Strona 3 z 7
: 2006-11-12, 21:06
autor: karol
wiesz, ja jakos tu obiecanek zbyt wiele nie widzę, za to działania dość konkretne i na miarę środków, nie wiem, może dlatego, że lubie prawicę i jej poglady na kraj

: 2006-11-12, 21:10
autor: crolick
karol pisze:wiesz, ja jakos tu obiecanek zbyt wiele nie widzę, za to działania dość konkretne i na miarę środków, nie wiem, może dlatego, że lubie prawicę i jej poglady na kraj

No jeśli lubisz prawcię to chyba na PiS nie głosujesz, bo ich program gospodarczy to czystej postaci socjal. Jedyną prawcią w Polsce jest UPR ale jak wiadomo w polityce się nie liczy. W Sejmie RP niestety nie zasiada ani jedna partia prawicowa. I to jest tragizm tego kraju...
: 2006-11-12, 21:13
autor: pothkan
Prawica prawicy nie równa. Też mam raczej prawicowe (umiarkowanie) poglądy, ale jak widzę co wyprawia tzw. "koalicja rządząca", to mnie pieroński szlag trafia...
Zgadzam się z panem Waldemarem. Pójdę nawet dalej: portów morskich w Polsce jest wystarczająca ilość, i dlatego rentowność kolejnego jest mało prawdopodobna. Pamiętajmy, że ze względu na położenie (środek Europy, a Bałtyk to takie trochę morze trochę jezioro) handel morski ma dla kraju znaczenie marginalne - większość importu i eksportu przechodzi drogą lądową. Moim zdaniem w zupełnośi wystarczą Gdynia, Szczecin i Port Północny, i te ośrodki jedynie powinno się - w miarę potrzeb - rozwijać.
W związku z tym koncepcja umieszczenia w Elblągu portu morskiego trąci - nie ujmując niczego elblążanom - pewnym "zagraniem pod publiczkę". A to domena właśnie polityków.
A URP wbrew pozorom ma pewne znaczenie polityczne - otóż niektórym "dużym" formacjom zdarza się przecież przejmować co bardziej niegłupie ich postulaty... Dlatego działają jako pewien"czynnik" popularyzacji liberalizmu - mało kto na nich zagłosuje, ale wielu wysłucha. A jestem pewien, ze mieliby większe poparcie, gdyby odeszli od obsesyjnej retoryki politycznej...
: 2006-11-12, 21:17
autor: karol
dziwne, bo ja mam w Tczewie do czynienia z programem zagospodarowania Dolnej Wisły, gdzie Elbląg ma ogromne znaczenie, jako port etapowy na trasie do Kłajpedy, a Ciesnina Pilawska blokuje ten ruch, więcej, aktualnie Liga Morska popiera z całych sił ten projekt trasy wodnej Berlin-Kłajpeda, a wy porównujecie to do typowo polskich gierek, pomijajac zupełnie aspekt europejski tych projektów, dziwne, bardzo dziwne, albo brak reklamy, okazuje się, że chyba ponownie ciekawy projet nie ma informacji

: 2006-11-12, 21:19
autor: pothkan
Hm... Ja się wprawdzie nie znam, ale chyba prościej w takim układzie rozwijać port w Tczewie? Co szkodzi aby statki pływały do ujścia Wisły, i stamtąd na Litwę?
: 2006-11-12, 21:23
autor: crolick
pothkan pisze:A URP wbrew pozorom ma pewne znaczenie polityczne - otóż niektórym "dużym" formacjom zdarza się przecież przejmować co bardziej niegłupie ich postulaty... Dlatego działają jako pewien"czynnik" popularyzacji liberalizmu - mało kto na nich zagłosuje, ale wielu wysłucha. A jestem pewien, ze mieliby większe poparcie, gdyby odeszli od obsesyjnej retoryki politycznej...
Tak - jak usuną JKM to jest wtedy na to szansa. A jak usuną JKM partia się rozpadnie z braku lidera na małe zwalczające się koterie. Błędne koło...
: 2006-11-12, 21:27
autor: karol
pothkan pisze:Hm... Ja się wprawdzie nie znam, ale chyba prościej w takim układzie rozwijać port w Tczewie? Co szkodzi aby statki pływały do ujścia Wisły, i stamtąd na Litwę?
port tczewski właśnie jest w trakcie (od)budowy, ale Elbląg ma inne walory niż Tczew z racji położenia nad Zalewem, gdyż ciągle jest nadzieja, że Kaliningrad stanie sie normalnym województwem, a nie polityczną kartą Kremla i wówczas przekop ma zerowe znaczenie (dla żeglugi do Kłajpedy). Niewykluczone, że premier zasygnalizował Moskwie pewne zjawisko, po serii innych, czyli wielkim tankowcu w Północnym, gazoporcie i blokadzie traktatu niemieckiego w imieniu Unii Eu z Rosją

