Strona 3 z 12

: 2004-09-05, 02:16
autor: mcwatt
Andrzej J. pisze:
Marek T pisze:Swego czasu był taki topic na starym Forum ...
Chris był tam dość aktywny.
A może ktoś inny robił przezornie zrzuty dla własnych potrzeb?
Andrzej J.
Miałem wszystko od pierwszego postu na jeszce forum historycznym, niestety awaria kompa pozbawiła mnie niemal wszystkiego :cry: Ale w resztkach poszukam

: 2004-09-05, 08:27
autor: Slaw
Jedna (?) motorówka była na stanie SSM w Świeciu nad Wisłą . I myśle że po przeniesieniu szkoły na O.R.P "Bałtyk' powędrowała do Gdyni ( czyli według spisu Andrzeja ( crolicka) może to być L-7 :x
Obrazek
Slaw

: 2004-09-05, 10:32
autor: Marek T
Jest jeszcze motorówka BAJKA.
Pochodzi jeszcze z lat 20tych.
Jest to chyba ta sama, którą używano na WESTERPLATTE, choć spotyka się też dla tej ostatniej nazwę BAŚKA.

: 2004-09-05, 10:57
autor: CHRIS
Hallo Marek!
A co slyszales o motorowce WICHER stacjonujacej na Westerplatte ....nalezala do PMW .... i byly zamieszana w incydent 18.VII.39 roku.
Ch.

: 2004-09-05, 11:13
autor: Marek T
Czy to nie mogła być ta BAJKA?
Albo motorówka z WICHRA?

: 2004-09-05, 11:37
autor: mcwatt
Andrzej J. pisze: A może ktoś inny robił przezornie zrzuty dla własnych potrzeb?
Andrzej J.
Niestety, właśnie sprawdzałem, ale nie mam akurat tego - tylko wcześniejsze jeszcze tematy (m.in. rozpracowanie przez Nicponia i Trampka bitwy na Drodze Duńskiej, bardzo ciekawe, albo dyskusje Trampka z Nalą - Bismarck vs Iowa, też ciekawe - jak ktoś chce to mogę podesłać, fajnie się to czyta).

: 2004-09-05, 11:43
autor: Marek T
Zrób nowy topic i puść na tym forum.

: 2004-09-05, 12:23
autor: mcwatt
Pomysł jest niezły, ale próbowałem kopiować i fatalnie to wychodzi. A jest tam sporo zdjęć, wykresów i tabelek. Nie potrafię albo nie da się :-( A jak bym miał po kolei posty wklejać to siedziałbym nad tym miesiąc, bo całkiem sporo tego jest...

: 2004-09-05, 17:01
autor: CHRIS
Hallo Marek!
Motorowka z Wichra byla podobnie uzywana jak ta z Burzy (M-4)?
Ta o ktora pytam byla:
Motorowka Inspekcyjna z Westerplatte "Wicher" nalezaca do MW miala Bandere wojenna a zaloge stanowilo 2 Marynarzy.
Byc moze, ze chodzi o ta sama?
Ch.

: 2004-09-05, 17:21
autor: crolick
CHRIS pisze:M-1 mot. Dow.Floty wyb. 1931
M-2 mot. ?
M-3 mot. Broni podwodnej 1930-1933
M-4(I) mot. ex.Brit. CMB zakup. dla MDL / mial zast. tymczasowo znajdujaca sie w bud. M-3; dlatego pewnie oznaczenie M-4.
M-4(II) mot. z ORP BURZA
M-5
M-6 te mot. zbudowane w 1934 w WPMW jako mot. Broni Podwodnej (?) sa dosc tajemnicze (przynajmniej dla mnie) poza tym ze spawane i dl. ok.14m nic nie wiem!

Tak wiec 1.IX.1939 bylo 6 mot. M-1/2/3/4(II)/5/6

Ch.
Blad logiczny - albo M 3 wycofano w 1933, albo byla na stanie w 1939 roku, btw o tej M 6 to nie dogrzebalem sie na razie niczego :shock:

Pozdr,
AB

: 2004-09-05, 20:10
autor: JB
Slaw pisze:Jedna (?) motorówka była na stanie SSM w Świeciu nad Wisłą . I myśle że po przeniesieniu szkoły na O.R.P "Bałtyk' powędrowała do Gdyni ( czyli według spisu Andrzeja ( crolicka) może to być L-7 :x
Slaw
Jeśli z SSM (Świecie) to była to 12 z flotylli rzecznej, a potem L-2 I (lub L-1).
JB

: 2004-09-05, 22:10
autor: CHRIS
Hi Crolick!
Z M-3 jest w ogole problem co sie z nia stalo?
Ch.

