Strona 2 z 10

: 2008-03-06, 14:35
autor: Adam
Kiedyś pod biało - czerwoną, ale chyba najlepiej do tego wątku pasuje.
Zdjęcie chyba bardzo mało znane, w Księdze Statków Polskich nie występuje...

: 2008-04-20, 19:24
autor: pothkan

: 2008-04-29, 13:37
autor: pothkan
Przyszła 'Polonia' jeszcze jako 'Kursk':
http://radikal.ru/F/i022.radikal.ru/080 ... 7.jpg.html

: 2008-05-03, 03:46
autor: pothkan

: 2008-05-09, 13:31
autor: pothkan
Jeszcze więcej na Riversea, na dole strony:
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... /cards.htm

: 2008-05-09, 17:16
autor: dessire_62
Gdzie te statki z tamtych lat ? :papa:

: 2008-05-10, 13:04
autor: Slaw
Dla odmiany może coś małego formatu . "Lubuszanin"- takowa nazwa widnieje na dziobie .
Obrazek
Slaw

: 2008-05-10, 19:44
autor: W.Danielewicz
LUBUSZANIN

TYP: statek pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964 r.; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie.
NR BUD.: B1/57
WYMIARY
długość:15,12 m; szerokość:3,22 m, zanurzenie:0,72 m
SILNIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ?koda, Praha
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 16 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 34; ZAŁOGA: 2 osoby

PRZEBIEG SŁUŻBY

1965: LUBUSZANIN - Powiatowy Ośrodek Sportu Turystyki i Wypoczynku w Sławie Śląskiej.
- statek pływa po jez. Sławskim.
1975 : LUBUSZANIN - Lubuskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Turystycznej. Lubtour, Zielona Góra. port mac. Sława Śląska
198. : LUBUSZANIN - Karaś Stanisław, Sława Śląska.
statek pływał po Zalewie Pilichowickim.
199.: KORAL - Horodejuk Tadeusz i Adam Rysiew, Wrocław.
eksploatowany we Wrocławiu.
1995: KORAL - Retman - Żegluga Pasażerska-Tadeusz Horodejuk, Wrocław.
1996: - zakupiony do Czorsztyna, we Wrocławiu przebudowa obejmująca przebudowę pokładu rufowego i dziobowego. Wymiana silnika na typ SW 266 Krab produkcji WSW Andrychów; moc: 70 KM. Statek może zabierać 45 osób. Projekt przebudowy opracowało Biuro Projektowe Flis z Wrocławia.
1998: BIAŁA DAMA - Żegluga i Turystyka S.C., Niedzica.
2005: - w eksploatacji.

: 2008-05-26, 23:12
autor: Piotr S.
Na tym zdjęciu jest dawny statek PŻM typu Kopalnia Wirek ale który to z nich może być ? http://www.shipspotting.com/modules/mya ... ?lid=39779

: 2008-05-26, 23:51
autor: pothkan
No przecież to CHOPOL armatora tej samej nazwy (taki Chipolbrok, tylko że z Koreą Północną).

Do 1992 r. KOPALNIA SOŚNICA:
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=628609

: 2008-05-27, 08:32
autor: Adam
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... ?lid=41260

Tu ten sam Chopol z innego ujęcia. Zdjęcia wiszą już na Shipspotting od lat, ostatnio "odświeżone" przy przebudowie galerii.

W ogóle warta jest polecania cała galeria tego użytkownika - sporo zdjęć zrobionych w latach na początku lat 90. i w końcu 80.. W tym dużo statków, ale też i okrętów Wielkiego Brata, jak i sporo"poloników". Czym bliżej "końca" galerii tym więcej ciekawostek, choć przy przebudowie portalu zdjęcia zostały "wymieszane".

: 2008-05-27, 19:46
autor: polsteam
pothkan pisze:No przecież to CHOPOL armatora tej samej nazwy (taki Chipolbrok, tylko że z Koreą Północną).

Do 1992 r. KOPALNIA SOŚNICA:
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=628609

łezka się w oku kręci... jako dzieciak odbyłem na tym statku rejs :-)

: 2008-05-27, 20:26
autor: pothkan
polsteam pisze:łezka się w oku kręci... jako dzieciak odbyłem na tym statku rejs :-)
Ano, przy tych zdjęciach mam podobne odczucia : :wink:

http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=563347

http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=410370

http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=112045 (jako że ex-fiński... miał saunę :-) )

http://www.plo.com.pl/flota/max435.jpg

: 2008-05-31, 10:42
autor: Piotr S.
Polska nazwa WIGRY czy to przypadek, skąd u tego armatora ta nazwa? http://www.shipspotting.com/modules/mya ... 595&cid=59

: 2008-05-31, 16:10
autor: polsteam
Piotr S. pisze:Polska nazwa WIGRY czy to przypadek, skąd u tego armatora ta nazwa? http://www.shipspotting.com/modules/mya ... 595&cid=59

Statek eksploatowany jest przez gdyńską, tajniaczącą się (unikającą kontaktów z mediami) spółkę Rem-Service, o której istnieniu (w kontekście posiadania przez nią jakichkolwiek statków) szersza publiczność dowiedziała się kilka lat temu z "Namiarów" (maczałem w tym palce), a potem najwięcej informacji podawał o aktualnym stanie floty tego armatora Kolega A.W. w "Naszym MORZU", a ostatnio chyba też w "Morzu, Statkach i Okrętach"... (przy dorocznych przeglądach floty polskich armatorów).

Do nich (do Rem-Service) należał też (chyba ostatnio już odsprzedany) Ajax - były mpp cargo ship POL-Ameryki (wcześniej w Chipolbroku, po chińskiej stronie) - chyba największy statek towarowy w rękach polskiego prywatnego armatora po wojnie - o ile się nie mylę... no, ale dawniej statki były w ogóle mniejsze, więc przynajmniej co do nośności, to chyba największy statek w historii prywatnych polskich armatorów "w ogóle"... no, chyba, że nie największy, bo o jakims przypadku innym może zapomniałem :)

: 2008-05-31, 19:19
autor: Piotr S.
Dawna nasza Silesia w nowym malowaniu http://www.shipspotting.com/modules/mya ... 3603&cid=9