Miałem wszystko od pierwszego postu na jeszce forum historycznym, niestety awaria kompa pozbawiła mnie niemal wszystkiegoAndrzej J. pisze:A może ktoś inny robił przezornie zrzuty dla własnych potrzeb?Marek T pisze:Swego czasu był taki topic na starym Forum ...
Chris był tam dość aktywny.
Andrzej J.
1939 - jednostki portowe
Niestety, właśnie sprawdzałem, ale nie mam akurat tego - tylko wcześniejsze jeszcze tematy (m.in. rozpracowanie przez Nicponia i Trampka bitwy na Drodze Duńskiej, bardzo ciekawe, albo dyskusje Trampka z Nalą - Bismarck vs Iowa, też ciekawe - jak ktoś chce to mogę podesłać, fajnie się to czyta).Andrzej J. pisze: A może ktoś inny robił przezornie zrzuty dla własnych potrzeb?
Andrzej J.
Blad logiczny - albo M 3 wycofano w 1933, albo byla na stanie w 1939 roku, btw o tej M 6 to nie dogrzebalem sie na razie niczegoCHRIS pisze:M-1 mot. Dow.Floty wyb. 1931
M-2 mot. ?
M-3 mot. Broni podwodnej 1930-1933
M-4(I) mot. ex.Brit. CMB zakup. dla MDL / mial zast. tymczasowo znajdujaca sie w bud. M-3; dlatego pewnie oznaczenie M-4.
M-4(II) mot. z ORP BURZA
M-5
M-6 te mot. zbudowane w 1934 w WPMW jako mot. Broni Podwodnej (?) sa dosc tajemnicze (przynajmniej dla mnie) poza tym ze spawane i dl. ok.14m nic nie wiem!
Tak wiec 1.IX.1939 bylo 6 mot. M-1/2/3/4(II)/5/6
Ch.
Pozdr,
AB
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
WPMW: motorówki to pewnie M-1 i M-2 (lub M-5 i M-6); łodzie motorowe to chyba L-2 i L-3; szkuty były zbudowane dla Urzędu Morskiego (to będzie wiedział Marek T.)Slaw pisze:Mam spis jednostek wyprodukowanych w stoczniach polskich w okresie II ale nie ma podanych danych dla kogo. Spis był umieszczony w "Życie Technicze " nr 5/6 -1939
WARSZTATY PORTOWE M. W w GDYNI ( podaje jednostki nas interesujące)
-Motorówki 1931/35 - 2 sztuki --- 11 ton -silnik rop."Saurer"
-Drewniana łódz motorowa 37/38 - 14 sztuki - 10 -60 osób silnik Disel i benz.
Łodzie motorowe 1939 2 sztuki silnik rop 36-50 KM
Szkuty( ?) płaskodenne 1936/37 2 sztuki 330 m bez napędu
WARSZTATY PORTOWE M.W w PIŃSKU
Krypy 1926/27 2 sztuki 45 m dlugosci
Motorówki 1927/28 3 sztuki 9 m długości sil.rop.
Szkuta ogrzewalna 1938/39 1 sztu okolo 23 m dlugości bez napędu
Krypa mieszkalna 1938/39 1 sztu. okolo 36 m dlugości bez napedu
Krypa mieszkalna 1936 1 szt
Slaw
WP Pińsk: krypy z lat 1926-27 zbudowane były chyba dla Floty (MDLOT?); motorówki to przebudowane KU-6 i KU-7; szkuta ogrzewalna - Flota (patrz post Crolicka); krypy mieszkalne to K-5 (1936 rok) i K-2.
JB
JB- a czy może z tego zestawu coś rozszyfrujesz
STOCZNIA MODLIŃSKA
Prom klapowy - 1 sztuka - ładownośc 120 m
Łódz motorowa - 1 sztuka - silnik Disela 40 Km - szybkośc 18 km/h
Łodzie holowniczo -inspekcyjne- 3 sztuki- silnik Diesla 60KM -szybkość 20 km/h uciąg 750kg
Łodzie strażackie - 3 sztuki - silnik benz.po 225 Km -szybkosć15 węzłów
Szkuta dennoklapowa -1sztuka--bez napędu
Łódz morska - 1 sztuka - 2 silniki "Saurer" po 85KM -drewno mahoniowe
Szkuta morska -gruntowna przebudowa
Prom motorowy - 1 sztuka -nośność 50 ton -szybkośc 11 km/h
STOCZNIA JACHTOWA W GDYNI
Łodzie motorowe- 1936 - (?) -1,5 ton - 12-40KM
Łodzie inspekcyjne - 1937- 2 sztuki -5,5 m dł-silnik przyczepiany
Łódz inspekcyjna - 1939- 1 sztuka - 6 m dł ( w budowie)
Łódz pilotowa - 1939- 1 sztuka -50 ton , 17,0 m dł -120 KM ( w budowie)
Slaw
STOCZNIA MODLIŃSKA
Prom klapowy - 1 sztuka - ładownośc 120 m
Łódz motorowa - 1 sztuka - silnik Disela 40 Km - szybkośc 18 km/h
Łodzie holowniczo -inspekcyjne- 3 sztuki- silnik Diesla 60KM -szybkość 20 km/h uciąg 750kg
Łodzie strażackie - 3 sztuki - silnik benz.po 225 Km -szybkosć15 węzłów
Szkuta dennoklapowa -1sztuka--bez napędu
Łódz morska - 1 sztuka - 2 silniki "Saurer" po 85KM -drewno mahoniowe
Szkuta morska -gruntowna przebudowa
Prom motorowy - 1 sztuka -nośność 50 ton -szybkośc 11 km/h
STOCZNIA JACHTOWA W GDYNI
Łodzie motorowe- 1936 - (?) -1,5 ton - 12-40KM
Łodzie inspekcyjne - 1937- 2 sztuki -5,5 m dł-silnik przyczepiany
Łódz inspekcyjna - 1939- 1 sztuka - 6 m dł ( w budowie)
Łódz pilotowa - 1939- 1 sztuka -50 ton , 17,0 m dł -120 KM ( w budowie)
Slaw
Dla marynarki była chyba tylko szkuta morska, przebudowana w 1930 roku na krypę minową KM-3.Slaw pisze:JB- a czy może z tego zestawu coś rozszyfrujesz![]()
STOCZNIA MODLIŃSKA
Prom klapowy - 1 sztuka - ładownośc 120 m
Łódz motorowa - 1 sztuka - silnik Disela 40 Km - szybkośc 18 km/h
Łodzie holowniczo -inspekcyjne- 3 sztuki- silnik Diesla 60KM -szybkość 20 km/h uciąg 750kg
Łodzie strażackie - 3 sztuki - silnik benz.po 225 Km -szybkosć15 węzłów
Szkuta dennoklapowa -1sztuka--bez napędu
Łódz morska - 1 sztuka - 2 silniki "Saurer" po 85KM -drewno mahoniowe
Szkuta morska -gruntowna przebudowa
Prom motorowy - 1 sztuka -nośność 50 ton -szybkośc 11 km/h
STOCZNIA JACHTOWA W GDYNI
Łodzie motorowe- 1936 - (?) -1,5 ton - 12-40KM
Łodzie inspekcyjne - 1937- 2 sztuki -5,5 m dł-silnik przyczepiany
Łódz inspekcyjna - 1939- 1 sztuka - 6 m dł ( w budowie)
Łódz pilotowa - 1939- 1 sztuka -50 ton , 17,0 m dł -120 KM ( w budowie)
Slaw
JB