Ulubiony/Najlepszy krążownik liniowy

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

Anonymous pisze:Najgorszym byla chyba NEVADA zwlaszcza po przebudowie. Mozna ja talko uzywac jako ruchomy cel dla szkoly kadetow lub harcerzy. SUza powiezchnia trafiania , zwlaszcze przez rozbudsowana superstruktue i bable, a rtyleria na miarte wojny rosyjsko-japonskiej.

Wiesio.
Czesc Absolutny-Wieso :roll:
Ostatnio zmieniony 2004-09-19, 09:07 przez Nala, łącznie zmieniany 1 raz.
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

Emden pisze:
Najgorszym byla chyba NEVADA zwlaszcza po przebudowie. Mozna ja talko uzywac jako ruchomy cel dla szkoly kadetow lub harcerzy. SUza powiezchnia trafiania , zwlaszcze przez rozbudsowana superstruktue i bable, a rtyleria na miarte wojny rosyjsko-japonskiej.

Wiesio.
Może to nie Tirpitz, ale nie aż tak źle....
No nie. Nie jest tak szybka, ale...
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

Andrzej Kliszewski pisze:trafiły tylko dwie 60 kilowe bombki :x
Jedna w przygotowany podręczny zapas amunicji lewej dziobowej baterii 127 mm druga zaś w komin. Torpedy tez trafiły dwie - jedna na dziobe druga na wysokości nadbudówki . To oraz kikla bliskich wybuchów bomb (czyżby 60 kiligramowych :roll: :shock: :roll: :shock: ) zdeformowało i rozszczelniło płyty poszycia w części podwodnej kadłuba. Przechył który osiągnął 7 stopni udało się po pewnym czasie wyrównac ale okręt miał nadal lekki trym na dziób. Wybuchło kilka niegroźnych z pozoru pożarów ale naruszeniu uległy zbiorniki z paliwem lotniczym i potem wystarczyła jedna iskra z prądnicy i kabum :x

Na plus mozna chyba tylko dodac że do dobica wraku potrzebne było aż cztery torpedy

Cóż albo TDS był super (przecież hamerykański :lol:) i torpedy nie miały ŻADNEGO wpływu na zatonięcie LEXA albo mamy kuriozum i ponad 33 000 tonowy okręt zatopiły po prawdzie dwie 60 kilogramowe bombki uderzajace w zupełłnie niegroźnyxh zdawałoby się miejscach.

Pozdrawiam Andrzej K.
Myslalem, ze sprawa Lexa jest powszechnie znana :-o
1. Torpedy nie mialy zadnego wplywu na utrate gotowosci bojowej przez Lexa. TDS nie dosc ze nie zostal przebity (bo niby jakim cudem), to przecieki w nim byly tak niewielkie, ze spowodowaly zaledwie 7 stopniowy przechyl (co nie jest dziwne na okreciem, o tak wysokim metacentrum).
O skutecznosci obrony przeciwtorpedowej niech swiadczy takze fakt, jak nieskutecznie topiono miesiace pozniej znacznie mniejszy od Lexa lotniskowiec USS "Hornet"...
2. Kluczem okazaly sie bomby. Nie wiem czy 60 czy 250 kg. To trzeba sprawdzic. W kazdym razie wywolaly one niewielkie pozary, ktore ugaszono, jednak najgorsze okazaly sie wstrzasy spowodowane ich detonacjami. Naruszyly one bowiem przewody paliwowe. Bardzo szybko okret wypelnily opary benzyny. Potrzeba bylo juz tylko iskierki. Taka iskierka sie znalazla godz. 12:50. Nastapil wybuch oparow benzyny. Uszkodzenia byly powazne, lecz starano sie nadal walczyc o utrzymanie gotowosci bojowej. Przyjeto nawet na poklad samoloty. Niestety, ok. godz. 15:00 nastapila kolejna wielka eksplozja oparow. Z zywiolem walczono jeszcze przez 2 godziny, po czym uznano, ze uszkodzenia okretu sa zbyt wielkie, a ogien odcial grupy OPA od systemow sterowania jednostka. O 17:00 wydano rozkaz opuszczenia okretu. Wypalony wrak zostal dobity torpedami niszczyciela USS "Phelps".
3. Za glowne przyczyny zniszczenia Lexa uwaza sie brak instalacji przystosowanej do tloczenia obojetnego gazu CO2 oraz hangary typu zamknietego. Nalezy jednak pamietac, ze byl to pierwszy powazny lotniskowiec US Navy i w wielu aspektach JAKO OKRET LOTNICZY byl niedoskonaly.
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
Awatar użytkownika
mcwatt
Posty: 929
Rejestracja: 2004-01-16, 09:32
Lokalizacja: St Helens

