Strona 2 z 2
: 2007-12-24, 00:00
autor: crolick
Czy ktoś wie jak tłumaczy się na polski:
- London Munitions Assignment Board
- Naval Assignment Sub-Committee
PS.
Dzięki za linki Panowie

: 2007-12-24, 00:53
autor: pothkan
crolick pisze:Czy ktoś wie jak tłumaczy się na polski:
- London Munitions Assignment Board
- Naval Assignment Sub-Committee

Londyńska Izba Przydziału Amunicji?
Podkomitet Przydziałów Morskich?
Brzmi głupio. Może po prostu nie tłumacz?
: 2008-01-01, 20:12
autor: crolick
Wszystko wskazuje na to, że Panowie będziecie mogli zaspokoić swoją ciekawość już w najbliższym styczniowo-lutowym numerze OW

: 2008-07-03, 12:41
autor: Gangut
A ja mam pytanko względem być moze jednego z niedoszłych polskich trałowców
Tu widzimy okręt opisany jako "1940s PC Canada Frigate HMCS Wentworth K331"
Na zdjęciu widzimy też poprzednia i późniejszą nazwę . I tu mam wątpliwości gdyż Wentworth to fregata typu River
http://www.readyayeready.com/ships/alph ... hp?alpha=W
co więcej nie zgadza mi sie na pierwszy rzut oka także nazwa poprzednia gdyż okręt dający nazwę całemu typowi - HMS Bangor (J00) trafił po wojnie do Norwegii jako GLOMMA w 1946 roku i został wycofany w 1961 roku
Zresztą GLOMMA (ex. BANGOR) wyglądała trochę inaczej
Według tego spisu (o ile nie przegapiłem

)
http://www.nationmaster.com/encyclopedi ... inesweeper
nie widnieje też żadna KAGOSHIMA MARU
Cały głupi jestem
Pozdrawiam
: 2008-07-03, 14:35
autor: crolick
Japończycy w Hong Kongu zdobyli 4 nieukończone BANGORY, z których jeden przerobiono na statek handlowy (HMS Lantan). Wcale bym się nie zdziwił gdyby chodziło o ten właśnie statek, który po którejś tam z kolei zmianie nazwy stał się KAGOSHIMA MARU. Najprawdopodobniej otrzymany nr jest jakimś oznaczeniem powojennym np. rybackim.
: 2008-07-03, 22:07
autor: pothkan
Nie przegapiłeś, tylko tam błędnie podano nazwę:
Lantan (ex-Beaulieu) — built by Hong Kong & Whapoa Dock, Hong Kong, laid down 22 July 1941, Beaulieu was renamed Lantan during construction September 1941, captured incomplete by Japanese at fall of Hong Kong 25 December 1941, completed by Japanese to mercantile** as Gyosei Maru 1942*, renamed
Shima Maru 1943.
* Do tego momentu wszystko się zgadza; przemianowany na KAGOSHIMA MARU (鹿兒島丸) w 1943 lub 1945. Złomowany w 1950 r.
** armator: Rikugun-shō (czyli cesarska armia)
Z tym że sprawa jest chyba bardziej zagmatwana, o czym świadczy temat:
http://www.dutchfleet.net/viewtopic.php?f=2&t=5792