: 2005-01-15, 01:16
WMW wrote
Pierwszym dużym zbiornikowcem motorowym polskiej budowy był m/t PROFESOR HUBER (typu B-70; 12,866 BRT i 18,000/19,000 DWT), rozpoczęty 20. lipca 1959 i wodowany 20. czerwca 1960 roku z pochylni Stoczni Gdańskiej. Statek został odsprzedany ówczesnemu Związkowi Sowieckiemu, pod banderą którego otrzymał nazwę Bauska.
Wydaje mi się, że jego nazwa brzmiała Profesor M. T. Huber (M. T. = Maksymilian tytus) od znango wytrzymałościowca z Wydziału Budowy Okretów Politechniki Gdanskiej z II połowy lat 40., bardzo mądrego człowieka {gdyby był w czasie I w.s w USA, to na pewno razem z Robertem Stockerem - patrz Friedman BB-ID s.81 - projektowałby TDS dla typów New Mexico i Nalowych B5 -to żart oczywiście). Pamietam, bo w dzieciństwie robiłem model tego zbiornikowca z Małego Modelarza (w numerze był tez jakiś holownik, bodaj Żubr bądź Ursus ???)
Nie wiem natomiast czy nie było remake'a Hubera "pierwszego" po jedo sprzedaży ZSSr, którego tez chyba niebawem sprzedano?
Pierwszym dużym zbiornikowcem motorowym polskiej budowy był m/t PROFESOR HUBER (typu B-70; 12,866 BRT i 18,000/19,000 DWT), rozpoczęty 20. lipca 1959 i wodowany 20. czerwca 1960 roku z pochylni Stoczni Gdańskiej. Statek został odsprzedany ówczesnemu Związkowi Sowieckiemu, pod banderą którego otrzymał nazwę Bauska.
Wydaje mi się, że jego nazwa brzmiała Profesor M. T. Huber (M. T. = Maksymilian tytus) od znango wytrzymałościowca z Wydziału Budowy Okretów Politechniki Gdanskiej z II połowy lat 40., bardzo mądrego człowieka {gdyby był w czasie I w.s w USA, to na pewno razem z Robertem Stockerem - patrz Friedman BB-ID s.81 - projektowałby TDS dla typów New Mexico i Nalowych B5 -to żart oczywiście). Pamietam, bo w dzieciństwie robiłem model tego zbiornikowca z Małego Modelarza (w numerze był tez jakiś holownik, bodaj Żubr bądź Ursus ???)
Nie wiem natomiast czy nie było remake'a Hubera "pierwszego" po jedo sprzedaży ZSSr, którego tez chyba niebawem sprzedano?