Post autor: mcwatt »

O wybuchu oparów wiedziałem, ale sądziłem że naruszenie przewodów spowodowały torpedy - wstrząs był chyba większy? A porównywanie Lexa do Horneta jest trochę nie fair - przecież to zupełnie inna konstrukcja (sądząc po tym co przeszedł bardzo dobra zresztą)...
Andrzej Kliszewski
Posty: 252
Rejestracja: 2004-08-06, 10:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Andrzej Kliszewski »

Nala Takim cudem że w SARZE nawet jedna torpeda dokonała dość dużej demolki przebijając TDS i zatapiając w sumie dwie kotłownie i doprowadzając do perypetii opisanych przeze mnie wcześniej co znaczy że ten TDS dosknały jednak nie był. Po drugie trzeba zadać sobie pytanie co doprowadzilo do rozszczelnienia zbiorników. Torpedy czy tez malutkie bombki (o 60 kilogramowych ozna przeczytac tu: http://www.navycollection.narod.ru/library/lex/lost.htm

Brak instalacji CO2 i zamknięte hangary były raczej przyczynami niemożności ugaszenia pożarów (ponoć nie pomogła w tym również stara nieobijana farba :lol: patrz wyżej) ale do pożarów coś musiało doprowadzić i być ich przyczyną. Torpedy czy bomby czy też jedno i drugie.

Tak czy inaczej niezbyt do wytrzymały okręt - 2 torpedy, 2X60 kg i wielkie ognisko :P

Pozdrawiam Andrzej K.

Ps. Jeśli chodzi o HORNETA sory nie znalazłem analogii - to zupełnie inny okręt był :shock:
Si vis pacem para bellum!
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

Andrzej Kliszewski pisze:Nala Takim cudem że w SARZE nawet jedna torpeda dokonała dość dużej demolki przebijając TDS i zatapiając w sumie dwie kotłownie i doprowadzając do perypetii opisanych przeze mnie wcześniej co znaczy że ten TDS dosknały jednak nie był. Po drugie trzeba zadać sobie pytanie co doprowadzilo do rozszczelnienia zbiorników. Torpedy czy tez malutkie bombki (o 60 kilogramowych ozna przeczytac tu: http://www.navycollection.narod.ru/library/lex/lost.htm

Brak instalacji CO2 i zamknięte hangary były raczej przyczynami niemożności ugaszenia pożarów (ponoć nie pomogła w tym również stara nieobijana farba :lol: patrz wyżej) ale do pożarów coś musiało doprowadzić i być ich przyczyną. Torpedy czy bomby czy też jedno i drugie.

Tak czy inaczej niezbyt do wytrzymały okręt - 2 torpedy, 2X60 kg i wielkie ognisko :P

Pozdrawiam Andrzej K.

