Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2020-08-21, 12:37
Obraził się i po sprawie
Tadek, ja to wiem. i parę innych rzeczy też. Pytanie czy to wiedzą zwolennicy budowy kanału, tudzież co na to mają do powiedzenia. Po prostu bym posłuchał.Piotrze - wszystko jest w rocznikach statystycznych GUS.
To, że tworzysz fałyszwą analogię między Kanałem Piastowskim prowadzącym z wielkiego portu w Szczecinie (który na dodatek przez cały PRL obsługiwał też eksport i import Czechosłowacji) z peryferyjnym portem w zaroślach Elbląga jest najlepszym przykładem na to, ze nie rozumiesz o co to w ogóle chodzi. Umiłowany Przywódca kazał budować to budujemy.Piotr S. pisze: Twoja negacja budowy przekopu jest żenująca dobrze by było abyś sobie przestudiował budowę kanału Piastowskiego do Szczecina z jakich potrzeb powstał .
No ja już sobie wyobrażam - pobudzają region na pewno ! To bardzo pojemne pojęcie i wygodne jak polityk chce gdzieś wrzucić parę miliardów złotych. Transport rzeczny wszędzie pada na pysk a u nas wszyscy są mentalnie w ekonomii z lat 50-tych.Napoleon pisze:Tadek, ja to wiem. i parę innych rzeczy też. Pytanie czy to wiedzą zwolennicy budowy kanału, tudzież co na to mają do powiedzenia. Po prostu bym posłuchał.Piotrze - wszystko jest w rocznikach statystycznych GUS.
Ja mam na bieżąco do czynienia z innym projektem tego typu, tylko nieporównanie kosztowniejszym: kanał Odra-Dunaj. Sprawa jest jeszcze bardziej absurdalna - a żyje swoim życiem. I są zwolennicy tej inwestycji!
Ustosunkuj się proszę do transportu węgla. AWS obejmuje władzę w 1997 i mamy kompletne załamanie. Jak można negować tak prosty fakt. Sprawa zresztą wielokrotnie poruszana była. Tu nie ma dyskusji problem żeglugi przez Cieśnine Pilawską był/jest faktem. No takie mamy relacje i miało to wpływ na ilość transportu. Wynika to dokładnie z tych tabelek. O czym tu polemizować?Wojciech Łabuć pisze:tabelka pokazuje, że wraz z upadkiem ruchu w głównym kierunku port w Elblągu "zaliczył glebę".
Nie jest tak samo, bo jest różnica między całodniową trasą, a raptem kilku godzin. Tu nie chodzi o ruch do samego Elbląga tylko dostępu do całego Zalewu Wiślanego. Ponawiam. O czym dyskusja?Wojciech Łabuć pisze:Z ruchem pasażerskim jest dokładnie tak samo
Zgadza się jest to pojemne pojęcie i nie sprowadza się do samych kwestii logistyki w transporcie morskim. Zresztą nikt nie udaje, że Elbląg będzie portem morskim i konkurował z Gdańskiem. Chodziło o inwestycje, która oprócz S7 będzie wstanie coś zmienić.Tadeusz Klimczyk pisze:pobudzają region na pewno ! To bardzo pojemne pojęcie
Co?Chodziło o inwestycje, która oprócz S7 będzie wstanie coś zmienić.
A skąd ten węgiel przypływał? I w jakiej sytuacji to miało miejsce? Co nam da przekop jeśli przed załamaniem 90% ładunków oraz turystyki szło z obwodu kaliningradzkiego? Przeładunek nie spadł tak krytycznie przez blokowanie jednostek z innego kierunku tylko ucięto ten transport u źródła. Zróbmy 4 przekopy i czy to przywróci ruch towarowy z obwodem kaliningradzkim? Jeśli nie ma ruchu na kierunku, z którego prawie cały ruch szedł to w jaki sposób przekop ten ruch zwiększy? Znasz jakieś inne kierunki, dla których ruch niewielkimi jednostkami do Elbląga będzie opłacalny i które będą chciały z skorzystać z tej "szansy"?Ustosunkuj się proszę do transportu węgla. AWS obejmuje władzę w 1997 i mamy kompletne załamanie. Jak można negować tak prosty fakt. Sprawa zresztą wielokrotnie poruszana była. Tu nie ma dyskusji problem żeglugi przez Cieśnine Pilawską był/jest faktem. No takie mamy relacje i miało to wpływ na ilość transportu. Wynika to dokładnie z tych tabelek. O czym tu polemizować?
https://www.money.pl/gospodarka/wegiel- ... 2737a.htmlBlisko 9 mln ton węgla sprowadziła Polska w ubiegłym roku z Federacji Rosyjskiej - wynika z ostatnich danych Ministerstwa Aktywów Państwowych. Szef resortu i wicepremier Jacek Sasin na antenie RMF24 zapewnił, że spółki Skarbu Państwa nie będą więcej importować węgla. - Mogę to zagwarantować - zapewnił.
Jak tłumaczył, zalew zagranicznego węglą związany był z trudną sytuacją polskiego górnictwa, które nie było w stanie pokryć zapotrzebowania kraju. Sasin przyznał, że wciąż zagraniczny węgiel sprowadzają państwowy PGE oraz Węglokoks. - Kolejne dostawy zostały zamrożone - zapewnił wicepremier i powtórzył, że "spółki Skarbu Państwa nie będą więcej sprowadzały węgla z zagranicy".
Widać wyraźnie jak brakuje ci argumentów ja nie mówiłem nic o żadnym PRLu tylko o okresie budowy pod koniec dziewiętnastego wieku kanału piastowskiego gdy zaszła taka potrzeba wybudowania kanału piastowskiego w tamtym czasie port szczeciński był w takiej samej sytuacji jak Port Elbląg dzisiaj lub zbliżonej cytatTadeusz Klimczyk pisze:To, że tworzysz fałyszwą analogię między Kanałem Piastowskim prowadzącym z wielkiego portu w Szczecinie (który na dodatek przez cały PRL obsługiwał też eksport i import Czechosłowacji) z peryferyjnym portem w zaroślach Elbląga jest najlepszym przykładem na to, ze nie rozumiesz o co to w ogóle chodzi. Umiłowany Przywódca kazał budować to budujemy.Piotr S. pisze: Twoja negacja budowy przekopu jest żenująca dobrze by było abyś sobie przestudiował budowę kanału Piastowskiego do Szczecina z jakich potrzeb powstał .
Nie wiesz na kogo głosuję, wiec sobie daruj przypisywanie mnie do jakieklowiek parti bez względu jak bardzo byłoby to dla Ciebie wygodne. Lepiej uważnie i ze zrozumieniem przeczytaj trzy moje ostatnie posty.