Strona 16 z 61

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2020-08-22, 01:12
autor: Napoleon

Kod: Zaznacz cały

Demokracja sprawdza się słabo jak opozycja jest nie totalna ale totalnie do dupy.
Nie. Demokracja sprawdza się, jeżeli są stosowne nawyki wśród wyborców każące im np. szanować praworządność lub pewne zasady. Nie sprawdza się, jeżeli tych nawyków nie ma lub zostały z takich czy innych powodów "przytłumione". Nie chcę offtopować, ale zapytałbym się na czym to niby ma polegać ta słabość opozycji? Ona jest jaka jest - nie różni się od PiS gdy ten był opozycją. Zawsze jest coś co ja bym nazwał "klimatem politycznym". Obecnie jest on korzystny dla opcji prawicowych (z wielu powodów - można by powiedzieć, że cały świat jest "na zakręcie"), radykalnych. I tu za bardzo nie da się temu przeciwdziałać, do czasu, gdy ów klimat się choć trochę nie zmieni.
Sprawa owej rzekomej "nieudolności" opozycji jest o tyle istotna, że jest to jeden z propagandowych przekazów PiS, który jak widzę sprzedaje się dość dobrze.
Ale, to nie ten temat.

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2020-08-22, 09:13
autor: AdrianM
Jeśli piszą 150tyś ton to przepraszam. Szacowałem po wielkosci powiatu, ale to się czasami jak widać mocno różni zwłaszcza jak mają alternatywne bloki na biomase.

Co do ostatniego akapitu Panie Wojtku zgoda. Osobiście też mam mało nadzieji na zmiany przy tak funkcjonującej jako całość scenie politycznej.

Przy czym wracając do przekopu to te 2mld chyba zakładały wzrost ruchu, a w wersji pesymistycznej wątpię by ktoś chciał pogłębiać tory wodne i rozbudowywać port. Przy czym sam wzrost kosztów przekpu o pare setek to fakt . Pożyjemy zobaczymy. Inwestycja idzie i jak do rozruchu mnie ten ogólny klekot nie przeszkadzał tak od momentu kiedy ruszyli to takie biadolenie starych bab nad rozlanym mlekiem lub bo moja racja najracniejsza. Owszem wolno każdemu.

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2020-08-22, 13:23
autor: Piotr S.
Na tym filmie z drona z budowy przekopu
od 2:00 do 2:23 minuty widoczne są powbijane larseny które będą nabrzeżami zaś po lewej stronie widoczne są nabrzeża które będą przy samym
zachodnim falochronie warto zwrócić uwagę na odległości pomiędzy larsenami z prawej i lewej strony zaś same larseny i nabrzeża będą ciągnęły się do samej śluzy . Łatwo można zauważyć ,że będą to setki metrów nabrzeży i nie pytaj mnie Marmiku czy wpłynie tam Ślązak bo też chciał bym to wiedzieć dlatego przypuszczam ,że ten awanport będzie służył dwojakim celom np. MW RP ? Warto też zwrócić uwagę ,że ten awanport z tyloma nabrzeżami bije na głowę małe porty Ustkę , Darłowo i Kołobrzeg jako miejsca ewentualnego bazowania MW jak będzie naprawdę przekonamy się po ukończeniu
inwestycji i wtedy dopiero zobaczymy do czego ma służyć ten awanport .

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2020-08-23, 22:35
autor: jogi balboa
No tak. Kto by tam myślał o takich duperelach zanim wyłoży miliadr zł. na taką "inwestycję". A może by tak zbudować port na Gubałówce? Potem zastanowimy się po co?

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2020-08-23, 23:46
autor: Marmik
Piotr S. pisze: i nie pytaj mnie Marmiku czy wpłynie tam Ślązak bo też chciał bym to wiedzieć dlatego przypuszczam ,że ten awanport będzie służył dwojakim celom np. MW RP ?
Innymi słowy pieprzysz kocopoły, bo inaczej tego nie można nazwać. Chciałbym znaleźć jakieś bardziej cywilizowane słowa, ale z uwagi na dział przemogłem się nazwałem to po imieniu.

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2020-08-24, 12:27
autor: karol
Po co wysilać się na jakieś oryginalne wyjaśnienia? Awanport ma obsłużyć linię dowozu kontenerów do portu satelickiego i musi mieć wystarczające rozmiary, aby te wahadło skonsumować. Porty Trójmiasta mają kłopot z transportem pudeł i w sumie, to Elbląg jest jednym z dwóch kierunków zmniejszających te naprężenie. I nic ponadto, a czy flota skorzysta z nowych miejsc, bez wątpienia je ujmie w planach i ćwiczeniach.