Ps. Jeśli chodzi o HORNETA sory nie znalazłem analogii - to zupełnie inny okręt był :shock:

Nala Takim cudem że w SARZE nawet jedna torpeda dokonała dość dużej demolki przebijając TDS i zatapiając w sumie dwie kotłownie

- Nie znam sprawy Sary. Nie wiem czy jej TDS zostal przebity czy gora przez zamkniecia zbiornikow przez przypadek woda nie dotarla do kotlowni. Nie mam teraz czasu szukac tak dokladnego raportu, ale dopiero jak znajdzie sie cos takiego mozna wydawac jednoznaczne wyroki, ale...
...ale torpeda ktora otrzymala Sara pochodzila z okretu podwodnego. Napewno byla to torpeda kilkakrotnie silniejsza od tej, jakie otrzymal Lexington. Lexingtona trafily na ten przyklad dwie torpedy shiki 91 RO2 zawierajace 205 kg Heksogenu i TNA. Z praktyki wiadomo (po Pearl Harbor) ze te torpedy nie potrafily nawet rozerwac grodzi nr 2, a co dopiero 3 kolejnych... Warstwowy system grodzi na Lexie i Sarze byl analogiczny do tego na pancernikach typy Tennessee i Colorado, choc moze troche wezszy, niemniej jednak wyjatkowo dobry.

i doprowadzając do perypetii opisanych przeze mnie wcześniej co znaczy że ten TDS dosknały jednak nie był.

- Awaria silowni turboelektrycznej z powodu wstrzasow to byla owczesna bolaczka. To samo stalo sie na Californii w Pearl Harbor, z tym ze tam sobie dano z tym rade. Nie ma to zadnego zwiazku z TDS.

Po drugie trzeba zadać sobie pytanie co doprowadzilo do rozszczelnienia zbiorników. Torpedy czy tez malutkie bombki (o 60 kilogramowych ozna przeczytac tu: http://www.navycollection.narod.ru/library/lex/lost.htm

- Znowu te rosyjskie zrodla... proponuje jak juz nie zachodnie, to chociaz stosowac krajowe, np. Flisowskiego. Nawet podoba mi sie jego opis bitwy na M. Koralowym. Pierwsze trafily torpedy, wiec wykluczam wstrzasy od nich jako przyczyne rozszczelnienia zbiornikow paliwowych. Co nie znaczy ze tak nie bylo. Ale coz z tego ? Nie ujmuje to TDS'owi. Zadaniem TDS jest ograniczenie zalania pomieszczen w kadlubie - nie odpowiada on za reszte :-D

Brak instalacji CO2 i zamknięte hangary były raczej przyczynami niemożności ugaszenia pożarów

- Wpusc sobie gaz do szczelnego pudelka i wsadz zapalke - moze zrewidujesz ten osad...
CXo do tloczni gazu CO2 to gdyby byl on w rurach, nie byloby zadnych oparow. te opary wydobyly sie wlasnie z instalacji napelnionych beznyna lotnicza, dlatego wypelnily CALY okret.

Tak czy inaczej niezbyt do wytrzymały okręt - 2 torpedy, 2X60 kg i wielkie ognisko

- a jakie lotniskowce sa wytrzymale ? Moze japonskie ? :-D

Ps. Jeśli chodzi o HORNETA sory nie znalazłem analogii - to zupełnie inny okręt był

- Ale mial taki sam system przeciwtorpedowy (warstwowy), a to probujesz krytykowac, prawda ? Do tego byl mniejszy...
Ostatnio zmieniony 2004-09-19, 12:29 przez Nala, łącznie zmieniany 1 raz.
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

mcwatt pisze:O wybuchu oparów wiedziałem, ale sądziłem że naruszenie przewodów spowodowały torpedy - wstrząs był chyba większy? A porównywanie Lexa do Horneta jest trochę nie fair - przecież to zupełnie inna konstrukcja (sądząc po tym co przeszedł bardzo dobra zresztą)...
TEN SAM system przeciwtorpedowy.
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
Andrzej Kliszewski
Posty: 252
Rejestracja: 2004-08-06, 10:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Andrzej Kliszewski »

Nala naprawdę nie widzisz różnicy pomiędzy warstowymi systemami TDS na różnych okrętach :shock: Z tego co wyczytałem to przyczyną zwarć w napędzie SARY były przecieki a nie wstrząsy a japońskie torpedy lotnicze nie potrafiły przerwać grodzi Nr 2 bynajmniej nie na LEXIE (ba miał to szczeście ze go w PH nie było inaczej byśmy teraz o Morzu Koralowym nie rozmawiali!)

