Strona 13 z 13

: 2010-01-07, 10:38
autor: Piotr S.
Kolebka trafi w ręce rosyjskie historia zatoczy koło wszak to była stocznia Lenina ciekawe co z nią zrobią nowi włodarze? :o
http://www.portalmorski.pl/Rosjanie-prz ... sci-a14641
A Niemcy mają w d...e dyrektywy i dalej pomagają
http://www.portalmorski.pl/Meklemburgia ... manaa14645

: 2010-01-31, 05:26
autor: pothkan

: 2010-01-31, 10:41
autor: Piotr S.
Zobaczymy najbardziej ciekawi mnie te 40 jednostek :o liczba duża co może wyglądać na statki rybackie gdzie za jednym zamachem można by było budawać w dużym doku 20 jednostek choć mówią o duzych jednostkach gdyby tak było to był by to największy kontrakt jaki został by zawarty w okresie kryzysu choć możliwe ,że moga to być holowniki do obsługi platform - przypomina mi to sytuacje z poczatku lat 80 tych gdzie też była besa z zamówieniami na statki ale nasz przyjaciel ze wschodu wspaniałomyślnie zamówił wtedy ponad 40 nieftagazów ( lub wiecej ).
Czy ktoś posiada wiarygodne dane? jakie i ile jednostek zbudował Crist (bo w internecie nie ma nic)

: 2010-01-31, 11:36
autor: polsteam
prosze nie zapominać, że Crist zbudował dotychczas bardzo mało (do policzenia na palcach jednej ręki) statków całkowicie wyposażonych / "pod klucz"... (i były to jakieś proste, małe jednostki)

i ten nowy kontrakt, jeśli się zmaterializuje, zapewne tez będzie dotyczył tylko częściowo wyposażonych kadłubów dla zachodnioeuropejskich / skandynawskich stoczni...


oczywiście dobrze, że trochę spawaczy i monterów znajdzie zatrudnienie, ale to wciąż, w małym stopniu nawet, nie zapełni luki po niezależnej, markowej stoczni, jaką zniszczono...

: 2010-01-31, 11:45
autor: polsteam
produkcja w ostatnim czasie + statki w budowie i w zamówieniach

