Strona 3 z 10
: 2008-06-01, 12:52
autor: Adam
Stąd, że to armator polski. Statek dodatkowo pływa pod polską banderą. Oprócz Wigier, Rem-Service ma jeszcze mniejszy zbiornikowiec Mamry (wcześniej nazywał się Tatry), i miał/ma małego Beskida (ex. Murań). Ten ostatni już dawno był wystawiony na sprzedaż, a nijak nie mogę ustalić jego obecnych losów.
Do ub. roku był jeszcze wspomniany Ajax, a wcześniej kilka innych statków, w tym łowiący na południowo-zachodnim Atlantyku trawler Bonito, odkupiony od upadłego Gryfa.
Tu masz ujęcie Wigier na którym widać port macierzysty Gdynia.
I jeszcze od dziobu.
: 2008-06-01, 21:55
autor: Piotr S.
: 2008-06-13, 22:40
autor: Piotr S.
: 2008-06-16, 10:38
autor: wrr
Kłopoty ze wzrokiem, mój błąd. Sorry.
: 2008-06-16, 11:30
autor: dessire_62
Jak na jeden z klejnotów księżniczki ma chyba za dużo kominów?
: 2008-06-16, 12:36
autor: polsteam
bo to chyba Cap Polonio, a nie Polonia...
: 2008-06-23, 14:43
autor: Piotr S.
Były nasz prom kolejowy Mokołaj Kopernik już pod nową turecką banderą i nazwą Harput . Aż dziw bierze ,że są jeszcze chętni na tak stary prom zbudowany w 1974 roku
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... 8074&cid=9
: 2008-06-23, 15:50
autor: Adam
Co jak najlepiej świadczy o dbałości przez nasze załogi, o nasze statki. Jakże różna to sytuacja w porównaniu z Marynarką Wojenną.
Poza tym ten prom przez całe życie pływał po mało słonym Bałtyku, co ma prawie zawsze przełożenie na długowieczność.
Ale powód do zdziwienia jest, bo prom wymaga gruntownej przebudowy przed wejściem na każdą inną, linię. Nie ma ramp wewnętrznych a cumować i ładować może praktycznie tylko w Świnoujściu i Ystad.
Tu jest więcej fotek, w tym zdjęcia z ostatniego wyjścia ze Świnoujścia:
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=665614
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=667179
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=667184
: 2008-06-23, 20:51
autor: Piotr S.
Może ktoś wie? ile rejsów Mikołaj Kopernik odbył do Ystad i ile przewiózł przez te wszystkie lata wagonów i ton towarów
: 2008-06-24, 07:14
autor: polsteam
może będzie tak, jak z Finnjet'em

najpierw deklaracje o przebudowie i dalszej eksploatacji, ale ostatecznie sprzedaż na złom

jeżeli chodzi o utrzymanie statków...
: 2008-06-24, 07:21
autor: polsteam
jeżeli chodzi o utrzymanie statków, to w Trójmieście daje się zauważyć ciekawa sprawa...
holowniki WUŻ'u Gdynia nie to, zeby były jakoś bardzo zaniedbane - nie jest tak źle... ale jednak, nawet na nowych jednostkach, tu i ówdzie widać rdzę, zacieki, "brudki" (np. od przeszorowania liną po nadburciu), etc, etc.
a holowniki WUŻ'u Gdańsk - właściwie można powiedzieć, że lśnią świeżością.. prawie zawsze wyglądają tak, jakby co 3 miesiące były w stoczni... przypuszczam / wydaje mi się, że panuje tam taka zasada: coś się przybrudzi.. coś się farba obetrze... coś zacieknie czy podrdzewieje... - od razu, na bieżąco czyścimy i malujemy...
rodzi się pytanie - skąd taka różnica w dbałości o mienie w dwóch analogicznych firmach odległych o 20 km...
prawdopodobnie forma własności jest odpowiedzią...
WUŻ Gdynia jest państwowy (należy do państwowego Zarządu Morskiego Portu Gdynia)
WUŻ Gdańsk jest prywatny (akcjonariat pracowniczy i chyba jest tak, że prawie wszyscy z załóg pływających mają przyzwoitej wielkości udziały, a nie tak, że dyrekcja czy jacyś pojedynczy właściciele mają ogromną większość udziałów, a załoganci jakieś "ogryzki")...
: 2008-06-24, 08:27
autor: Gangut
Nasza POLONIA w Konstancy
Pozdrawiam
: 2008-07-09, 22:54
autor: pothkan
: 2008-09-22, 16:28
autor: dessire_62
Na e-bayu . Jaki to statek ?
WWII Foto Polen Warschau Weichel Schiffe Dampfer 1940

: 2008-09-22, 18:51
autor: JB
dessire_62 pisze:Na e-bayu . Jaki to statek ?..
Wydaje mi się, że to BAŁTYK.
JB
: 2008-09-22, 22:34
autor: W.Danielewicz
Na drugim zdjęciu jest na pewno "BAŁTYK" w tym czasie nazwany "BALTIG" natomiast pierwsze jest zbyt małe aby cośkolwiek powiedzieć ale wydaje mi się że jest to "KRAKUS" w czasie okupacji "DNIESTR".