Pochodzenie źródła nie ma znaczenia (chyba że ktoś jest rasistą :shock: ) jak wykażesz że dane źródło jest niewiarygodne to wtedy się z Tobą zgodze że to jest zle źródło ale bynajniej nie dlatego że autorem jest Rosjanin (postaw się w jego miejsce gdy ktoś cytując Twoją pracę np. w W. Brytanii nawet nie czytając czy nie weryfikując Twoich informacji powie- No nie jakieś am "polskie" źródło nie możesz zacytowac chociaż jakiegoś kanadyjskiego (dla przykładu - nie mam nic do Kanadyjczyków :-D )

Opary były systemu CO2 nie było i to fakt. Mi chodzi o przyczyne tych pożarów to ważniejsze gdyż poprzedza kopoty wynikające z braku CO2!


Były bardzo wytrzymałe lotniskowce nawet z zamkniętymi hangarami (jeden nawet kolo Krety dostał dawke starczającą na 10 LEX-ów mimo że był o 1/3 mniejszy)

Nie krytykuje systemu warstwowego jako takiego - Czytaj dokładnie proszę - krytykuje system biernej obrony konkretnych okrętów ex. krążowników liniowych - lotniskowców LEX i SARA!!!


Pozdrawiam Andrzej K.
Si vis pacem para bellum!
MiKo
Admin FOW
Posty: 4041
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

[quote="Nala"
Kluczem okazaly sie bomby. Nie wiem czy 60 czy 250 kg. To trzeba sprawdzic. W kazdym razie wywolaly one niewielkie pozary, ktore ugaszono, jednak najgorsze okazaly sie wstrzasy spowodowane ich detonacjami. Naruszyly one bowiem przewody paliwowe. Bardzo szybko okret wypelnily opary benzyny. Potrzeba bylo juz tylko iskierki. Taka iskierka sie znalazla godz. 12:50. Nastapil wybuch oparow benzyny. Uszkodzenia byly powazne, lecz starano sie nadal walczyc o utrzymanie gotowosci bojowej. Przyjeto nawet na poklad samoloty. Niestety, ok. godz. 15:00 nastapila kolejna wielka eksplozja oparow. Z zywiolem walczono jeszcze przez 2 godziny, po czym uznano, ze uszkodzenia okretu sa zbyt wielkie, a ogien odcial grupy OPA od systemow sterowania jednostka. O 17:00 wydano rozkaz opuszczenia okretu. Wypalony wrak zostal dobity torpedami niszczyciela USS "Phelps".
[/quote]

Rozsczelnie zbiorników z paliwem i instalacji spwodowane było nie bombami tylko torpedami - tak przynajmniej mówi raport.
Andrzej Kliszewski
Posty: 252
Rejestracja: 2004-08-06, 10:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Andrzej Kliszewski »

A więc jednak 8)

Pozdrawiam Andrzej K.
Si vis pacem para bellum!
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

Andrzej Kliszewski pisze:A więc jednak 8)

Pozdrawiam Andrzej K.
Zgadza sie, czyli podobnie jak na Sarze i Californii. W kazdym razie w zaden sposob nie ujmuje to TDS'owi. TDS to TDS, a wstrzasy to wstrzasy.
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

Andrzej Kliszewski pisze:Nala naprawdę nie widzisz różnicy pomiędzy warstowymi systemami TDS na różnych okrętach :shock: Z tego co wyczytałem to przyczyną zwarć w napędzie SARY były przecieki a nie wstrząsy a japońskie torpedy lotnicze nie potrafiły przerwać grodzi Nr 2 bynajmniej nie na LEXIE (ba miał to szczeście ze go w PH nie było inaczej byśmy teraz o Morzu Koralowym nie rozmawiali!)

