Strona 2 z 2
: 2009-04-02, 11:22
autor: pothkan
Nie mogliby, bo zniknął też mój post w którym próbowałem na nie odpowiedzieć

Dziiiwne...
: 2009-04-02, 11:32
autor: Chemik
pothkan pisze:Nie mogliby, bo zniknął też mój post w którym próbowałem na nie odpowiedzieć

Dziiiwne...
Na moment się pojawił i zdążyłem przeczytać....

: 2009-04-04, 19:58
autor: Chemik
Chemik pisze:pothkan pisze:Nie mogliby, bo zniknął też mój post w którym próbowałem na nie odpowiedzieć

Dziiiwne...
Na moment się pojawił i zdążyłem przeczytać....

w nawiązaniu do tego co znikło....
"Liberciak"
Kopalnia Kazimierz - według tego źródła:
http://www.mariners-l.co.uk/LibShipsM.html
Pod koniec emerytury nosił nazwę
KOMUNA PARYSKA
Pothkan stwierdził (dzięki Pothkanie), że pod koniec istnienia jako magazyn pływający trafił do stoczni Gdyńskiej i otrzymał na burcie wielką nazwę stoczni.
A mi się nasuwa dalsze pytanie: czy po przekazaniu (? - przeholowaniu) na teren stoczni w dalszym ciągu był własnoscią ZPGda?
"Liberciak" "Kopalnia Zabrze" został skasowany w 1975 roku z przeznaczeniem na magazyn pływajacy. kiedy został przekazany do ZPGdy, gdzie otrzymał nazwe MP-ZPGdy-8? J. Piwowoński podaje iż 17.VI.1976 został przeholowany do Świnoujscia i słuzył pod oznaczeniem MP-8, czy takie zdarzenie miało miejsce?
w między czasie nasunęło mi się kolejnych kilka wątpliwosci i "białych plam":
Czy wiadomo kiedy
przejęto drobnicowce:
Pokój,
Przyjaźń Narodów,
Jednosć i
Przyszłosć.
Czy znane są daty położenia stępki pod dziesięciotysięczniki:
Janiek Krasicki,
Ludwik Solski oraz
Phenian?
Z góry dziekuję za wszelką pomoc, która uzupełni moją wiedzę...

: 2009-04-05, 04:45
autor: pothkan
Chemik pisze:
Pod koniec emerytury nosił nazwę KOMUNA PARYSKA
Pothkan stwierdził (dzięki Pothkanie), że pod koniec istnienia jako magazyn pływający trafił do stoczni Gdyńskiej i otrzymał na burcie wielką nazwę stoczni.
Nie stwierdziłem!
Tylko tak mniemam

: 2009-04-05, 21:38
autor: Chemik
pothkan pisze:Chemik pisze:
Pod koniec emerytury nosił nazwę KOMUNA PARYSKA
Pothkan stwierdził (dzięki Pothkanie), że pod koniec istnienia jako magazyn pływający trafił do stoczni Gdyńskiej i otrzymał na burcie wielką nazwę stoczni.
Nie stwierdziłem!
Tylko tak mniemam

dzięki za sprostowanie, bo jak pisałem miałem tylko chwile na jego przeczytanie... więc mogłem cos przekręcić...

: 2009-04-12, 00:29
autor: Chemik
panowie...
Kiedy drobnicowiec Edward Dembowski przestał być czarterowany przez Chipolbrok?
: 2009-04-13, 14:25
autor: Chemik
i znowu mam prosbę do kolegów o uzupełnienie historii polskich statków...
drobnicowiec
Waryński dożywał swych dni jako magazyn
MP-ZPS-8... co się z nim stało gdy już nie był potrzebny w Zarządzie Portu Szczecin? domyslam się iż pocięto staruszka, ale gdzie i kiedy?
drobnicowiec
Romuald Traugutt służył na emeryturze jako MP-ZPGdy-?... no własnie jaki miał numer
z góry dziękuję za okazaną pomoc...

: 2009-12-10, 22:57
autor: Chemik
nie wiem czy to w ogóle ma sens pytanie na tym forum (bo poza Pothkanem - stokrotne dzięki

- jakos nikt się nie kwapi z pomocą)... ale zapytam aby mieć czyste sumienie że próbowałem dociec prawdy....
Chłodniowiec
Piast
1. Kiedy (wiem, że w 1950r.) i przez kogo został zakupiony (Polbrit?)?
2. Czy wiadomo dla jakiego norweskiego armatora był pierwotnie budowany?
3. Czy w 1969 z PŻM-u został przekazany DBR-owi, a ten z kolei w 1972(?) przekazał go do Gryfa? Czy też może było odwrotnie najpierw Gryf, a potem DBR?
4. Czy kasacja nastąpiła w 1978? a może jakas konkretniejsza data jest znana?
: 2009-12-10, 23:32
autor: pothkan
Problem polega na tym, że zadajesz pytania (o np. "wewnątrzkrajowe" zmiany armatora) wymagające najpewniej badań wręcz archiwalnych w kraju. Względnie żmudnego grzebania w prasie, ale to zapewne sam zrobiłeś ("Morze" itd.).
No, ale może są znawcy, tylko się jeszcze nie ujawnili
PS. Wg Miramaru kasacja PIASTA nastąpiła w Murcii od sierpnia 1978 r. Dokładniejsze informacje (data przybycia, spółka złomująca) mogą być w "Marine News", ale akurat 1978 nie mam, a w 1979 nie wiem czy sens jest grzebać (z racji zdobycia tego czasopisma na rynku "wtórnym" cierpię na dotkliwy brak indeksów...).
: 2009-12-11, 01:54
autor: Marek T
Niektóre odpowiedzi.
WARYŃSKI - złomowany za granicą, chyba pod koniec lat 1980tych, Nie wiem gdzie.
TRAUGUTT -> MP-ZPGDY-2.
PIAST - sądząc po dacie zakupu (1950 r.), to raczej zakupił go Polbryt. W 1969 przekazany do DBR, potem do Gryfa. Pocięty na złom w 1978.
Grzebanie w "Morzach" to nieco za mało. Raczej trzeba by przejrzeć prasę codzienną, "Namiary" i "Bryzę".
: 2009-12-11, 10:16
autor: Chemik
Dziękuję panowie

tak "Morze" mam opanowane (choć nie zdołałem jeszcze przeniesć wszystkich egzemplarzy do Anglii

a starsze są dostępne dzięki Magemarowi... natomiast prasa codzienna z Wybrzeża jest dla mnie tylko marzeniem (pochodzę z górzystej częsci kraju)... a Marine News muszę spytać w miejscowej bibliotece

: 2010-01-06, 10:41
autor: Chemik
Panowie małe pytanko odnosnie statku Elbląg (eks-Monte Cassino, eks- Tolina)
Który z armatorów przejął statek po odbudowie i wykończeniu w duńskiej stoczni (zakończenie prac XII.1950) sądząc po dacie musiałby to być którys ze starych armatorów...
A kiedy Tolina została wodowana? Micinski & Kolicki oraz Fenrych & Mielcarek: 1944, zestawienia roczne z Morza: 1943, Miramar: 17.07.1940 ???
EDIT: i jeszcze wyszła sprawa z armatorami - strony PLO i PŻM dublują okresy służby w w swoich barwach udało mi się ustalić co następuje:
1950: ????
1951-1954: PŻM
1955-1961: PLO
1962-1969: PŻM
1970-1973: PLO
przekazanie "nowemu" armatorowi następowało zawsze 1. stycznia, jeżeli Koledzy mogą cos w tym uzupełnić to będę wdzięczny i z góry dziękuję