Strona 2 z 38

: 2004-07-22, 22:12
autor: karol
hę?

: 2004-07-22, 22:28
autor: crolick
To dla porownania moje dane:
136 (typ 956E) 30.IV.1981
137 (typ 956E) 1982
138 (typ 956EM) 27.IV.2004

167 (typ 051B) 1997
168 (typ 052B) 25.V.2002
169 (typ 052B) X.2002
170 (typ 052C) 29.IV.2003
171 (typ 052C) 30.X.2003

525 (typ 054) 11.IX.2003
526 (typ 054) 30.XI.2003

528 (typ 053H3) 30.V.2004

no i kilka jeszcze starszych okretow. Ogolnie dane b podobne, choc w kilku momentach wystepuja pewne niescislosci, ciekawe skad tak male roznice...

: 2004-07-23, 14:30
autor: ZH
Dzisiaj tj 23.07.2004 w stoczni Sievernaya zwodowano drugi niszczyciel typu 956EM dla Chin. Pytania do Jarka C. powiedz jaki typ podaje JFS dla okrętów desantowych o nr 944...949?
ZH

: 2004-07-23, 18:43
autor: Jarek C.
ZH pisze:Dzisiaj tj 23.07.2004 w stoczni Sievernaya zwodowano drugi niszczyciel typu 956EM dla Chin. Pytania do Jarka C. powiedz jaki typ podaje JFS dla okrętów desantowych o nr 944...949?
ZH
Jeszcze ich tam nie ma. Jest tylko o nich wzmianka w notes: 87 m LSM prawdopodobnie typ Yunshu, znany numer 946.
Już od kilku lat JFS w dziale Chin jest zawsze spóźniony.

: 2004-07-23, 18:55
autor: ZH
No to jestem zawiedziony. Toto wygląda tak i jak widać jest już gotowe:
Obrazek
Dzięki.
ZH

: 2004-07-23, 19:26
autor: ZH
Jeszcze garść informacji o postępie zbrojeń morskich Chin. To można podciągnąć pod temat Jarka C. o programach zbrojeniowych.
I tak
1. 913(typ 072 IIA) 23.04.2003
2. 946(?) 1.06.2003
3. 945(?) 1.07.2003
4. 911(typ 072 IIA) 1.07.2003
5. 912(typ 072 IIA) 1.07.2003
6. 993(typ 072 IIA) 18.07.2003
7. 947(?) 1.08.2003
8. 948(?) 1.09.2003
9. 949(?) 1.10.2003
10.995(typ 072 IIA) 26.11.2003
11.992(typ 072 IIA) 1.12.2003
12.994(typ 072IIA) 16.12.2003
13.944(?) 20.03.2004
14.987(typ 072 IIA) 30.04.2004
i jeszcze dwa OP
1.??? (typ 039) 28.04.2004
1.??? (typ 039?) 8.06.2004
I tu w nawiązaniu do problemu Tajwanu wywołanego przez Andrzeja to wszystko za wyjątkiem OP są okręty desantowe. To rzeczywiście może budzić wątpliwości.
ZH

: 2004-07-23, 23:07
autor: crolick
Jezu, skad ty bierzesz te dane?! :shock:

: 2004-07-24, 09:28
autor: Jarek C.
Też byłbym wdzięczny za podanie źródła tych bardzo ciekawych informacji (jesli oczywiście nie są tajne - te źródła).

: 2004-07-25, 21:18
autor: ZH
Tajne/poufne! :lol:
Mam to od mojego kolegi z Rosji. Na dodatek jego nic, a nic nie interesują okręty, ale znamy się już tyle lat , a moje zainteresowania nie są dla niego tajemnicą i czasami robi mi takie niespodzianki. Ta informacja była drukowana w jakiejś rosyjskiej gazecie. Ot i cała tajemnica.
ZH

: 2004-07-26, 23:33
autor: seawolf
Crolick dlaczego się strona nie otwiera?

: 2004-07-26, 23:47
autor: crolick
seawolf pisze:Crolick dlaczego się strona nie otwiera?
Bo serwer i moj mejl dal morda w trociny :|

: 2004-08-04, 14:48
autor: ZH
Kilka uwag do Twojej strony.
Powiedz dlaczego się tak rozpędziłeś z typem 054.
Na dzisiaj istnieją w realu tylko 525 i 526 i jak ćwierkają chińskie wróble kolejne nie muszą już tak wyglądać.
Numer 527, 528 i 533 przypisane do typu 054 noszą fregaty typu 053H3(528 i 533 pływają , a 527 na pochylni)
Z tego wynika, że 533 wymieniony przy typie 053H1 już nie istnieje.
Fregata 509 nie była pierwszą w typie 053H i nie była wcielona w 1976r a 30.09.1979. Pierwszą była z nr 516 i wcielono ją 31.12.1975.
Tyle na początek, bo materiał jest bardzo obszerny i wymaga wiele czasu, a tego ciągle brak.
ZH

: 2004-08-05, 20:13
autor: ZH
No i stało się ogromne nieszczęście. Przewaliło mi kompa i wszystkie dane na dzisiaj przepadły. Ale jest nadzieja, że zostaną odzyskane i wszystko będzie OK. No ale zanim się zepsuło coś tam zapisałem na papier i oto dalszy ciąg uwag. Oto daty wcielenia kilku wczesnych fregat (miesiąc, rok):
1. 515-12.1975
2. 517-10.1976
3. 511-03.1977
4. 513-12.1977
5. 512-12.1978
6. 514-01.1979
7. 518-03.1979
8. 510-06.1979
9. 519-12.1979
10.520-06.1980
Tyle co mam na teraz i powiem że różnice są bardzo znaczne w porównaniu z tym co Ty wstawiłeś u siebie. Ale jak sobie przypominam daty niszczycieli to jeszcze gorzej.To i jeszcze więcej jednak dopiero po odzyskaniu danych.
Jeszcze mam informacje, że fregaty 513, 557 są modernizowane (być może na wzór 516)
ZH

: 2004-08-06, 15:36
autor: ZH
Nie to, żebym się czepiał, ale odnoszę wrażenie, że zbytnio oparłeś się o http://www.globalsecurity.org/military/ ... erview.htm pisząc swoją stronkę. W wypadku Chin oni są dla mnie jakoś mało wiarygodni. Reszta na "wyłącznie foty"
ZH

: 2004-08-07, 12:32
autor: crolick
Tak, strona powstala w oparciu nas tym serwisie. Wiesz jak robisz cos w przeciagu 2 dni, jako przerywnik od pracy mgr, to raczej prochu sie nie wymysli, opierasz sie na czyms co wydaje sie wiarygodne, i ew modyfikujesz. Ja dopiero niedawno zauwazylem niescislosci w numerach fregat czy op i powolutku staram sie to zmieniac [np w oparciu o Pawlowa czy artykul o dd Luda z OW]. Ale ciezko sie w tych numerach polapac. Jak chcesz moge ci podeslac plik excela nad ktorym teraz pracuje, i tu sa wsadzone wszystkie poprawki jakie do tej pory nanioslem - moglbys sprawdzic jak wiele bykow narobilem :roll:

: 2004-08-08, 11:26
autor: Jarek C.
Temat MW Chin zawsze mnie bardzo ciekawił. Tylko totalny brak czasu nie pozwalał mi poszperać np. w Internecie. Crolick - dzięki Twojej stronie o MW Chin moje zainteresowanie odżyło. Gdybym mógł w czymś pomóc z moimi JFS to jestem do dyspozycji (niestety nie mam skanera).