Pochodzenie źródła nie ma znaczenia (chyba że ktoś jest rasistą :shock: ) jak wykażesz że dane źródło jest niewiarygodne to wtedy się z Tobą zgodze że to jest zle źródło ale bynajniej nie dlatego że autorem jest Rosjanin (postaw się w jego miejsce gdy ktoś cytując Twoją pracę np. w W. Brytanii nawet nie czytając czy nie weryfikując Twoich informacji powie- No nie jakieś am "polskie" źródło nie możesz zacytowac chociaż jakiegoś kanadyjskiego (dla przykładu - nie mam nic do Kanadyjczyków :-D )

Opary były systemu CO2 nie było i to fakt. Mi chodzi o przyczyne tych pożarów to ważniejsze gdyż poprzedza kopoty wynikające z braku CO2!


Były bardzo wytrzymałe lotniskowce nawet z zamkniętymi hangarami (jeden nawet kolo Krety dostał dawke starczającą na 10 LEX-ów mimo że był o 1/3 mniejszy)

Nie krytykuje systemu warstwowego jako takiego - Czytaj dokładnie proszę - krytykuje system biernej obrony konkretnych okrętów ex. krążowników liniowych - lotniskowców LEX i SARA!!!


Pozdrawiam Andrzej K.
Nala naprawdę nie widzisz różnicy pomiędzy warstowymi systemami TDS na różnych okrętach.

- Oj ! Widze... Ale jaka roznica byla w TDS miedzy Lexem a Tennessee ? :-o

Z tego co wyczytałem to przyczyną zwarć w napędzie SARY były przecieki a nie wstrząsy a japońskie torpedy lotnicze nie potrafiły przerwać grodzi

- Nie wiem tego, trzeba to sprawdzic. Jak skoncze swoja robote to moge poszukac, podobnie jak amunicji zblizeniowej do Boforsow 40 mm.

Nr 2 bynajmniej nie na LEXIE (ba miał to szczeście ze go w PH nie było inaczej byśmy teraz o Morzu Koralowym nie rozmawiali!)

- Dlaczego uwazasz, ze TDS Lexa jest inny niz Tennessee ?

Pochodzenie źródła nie ma znaczenia (chyba że ktoś jest rasistą ) jak wykażesz że dane źródło jest niewiarygodne to wtedy się z Tobą zgodze że to jest zle źródło ale bynajniej nie dlatego że autorem jest Rosjanin

- Mnie to wystarczy. Ja rosyjskie zrodla traktuje jako "ciekawostke". Napatrzylem sie na ich okrety wojenne dosc by twierdzic jednoznacznie ze ONI SIE NIE ZNAJA. A bledow to jest kupa, starczy popatrzec na Korotkina, a to jedno z lepszych ich zrodel... Kidys spotkalem sie z jednoznacznym stwierdzeniem, ze Vanguard by rozstrzelal Iowa - argument "bo 381 mm starczy na Iowa" ;-) Reasumujac, jak przestana na ich okretach wpadac mi do zupy karaluchy, a ja sam przestane slizgac sie na smarze po podlodze, moze zaczne im wierzyc :-D

Opary były systemu CO2 nie było i to fakt. Mi chodzi o przyczyne tych pożarów to ważniejsze gdyż poprzedza kopoty wynikające z braku CO2!

- Pozary ? Gdy nastapila eksplozja nie bylo juz pozarow. Jedynie okret byl caly wypelniony oparami. Starczylo ze jakis marynarz zapalil peta i KABOOM. Co tez pewnie nastapilo, bo eksplozja zaskoczyla wszystkich, wlacznie z ekipami OPA.

