Armatorzy z Myslowic

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: W.Danielewicz »

nie dodałem że nz powrót jako "Neptun"
W.DANIELEWICZ
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Chcialbym jeszcze raz przypomnic.
Admiral Cochrane o obrazkach :P

AvM
Admiral Cochrane

Post autor: Admiral Cochrane »

Apmiętam, pamiętam, tylko już mnie krew zalewa w kwestiach na styku komputer i skaner - ma niezlego musteka, tylko, ze po na starym kompie musałme wymieinc orpogramowanie i wyglada, ze komp ma za mala pamiec i skaner staje na 13/ Musze go przewiezc do drugiego kompa, ktory ma dosc pamieci i w koncu sprawdze w czym rpoblem, ale cierpliwosci do srody dobrze!!! :oops:
admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Dawno obiecane skany

Post autor: admiralcochrane »

Uff wreszcie mam dobry skaner i mogę się podzielic tym co mam. Na poczatek statek spacerowy "Mysłowice" na zdjęciu napisano,że właścicielme byl niejaki Pełka, czy ta jednostka i "Mysłowice" Sopoka to ta sama?
Obrazek
admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

Obrazek
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3087
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JB »

a-v-m pisze:Byl statek:
NEPTUN zbud 1911 C.Wollheim 18.2m tylnokolowioec dla Myslowitz
AvM
W.Danielewicz pisze: Był tylko armator nie znany. Był on w kuk Weichselflottille, potem w administracji wodnej tzn w 1918/19 jako "Matejko" potem w Flotylli Wislanej i na końcu w pińskiej.
Armator - K.Giesche.
JB
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: i jescze OLZA

Post autor: Marek T »

Jak sie ten rzeczny "Robur" nazywał?
admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

Chodzi o holownik "Olza", który tak byl w wycinku podpisany ale kol.Danielewicz zdementował tę informację :( Zreszta wystarczy spojrzec na komin gdzie sa znaki armatorskie krakowskiej Zeglugi Polskiej SA (wtedy jescze nie byłem taki mądry :wink: )
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

BSR Myslowitz (rejestr statkow srodladoweych)

#2 HOFFNUNG (1895) kolowy holownik
20t 42x4,05x0,65m 140KM 7 ludzi
wl. Sapock (musial wiec podpisac Volksliste)
zmierzony #436 Warschau

#5 WANDA (1828) kahn (barka drewniana)
300,148t nosnosc 44,10x7,20x1,25m 3 ludzi
wl A.Machaalitza, Sapok
zmierzony #20 Warschau
Byly w 1943 na Wisle kolo Gdanska.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Waldek!

Zobacz na to zdjecie ROBURA
Ma nr. rej 12. Czy nie jest to nr. rehj
z Myslowic ????
Z listy ktora wlanie dostalem
od JB wynika ze Krakow mial
wieksze numery rejestracyjne
powezej 100 w tym czasie.

Ktore sady w Polsce prowadzily
rejestracje statkow rzecznych ?

AvM
admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

Po dłuższej przerwie obejrzałem zdjęcie tej łodzi motorowej z Mysłowic podpisanej jak L. Pełka. CZy nie mogłaby to być któraś z dawnych motorówek Ku.K. Weichselflotille?
Zastanaiwam sie też na czymś innym Spróbowałem jak kiedyś to zrobiono z "Osą" z Zaleszczyk, obliczyć długość łodzi ze zdjecia przyjmując za średni wzrost postaci na fotce wzrost 165 cm. Wyszło około 13metrów- odpowiada to długości "Krakusa" z Żeglugi Polskiej SA w KRakowie, czy te jednotki nie mogą mieć ze sobą coś wspólnego?[/url]
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3087
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JB »

Temat stary, ale chciałbym dodać kilka uwag. Numery rejestracyjne statków śródlądowych zmieniły sie w 1935 roku. Przy rejestracji wydawano znak numerowy:
Obrazek, który trzeba było umieścić na statku.
Dla statków krakowskich początkowo przewidziano numery 271, 272, itd., po zmianie PZW w Krakowie miał przydzielone numery 1-100.
Statek OLZA dostał #12 w 1938 roku. Był zbudowany przez firmę Warsztat Mechaniczny i Konstrukcji Żelaznych, INŻ. TEODOR ŁASIŃSKI, w Krakowie dla firmy "Robur". W listopadzie 1938 r. statek uzyskał zezwolenie na próbną jazdę po Wiśle. W spisach na dzień 1 IV 1939 r. figuruje jako własność Teodora Łasińskiego (Kraków, Smoleńska 17).
Dane statku: 26,0/27,0x3,1/7,05x0,42/0,65 m; motorowiec, silnik 100 KM.
JB
ODPOWIEDZ