Strona 2 z 56

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2019-03-07, 16:17
autor: SmokEustachy
Napoleon pisze:Co wy się podniecacie jakimś przekopem Mierzei Wiślanej! To raptem głupi miliard albo trochę więcej - dla rządzących tyle co nic. Ja mieszkam na południu i przerabiam temat kanału Odra-Dunaj. To dopiero byłby "Miś na miarę naszych możliwości"!
Kulczyk dostał 600 milionów przy okazji CIECHa. Więc w porównaniu z tym przekop to pikuś

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2019-03-08, 10:46
autor: Orlik
Nie dostał, tylko tyle zapłacił. Być może za mało, ale nie ma to żadnego związku z Kanałem...

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2019-03-08, 13:57
autor: SmokEustachy
Orlik pisze:Nie dostał, tylko tyle zapłacił. Być może za mało, ale nie ma to żadnego związku z Kanałem...
Dostał bo nie wpłacił

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2019-03-08, 19:07
autor: Peperon
Orlik pisze:
de Villars pisze:I lepiej niech się skończy jak najszybciej.
Ale sprawa się nie skończy. Lepiej nie wiedzieć?
To nie jest sprawa wiedzy lub niewiedzy. Wątek zamiast dostarczać wiadomości lub być bazą dyskusji na Forum, robi się kolejnym off topem.
Zamiast czytać o Kulczyku, wolałbym dowiedzieć się ile kasy rząd przeznaczył na modernizację nabrzeży w Elblągu albo o planach modernizacji połączeń tegoż portu z np. Podlasiem.
Informacja o takich drobiazgach, jak wykonanie i utrzymanie toru wodnego między planowanym kanałem, a Elblągiem to już szczyt marzeń. Tym raczej rząd się już nie pochwali...

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2019-03-08, 23:07
autor: Orlik
No to nie dajmy się zaczepiać i nie piszmy o Kulczyku...

Generalnie komplet dotychczasowej dokumentacji jest dostępny na stronie Urzędu Morskiego:
https://www.umgdy.gov.pl/?page_id=8064

Oczywiście nie wiemy, ile cała inwestycja będzie faktycznie kosztować, ale mamy Program Wieloletni ..., który zawiera prognozę skutków i plan finansowy (str. 8-9 i 27-28):
https://www.umgdy.gov.pl/wp-content/upl ... znik_1.pdf

Póki co ogłoszono przetarg na I część inwestycji:
https://ted.europa.eu/TED/notice/udl?ur ... XT:PL:HTML

Bardzo ciekawe jest też pismo Ministerstwa do Komisji Europejskiej i uzasadnienie w zakresie bezpieczeństwa:
https://www.gov.pl/documents/528248/541 ... 1c7140885c

Do kompletu informacji należy dodać, że inwestycja realizowana jest na podstawie specustawy:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDe ... 0170000820

Warto też zapoznać się z uzasadnieniem do projektu ww. ustawy:
http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/druk.xsp?nr=1182

No i na koniec stanowisko głównego oponenta, czyli Zarządu Województwa Pomorskiego:
https://pomorskie.eu/-/zarzad-wojewodzt ... tanowisko-
https://ekoagora.pl/wp-content/uploads/ ... a10235.pdf

Poniżej tabela ze wszystkimi opiniami i uwagami UM:
https://www.umgdy.gov.pl/wp-content/upl ... opinii.pdf

Miłego czytania. :gazeta:

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2019-03-09, 12:40
autor: SmokEustachy
Peperon pisze:
Orlik pisze:
de Villars pisze:I lepiej niech się skończy jak najszybciej.
Ale sprawa się nie skończy. Lepiej nie wiedzieć?
To nie jest sprawa wiedzy lub niewiedzy. Wątek zamiast dostarczać wiadomości lub być bazą dyskusji na Forum, robi się kolejnym off topem.
Zamiast czytać o Kulczyku, wolałbym dowiedzieć się ile kasy rząd przeznaczył na modernizację nabrzeży w Elblągu albo o planach modernizacji połączeń tegoż portu z np. Podlasiem.
Informacja o takich drobiazgach, jak wykonanie i utrzymanie toru wodnego między planowanym kanałem, a Elblągiem to już szczyt marzeń. Tym raczej rząd się już nie pochwali...
Ponoć tor wodny jest. Natomiast podejście do ekologii wygląda tak:
Obrazek

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2019-03-09, 13:44
autor: Marek-1969
Bywałem kilkukrotnie na obozach w latach 80 tych w okolicach Elbląg , Frombork , Malbork i pamiętam wypowiedzi na temat zalewu wiślanego . Już wtedy mimo że ZSRR formalnie i konstytucyjnie był krajem zarzyjaźnionym praktycznie nie było możliwości swobodnego przepływania przez strefę radziecką .
Pewnie od naszego wyjścia z pod kurateli Moskwy jest tylko gorzej .
Każdy projekt ekonomiczny naznaczony jest ryzykiem , jest jednak aspekt polityczny .To co dzieje się wokół Gdańska może doprowadzić to reaktywacji czegoś na kształt wolnego miasta . Oczywiście wszystko dla jakiś "europejskich idei i wartości " ale poszkodowanym będzie Polska .

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2019-03-09, 15:14
autor: SmokEustachy
A jaka jest opinia Colonela i jego żaglówki?

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2019-03-09, 16:00
autor: Tadeusz Klimczyk
[quote]Pewnie od naszego wyjścia z pod kurateli Moskwy jest tylko gorzej .
Każdy projekt ekonomiczny naznaczony jest ryzykiem  /quote]

Nieprawda. Nie ma żadnych problemów w żegludze komercyjnej. Zwykle o zagrożeniach i ryzykach związanych z tym tematem wypowiadają się ludzie nie mający żadnej styczności z tematem ani praktycznego doświadzenia.

