Strona 11 z 15
					
				
				: 2005-06-07, 07:08
				autor: karolk
				zdecydowanie Hipper jest najsilniejszy na wodach europejskich 
(amerykańskie osobno rozpatrzymy, jak bedzie co), drugie miejsce bez wątpienia ta Zara, trzeci Kirow, London, Algerie i reszta świata  

 no te odrzucane panzerschiffe de facto były najsilniejsze, ale jak nie bierzemy ich do rachunku, to nie ...  

 [/i]
 
			 
			
					
				
				: 2005-06-07, 10:15
				autor: rak71
				Porównywanie Hippera do Des Moines czy Baltimora jat tak samo uczciwe, jak porównywanie Nowika z 1914 do Gearinga 

  i zachwycanie sie że ten drugi jest lepszy. Panowie, inne epoki, inne założenia, doświadczenia.
 
			 
			
					
				
				: 2005-06-07, 10:22
				autor: karolk
				też mi się tak wydaje, ale jak komuś się tak kojarzy...  

 
			 
			
					
				
				: 2005-06-07, 10:39
				autor: krzysiek
				dobra dobra ja tam wierzę w Niemców 
 
Czy naprawdę Baltimore miał tak dużą przewagę nad AH?
A może tak: t. Deutschland vs t. Baltomore 

 
			 
			
					
				
				: 2005-06-07, 12:04
				autor: Maciej
				rak71 pisze:Porównywanie Hippera do Des Moines czy Baltimora jat tak samo uczciwe, jak porównywanie Nowika z 1914 do Gearinga 

  i zachwycanie sie że ten drugi jest lepszy. Panowie, inne epoki, inne założenia, doświadczenia.
 
A to ciekawe...
Jakie "epoki"...?! Jakie założenia...?!
Wszystko to ciężkie krążowniki, WWII, ten sam kaliber art. głównej i... tylko 5 lat różnicy wieku - to co, Zara się łapie a Baltimor nie...?!
Eeee, Panie Raku... śmieszności!
Pozdrawiam,
Maciej
 
			 
			
					
				
				: 2005-06-07, 12:10
				autor: ms1981
				Baltimor byl okretem konstruowanym bez zadnych ograniczen, ani ustepstw. Wiadmo, ze trzeba bylo sie miescic w 10000 tys ton. W trakcie wojny nikt juz o tym nie myslal. Zatem byla to przemyslana konstrukcja. Niewiele wczesniejszych (przed wojennych, czy to wybudowanych, czy to zaczetych) konstrukcji mialo takie mozliwosci. Byl kompromis.
			 
			
					
				
				: 2005-06-07, 12:17
				autor: krzysiek
				dashiki pisze:Baltimor byl okretem konstruowanym bez zadnych ograniczen, ani ustepstw.
Tak jak Hipper
 
			 
			
					
				
				: 2005-06-07, 12:18
				autor: rak71
				Jak tak, to porównaj panie Macieju okręty z tego samego państwa: np. Northampton i Des Moines: ten pierwszy 11 602 tony wyp. drugi 21 268 ton. I co, niby okręty zaliczane to tej samej klasy, ale 10 000 ton wyporności pełnej różnicy. Dodać do tego działa tego samego kalibru, ale o zupełnie innych paramertach 

 
			 
			
					
				
				: 2005-06-07, 12:23
				autor: Gość
				ale mówimy o Baltimore.
Krzysiek
			 
			
					
				
				: 2005-06-07, 13:14
				autor: Ksenofont
				krzysiek pisze:dashiki pisze:Baltimor byl okretem konstruowanym bez zadnych ograniczen, ani ustepstw.
Tak jak Hipper
 
Niedokładnie - wszystkie przedwojenne udawały że wypierają 10 000 ton.
 Niektóre lepiej (brytyjskie), niektóre gorzej (japońskie). Alle wszystkie udawały - chociażby po to, żeny nie straszyć sąsiadów i nie napędzać wyścigu zbrojeń. Po wojnie - żeby wykazać agresywne zamiary państw Osi sprawdzono wyporność Hipperów, Gorizii i Mogami i podano, że przekraczają oficjalną o 2-3 tysiące ton. Nie zrobiono tego z krążownikami brytyjskimi, amerykańskimi i francuskimi - opierano się na oficjalnych danych stoczniowych.
Krążowniki wojennej budowy nie musiały się  zupełnie martwić o sąsiadów. Więc Baltimory i Mołotowy to zuełnie inna liga niż waszyngtony, czy nawet wzmocnione waszyngtony.
Pozdrawiam
Ksenofont
 
			 
			
					
				
				: 2005-06-07, 14:37
				autor: krzysiek
				Niemcy też się niczym nie przejmowali i tak PE ma wyporność standard ponad 16 tys. ton. Też był budowany "bez ustępstw i ograniczeń" i można go spokojnie porównywać z Baltimore...
			 
			
					
				
				: 2005-06-07, 14:37
				autor: Maciej
				Sorry Kseno i Raku ale... wykazujecie upór godny lepszej sprawy!
O ile Ksenofontowi może zależeć na podniesieniu rangi krążowników typu Zara w wyścigu o palmę pierwszeństwa wśród omawianych okrętów ( który to już raz... ? ) to rakowe wątpliwości formalne są dla mnie zupełnie zaskakujące.
Pytanie dotyczyło Hippera - okrętu, który w myśl Waszych "kategorii" 
nie trzymał się ograniczeń traktatowych.
Pozdrawiam,
Maciej
P.S.
A wracają do Des Moines ( Raku... ) to uważasz, że jego porównanie z poprzednikami amerykańskimi jest... "obrzydliwym nadużyciem"?!
Wszak to ta sama klasa i takie porównanie może odzwierciedla ewolucję jaką przeszły okręty tej klasy w USN.
Oczywiście nikt o zdrowym rozsądku nawet się nie zastanowi, który z nich jest... silniejszy!
			 
			
					
				
				: 2005-06-08, 23:30
				autor: krzysiek
				To co wyjaśni mi ktoś na czym polega miażdżąca przewaga Baltimore nad Hipperem? 

 
			 
			
					
				
				: 2005-06-09, 08:13
				autor: karolk
				jak widzisz krzysiu, litera B jest w alfabecie przed literą H i to w 
miażdzący sposób  

 ot i całe wyjaśnienie...
 
			 
			
					
				
				: 2005-06-09, 09:12
				autor: krzysiek
				ależ mylisz się zupełnie bo wszak 
Admiral Hipper 
 
			 
			
					
				
				: 2005-06-09, 09:33
				autor: karolk
				wiesz krzysiu, a Baltimore jednak ma A z przodu  
