Strona 12 z 19

: 2004-04-14, 14:15
autor: karol
wiesz, wejdź na forum strony http://www.ussiowa.pl/ tam, będziesz mógł podyskutować z ekspertami, takze tym wspomnianym przezemnie :)

: 2004-04-14, 14:15
autor: karol
wymagana jest rejestracja

: 2004-04-14, 14:19
autor: Gość
na niemal 16 km...

: 2004-04-14, 14:27
autor: Gość
karol pisze:wiesz, wejdź na forum strony http://www.ussiowa.pl/ tam, będziesz mógł podyskutować z ekspertami, takze tym wspomnianym przezemnie :)
Spokojnie.
Dobrze wiem, ze mnie tu nie chca. Zbyt duza wiedza boli i jest malo wygodna.

: 2004-04-14, 14:31
autor: jareksk
A zrobiło się tak ciekawie. Poczułem się jak w szkole. Nic, a nic nie rozumiem. Karol ! Wytłumacz , może Ty coś rozumiesz. To za mądre forum. Poddaje się !!!

: 2004-04-14, 14:44
autor: Gall
Ojej... to skoro 90 % nie zna sie na technice, jakim prawem wydaje osody techniczne i klasyfikuje okrety ?
Upraszczajac caly ten wywod. Iowa jest SUPERPANCERNIKIEM, a przy okazji BARDZO SZYBKIM co mozliwe bylo do isiagniecia TYLKO i WYLACZNIE dzieki POSTEPOWI TECHNOLOGICZNEMU m.in. w dziedzinie metalurgii i konstrukcji wysokocisnieniowych kotlow parowych oraz turbin z dwustopniowymi przekladniami redukcyjnymi.
Pancerz zarowno burtowy jak i poziomy jest najwyzszej swiatowej klasy. Samo wychylenie go o kat 19 stopni zalatwia 80 % calej sprawy odpornosciowej. Dosc powiedziec, okret ten ma praktyczna niewrazliwosc na czepcowe pociski kalibru 406 mm modelu Mk-5 o masie 1016 kg z armat Mk-6 i Mk-7 w bardzo duzym wymiarze odleglosci.
Nazywanie wiec takiej jednostki krazownikiem liniowym jest - delikatnie mowiac - CHORE. Iowa to najlepszy Gallpancernik w historii.
HAWK !

: 2004-04-14, 14:44
autor: ms1981
a moze wrocimy do podtsawowego tematu, a dla pancerza Iowa zrobimy oddzielny temat? z tego co zauwazylem to jeszcze nie doszlismy do zadnych wnioskow jaki szybki pancernik europejski jest najlepszy.

: 2004-04-14, 14:47
autor: Gall
dashiki pisze:a moze wrocimy do podtsawowego tematu, a dla pancerza Iowa zrobimy oddzielny temat? z tego co zauwazylem to jeszcze nie doszlismy do zadnych wnioskow jaki szybki pancernik europejski jest najlepszy.
To chyba oczywiste ze Richelieu ?
Najlepiej opancerzony i z najlepsza obrona przeciwtorpedowa, najszybszy, najzwrotniejszy, najnowoczesniejszy a przy tym przyzwoicie uzbrojony. O czym tu gadac ? Reszta pancernikow to doklejka.

: 2004-04-14, 14:54
autor: jareksk
Ojej... to skoro 90 % nie zna sie na technice, jakim prawem wydaje osody techniczne i klasyfikuje okrety ?
Dlaczego zabiera mi się prawo do porządkowania ? Pancernikami przyjęło się nazywać okręty szeregu podklas. Krążowniki liniowe są podzbiorem pancerników itd. W momencie gdy dochodzimy do szczegółów opancerzenia Iowa wartałoby wiedzieć po co to ? Może osobny temat techniczny dla inżynierów ?

: 2004-04-14, 14:57
autor: karol
jareksk pisze:A zrobiło się tak ciekawie. Poczułem się jak w szkole. Nic, a nic nie rozumiem. Karol ! Wytłumacz , może Ty coś rozumiesz. To za mądre forum. Poddaje się !!!
e tam jarek,normalna sprawa, jest wiedza i jest niewiedza, jest Eustachy, który lubi wywalać kontrowersyjne tematy, jest też nala, który lubi go zwalczać, normalna sprawa. Sam pancerz Iowa zostawiony sam sobie, bez tego całego wysublimowanego systemu torpocisku+decapping+jakośćstalimodAiB+betonrzekomodwucalowy jest odpowiednikiem 341 milimetrów przy strzale na wprost w burtę, natomiast gdy zaczyna się dystans, a co za tym idzie kąt padania i opory fizyczne, z całki wynika, że strefa bezpieczeństwa pancernika Iowa jest całkiem, całkiem, a pancerz odpowiada niemal półmetrowej wartwie opancerzenia czemu Eustachy wytrwale od paru lat zaprzecza, tak pokrótce jarek :)

: 2004-04-14, 14:59
autor: karol
ale nie przejmuj się i mów, co chcesz

: 2004-04-14, 15:02
autor: Gość
jareksk pisze:
Ojej... to skoro 90 % nie zna sie na technice, jakim prawem wydaje osody techniczne i klasyfikuje okrety ?
Dlaczego zabiera mi się prawo do porządkowania ? Pancernikami przyjęło się nazywać okręty szeregu podklas. Krążowniki liniowe są podzbiorem pancerników itd. W momencie gdy dochodzimy do szczegółów opancerzenia Iowa wartałoby wiedzieć po co to ? Może osobny temat techniczny dla inżynierów ?
Pancernik to taki okret, ktory posiada wymagany kaliber armat artylerii glownej od ok. 305 mm wzwyz w zestawieniu z odpowiednia strefa bezpieczenstwa odpornosci swojego pancerza dla zadanego kalibru.
Krazownik liniowy to okret, na ktorym opancerzenie calkowicie poswiecono w celu instalacji duzej (czyt. ciezkiej) silowni w mysl chorej zasady "predkosc to pancerz". Taka roznica.
Iowa jest poteznie opancerzona i zabezpieczona, a jej silownia jest przy tym leciutka (4000 t.) a mimo to okret osiaga predkosc ponad 33 w., niejako przy okazji. Dlatego nie dziw sie, ze reaguje ostro, jak widze takie cherezje w nazewnictwie.

: 2004-04-14, 15:05
autor: karol
he he, herezje :lol:

: 2004-04-14, 15:06
autor: karol
oho, Eustachy ;) welcome to home

: 2004-04-14, 15:08
autor: karol
wiesz Eustachym tradycyjnie w Twoim zastępstwie wdałem się w dyskusję, czy 310 milimetrów to 457 milimetrów :lol:

: 2004-04-14, 15:11
autor: jareksk
Pancernik obrony wybrzeża tez jest pancernikiem, zaś wszystkie niemieckie krążowniki liniowe miały kaliber 280, zaś brytyjskie nawet 380, zaś "pancerniki" (celowo piszę w cudzysłowiu - ma to związek z klasyfikacją) kaliber też od 280 - również niemieckie. Historia klasy pancrenika nie zaczęła się bowiem w latach 30-tych XX wieku, a znacznie wcześniej o czym technikom warto przypomnieć 8)