IjonTihy pisze:...1937
10 grudnia - II rezerwa i jako okręt-cel i tender dla okrętów podwodnych
1939
6 kwietnia - skreślony z listy floty i jako zapasowy zbiornik ropy...
13.03.1939 – przeniesienie do II rezerwy (rozkaz szefa KMW nr 14 pkt. 1);
06.04.1939 – skreślenie
Kujawiaka z listy okrętów RP (rozkaz MSWojsk. nr 5 poz. 40);
Kmdr ppor. Michał
Przysiecki zaokrętował się na okręt dopiero 25 sierpnia 1921 roku, przedtem był dowódcą tylko "w papierach". Podczas jego dowodzenia okręt był w rezerwie w okresach: 25.08-17.09.1921, 05.101921-01.02.1922, 01.04-01.05.1922, 01.10.1922-15.04.1923, 16.09.1923-01.05.1924 r.
Kpt. mar. Anatol
Lewicki był dowódcą
Kujawiaka od lutego 1931 r. i nie przestał nim być przynajmniej do czasu rozpoczęcia modernizacji (zakończyła się ona w sierpniu 1932 r.). Następne zapisy w Zarządzeniach Personalnych o objęciach dowództwa to : Nr 5 (z 25.04.1932 r.) kpt. mar. Mikołaj
Szemiot z DŁP, Nr 11 (z 2.12.1932 r.) kpt. mar. Henryk
Kłoczkowski z DŁP, Nr 1 (14.01.1933 r.) kpt. mar. Andrzej
Łoś z DŁP(Zarz. Pers. Nr 4 z 14.04.1933 r. - dowódca
Rysia), Nr 11 (z 3.11.1933 r.) por. mar. Wiktor
Łomidze.
O.R.P.
Kujawiak został na krótko (do czasu, kiedy jego funkcje przejął O.R.P.
Mazur) artyleryjskim okrętem szkolnym (od 1.02.1929 r., rozkazem dowódcy Floty) i w tym czasie był wyłączony z Dyonu Torpedowców i bezpośrednio podporządkowany Dowódcy Floty. W lipcu 1930 roku został maszynowym okretem szkolnym w Dywizjonie Szkolnym. Do Dywizjonu Łodzi Podwodnych został włączony 27 lipca 1932 roku (pozostał tam do 1939 roku), ale administracyjnie pozostał w Dywizjonie Minowców (do 01.09.1932 r.).
JB