A co się dzieje wokół Gdańska ? Może coś mi umknęło.

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2019-03-09, 16:07
autor: Orlik
Marek-1969 pisze:Każdy projekt ekonomiczny naznaczony jest ryzykiem , jest jednak aspekt polityczny .To co dzieje się wokół Gdańska może doprowadzić to reaktywacji czegoś na kształt wolnego miasta . Oczywiście wszystko dla jakiś "europejskich idei i wartości " ale poszkodowanym będzie Polska .
Mieszkam na Pomorzu i kompletnie nie rozumiem, o co Ci chodzi. :?

Ale zostawmy tę politykę i ekologię, bo inaczej wątek wyląduje w "psycholach".... Mimo wszystko jest to inwestycja, która choć w założeniach powinna się "bilansować". Jeżeli prawdą jest, że szacunki korzyści społeczno-ekonomicznych są wzięte z "kapelusza", a wydane pieniądze nie mają szansy się zwrócić, to należałoby mieć świadomość, ile w takim razie chcemy wydać na "zapewnienie bezpieczeństwa publicznego w regionie" i czy akurat budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną jest do tego niezbędna.
Z uzasadnienia do projektu specustawy:
Budowa kanału żeglugowego, realizowana będzie przede wszystkim z powodów o charakterze zasadniczym, wynikających z nadrzędnego interesu publicznego jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa publicznego w regionie.

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2019-03-09, 16:29
autor: Peperon
Orlik pisze:...Miłego czytania. :gazeta:
Dzięki. Chwilę to potrwa..

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2019-03-09, 18:14
autor: jogi balboa
SmokEustachy pisze:
Peperon pisze:
Orlik pisze:Ale sprawa się nie skończy. Lepiej nie wiedzieć?
To nie jest sprawa wiedzy lub niewiedzy. Wątek zamiast dostarczać wiadomości lub być bazą dyskusji na Forum, robi się kolejnym off topem.
Zamiast czytać o Kulczyku, wolałbym dowiedzieć się ile kasy rząd przeznaczył na modernizację nabrzeży w Elblągu albo o planach modernizacji połączeń tegoż portu z np. Podlasiem.
Informacja o takich drobiazgach, jak wykonanie i utrzymanie toru wodnego między planowanym kanałem, a Elblągiem to już szczyt marzeń. Tym raczej rząd się już nie pochwali...
Ponoć tor wodny jest. Natomiast podejście do ekologii wygląda tak:
Obrazek
Ja bym przede wszystkim powycinał te wstrętne proputinowskie brzozy.

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2019-03-09, 21:19
autor: Peperon
Ja bym zaskarżył lekarza, który nie stwierdził zgonu drzewa...
A tak na poważnie to jest przypadek, który jest jak najbardziej naturalny. Przecież tego drzewa nie zwalili ludzie na biednego cielaka. Matka Natura nie taki rzeczy robiła.

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2019-03-10, 19:51
autor: jogi balboa
Ja to bym poszukał czy na tym drzewie nie ma aby śladów trotylu. A na byczku sekcję zwłok. Podobno przed przybyciem ratowników na miejsce katastrofy, słychać było strzały.

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2019-03-10, 20:40
autor: crolick
Przenoszę do Psycholi, bo widać że dyskusja pasuje do tamtej tematyki.

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2019-03-10, 20:43
autor: SiSi
Orlik pisze:No to nie dajmy się zaczepiać i nie piszmy o Kulczyku...

Generalnie komplet dotychczasowej dokumentacji jest dostępny na stronie Urzędu Morskiego:
https://www.umgdy.gov.pl/?page_id=8064

Oczywiście nie wiemy, ile cała inwestycja będzie faktycznie kosztować, ale mamy Program Wieloletni ..., który zawiera prognozę skutków i plan finansowy (str. 8-9 i 27-28):
https://www.umgdy.gov.pl/wp-content/upl ... znik_1.pdf

Póki co ogłoszono przetarg na I część inwestycji:
https://ted.europa.eu/TED/notice/udl?ur ... XT:PL:HTML

Bardzo ciekawe jest też pismo Ministerstwa do Komisji Europejskiej i uzasadnienie w zakresie bezpieczeństwa:
https://www.gov.pl/documents/528248/541 ... 1c7140885c

Do kompletu informacji należy dodać, że inwestycja realizowana jest na podstawie specustawy:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDe ... 0170000820

Warto też zapoznać się z uzasadnieniem do projektu ww. ustawy:
http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/druk.xsp?nr=1182

No i na koniec stanowisko głównego oponenta, czyli Zarządu Województwa Pomorskiego:
https://pomorskie.eu/-/zarzad-wojewodzt ... tanowisko-
https://ekoagora.pl/wp-content/uploads/ ... a10235.pdf

Poniżej tabela ze wszystkimi opiniami i uwagami UM:
https://www.umgdy.gov.pl/wp-content/upl ... opinii.pdf

Miłego czytania. :gazeta:
Wszystko pięknie i elegancko. Tylko kto tam będzie pływał?
20 m szerokości i 4 m głębokości to generalnie mało. Przy podwojeniu tych wartości można zacząć myśleć o chodzeniu bałtyckich feederów. Docelowa głębokości powinna być jak w przypadku Kanału Kilońskiego. Jednak to będzie ciągle mało na przyszłość.
Jeśli ktoś poważnie myśli o porcie w Elblągu, to równoczesnie powinny ruszyć prace również tam. Na początek nabrzeże o długości min 250 m - z zapleczem oczywiscie. A o tym ani widu, ani słychu.

Ten projekt jest dosłownie realizowany od końca. Chyba tylko o wycięcie drzew chodziło. Ten towar jest w cenie w Azji.