: 2006-11-12, 21:30
autor: Adam
Czyli sensem i nadzieją Elbląga jest żegluga do Kaliningradu, do czego przekop nijak nie jest potrzebny. Za to dobry dostęp od strony śródlądzia (pewnie Szaprawą) jest jak najbardziej niezbędny.
: 2006-11-12, 21:33
autor: karol
dostęp z Gdańska przez przekop jest i szybszy i bezpieczniejszy mimo wszystko, więc mowy nie ma o zerowej wartości tej inwestycji, gdyż otwiera głównie Elbląg na Trójmiasto drogą wodną!

: 2006-11-12, 21:40
autor: Adam
Ale to dla statków morskich, a co z barkami?
I co z dostępem od Tczewa, Wisły i dalej???
: 2006-11-12, 22:42
autor: Piotr S.
Mam takie wrażenie ,że najbardziej i najwięcej niechęci co do budowy kanału do Elbląga płynie z trójmiasta które obsadzone przez liberalnych polityków realizowało co do gospodarki morskiej program na zasadzie róbta co chceta

co w konsekwencji doprowadziło do takiej sytuacji ,że wstyd się porównywć w tej dziedzinie chociaż by z państwami republik bałtyckich , które w ostanich latach zanotowały znaczne sukcesy w stosunku jak by nie było do dość dużej polski ,która niestety w dziedzinie gospodarki morskiej stała się pariasem na bałtyku , i dziś ci sami ludzi z tych samych kręgów z trójmiasta w różny sposób próbują sabotować lokalne konkurencyjne plany Elbląga ,który stanie się jak by nie było konkurencją dla ospałego w gospodarce morskiej trójmiasta
: 2006-11-13, 05:42
autor: RyszardL
Panowie, a czy jest gdzieś w sieci plan, gdzie można zobaczyć projekt, dane i jego dokładną lokalizację ? Będę wdzięczny za informację.
Piotr S. napisał
Mam takie wrażenie ,że najbardziej i najwięcej niechęci co do budowy kanału do Elbląga płynie z trójmiasta
Ten pioruński Gdańsk zawsze był przeciwny innym miastom w tym Elblągowi

: 2006-11-13, 19:19
autor: karol
no no, nie przesadzajmy, że Gdańsk dba o własny tyłek, to wiadomo od wieków, zawsze tak było, ale o tej niechęci, to nie przesadzajmy
odnośnie żeglugi śródlądowej, ja tam bym nie demonizował jej znaczenia, bo tak na prawdę nie ma żeglugi śródlądowej na Wiśle, więc plany Dolnej Wisły są związane z turystyką, a nie gospodarką rzeczno-wodniacką. Ja wiem, że informacja na ten temat jest niemal zerowa, ale kurcze blade, mam ten serwis od 2002 roku, mam w nim piękny dział kociewski, napisałbym o Dolnej Wiśle i tak dalej, ale jak nie ma informacji ogólnodostępnych, to i ja nic nie piszę, bo nie mam czasu i środków na uprawianie dziennikarstwa, jeżeli jednak ktoś by chciał uzupełnić wiedzę ogólną na łamach serwisu internetowego lub magazynu shiploverskiego Na kotwicy, służę pomocą i zapewniam publikację (oczywiście zgodną z netykietą)

: 2006-11-13, 19:20
autor: karol
wyklarowany dublet posta (do usunięcia)

: 2006-11-28, 15:51
autor: fdt
Szkic nowego mostu w Drewnicy... zbudowanego... na ukos względem nurtu rzeki wobec czego zamiast statków nawet ok 90 m mogą wchodzić na Szkarpawę tylko max 58 m jednostki... Tak więc z jednej strony Rosjanie a z drugiej ... no wiadomo kto. W tej chwili nie jest kwestią zasadniczą ROZWÓJ portu, ale powstrzymanie procesu jego DUSZENIA.
: 2006-11-29, 15:39
autor: deglock
Dodam tylko kilka słów jak mieszkaniec Elbląga.
Przekop ma być ukończony do 2010 roku. Nie są to plany tylko mamy już konkretne posunięcia. Związane z organizowaniem spraw finansowych itp. Jako jedyny z piszących jestem raz w tygodniu w zarządzie portu u dyrektora (w sprawach ważnych dla stowarzyszenia) i wiem że politycy nie mają z tym nic (lub niewiele) wspólnego.