Polskie nazwy pod obca bandera

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Gość

Post autor: Gość »

W dniu 15.12.1939 brytyjski krążownik DESPATCH zatrzymał i zdobył u wybrzeży Chile (koło Punta Caldera) niemiecki statek DÜSSELDORF armatora Nordeutscher LLoyd. Został on, jako pryz, odprowadzony na Jamajkę pod tymczasową nazwą POLAND. Wieść niesie, że nazwę tą otrzymał z powodu nazwiska dowódcy DESPATCH, Commodore Alan Poland. Później statek nazwano EMPIRE CONFIDENCE.
Pozdrowienia, Krzysztof.
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

kto uratował żeglarza - MAZURY, czy MASUREN ?...

Post autor: polsteam »

tak, czy inaczej mamy przy okazji kolejną "polską" nazwę...

ale ciekawe, czy MASUREN oznacza to, co myślimy.. (tzn. to, co ja myślę)...





> Jaka nazwa?
> <http://wiadomosci.onet.pl/1,15,11,17974 ... forum.html>
> Nie ma się czym chwalić, że polscy marynarze muszą pływać pod obca
> banderą. Szybko przetłumaczyli nazwę własną statku... Tylko nie wiem w
> którą stronę szło tłumaczenie.
> Pozdrawiam
> Bartosz



faktycznie...

sprawa jest niepewna...

byc moze dalem sie wpuscic Onetowi, u ktorego - pierwszego - przeczytalem te
informacje (ktos tu podal linka do wiadomosci z Onetu)..
jezeli dalem sie oszukac Onetowi to wielki blad, bo przeciez wiem, jak
czesto media "ogolne" bzdury totalne pisza na tematy morskie.. zdarza sie
to nagminnie, wlasciwie permanentnie..

no ale czlowiek sie nie spodziewa, ze przy tak "grubej" sprawie sa zdolni
POMYLIC STATKI i wciskac ciemnote.. czlowiek czasami jeszcze wierzy
(naiwnie) w sprawdzanie zrodel, konfrontowanie informacji z potencjalnie
zainteresowanymi (rzecznikiem prasowym PZM np.) przez media centralne w
Polsce i ogolne lokalne - np. "DB"... ) ....


sprawa jeszcze chyba musi troszke poczekac na ostateczne wyjasnienie...


ale JEST mozliwe, ze to jednak nie PŻM-owski statek Mazury...


u Norwegow mozna pare razy przeczytac, ze ratujacy statek mial 170 m
dlugosci...

i to sie zgadza z parametrami statku Masuren

(nie istnieje zas statek Mazuren z postu:
<http://wiadomosci.onet.pl/1,15,11,17974 ... forum.html>)


a, ze na niemieckim statku byla polska zaloga to zupelnie normalne...

nierzadko CALE zalogi (lacznie z kapitanem) sa na statkach niemieckich czy
norweskich albo dunskich i innych..


biorac pod uwage, ze w zrodlach norweskich wystepuje Masuren
oraz dliugosc statku 170 m
to chyba jednak akcje przeprowadzil niemiecki statek z polska zaloga a nie
PŻM-owski Mazury

nasze Mazury maja:

MAZURY
Length (Overall) 189.98m - 2005.00 Draught (Larger) 10.4m - 2005.00 Bulbous
Bow Yes - 2005.00 Draught (Smaller) Unknown - 2005.00 Length (Between
Perpendiculars) 183.7m - 2005.00 Air Draught (Larger) 36.35m - 2005.00


pewnie sie w poniedzialek ostatecznie wyjasni, gdy np. rzecznik prasowy PZM
ostatecznie potwierdzi, ze w tamtym czasie Mazury byly w zupelnie innym
rejonie...



MASUREN
Call Sign 9HFB5 Gross 23,253 Official No. 5248 Net 11,946 Sat.Com.Id
324976210 DWT 30,617 Ans.Back Code MASU Dimensions (metres) Flag Malta
Draught 11.516m Port Valletta Length (Overall) 173.6m Reg. Owner Masuren
Shipping Length (BP) 162.3m Ship Manager Bertling FH Length (Reg.) 163.57m
Builder Bohai Shipyard -Huludao Breadth (ext.) 27.742m Yard No. 406-2
Breadth (mld.) 27.7m Class NV Depth (mld.) 15.51m Propulsion Oil Engine(s),
Direct Drive Screws Single-Screw
ODPOWIEDZ