“ELŻUNIA”
TYP: statek pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1933; Schiffswerft Otto Kuczewski, Königsberg. (Niemcy)
POJEMNOŚĆ:
brutto-37 RT;netto-11 RT.
WYMIARY:
długość-20,34/19,30 m ,szerokość-4,03 m, zanurzenie- 1,50 m
SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik wysokoprężny typuW6V17; 6 cylindrowy; prod.: Maschinenfabrik Augsburg – Nűrnberg; moc: 200 KM
PĘDNIK:1 śruba; PREDKOŚĆ: 11 w; PASAŻEROWIE: 55 osób; ZAŁOGA: 4 ludzi
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1933: STŐR - Hafenbauamt, Pillau. (dz. Bałtyjsk)
- eksploatowany jako holownik, posiadał silnik Deutz o mocy 190 KM.
1939.VIII.25: H 525 - Kriegsmarine.
1939.IX.: H 525 - Hafenkommandat, Gotenhafen. (Gdynia).
1939.X: H 525 - Marineausrűstungstelle, Swineműnde. (Świnoujscie)
1945.IX: STŐR - German Minesweeping Administration, Kiel.
1946: STŐR - War Shipping Administtration.
1946: STŐR - dzierżawiony przez Główny Urząd Morski w Gdańsku. Oddział w Szczecinie.
1947: KAWKA - Główny Urząd Morski. Oddział w Szczecinie.
1947: WOJTEK - zmiana nazwy.
1948: WOJTEK - Żegluga Polska Wydział Holowniczo-Ratowniczy. Baza w Szczecinie.
1948.IV: - sprzedany i przystosowany do przewozu pasażerów.
1948.VI.01: ELŻUNIA - Polska Żegluga Przybrzeżna na Bałtyku „Gryf” S.A., Szczecin.
- pływał na linii: Szczecin-Gryfice.
1949: ELŻUNIA - Przedsiębiorstwo Żegluga Przybrzeżna ,Szczecin.
1953: ELŻUNIA - Przedsiębiorstwo Polska Żegluga Przybrzeżna, Gdańsk. Oddział w Szczecinie.
1956: ELŻUNIA - Przedsiębiorstwo Państwowe „Żegluga na Odrze” Ekspozytura w Szczecinie.
1957: ELŻUNIA - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Szczecińska, Szczecin.
1958: - przebudowa i wymiana silnika.
1973: - wycofany.
1979: - złomowany.
To są moje wiadomości o tym statku. Może ktoś coś sprostuje lub uzupełni.