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2020-08-24, 12:35
autor: Tadeusz Klimczyk
karol pisze:Po co wysilać się na jakieś oryginalne wyjaśnienia? Awanport ma obsłużyć linię dowozu kontenerów do portu satelickiego i musi mieć wystarczające rozmiary, aby te wahadło skonsumować. Porty Trójmiasta mają kłopot z transportem pudeł i w sumie, to Elbląg jest jednym z dwóch kierunków zmniejszających te naprężenie. I nic ponadto, a czy flota skorzysta z nowych miejsc, bez wątpienia je ujmie w planach i ćwiczeniach.
To mimo wszystko jednak niezwykle oryginalne wyjaśnienie. Możesz przybliżyć szczegóły tej koncepcji i na czym polegają problemy portów trójmiejskich z transportem "pudeł" ?

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2020-08-24, 12:45
autor: karol
Co tu wyjaśniać, zapraszam na wycieczkę w porcie, gdzie pudła stawiane są do granic możliwości załadunku, na szlaki lądowe, gdzie pudła toczą się pociągami i transportem drogowym. Na strony Portu Gdańsk można ewentualnie zajrzeć i popatrzeć na dynamikę obrotów oraz prognozy. Na stronach PKP Linie można sprawdzić sobie przepustowość tych szlaków na wąskim gardle Trójmiasta. Wystarczy poszukać, poczytać i gotowe wnioski same wejdą na swoje miejsce.

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2020-08-24, 12:49
autor: Tadeusz Klimczyk
Żle bracie trafiłeś ......szczególnie z tą wycieczką.

No dobrze. Masz wyjątkolwo niekumatego dyskutanta, który chciałby się jednak dowiedzieć jaki jest zwiazek obszernego awanportu przyszłego przekopu na mierzei z niską przepustowością nitek kolejowych obsługujących porty trójmiejskie (co jest akurat prawdą, głównie w odniesieniu do DCT).

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2020-08-24, 12:56
autor: karol
Panie Tadeuszu linię wahadłową z 3miasta do Elbląga będą obsługiwać statki o rozmiarach 100x12-14 metrów. Zapewne barki rzeczno-morskie o określonej zdolności do żeglugi i coastery lub feedery, zwie Pan je wedle wygody, o nieco lepszych zdolnościach żeglugowych. Port na mierzei będzie miał swojego co najmniej bosmana, który grzecznie da zgodę na rejs, lub równie grzecznie nakaże poczekać do ustabilizowania stanu morza. Zwykła praktyka żeglarska, bo też z nią stykałem się wypływając na Zatokę z Górek Zachodnich. Gdzieś te statki sobie muszą na zgodę poczekać, czy nie?

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2020-08-24, 13:02
autor: Tadeusz Klimczyk
Cały czas nie mamy odpowiedzi co z ta koleją .....

A na Mierzei będzie port ? I tam będą kontenery pływały feederami lub barkami ? I ten bosman będzie je gdzie kierował ?

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2020-08-24, 13:21
autor: karol
Nie wiem, jak to rozwiążą, ale statek opuszczający awanport znajdzie się na morzu i jego wyjście podlega odpowiednim przepisom żeglugowym. Może Port Morski Elbląg to obsłuży, może inaczej, tego dowiemy się po uruchomieniu. Związku z torami nie trzeba chyba dowodzić, skoro Port Gdańsk chce, aby ten szlak zmniejszył nasilenie ruchu na wąskich gardłach, bo tory nie wyrabiają? Weźmie Pan pod uwagę, że cały czas z powagą lansuje się dodatkowy szlak wiślany.

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2020-08-24, 13:27
autor: Tadeusz Klimczyk
Nie zrozumiałem niczego i dla intelektualnej higieny sanitarnej pozostanę w tym stanie na dłużej.

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2020-08-24, 14:03
autor: AdrianM
Jak widać niektórych intelektualnie przerasta prosty fakt, że awanport ma służyć do przeczekania sztormowej pogody. Prawdziwy logistyk cofnął by taką barke do Elbląga lub kazał bujać się po zalewie Wiślanym. Dla intelektualnej higieny sanitarnej proponuje nie "rozkiminiać" tego za bardzo :)

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2020-08-24, 14:19
autor: Tadeusz Klimczyk
Do kogo byś nie pisał i z kim nie dyskutował zawsze odezwie się AdrianM. Zawsze gotowy wyjaśnić wszystko amatorom zaludniajacym internet. Nawet tory do awanportu poprowadzi - dla niego to bułka z masłem.

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2020-08-24, 14:42
autor: AdrianM
Do usług. Ale cieszy mnie :lol: niebywale dyskusja z logistykami co chcą prowadzić tory do awanportu i intelektualnie jeszcze byli w stanie to zinterpretować z wpisu Karola - ukłony i moje gratulacje :o

Karol zasadniczo niczego złego nie napisał. Wyjaśnił tylko jakie główne zadanie ma ten awanport.

Była druga kwestia, którą poruszał czyli wąskie gardło kolejowe między Tczewem, a Gdańskiem. Rozumiem logistyk jest ekspertem w rzeczonej sprawie? Są opracowania twierdzące, że może to być problem, ale oczywiście nikt na to nie może zwrócić uwagę, bo dyżurny antyprzekopowiec będzie robił wycieczki osobiste pod dowolnym adresem, który nie koreluje się wybitnie z jego wersją postrzegania, prawda? :dupa: