Strona 14 z 19

: 2004-04-14, 17:59
autor: SmokEustachy
Nala pisze:tak sie dzieje na kazdym okrecie, gdy pocisk pieprznie na linii wody lub pod nia, a to i tak sie zadko zdarza (problem pociskow nurkujacych wcale nie jest powszechny). Co w tym nowego ? Tyle ze na Iowce bedzie tylko jedna dziora, od pocisku, bo przed odlamkami doskonale chroni wzmocniony kadlub (38 mm STS).
A jakby taki pocisk walnal w belt Bismarcka, to by nie bylo ani dziury...

: 2004-04-14, 18:17
autor: Nala
SmokEustachy pisze:
Nala pisze:tak sie dzieje na kazdym okrecie, gdy pocisk pieprznie na linii wody lub pod nia, a to i tak sie zadko zdarza (problem pociskow nurkujacych wcale nie jest powszechny). Co w tym nowego ? Tyle ze na Iowce bedzie tylko jedna dziora, od pocisku, bo przed odlamkami doskonale chroni wzmocniony kadlub (38 mm STS).
A jakby taki pocisk walnal w belt Bismarcka, to by nie bylo ani dziury...
Ze jak ?
320 mm pionowego pancerza i nie byloby dziury ??? :-o

: 2004-04-14, 18:55
autor: ms1981
mam jedno pytanie do wszystkich. pytanie dotyczy innego tematu, ale wydaje mi sie ze tutaj moga pasc istotne informacje. co sadzicie o dzielnosci morskiej Scharnhorsta? podobno mial za nisko burte, co bylo powodem ciaglego zalewania. spotkalem sie ze stwierdzeniem ze pod tym wzgledem nie radzil sobie zbyt dobrze na atlantyku.

: 2004-04-14, 18:58
autor: Nala
i sa to prawdziwe informacje, nie da sie ukryc. Warto popatrzec tez na niemieckie kroniki, wyraznie widac, ze S nie radzi sobie z fala za dobrze (jak na pancernik)...

: 2004-04-14, 19:04
autor: ms1981
Nala czytales moze dyskusje na temat max predkosci Niemca? Karol podal ze podczas ucieczki w jego ostatniej bitwie osiagnal on 34 wezly. Napisal ze sa to pomiary z Duke of York i Belfasta. Nie podwazam zrodel Karola, ale wiem ze wtedy nie byly idealne warunki i jakos nie moge w to uwierzyc...
Czekam na wypowiedzi inncyh na ten temat.

: 2004-04-14, 19:04
autor: MiKo
Nala pisze:O ! widze ze czesc moich postow poszla w pizdu !
No gratuluje. Widze, ze to forum akceptuje tylko tresci poprawne politycznie. No, no - a mowia, ze ja prowadze klub twarda reka. HAHAHA :lol:
Co Ci Nala zniknęło ?!? :o tu mogę kasować ja albo Nicpoń a zapewniam że żadnemu z nas nie bardzo się chce kasować cudze posty. Za duże z nas leniwce :D

: 2004-04-14, 19:06
autor: MiKo
dashiki,
wypowiedzi karola sa często dośc frywolne więc nie ma zbytnio co komentować... bez obrazy of course karol..... ;)

: 2004-04-14, 19:09
autor: ms1981
Frywolne, czy nie dalo do myslenia. Tym bardziej ze wlasciwie nikt nie zangazowal sie w ta dyskusje jak my obaj. Jestem ciekaw co inni sadza.

: 2004-04-14, 19:51
autor: jareksk
Spróbuję :roll: W żadnym źródle nie spotkałem informacji o tak dużej szybkości Scharnhorsta. A lubię ten okręt bardzo, a jego model zdobi mi półkę :lol: Z jednej strony moc maszyn miał imponującą, z drugiej na zdjęciach nieźle rył dziobem. W czasie ostatniej bitwy stan morza był więcej niż marny i uważam, że nie było szans na rozwinięcie pełnej prędkości. Pomiar dokonany z odległości wielu mil ma wartość umiarkowaną. Dlatego też jednak stawiam na dane oficjalne - 32 w - Convay.

: 2004-04-14, 19:52
autor: MiKo
No dobrze, uważaj... ;)

Karol, skąd wytrzasnąłeś te 34 węzła?

: 2004-04-14, 20:01
autor: seawolf
dla 34w S. potrzebuje 200.000KM

: 2004-04-14, 20:06
autor: ms1981
Morze na bank bylo wzburzone pozadnie, bo na doscigniecie go przez brytyjskie niszczyciele i krazowniki nie bylo co liczyc.

: 2004-04-14, 20:09
autor: Nala
W zwiazku z tym, ze jestem wspolnie z Primo (kolega prawnik z mojego klubu Iron Cats) w trakcie opracowywania ksiazki o S & G, nie powiem ile robil. Ale zapewniam, ze nie zadne 34 w. a nawet nie 30...

: 2004-04-14, 20:12
autor: Nala
MiKo pisze:
Nala pisze:O ! widze ze czesc moich postow poszla w pizdu !
No gratuluje. Widze, ze to forum akceptuje tylko tresci poprawne politycznie. No, no - a mowia, ze ja prowadze klub twarda reka. HAHAHA :lol:
Co Ci Nala zniknęło ?!? :o tu mogę kasować ja albo Nicpoń a zapewniam że żadnemu z nas nie bardzo się chce kasować cudze posty. Za duże z nas leniwce :D
W porzadku Michal.
Jest ok. Po prostu ktos sobie wzial i przeniosl pol tematu do nowego watku... U mnie takie chocki klocki moge tylko ja robic lub moj zastepca (jak mnie nie ma). BTW, mna sie nie przejmujcie, nie zabawie dlugo...

: 2004-04-14, 20:12
autor: ms1981
To stane w obronie Karola. Obiektywnie patrzac, jezeli Karol znalazl ze 34 wezly wynikalo z pomiarow na pancerniku brytyjskim, i zalozmy ze ten pomiar zawyzyl o 2 wezly. To czy przy takiej pomylce jest szansa nadal skutecznego ognia, bo jednak go trafiali. Po drugie tem problem wyniknal a propos rozmowy o Dunkerque. Tam ktos podal ze na probach osiagnal 156 000 KM. Czy przeciazajac maszyny dalby rade dojsc do 200 000KM?

: 2004-04-14, 20:23
autor: seawolf
Niedalby rady, przeciazac mozna o 10-15% a nie o 30 :)