Strona 14 z 15
					
				Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
				: 2013-06-25, 20:07
				autor: CHRIS
				Dziekuje Chemik
A jak to wyglada dla wspomnianego HEL 86?
KSP tom 4 posiadam takze do '39 nie ma wiekszego problemu natomiast po '45 juz wiecej.
Pozdrowienia 
Ch.
			 
			
					
				Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
				: 2013-06-26, 06:04
				autor: Chemik
				CHRIS pisze:Dziekuje Chemik
A jak to wyglada dla wspomnianego HEL 86?
KSP tom 4 posiadam takze do '39 nie ma wiekszego problemu natomiast po '45 juz wiecej.
Pozdrowienia 
Ch.
W pierwszych trzech rocznikach PRS-u (1959-1961) rodzina Walkows z Helu jest posiadaczem kutra HEL-73 (zbud. w 1935 w Gdańsku), ozn. HEL-86 pojawia się dopiero w 1960 roku jako kuter "Kogi" (typ K-15/R, nr bud. KS-235).
Może to ten którego szukasz?
 
			
					
				Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
				: 2013-08-01, 14:03
				autor: Marek T
				Chemik pisze:3) Rekin Kuź 17 (MIR 22) ... PRS 410093 
Powinno być PRS 410096. 
Natomiast numer 410093 miał MIR 39 (i tak jest w spisie).
 
			
					
				Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
				: 2013-08-14, 21:21
				autor: Mirek77
				Witam wszystkich. Będąc w Helu zrobiłem zdjęcie kutra. Zbudowany został w 1946 roku.Mam do Was pytanie jaki to typ?
			 
			
					
				Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
				: 2013-08-14, 22:53
				autor: Chemik
				Cpt Morgan w/g Rejestru Jachtów Morskich z 2008/2009, został zbudowany w Danii (przez Jens Larsen & Sonner) w 1947 roku, w związku z tym nie należał do żadnego z typów budowanych w Polsce, a takowe są tu przez nas opisywane.
			 
			
					
				Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
				: 2013-10-03, 10:32
				autor: MichałK
				Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum.
Czytając ostatnio "Polską flotę rybacką...." Wiesława Bladego, natknąłem się na informację, że w 1939 jeden z kutrów MIR-20 zarejestrowany był jako GDY 9.
Zajmuję się genealogią rodziny i chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z szanownych forumowiczów nie potrafiłby prześledzić zmian własności tego kutra.
Chodzi mi szczególnie o lata przedwojenne. Wiem, że podczas wojny pradziadek łowił na GOT 9, a przed wojną, chyba jeszcze przed rokiem 34 na GDY 49, potem nie jest to już pewne, ale pada też numer GDY 9.
Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
Pozdrawiam
Michał Konkel
			 
			
					
				Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
				: 2013-10-03, 18:40
				autor: Marek T
				GDY 9
1923 - zbudowany przez F. Ledkego dla Pawła Fichta.
1933 - wykazany jako GDY 49, własność Jana Konkola i Pawła Fichta. 
1936 - nadano oznakę rybacką GDY 9, właściciele j.w. Prawdopodobnie oznaczało to, że większościowym właścicielem został Jan Konkol, gdyż do niego był przypisany numer GDY 9. 
10.1939 - nadano oznakę GOT 9. 
01.1945 - wcielony do Kriegsmarine z oznaczeniem D62G, jako jednostka do obsługi balonów.
03.1945 - pod koniec miesiąca odszedł do Lubeki z uciekinierami. Po wojnie użytkowany jako kuter rybacki z oznaczeniem LUF 149. 
16.04.1946 - odszedł do Polski, kierowany przez Pawła Fichta; 20.04 przybył do kraju. 
05.1946 - zarejestrowany jako GDY 78, użytkownicy Jak Konkel i Paweł Ficht. 
03.1954 - odkupiony przez Szczepana Kaczora. Nr rejestru PRS: 410348. 
08.1961 - przerejestrowany do Gdańska, ZAG 33, właściciel Marian Wiński. 
04.1965 - przerejestrowany do Łeby, ŁEB 116. Dalsze losy nieznane.
Natomiast powojenny GDY 9 to faktycznie kuter typu MIR-20 - HENRYK / GDY 95. 
W 1946 został z numerem GDY 9 zarejestrowany przez Anastazego Konkola.
			 
