Strona 3 z 7

: 2006-11-12, 21:06
autor: karol
wiesz, ja jakos tu obiecanek zbyt wiele nie widzę, za to działania dość konkretne i na miarę środków, nie wiem, może dlatego, że lubie prawicę i jej poglady na kraj ;)

: 2006-11-12, 21:10
autor: crolick
karol pisze:wiesz, ja jakos tu obiecanek zbyt wiele nie widzę, za to działania dość konkretne i na miarę środków, nie wiem, może dlatego, że lubie prawicę i jej poglady na kraj ;)
No jeśli lubisz prawcię to chyba na PiS nie głosujesz, bo ich program gospodarczy to czystej postaci socjal. Jedyną prawcią w Polsce jest UPR ale jak wiadomo w polityce się nie liczy. W Sejmie RP niestety nie zasiada ani jedna partia prawicowa. I to jest tragizm tego kraju...

: 2006-11-12, 21:13
autor: pothkan
Prawica prawicy nie równa. Też mam raczej prawicowe (umiarkowanie) poglądy, ale jak widzę co wyprawia tzw. "koalicja rządząca", to mnie pieroński szlag trafia...

Zgadzam się z panem Waldemarem. Pójdę nawet dalej: portów morskich w Polsce jest wystarczająca ilość, i dlatego rentowność kolejnego jest mało prawdopodobna. Pamiętajmy, że ze względu na położenie (środek Europy, a Bałtyk to takie trochę morze trochę jezioro) handel morski ma dla kraju znaczenie marginalne - większość importu i eksportu przechodzi drogą lądową. Moim zdaniem w zupełnośi wystarczą Gdynia, Szczecin i Port Północny, i te ośrodki jedynie powinno się - w miarę potrzeb - rozwijać.

W związku z tym koncepcja umieszczenia w Elblągu portu morskiego trąci - nie ujmując niczego elblążanom - pewnym "zagraniem pod publiczkę". A to domena właśnie polityków.

A URP wbrew pozorom ma pewne znaczenie polityczne - otóż niektórym "dużym" formacjom zdarza się przecież przejmować co bardziej niegłupie ich postulaty... Dlatego działają jako pewien"czynnik" popularyzacji liberalizmu - mało kto na nich zagłosuje, ale wielu wysłucha. A jestem pewien, ze mieliby większe poparcie, gdyby odeszli od obsesyjnej retoryki politycznej...

: 2006-11-12, 21:17
autor: karol
dziwne, bo ja mam w Tczewie do czynienia z programem zagospodarowania Dolnej Wisły, gdzie Elbląg ma ogromne znaczenie, jako port etapowy na trasie do Kłajpedy, a Ciesnina Pilawska blokuje ten ruch, więcej, aktualnie Liga Morska popiera z całych sił ten projekt trasy wodnej Berlin-Kłajpeda, a wy porównujecie to do typowo polskich gierek, pomijajac zupełnie aspekt europejski tych projektów, dziwne, bardzo dziwne, albo brak reklamy, okazuje się, że chyba ponownie ciekawy projet nie ma informacji :(

: 2006-11-12, 21:19
autor: pothkan
Hm... Ja się wprawdzie nie znam, ale chyba prościej w takim układzie rozwijać port w Tczewie? Co szkodzi aby statki pływały do ujścia Wisły, i stamtąd na Litwę?

: 2006-11-12, 21:23
autor: crolick
pothkan pisze:A URP wbrew pozorom ma pewne znaczenie polityczne - otóż niektórym "dużym" formacjom zdarza się przecież przejmować co bardziej niegłupie ich postulaty... Dlatego działają jako pewien"czynnik" popularyzacji liberalizmu - mało kto na nich zagłosuje, ale wielu wysłucha. A jestem pewien, ze mieliby większe poparcie, gdyby odeszli od obsesyjnej retoryki politycznej...
Tak - jak usuną JKM to jest wtedy na to szansa. A jak usuną JKM partia się rozpadnie z braku lidera na małe zwalczające się koterie. Błędne koło...

: 2006-11-12, 21:27
autor: karol
pothkan pisze:Hm... Ja się wprawdzie nie znam, ale chyba prościej w takim układzie rozwijać port w Tczewie? Co szkodzi aby statki pływały do ujścia Wisły, i stamtąd na Litwę?
port tczewski właśnie jest w trakcie (od)budowy, ale Elbląg ma inne walory niż Tczew z racji położenia nad Zalewem, gdyż ciągle jest nadzieja, że Kaliningrad stanie sie normalnym województwem, a nie polityczną kartą Kremla i wówczas przekop ma zerowe znaczenie (dla żeglugi do Kłajpedy). Niewykluczone, że premier zasygnalizował Moskwie pewne zjawisko, po serii innych, czyli wielkim tankowcu w Północnym, gazoporcie i blokadzie traktatu niemieckiego w imieniu Unii Eu z Rosją ;)

: 2006-11-12, 21:30
autor: Adam
Czyli sensem i nadzieją Elbląga jest żegluga do Kaliningradu, do czego przekop nijak nie jest potrzebny. Za to dobry dostęp od strony śródlądzia (pewnie Szaprawą) jest jak najbardziej niezbędny.