rok --|-- imię statku --|-- DWT --|-- GT --|-- typ statku --|-- nr budowy --|-- LOA --|-- B --|-- T
2008 --|-- VIKING QUEEN --|-- 6200 --|-- 6111 --|-- Platform Supply Ship --|-- B493 --|-- 92.200 --|-- 20.400 --|-- 7.624
2008 --|-- SEVEN SISTERS --|-- 4665 --|-- 5275 --|-- Platform Supply Ship --|-- -319 --|-- 103.700 --|-- 19.700 --|-- 6.145
2008 --|-- VOS TRAPPER --|-- 425 --|-- 851 --|-- Standby Safety Vessel --|-- B47/3 --|-- 48.200 --|-- 11.000 --|-- 4.250
2008 --|-- SUBHADRA --|-- 3060 --|-- 3107 --|-- Anchor Handling Tug Supply --|-- -322 --|-- 78.300 --|-- 17.200 --|-- 7.000
2008 --|-- COMBI DOCK I --|-- 10480 --|-- 17341 --|-- Heavy Load Carrier --|-- 165/1 --|-- 169.400 --|-- 25.730 --|-- 6.600
2008 --|-- BLUE GIANT --|-- 11486 --|-- 17341 --|-- Heavy Load Carrier --|-- 165/2 --|-- 179.630 --|-- 25.400 --|-- 5.600
2008 --|-- STRIL HERKULES --|-- 2100 --|-- 6251 --|-- Offshore Tug/Supply Ship --|-- 482 --|-- 97.550 --|-- 19.200 --|-- 6.500
2008 --|-- GITTE HENNING --|-- 3500 --|-- 2967 --|-- Fishing Vessel --|-- B76 --|-- 75.400 --|-- 15.600 --|-- 8.300
2008 --|-- SLETTHOLMEN --|-- brak danych --|-- 466 --|-- Fishing Vessel --|-- B34/01 --|-- 33.990 --|-- 9.250 --|-- 4.870
2009 --|-- SUCHANDRA --|-- 3060 --|-- 3107 --|-- Anchor Handling Tug Supply --|-- -324 --|-- 78.300 --|-- 17.200 --|-- 6.990
2009 --|-- COMBI DOCK III --|-- 11486 --|-- 17341 --|-- Heavy Load Carrier --|-- 165/3 --|-- 162.300 --|-- 25.400 --|-- 5.600
2009 --|-- EILAND --|-- 3571 --|-- 2778 --|-- General Cargo Ship --|-- B85 --|-- 84.920 --|-- 13.000 --|-- 5.900
2009 --|-- L'ESTUAIRE --|-- 576 --|-- 3705 --|-- Passenger/Ro-Ro Ship (Vehicles) --|-- (C297) --|-- 78.050 --|-- 18.300 --|-- 2.800
2009 --|-- SOLVAERSKJAER --|-- brak danych --|-- 494 --|-- Fishing Vessel --|-- B34/02 --|-- 34.990 --|-- 9.250 --|-- 4.900
2009 --|-- SD RELIABLE --|-- brak danych --|-- 271 --|-- Tug --|-- -545301 --|-- 29.140 --|-- 9.450 --|-- 4.800
2009 --|-- VYSOTSK-1 --|-- brak danych --|-- 133 --|-- Tug --|-- -509643 --|-- 22.570 --|-- 7.800 --|-- 3.020
2009 --|-- VYSOTSK-2 --|-- brak danych --|-- 133 --|-- Tug --|-- -509644 --|-- 22.570 --|-- 7.800 --|-- 3.020
2009 --|-- WOUTER ADRIAANTJE --|-- brak danych --|-- 215 --|-- Stern Trawler --|-- B2469 --|-- 26.990 --|-- 6.900 --|-- 0.000
2010 --|-- NORMAND RANGER --|-- 4559 --|-- 3000 --|-- Anchor Handling Tug Supply --|-- -30 --|-- 89.350 --|-- 22.000 --|-- 8.000
2010 --|-- SIEM RUBY --|-- 5250 --|-- 7473 --|-- Anchor Handling Tug Supply --|-- -332 --|-- 91.000 --|-- 22.000 --|-- 7.900
2010 --|-- SIEM AQUAMARINE --|-- 4250 --|-- 7473 --|-- Anchor Handling Tug Supply --|-- -331 --|-- 91.000 --|-- 22.000 --|-- 7.900
2010 --|-- SIEM DIAMOND --|-- 4250 --|-- 7473 --|-- Anchor Handling Tug Supply --|-- -333 --|-- 91.000 --|-- 22.000 --|-- 7.900
2010 --|-- VOYAGER --|-- 3500 --|-- 3000 --|-- Fishing Vessel --|-- -410 --|-- 75.400 --|-- 15.600 --|-- 0.000
2010 --|-- COMBI DOCK IV --|-- 11486 --|-- 17341 --|-- Heavy Load Carrier --|-- 165/4 --|-- 162.300 --|-- 25.400 --|-- 6.600
2010 --|-- SD BOUNTIFUL --|-- brak danych --|-- 290 --|-- Tug --|-- -545302 --|-- 29.140 --|-- 9.450 --|-- 4.800
2010 --|-- SD RESOURCEFUL --|-- brak danych --|-- 290 --|-- Tug --|-- -545303 --|-- 29.140 --|-- 9.450 --|-- 4.800
2010 --|-- SD DEPENDABLE --|-- brak danych --|-- 290 --|-- Tug --|-- -545304 --|-- 29.140 --|-- 9.450 --|-- 4.800
2010 --|-- SD SEASPRAY --|-- brak danych --|-- 0 --|-- Products Tank Barge, non propelled --|-- -522809 --|-- 43.220 --|-- 15.000 --|-- 3.200
2010 --|-- RO FJORD --|-- 3100 --|-- 2310 --|-- Live Fish Carrier (Well Boat) --|-- -47 --|-- 71.930 --|-- 15.000 --|-- 6.400
2010 --|-- THOR --|-- 2500 --|-- 6221 --|-- Maintenance Platform, jack up --|-- 1110 --|-- 91.200 --|-- 40.000 --|-- 7.500
2010 --|-- BERNT OSKAR --|-- 1000 --|-- 791 --|-- Fishing Vessel --|-- -49 --|-- 36.490 --|-- 9.250 --|-- 0.000