Były bardzo wytrzymałe lotniskowce nawet z zamkniętymi hangarami

- No jakie ? Jakie wytrzymaly dwie 205 kg torpedy ?

(jeden nawet kolo Krety dostał dawke starczającą na 10 LEX-ów mimo że był o 1/3 mniejszy)

- Tak, otrzymal trafienie dwiema 205 kg torpedami z Heksogenem ? ;-) Ilustrious otrzymal zdaje sie 8 bomb i 0 torped. Wiem ze to, ze taki jeden Ark Royal poszedl na dno po jednej bez Heksogenu ;-) Illustrious mial TDS zapozyczony z pancernikow typu KGV. Co byl on warty pokazal Kuantan. Co by nie bylo, lotniskowce typu Illustrious byly ostatnimi duzymi wojennymi lotniskowcami RN. Nalezaly do okretow, na ktorym wykozystano mase doswiadczen z eksploatacja lotniskowcow. W dodatku byly to tzw. pancerne lotniskowce, to i nie dziwota, ze nawet kilka bomb 250 i 500 kg nie mogly ich ukatrupic. Ale zaloze sie ze dwie 205 kg Heksogenowe torpedki by odczul i to dalece dotkliwiej niz Lex ! Lexa po prostu alatwily opary, a wynikalo to wciaz z malego doswiadczenia z eksploatacja lotniskowcow w US Navy.
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
Andrzej Kliszewski
Posty: 252
Rejestracja: 2004-08-06, 10:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Andrzej Kliszewski »

Na razie powiem tak . Nawet ja nie jestem tak uptrzedzony do źródeł amerykańskich jak widać Ty do rosyjskich. Podrzuce Ci jutro coś do obejrzenia jeśli mozna i wtedy będziesz mógł coś powiedzieć o rosyjskich/radzieckich konstruktorach. Na razie proponuje obejrzenie TDS STALINGRADÓW jeżeli dalej uważasz że Rosjanie nie potrafią budowac dobrych okrętów.

LEX był budowany jako KL a więc różnił się od SlowBB lżejszą konstrukcją. Również TDS na Lexie miał inną głębokość, zapewne inny podział grubości grodzi materiał a co ważniejsze właśnie wytrzymałość całej konstrukcji na którym się on opierał.

Pozdrawiam Andrzej K.

Jak możan odczuć wrażliwiej 2 torpedy z 205 kg. heksogenu. Tylko chyba szybciej zatonąć ale wychodzi na jedno :P
Si vis pacem para bellum!
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

Na razie powiem tak . Nawet ja nie jestem tak uptrzedzony do źródeł amerykańskich jak widać Ty do rosyjskich. Podrzuce Ci jutro coś do obejrzenia jeśli mozna i wtedy będziesz mógł coś powiedzieć o rosyjskich/radzieckich konstruktorach. Na razie proponuje obejrzenie TDS STALINGRADÓW jeżeli dalej uważasz że Rosjanie nie potrafią budowac dobrych okrętów.

- Bo nie umieja. Nawet najwiekszy Piotr Wielikij to kupa zlomu. Wiem, bo widzialem i nie tylko ja. Staliningrada nigdy nie zbudowano, wiec nie wiadomo jaki bylby w praktyce. To ze na planach zerznieto od Amerykanow TDS to jedno - zbudowac to 2-gie. Przypomina mi to afere z B-29. Ruscy skopiowali na nim wszystko wlacznie z... przestrzeleniami w poszyciu :-D

LEX był budowany jako KL a więc różnił się od SlowBB lżejszą konstrukcją. Również TDS na Lexie miał inną głębokość, zapewne inny podział grubości grodzi materiał a co ważniejsze właśnie wytrzymałość całej konstrukcji na którym się on opierał.

