Strona 19 z 124

: 2011-02-04, 10:38
autor: polsteam
Adam pisze:Nie wiem kto to jest "nikt", ale ja od razu wiedziałem, że chodzi o B186 ze Szczecina ;)

to, że Ty od razu wiedziałeś to oczywiste :)

byłoby dziwne (znając Cię), gdybyś NIE wiedział :)



ale nie Ty jeden od razu wiedziałeś...

chodzi o to, że nikt nie zwrócił uwagi INNYM, OGÓŁOWI na ten fakt... :)

Re: Z życia flot.

: 2011-02-15, 10:20
autor: Piotr S.
Indie ogłaszają przetarg na zakup licencji na 4 śmigłowcowce. Mają być one zbudowane w lokalnych stoczniach.
Zgodnie z wymaganiami przetargu, okręty powinny mieć długość przekraczającą 200 m. Muszą być zdolne do przewożenia czołgów podstawowych, dużych ciężarówek, bojowych wozów piechoty i transporterów opancerzonych. Z ich pokładów mają operować ciężkie śmigłowce. Uzbrojenie mają stanowić m.in. rakietowe systemy przeciwlotnicze i systemy samoobrony przed atakiem rakietowym.
http://www.altair.com.pl/start-5821

Re: Z życia flot.

: 2011-02-20, 16:29
autor: giddi
Wszyscy nagle chcą się desantować, Australijczycy też:
http://www.tvn24.pl/-1,1693392,0,1,najw ... omosc.html

Ale to chyba różnica w stosunku do Mistrali:

"z pokładu okrętów mogą startować (...) samoloty (ale tylko te o skróconym starcie i lądowaniu, jak na przykład Harrier i w przyszłości F-35B)"

Re: Z życia flot.

: 2011-02-20, 17:50
autor: Piotr S.
krótkie filmiki z wodowania HMAS Canberra



Może i nam sie trafi jakiś malutki Mistral :D

Re: Z życia flot.

: 2011-02-21, 12:09
autor: giddi
Wodowanie Canberry

W hiszpańskiej stoczni Navantia zwodowano pierwszy z dwóch zamówionych okrętów desantowych, HMAS Canberra. Będzie to największa jednostka australijskiej marynarki wojennej.

http://altair.com.pl/start-5848

Re: Z życia flot.

: 2011-02-21, 18:33
autor: Peperon
Piotr S. pisze:Może i nam sie trafi jakiś malutki Mistral :D
A z łaski swojej powiesz po co ? Chyba bardziej potrzebny byłby uniwersalny logistyk.

Re: Z życia flot.

: 2011-02-22, 04:58
autor: RyszardL
giddi pisze:Wodowanie Canberry

W hiszpańskiej stoczni Navantia zwodowano pierwszy z dwóch zamówionych okrętów desantowych, HMAS Canberra. Będzie to największa jednostka australijskiej marynarki wojennej.

http://altair.com.pl/start-5848
To jest niesamowite. :shock: Codziennie oglądam tutejsze wiadomości ( w końcu trzeba wiedzieć co zdrożeje i jak się ma dobrobyt :-D ), a takiej informacji nie było, zero zdjęć, filmiku z wodowania, no nic zupełnie.

Re: Z życia flot.

: 2011-02-22, 11:23
autor: Wicher
Top Secret, Ryszardzie ;)

A na innym akwenie:
Irańskie okręty wpłynęły do Kanału Sueskiego.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... rael_.html
http://www.altair.com.pl/start-5853

Mam nadzieję, że nie ma na ich pokładzie, żadnego zapalonego fana Mahmuda Ahmadineżada i nie będą dążyć do konfrontacji z MW Izraela bo wówczas długiego żywota tym dwóm jednostkom nie wróżę.

Re: Z życia flot.

: 2011-02-23, 23:38
autor: wojtek.uk
Mnie raczej martwi co jest w ladowniach tego logistyka bo jesli to, czego wielu sie spodziewa to ja wroze Izraelowi ciezka wiosne...

Oste (A 52) w Gdańsku - dzisiaj

: 2011-02-25, 11:32
autor: polsteam

Re: Z życia flot.

: 2011-03-03, 20:11
autor: AvM
Military 'not interested' in Soviet sub wreck
Published: 3 Mar 11 14:12 CET | Double click on a word to get a translation
Updated: 3 Mar 11 11:34 CET
Online: http://www.thelocal.se/32386/20110303/
Share
A dispute has broken out over whether or not the wreck of a suspected
Soviet-era submarine found near the Baltic island of Gotland deserves
further investigation.
• Trove of shipwrecks found in Baltic Sea (9 Mar 10)
• Swedes discover British WWI sub in Baltic Sea (23 Oct 09)
• Soviet sub wreck found near Åland islands (9 Jun 09)
According to the Swedish Armed Forces (Försvaret), there is no need to
further examine the wreck, which was found off the coast of Gotland in the
summer of 2009.