: 2010-01-31, 12:26
autor: Piotr S.
Przejrzałem sobie tą liste oto kilka statków z tej list
EILAND
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=989467
BLUE GIANT
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=716584
STRIL HERKULES
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=878958
COMBI DOCK III
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=984128
GITTE HENNING
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=879866
SEVEN SISTERS
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... id=1053349
L'ESTUAIRE
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=949892
NORMAND RANGER
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=720442
Co by nie powiedzieć kilka statków jest ciekawych i szkoda ,że w całosci nie powstały w Polsce . Sam jestem ciekaw co z tych 40 statków wyjdzie i czy w całosci powstaną w Gdyni.

: 2010-05-14, 18:28
autor: Piotr S.
W Naszym Morzu pojawił sie bardzo ciekawy artykół
Równia Pochyła
http://www.portalmorski.pl/Rownia-pochylaa15636
Wygląda na to ,że ogólnie sytuacja Polskich stoczni i co gorsze tych prywatnych pogarsza sie spychając nas w dziedzinie produkcji na miejsca republik bananowych .Najlepiej to przedstawia ten fragment tego tematu ,który mówi wszystko.



„Newbuildings”, opublikowanych w kwietniowym wydaniu miesięcznika „Solutions” plasuje Polskę w rankingu zamówień według nośności na 24 pozycji, z zamówieniami na 15 statków o łącznej nośności 109 330 ton. Wyprzedzamy o zaledwie ok. 20 proc. (pod względem nośności) nie mającą dostępu do morza Słowację, a przed nami są, zaczynając od liderów: Chiny, Korea Południowa, Japonia, Filipiny, Indie, Wietnam, Brazylia, Rumunia, Tajwan, Turcja, Chorwacja, Niemcy, Rosja, Iran, USA, Dania, Indonezja (zamówienia ponad pięciokrotnie większe pod względem łącznej nośności niż w stoczniach polskich), Bułgaria, Holandia, Bangladesz (prawie trzykrotność wielkości polskich zamówień), Argentyna (prawie dwa razy większa łączna nośność zamówionych statków niż w Polsce), Ukraina i Hiszpania. A jeszcze około 10 lat temu bywaliśmy w tym samym rankingu Fairplaya na 4-6 miejscu w świecie i 1-3 w Europie.

Aby jeszcze pare słów do tego dorzucić ,to dzisiaj niejaki pan komisarz Lewandowski z miłą chęcią sie wypowiadał na temat stoczni w TVN 24 mówiąc ,że teraz wraca koniunktóra i dobrze by było uruchomić produkcje statków w stoczniach aby nie zmarnować potęcjału ,według tego pana nasze stocznie znalazły sie w takiej sytuacji tylko dlatego ,ze nie było zamówień bo pojawił sie kryzys i pomyśleć ,że mamy takich mądrych ludzi w Brukseli.
Teraz troche odbije aby pokazać ,że kryzysu tak wielkiego jak zapowiadali ekonomiści w ,żegludze chyba mie ma, tak jak sądzili co nie którzy z naszej wierechuszki którzy tłumaczyli likwidacje naszych stoczni głębokim kryzysem , skoro dalej wprowadzane są tak duże kontenerowce i to tylko w jedenym segmęcie kontenerowców o pojemności 13 tys TEU.


CMA CGM Christophe Colomb – 13,800 teu delivered 2009

CMA CGM Amerigo Vespucci – 13,800 teu delivery June 2010

Maersk Edinburgh – 13,092 teu delivery July 2010

CMA CGM Conte Real – 13,800 teu delivery July 2010

CMA CGM La Perouse – 13,800 teu delivery July 2010

Maersk Emden – 13,092 teu delivery July 2010

Maersk Eindhoven – 13,092 teu delivery August 2010

Maersk Essex – 13,092 teu delivery September 2010

CMA CGM Ferdinand Magellan – 13,800 teu delivery September 2010

http://www.shipspotting.com/modules/new ... mpost43254

: 2010-06-14, 12:17
autor: Piotr S.
Niemcy znów ładują pieniądze w stocznie
Jak doniosła 2 czerwca „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, „dzięki państwowej pomocy praca w stoczniach Hegemanna w Stralsundzie i Wolgast postępuje naprzód”. Otrzymają one 326 milionów kredytu z Nodrdeutsche Landesbank i państwowego banku KfW IPS. Kredyt jest gwarantowany przez rząd federalny i land Mecklemburgia-Pomorze Przednie.

Dyrektor tych stoczni Dieter Brammertz stwierdził, że: „dzięki tym kredytom osiągnęliśmy bezpieczeństwo finansowe na następne cztery lata. Stwarzają one nam możliwości sfinansowania istniejących i przyszłych zamówień”.
http://www.portalmorski.pl/Stocznie-czy ... potua15853
A tym czasaem Cegielski wysprzedaje co sie da
http://www.portalmorski.pl/Cegielski-ws ... edaza15850
Ciekawe jakie wytłumaczenie na to znajdą POlszewicy i co mają do powiedzenia np:Niemcom którzy nie stosują regół UE ciekawe co wymyślą znowu aby oczarować ludzi i nabić w butelke.

: 2010-09-15, 17:13
autor: Piotr S.
Stocznia Crist kupiła duży dok w Gdyni za sume 175 mln zł po licytacji
z Ukrańcami właścicielami dawnej Stoczni Gdańskiej .
http://www.tvn24.pl/12692,1673682,0,1,k ... omosc.html
Ciekawe jakie plany? ma nowy właściciel ,który dziś powiedział ,że zatrudni do 2,5 tys pracowników ,możliwe że może posiadać już jakieś kontrakty?
Teraz zobaczymy co będzie ze Stocznią Szczecińską

: 2010-09-16, 09:02
autor: ZzB
"...Najważniejszą część stoczni Gdynia czyli duży dok wylicytowała w środę prywatna stocznia Crist z Gdańska za 175 mln zł. Cena wywoławcza tej nieruchomości wynosiła 96 mln zł. ..."

"...Crist z Gdańska to prywatna stocznia istniejąca od 20 lat i oferująca usługi w zakresie konserwacji, naprawy i budowy statków. We wcześniejszym przetargu stocznia kupiła rejon prefabrykacji kadłubów...."

...prywatna stocznia istniejąca od 20 lat
...to tyle lat można budować statki i nie wołać co chwila o dotacje ?
...i może jeszcze przynosić zyski ?

Miłego dzionka
ZzB

: 2010-09-16, 11:17
autor: Adam
Stocznia Szczecińska SA była prywatna przez ok. 10 lat, nie otrzymując ani grosza dotacji, spłacając ogromne sumy z postępowania układowego, inwestując w infrastrukturę (m.in. dwie nowe, duże pochylnie, nowoczesne linie do malowania itd), będąc jednym z najlepszych (najlepiej płacących) zakładów pracy nie tylko na Pomorzu Zachodnim. Ludzie do pracy w Stoczni Szczecińskiej ściągali z całej Polski. Oczywiście nikt nawet nie próbował strajkować.
Pomijam fakt, że budowała wówczas po 20 statków rocznie i uchodziła na największą pod względem produkcji stocznię w Europie.

Remontowa też od lat jest prywatna i obydwa się bez dotacji, a z mniejszych, prywatnych, oprócz Cristu od lat znakomicie radzi sobie choćby Maritim.