			
					
				Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
				: 2013-10-03, 19:28
				autor: AvM
				Z rejestrow Lubeki znalazlem dwa kutry zbudowane w Gdyni
rejestr opracowany przez Hans Jürgen Abert
# -nr. rejstru morskiego Lubeki
#860 ms EMMA DRFH (Fischcutter)
1939 in Gotenhafen erbaut
23/8 64/21
13 , 73-4 ,85-1 , 90 m
1 Motor nicht bekannt etwa 80-90
nicht bekannt etwa 3
(30.6.1941) "Emma"  K. A. Johannsen, Travemüinde , wurde angekauft. 
(12. 5.1952) gelöscht , da an den Feind abgeliefert
 Verbleib nicht bekannt.
#881 ms HEDI DRFK (Fischkutter)
1939 in Gotenhafen erbaut
23/8 65/22
13 , 70-4 ,88-1 ,90 m
1 Motor nicht bekannt etwa 80-90
nicht bekannt etwa 3
(19.8.1941) "Hedi" W. Johannsen, Travemünde , wurde angekauft. 
(5. 5.1952) gelöscht , da an den Feind abgeliefert
 Verbleib nicht bekannt.
			 
			
					
				Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
				: 2013-10-03, 21:14
				autor: MichałK
				Serdecznie dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Na szczęście chyba nie było między nimi szczególnej wrogości co do stanu posiadania kutra, ponieważ byli szwagrami.
Pozdrawiam 
Michał
			 
			
					
				Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
				: 2015-06-19, 19:46
				autor: stara zientara
				Przeglądając ten wątek znalazłem pewne nieścisłości.
44) Koł-26? (PRS 41289 --> PRS 410289) (SNHN; St. Rybacka w Gdyni, nr budowy 51/402, typ KG-150, rozp. 1947, odebr. 29.XI.1947; silnik Völund, nr silnika 17891, 70/80 KM) (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, użytkownik: Józef Myślisz) --> przed IX.1948 Arka 26 Koł-26 (Arka) --> pocz. 1950 Dar-47 (Barka --> 1.I.1952Kuter) --> po II.1952 Dar-11 (Kuter) --> przed 1956 kuter hydrograficzy Dickson (Zarząd Portu Szczecin --> po 1955 SUM) --> 1960? Koł-85 --> Dzi-10 --> Hel-38 --> dalsze losy?
W rejestrach PRS z lat 1959-1961 DICKSON ma sygnał wywoławczy SOCK, numer PRS 41119 i silnik 2-cyl. Völund, 80 KM, nr 2540.
W rejestrach PRS z lat 1967-1972 KOŁ-85 ma numer PRS 41119 i silnik 2-cyl. Völund M-240, 100 KM, nr 2674.
W rejestrze 1962 nie występuje ani DICKSON, ani KOŁ-85, rejestrów 1963-66 nie mam.
54) Belona 1 Dzi-60 (PRS 41186 --> PRS 410186) ..... 1982 Stanisław Kurdziel) --> ???1987 jacht żaglowy s/y Oliver??? --> przebudowa nie zrealizowana ????
UWAGA: przebudowa na jacht żaglowy oficjalnie nie potwierdzona
Jacht OLIVER ex KOŁ-91 występuje w rejestrze jachtów PRS 1993 (i tylko w tym) z numerem 631554, w indeksie nazw PZŻ ma numer POL-2257.
 
			
					
				Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
				: 2015-06-19, 20:32
				autor: stara zientara
				I jeszcze:
jacht BONAWENTURA - Zakupiony w 2010 r. przez Barbarę Staniewicz-Zalewską i Daniela Zalewskiego. Przeszedł generalny remont w 2013 r. W eksploatacji (1.15)
PS. Numery PRS są 5-cyfrowe jeszcze w Rejestrze 1972, więc parę w/wym kutrów nie miało 6-cyfrowych (choć tak jest w spisie).
			 
			
					
				Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
				: 2015-06-19, 21:33
				autor: Chemik
				
			 
			
					
				Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
				: 2015-06-19, 23:14
				autor: stara zientara
				Nie znałem tej strony 
 
Ale...
Oliver - sprawdź w rejestrze jachtów PRS 1993.
Bonawentura - informacja o zmianie właściciela i remoncie jest od nowej właścicielki (z forum.zegluj.net)
 
			
					
				Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
				: 2015-06-20, 10:23
				autor: Chemik
				stara zientara pisze:Numery PRS są 5-cyfrowe jeszcze w Rejestrze 1972, więc parę w/wym kutrów nie miało 6-cyfrowych (choć tak jest w spisie).
zapomniałem napisać, że zmiana numeracji na 6-cyfrową nastąpiła w Rejestrach PRS-u z roku 1975
Dzięki za uzupełnienia!!!
 
			
					
				Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
				: 2016-03-17, 21:48
				autor: Chemik
				
			 
			
					
				Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
				: 2017-06-15, 18:04
				autor: mars78
				Witam.W żadnym wykazie nie widać kutra Gdy- 4. Zbudowany prawdopodobnie w latach 20 i przetrwał wojnę. Gdzie mogę go znaleźć?