But former Supreme Commander Bengt Gustafsson believes the wreck could shed
new light on Soviet submarine activity in Swedish waters in the 1980s.

Ola Oskarsson, CEO at marine survey company Marin Mätteknik (MMT), which
located the wreck, is also surprised by the Armed Forces' lack of interest
in the sunken submarine.

"I don’t understand what the Armed Forces is thinking, but maybe they know
more than they want to admit to. But it's not possible to draw an
conclusions from what's seen on the outer service," he told the TT news
agency.

The wreckage was found by MMT two years ago and has since been examined by
the company during several diving operations.

However, it remains unclear exactly why the vessel sank and the Swedish
military is in no rush to investigate it further, according to Sveriges
Radio (SR).

Bo Rask, chief of staff at the Naval Tactical Command, argued that the Armed
Forces has learned enough about the wreck just from looking at the pictures
taken by MMT.

“We can see it hasn’t sunk because of any damage from a weapon, which is all
we need to know,” he TT.

Oskarsson disagrees, however, telling TT the pictures are inconclusive.

"A submarine has two surfaces, one external and one inner one. A depth
charge wouldn’t affect the external layer, which means you wouldn’t be able
to see the damage from outside," he said.

While the pictures taken by MMT aren't enough to confirm the vessel's
identity, it appears the wreck is of a 76 meter so-called Whiskey-class
submarine, a model common in the Soviet Union's Cold War fleet and often
mentioned in the context of Swedish submarine hunts conducted in the 1980s.

Rask told TT that the Swedish Armed Forces will look into the wreckage
eventually.

“But there is no hurry, we know of many abandoned submarines along the
Swedish coastline,” he said.

One theory is that the wreck may be that of a submarine discovered near the
island of Utö in the Stockholm archipelago in 1981 and attacked by the
Swedish destroyer Halland.

It was one of the first of many incidents involving suspected submarine
intrusions into Swedish waters in the 1980s.

"It's hard to say. I found a submarine from 1914 that I thought was 50 years
old. but I think this one has been lying there since the 1970s or 1980s,"
said Oskarsson.
TT/The Local (news@thelocal.se/08 656 6518)

Re: Z życia flot.

: 2011-03-03, 21:24
autor: SmokEustachy
Wicher pisze:Top Secret, Ryszardzie ;)

A na innym akwenie:
Irańskie okręty wpłynęły do Kanału Sueskiego.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... rael_.html
http://www.altair.com.pl/start-5853

Mam nadzieję, że nie ma na ich pokładzie, żadnego zapalonego fana Mahmuda Ahmadineżada i nie będą dążyć do konfrontacji z MW Izraela bo wówczas długiego żywota tym dwóm jednostkom nie wróżę.
Tzn że padną ofiarą niesprowokowanej napaści?

Re: Z życia flot.

: 2011-03-13, 09:06
autor: Piotr S.
Biedniejsza Ukraina od polski powołuje państwowy program dla budowy 4 korwet za sume 2 mld $
http://www.altair.com.pl/start-5956
Podczas gdy bogatsza Polska a raczej rząd miał daleko w d...e narodowy plan budowy okrętów rozłożony na wiele lat
co jest jedynym sensownym rozwiązaniem aby już w zasadzie odbudować PMW .

Re: Z życia flot.

: 2011-03-13, 09:44
autor: Adam
Na razie ogłosili program budowy, doświadczenie uczy, że dłuższy czas będzie to musiało wystarczyć. Jeśli już porównujesz z Polską, to pamiętaj, że nasza korweta została już zwodowana, a niedawno "ogłoszono program budowy" niszczycieli min Kormoran II.

Re: Z życia flot.

: 2011-03-13, 17:10
autor: ALF
Piotr S. pisze:Biedniejsza Ukraina od polski
Cholera, dlaczego rzeczownik Ukraina piszesz z wielkiej litery, a rzeczownik Polski z małej :o :cry:
Wykształceni, inteligentni ludzie, a robią wielbłądy na poziomie podstawówki!

Re: Z życia flot.

: 2011-03-14, 14:22
autor: Boruta
Piotr S. pisze:Biedniejsza Ukraina od polski powołuje państwowy program dla budowy 4 korwet za sume 2 mld $
Powołać to sobie mogą. Pytanie czy nie skończą jak z "Ukrainą".