Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
: 2018-11-22, 09:53
Bo dla przedsięwzięcia i trzech wykonawców zamawiającym jest IU. To IU musi odebrać od SW zadanie pod nazwą "budowa platformy" i na tym się rola SW skończy. W dodatku IU nie może nie przystąpić do odbioru "platformy", bo SW się z zadania wywiązało, a za pozostałych wykonawców nie odpowiada, gdyż nie są podwykonawcami SW. IU podpisał z nimi umowy sam. Tym samym IU wziął na siebie rolę "integratora" okrętu, to niech się teraz "buja". Oczywiście jak wyjdą jakieś problemy, o których pisał np. T. Dmitruk, to SW będzie musiało je naprawić, ale w ramach gwarancji. Być może SW zapewni nawet załogę na czas odbioru zadań Thalesa i Enamoru, ale będzie to wymagało nowej, oddzielnej umowy. Jest jeszcze problem utrzymania i odpowiedzialności za jednostkę po zdaniu jej przez SW. Ktoś ją musi pilnować, utrzymywać, zaopatrywać w media. Gdzieś musi cumować. Enamor i Thales, ani nawet IU nie mają swojego nabrzeża i ludzi, którzy się tym zajmą, więc będą musieli to komuś zlecić.
Właściwie podobna sytuacja jest z SIGNITem. Tylko tam integratorem i zamawiającym jest SAAB. SW dostarczy działającą i sprawdzoną "platformę", a okręt musi zrobić z tego już SAAB.
Tak to widzę.
Właściwie podobna sytuacja jest z SIGNITem. Tylko tam integratorem i zamawiającym jest SAAB. SW dostarczy działającą i sprawdzoną "platformę", a okręt musi zrobić z tego już SAAB.
Tak to widzę.
