Re: Przyszłość MW
: 2021-07-01, 23:13
Odkąd się pojawiłeś. Ja vi podałem konkretnie kwotę. Terqz ty podaj innną konretną kwotę z 2001 roku. Potrafisz? Czy bełkotamy dalej?
Odkąd się pojawiłeś. Ja vi podałem konkretnie kwotę. Terqz ty podaj innną konretną kwotę z 2001 roku. Potrafisz? Czy bełkotamy dalej?
Podałeś kwotę cząstkową i co mam z tym zrobić? Ty będziesz bełkotał, a ja mam tracić czas na udowadnianie, dlaczego piszesz debilizmy? Coś jak w twojej opowiastce o dobrym wujku Stalinie, któremu zła Polska nie pozwoliła zbawić Europy?AdrianM pisze: 2021-07-01, 23:13 Odkąd się pojawiłeś. Ja vi podałem konkretnie kwotę. Terqz ty podaj innną konretną kwotę z 2001 roku. Potrafisz? Czy bełkotamy dalej?
Nic z tych rzeczy Jasiu. Ale widziałem, że moich forumowych kolegów atakunesz. A teraz oprócz bełkotania nic innego przedstawić w liczbach nie potrafisz. Jak ja mam cię poważnie traktować człowieku?
Odpowiedz na zadane pytania. Potem oczekuj odpowiedzi na twoje, zadane później. Rozumiem że głupiś, ale minimum kultury powinieneś z domu wynieść.AdrianM pisze: 2021-07-01, 23:30 Jesteś jakichś awanturnik. Pytam ponownie. Gdzie te znane koszta w 2001 roku? Odpowiesz czy znów pobluzgasz pod moim adresem?
Sprawa już tyle razy była wałkowana na forum... postrzegane zamówienie na Audi w cenie Łady, a w rzeczywistości tysiące poprawek, ustaleń czy ma być np. 4x4 i zdziwienie, że wyszła Łada, zwłaszcza, że rubel transferowy staniałRadeckij pisze: 2021-07-01, 20:28No no, zamiast Audi jest Łada, ale zmieściliśmy się w budżecieMarek-1969 pisze: 2021-07-01, 20:03 A koszty nie przekroczyły zakładanych z 2001 roku .Choć przy nie pełnym uzbrojeniu.
Kanonierka o wyporności 2000 ton...
Ale ja się nie dziwię, naprawdę. I uważam że rezygnacja z części potencjału jednostki na rzecz zmieszczenia się w budżecie była dobrym pomysłem. Niemniej - wyszła nam największa kanonierka świata.Marmik pisze: 2021-07-01, 23:52 Sprawa już tyle razy była wałkowana na forum... postrzegane zamówienie na Audi w cenie Łady, a w rzeczywistości tysiące poprawek, ustaleń czy ma być np. 4x4 i zdziwienie, że wyszła Łada, zwłaszcza, że rubel transferowy staniał.
IMO największym plusem jest to, że wiemy już dokładnie: finansowanie takiego przedsięwzięcia powinno się odbywać w ramach specjalnego programu rządowego, z zagwarantowanymi środkami. Finansowanie takich przedsięwzięć w ramach "udziału w 2% MON" kończy się w sposób, który widzimy. DMarmik pisze: 2021-07-01, 23:52 Największym plusem tego wszystkiego jest świadomość, że mamy cholernie małe doświadczenie w realizacji takich projektów i że potknięcia mogą się zdarzyć co krok. Mimo to wiadomo też, że blachy możemy pospawać i sporo bebechów włożyć, byleby na czas wiedzieć jakie i trzymać polityków z dala od kurka z założonymi środkami finansowymi.
Pomysł serii zdechł bodajże po roku. Nie nacieszyliśmy się specjalnie tą wizją...Marmik pisze: 2021-07-01, 23:52 Od dawna podkreślam, że seria okrętów nie może się udać jeśli pierwszego nie ruszymy w kraju, który go zaprojektuje. Niby nieco przeczy temu typ Kormoran, ale jakby się dobrze zastanowić to nie łamie tej reguły.
Chociaż tą sensację będziesz w stanie potwierdzić, czy znów pobełkotamy sobie o niczym?
Jak tylko odpowiesz na zadane pytania, stalinowski piesku.AdrianM pisze: 2021-07-02, 09:11 Chociaż tą sensację będziesz w stanie potwierdzić, czy znów pobełkotamy sobie o niczym?
Wiem doskonale, że nie doczekam odpowiedzi na moje pytania - przecież sam nie wiesz, dlaczego piszesz bzdury, które piszesz.
Tam ma parasol ochronny ze strony swoich czerwonych koleżanekAdrianM pisze: 2021-07-02, 10:16 Nie wiem jak tam u nas na DWS, może inne zasady panują, ale tu się tak nie robi. Nie zgłoszę cię tylko dlatego by wszyscy poznali twoją kulturę osobistą.
Dalej szereg innych ciekawych informacji w tym m.in. odpowiedź na nurtujące kol. Szafrana pytanie: skąd kasa na modernizację SW:Mimo tego że Miecznik powstanie w oparciu o istniejący projekt okrętu, to biorąc pod uwagę potrzebę zintegrowania z nim wybranych sensorów, uzbrojenia, systemów łączności, dowodzenia i skonfigurowania napędu, cała praca będzie przedsięwzięciem złożonym i wymagającym, zwłaszcza na wstępnym etapie, szczególnie istotnych prac projektowych. To właśnie z uwagi na tą złożoność, wynikającą z zakładanych parametrów nowych jednostek pływających, a przede wszystkim potrzeby zainstalowania na okręcie Zintegrowanego Systemu Walki o określonej konfiguracji, MON zdecydował się na tryb realizacji programu w postaci pracy rozwojowej (PR).
a także:Planowane inwestycje, tj. m.in. relokacja doku pływającego, nowa hala wyposażeniowa, nowa hala montażu końcowego okrętów, modernizacja obecnie istniejących budynków, a także inwestycje w środki transportu poziomego i pionowego oraz oprogramowanie i maszyny, mają być finansowane z czterech zasadniczych źródeł. Będą to środki pochodzące z kompaktyzacji terenów PGZ SW, z Zarządu Portu Morskiego Gdynia (w zakresie relokacji doku, co jest powiązane z budową nowej obrotnicy w Porcie Gdynia), z offsetu z innych projektów modernizacyjnych SZ RP, a także ze środków przeznaczonych na program Miecznik.
No wlasnie Adrianie:AdrianM pisze: 2021-07-01, 20:36 O w googlu mi wyskoczylo
No to jak się zmieścili? Ponoć na FOW nie wypada fałszować(?)Historia okrętu ORP „Ślązak” rozpoczęła się 27 listopada 2001 r. podpisaniem umowy 1/BO/2001 pomiędzy Marynarką Wojenną RP a Stocznią Marynarki Wojennej (SMW) w Gdyni o wartości 638,1 mln zł, zlecającej budowę do czerwca 2005 roku prototypowej korwety wielozadaniowej 621/1 projektu 621 w ramach programu „Gawron”. Dzień później, w rocznicę odtworzenia polskich sił morskich, odbyła się na terenie SMW uroczystość symbolicznego położenia stępki okrętu, w której uczestniczyli m.in. ówczesny premier Leszek Miller, szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego Marek Siwiec oraz minister obrony narodowej Jerzy Szmajdziński.