- Im byl lzejszy, tym byl lepszy. Przesztywnienia nie wychodza okretom na zdrowie. Ale by byc stanowczyum, wdl. Friedmana, TDS na Lexie byl w 99 % IDENTYCZNY z Big Five.
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
Andrzej Kliszewski
Posty: 252
Rejestracja: 2004-08-06, 10:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Andrzej Kliszewski »

:shock:

To co z tą modernizacją B Five w latach 30-tych nic im tam nie dodano :roll:

Fragment kadłuba STALINGRADA poddano całkiem wytężonym próbom i mimo wielkich chęci dowództwa aby było inaczej wykazał się znaczną odpornością . Budowę tych okrętów przerwano bynajmniej nie z przyczyn technicznych jak wiesz.

O ile wiem Rosjanie nie musieli zrzynać systemu warstwowego od Amerykanów. Oni go kupili :lol: wraz z projektami firmy Gibss&Cox. Z drugiej strony przerzucenie się z Pugliese na amerykański system warstwowy raczej pozytywnie niż negatywnie świadczy o ich konstruktorach. Przekrój OL Projektu 23NU pokazuje że przy nim TDS IOWY to pryszcz :P

Historię z bombowcem z klocków znam. Też czytuję Suworowa :lol: :lol: :lol: To nie była przestrzelina a otworek w skrzydle swoją drogą 8)
Rosjanie zbudowali o ile mnie pamięć nie myli nie tylko PW ale i kilka innych nieraz całkiem udanych okrętów.

Przesztywnienia oczywiście na zdrowie nie wychodzą ale pytanie kiedy nie przesadziliśmy z elastycznoscią.

Pozdrawiam Andrzej K.
Si vis pacem para bellum!
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

To co z tą modernizacją B Five w latach 30-tych nic im tam nie dodano

- Oho, widze ze moja ksiazka nie byla czytana ;-) Big Five jako najnowsze pancerniki US Navy, nie byly modernizowane w okresie miedzywojennym. Z chwila ataku na PH. w stoczni przebywal Colorado, a USS Maryland z calej modernizacji otrzymal tylko zbiorniki wypornosciowe, oslony na armaty Mk-13 kal. 127 mm L/25 i radary.

Fragment kadłuba STALINGRADA poddano całkiem wytężonym próbom i mimo wielkich chęci dowództwa aby było inaczej wykazał się znaczną odpornością . Budowę tych okrętów przerwano bynajmniej nie z przyczyn technicznych jak wiesz.

- Probom... chmmm ;-) Ciekawe jak z profesjonalnoscia tych prob. Sorry, ale skoro najnowsze okrety rosyjskie sa takie jakie sa, to jak mam myslec o starych ? :-o

O ile wiem Rosjanie nie musieli zrzynać systemu warstwowego od Amerykanów. Oni go kupili wraz z projektami firmy Gibss&Cox. Z drugiej strony przerzucenie się z Pugliese na amerykański system warstwowy raczej pozytywnie niż negatywnie świadczy o ich konstruktorach.

- Tez mi konkurencja ;-) Puglise co byl warty kazdy wie :-D

Przekrój OL Projektu 23NU pokazuje że przy nim TDS IOWY to pryszcz

- No nie jestem taki pewien...

Historię z bombowcem z klocków znam. Też czytuję Suworowa To nie była przestrzelina a otworek w skrzydle swoją drogą Rosjanie zbudowali o ile mnie pamięć nie myli nie tylko PW ale i kilka innych nieraz całkiem udanych okrętów.

- Z suchych liczb moze i byly one udane... BTW, lubisz Wasc zupe z karaluchow ? ;-)

Przesztywnienia oczywiście na zdrowie nie wychodzą ale pytanie kiedy nie przesadziliśmy z elastycznoscią.

- Nie bylo przesady. Grodzie: (poszycie 9,6 mm HTS) 9,6 mm HTS, 16 mm HTS, 16 mm HTS, 16 mm HTS i 9 mm MS.
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
ODPOWIEDZ