykuły o FYLGII i Szweckich OP. Gotowe powinny być jutro lub pojutrze. Jeśli ktoś reflektuje, to proszę podawać adresy i kto co chce.