Strona 15 z 28

Re: Identyfikacja okrętów

: 2016-03-08, 13:32
autor: MiKo
3D czyli Kokutai 302 (301 to 3C)

Re: Identyfikacja okrętów

: 2016-03-08, 14:58
autor: dakoblue
dzieki !

Re: Identyfikacja okrętów

: 2016-03-10, 12:18
autor: nek
Peperon pisze:
Wychodzi na to, że z numerem 539 jest nierozwiązywalny (na razie) problem.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc i zaangażowanie.
539 na tym zdjęciu to raczej Kercz w 1976 - troszkę na obu zdjęciach maszty z tyłu nadbudówki się różnią (pozostałe Kary 539-ki Nikołajew (w 1972 i 1975) oraz Oczakow (w 1974) miały na nim identycznie umieszczone РЛС РТР МРП-15-16М «Залив» i 2 РЛС РТР МРП-11-14М (зав.№2001, 2002), Kercz na tym maszcie zamiast nich РЛС РЭБ «Кольцо» (зав.№2003)

Dotychczas ujawnione numery Bierkutów-B:
Бортовые номера

Азов: 532(1975), 710(1975), 524(1978), 158(1981), 701(1984), 717(1987), 701(1989)
Керчь: 524(1974), 529(1975), 539(1976), 534(1977), 703(1978), 715(1979), 707(1983), 708(1984), 703(1985), 708(1987), 714, 717(1989), 711(05.1990), 713(1999), 753(01.2016)
Николаев: 538(1971), 539(1972), 521(1973), 523(1974), 526(1975), 539(1975), 155(1972), 701(1978), 741(1979), 703(1981), 700(1983), 707(1984), 535(1985), 597(ТОФ), 582(1987)
Очаков: 522(1973), 539(1974), 526(1975), 530(1977), 509(1978), 529(1979), 745(06.1979), 716(1979), 527(1979), 175(1980), 715, 530(1983), 703(1986), 714(1988), 707(1.05.1990)
Петропавловск: 536(1976), 527(1977), 530(1978), 732(1978), 712(1979), 558(1980), 565(1982), 521(1985), 561(1990), 516(1993)
Таллин: 711(1979), 730(1981), 584(1984), 597(1984), 547(1985), 531(1987), 541(1990), 578(1993)
Ташкент: 528(1977), 716(1978), 705(1979), 556(1982), 712(1984), 573(31.03.1985), 516(1987), 543(1988), 518(1988)

Re: Identyfikacja okrętów

: 2016-03-10, 21:25
autor: Peperon
Normalnie lejesz miód na moje serce i pokazujesz siłę Forum. Każdy dokłada swoją cegiełkę w rozwiązanie zagadki, aż całośc pięknie się układa.
Na zakończenie tematu dodam tylko, że te fotki (i nie tylko) otrzymałem od Pana porucznika Krzysztofa Elwarta w roku 1988/89. Wtedy był on wykładowcą w szkole młodszych specjalistów w Grudziądzu. Jedynej stalowej jednostce w garnizonie. Mam nadzieję, że zagląda na FOW i zechce dać znać, co u niego słychać, bo w latach 90-tych pisałem na adres, który mi podał - jednak bez odpowiedzi. :(
Nie raz opowiadałem znajomym o rozmowach z Nim podczas zajęć i dziwnych minach innych słuchaczy, gdy wymienialiśmy się oficjalnymi danymi MiG-ów 29 i 31. Dla wielu były to wiadomości nieomal szokujące, bo wiedza przeciętnego obywatela kończyła się na MiG-ach 21.

Re: Identyfikacja okrętów

: 2016-03-24, 17:17
autor: dakoblue
Obrazek

co tam jest niszczone?

Re: Identyfikacja okrętów

: 2016-03-24, 17:39
autor: Kpt.G
Jak na mój gust coś nie dużego..
Eskortowiec/Dozorowiec/Trawler.
Smugi wskazywałby że to rąbią całkiem tęgo rakietami...

Re: Identyfikacja okrętów

: 2016-03-24, 22:02
autor: dessire_62

Re: Identyfikacja okrętów

: 2016-03-24, 22:47
autor: oskarm
Fantastyczna fota... Chyba wieksze straty byl od zderzen, niz przeciwdzialania przeciwnika? :o

Re: Identyfikacja okrętów

: 2016-03-26, 16:19
autor: dakoblue
ooo super thanks

Re: Identyfikacja okrętów

: 2016-05-26, 07:34
autor: dakoblue
Obrazek

ktory to?

Re: Identyfikacja okrętów

: 2016-05-26, 09:09
autor: jogi balboa
Jofka

Re: Identyfikacja okrętów

: 2016-05-26, 13:20
autor: MiKo
jeszcze z dalmierzem w wieży Nr 1

Re: Identyfikacja okrętów

: 2016-05-26, 16:32
autor: jogi balboa
Dalmierz to się jednak jakiś czas uchował, ale tą galeryjkę wokół pancernego stanowiska dowodzenia to zabudowano zdaje się że jeszcze w trakcie działań wojennych. Czyli fotka jest z bardzo wczesnego okresu życia jołjołki.
I chyba na zdjęciu robi zwrot ale przechył jest zupełnie nie rejestrowalny - ciekawe.

Re: Identyfikacja okrętów

: 2016-05-27, 20:27
autor: Teller
Na pewno jest to wczesny okres, bo galeryjka wokół wieży dowodzenia jeszcze nie jest zabudowana. Nie ma też żadnej artylerii przeciwlotniczej na dachu wieży nr 2, bo dach wieży 5" nr 51 wyraźnie wystaje tuż nad kołpakiem dalmierza.

Nie mam pewności czy to jest 'w trakcie zwrotu', bo jak się to zdjęcie wyprostuje (jest przekręcone o 3,5° w prawo), to okazuje się, że dachy wież armatnich są prawie równoległe do horyzontu, odchylenie jest rzędu 1°. Zdjęcie jest też wykonane trochę asymetrycznie, po lewej stronie widać więcej powierzchni morza, oświetlenie też jest od lewej, i to może powodować złudzenie przechyłu.

Nota bene w trakcie działoczynów artylerii głównej, koło Örlikonów spokojnie stoją obsługujący je artylerzyści. I tyle w temacie "pozbawiania przytomności przy wystrzale z artylerii głównej…" jak to z emfazą pisał pan J.S. :wink: Chyba że Japcy mieli słabe głowy. :D :D

Re: Identyfikacja okrętów

: 2016-05-27, 20:43
autor: jogi balboa
Miałem na myśli to że po lewej (stronie zdjęcia) fale przypominają ten charakterystyczny układ fal w trakcie wykonywania zwrotu, ale właśnie brak przechyłu zdecydowanie temu przeczy.

Re: Identyfikacja okrętów

: 2016-05-27, 20:46
autor: jogi balboa
Miałem na myśli to że po lewej (stronie zdjęcia) fale przypominają ten charakterystyczny układ fal w trakcie wykonywania zwrotu (gdy z drugie burty są niewidoczne), ale właśnie brak przechyłu zdecydowanie temu przeczy. Potem mi przyszło do głowy że to może od wystrzału, ale wydaje mi się że trochę za bardzo pomarszczone.

A odnośnie Japończyków, to zdaje się oni wysłali Jamato w kosmos ;)
Ten podmuch to pewnie takie "drobne" przeznaczenie jak z tym "zmniejszającym obciążenia łukiem kadłuba" ale z drugiej strony, biorąc pod uwagę np historie z pomostami Nelsona to chyba zależy w którym miejscu się stoi.