: 2006-11-12, 21:33
autor: karol
dostęp z Gdańska przez przekop jest i szybszy i bezpieczniejszy mimo wszystko, więc mowy nie ma o zerowej wartości tej inwestycji, gdyż otwiera głównie Elbląg na Trójmiasto drogą wodną! :-D

: 2006-11-12, 21:40
autor: Adam
Ale to dla statków morskich, a co z barkami?
I co z dostępem od Tczewa, Wisły i dalej???

: 2006-11-12, 22:42
autor: Piotr S.
Mam takie wrażenie ,że najbardziej i najwięcej niechęci co do budowy kanału do Elbląga płynie z trójmiasta które obsadzone przez liberalnych polityków realizowało co do gospodarki morskiej program na zasadzie róbta co chceta :o co w konsekwencji doprowadziło do takiej sytuacji ,że wstyd się porównywć w tej dziedzinie chociaż by z państwami republik bałtyckich , które w ostanich latach zanotowały znaczne sukcesy w stosunku jak by nie było do dość dużej polski ,która niestety w dziedzinie gospodarki morskiej stała się pariasem na bałtyku , i dziś ci sami ludzi z tych samych kręgów z trójmiasta w różny sposób próbują sabotować lokalne konkurencyjne plany Elbląga ,który stanie się jak by nie było konkurencją dla ospałego w gospodarce morskiej trójmiasta

: 2006-11-13, 05:42
autor: RyszardL
Panowie, a czy jest gdzieś w sieci plan, gdzie można zobaczyć projekt, dane i jego dokładną lokalizację ? Będę wdzięczny za informację.

Piotr S. napisał
Mam takie wrażenie ,że najbardziej i najwięcej niechęci co do budowy kanału do Elbląga płynie z trójmiasta
Ten pioruński Gdańsk zawsze był przeciwny innym miastom w tym Elblągowi :x

: 2006-11-13, 19:19
autor: karol
no no, nie przesadzajmy, że Gdańsk dba o własny tyłek, to wiadomo od wieków, zawsze tak było, ale o tej niechęci, to nie przesadzajmy :-D
odnośnie żeglugi śródlądowej, ja tam bym nie demonizował jej znaczenia, bo tak na prawdę nie ma żeglugi śródlądowej na Wiśle, więc plany Dolnej Wisły są związane z turystyką, a nie gospodarką rzeczno-wodniacką. Ja wiem, że informacja na ten temat jest niemal zerowa, ale kurcze blade, mam ten serwis od 2002 roku, mam w nim piękny dział kociewski, napisałbym o Dolnej Wiśle i tak dalej, ale jak nie ma informacji ogólnodostępnych, to i ja nic nie piszę, bo nie mam czasu i środków na uprawianie dziennikarstwa, jeżeli jednak ktoś by chciał uzupełnić wiedzę ogólną na łamach serwisu internetowego lub magazynu shiploverskiego Na kotwicy, służę pomocą i zapewniam publikację (oczywiście zgodną z netykietą) :)

: 2006-11-13, 19:20
autor: karol
wyklarowany dublet posta (do usunięcia) :)

: 2006-11-28, 15:51
autor: fdt
Obrazek

Szkic nowego mostu w Drewnicy... zbudowanego... na ukos względem nurtu rzeki wobec czego zamiast statków nawet ok 90 m mogą wchodzić na Szkarpawę tylko max 58 m jednostki... Tak więc z jednej strony Rosjanie a z drugiej ... no wiadomo kto. W tej chwili nie jest kwestią zasadniczą ROZWÓJ portu, ale powstrzymanie procesu jego DUSZENIA.

: 2006-11-29, 15:39
autor: deglock
Dodam tylko kilka słów jak mieszkaniec Elbląga.
Przekop ma być ukończony do 2010 roku. Nie są to plany tylko mamy już konkretne posunięcia. Związane z organizowaniem spraw finansowych itp. Jako jedyny z piszących jestem raz w tygodniu w zarządzie portu u dyrektora (w sprawach ważnych dla stowarzyszenia) i wiem że politycy nie mają z tym nic (lub niewiele) wspólnego.