: 2004-09-05, 22:11
autor: CHRIS
M-5 i M-6 mialy byc jednakowe
te dwie to tez jest zagadka...
Ch.

: 2004-09-06, 18:42
autor: JB
Slaw pisze:Mam spis jednostek wyprodukowanych w stoczniach polskich w okresie II ale nie ma podanych danych dla kogo. Spis był umieszczony w "Życie Technicze " nr 5/6 -1939
WARSZTATY PORTOWE M. W w GDYNI ( podaje jednostki nas interesujące)
-Motorówki 1931/35 - 2 sztuki --- 11 ton -silnik rop."Saurer"
-Drewniana łódz motorowa 37/38 - 14 sztuki - 10 -60 osób silnik Disel i benz.
Łodzie motorowe 1939 2 sztuki silnik rop 36-50 KM
Szkuty( ?) płaskodenne 1936/37 2 sztuki 330 m bez napędu


WARSZTATY PORTOWE M.W w PIŃSKU

Krypy 1926/27 2 sztuki 45 m dlugosci
Motorówki 1927/28 3 sztuki 9 m długości sil.rop.
Szkuta ogrzewalna 1938/39 1 sztu okolo 23 m dlugości bez napędu
Krypa mieszkalna 1938/39 1 sztu. okolo 36 m dlugości bez napedu
Krypa mieszkalna 1936 1 szt

Slaw
WPMW: motorówki to pewnie M-1 i M-2 (lub M-5 i M-6); łodzie motorowe to chyba L-2 i L-3; szkuty były zbudowane dla Urzędu Morskiego (to będzie wiedział Marek T.)
WP Pińsk: krypy z lat 1926-27 zbudowane były chyba dla Floty (MDLOT?); motorówki to przebudowane KU-6 i KU-7; szkuta ogrzewalna - Flota (patrz post Crolicka); krypy mieszkalne to K-5 (1936 rok) i K-2.
JB

: 2004-09-06, 19:36
autor: Slaw
JB- a czy może z tego zestawu coś rozszyfrujesz ;)

STOCZNIA MODLIŃSKA

Prom klapowy - 1 sztuka - ładownośc 120 m
Łódz motorowa - 1 sztuka - silnik Disela 40 Km - szybkośc 18 km/h
Łodzie holowniczo -inspekcyjne- 3 sztuki- silnik Diesla 60KM -szybkość 20 km/h uciąg 750kg
Łodzie strażackie - 3 sztuki - silnik benz.po 225 Km -szybkosć15 węzłów
Szkuta dennoklapowa -1sztuka--bez napędu
Łódz morska - 1 sztuka - 2 silniki "Saurer" po 85KM -drewno mahoniowe
Szkuta morska -gruntowna przebudowa
Prom motorowy - 1 sztuka -nośność 50 ton -szybkośc 11 km/h

STOCZNIA JACHTOWA W GDYNI
Łodzie motorowe- 1936 - (?) -1,5 ton - 12-40KM
Łodzie inspekcyjne - 1937- 2 sztuki -5,5 m dł-silnik przyczepiany
Łódz inspekcyjna - 1939- 1 sztuka - 6 m dł ( w budowie)
Łódz pilotowa - 1939- 1 sztuka -50 ton , 17,0 m dł -120 KM ( w budowie)
Slaw

: 2004-09-06, 19:46
autor: JB
Slaw pisze:JB- a czy może z tego zestawu coś rozszyfrujesz ;)

STOCZNIA MODLIŃSKA

Prom klapowy - 1 sztuka - ładownośc 120 m
Łódz motorowa - 1 sztuka - silnik Disela 40 Km - szybkośc 18 km/h
Łodzie holowniczo -inspekcyjne- 3 sztuki- silnik Diesla 60KM -szybkość 20 km/h uciąg 750kg
Łodzie strażackie - 3 sztuki - silnik benz.po 225 Km -szybkosć15 węzłów
Szkuta dennoklapowa -1sztuka--bez napędu
Łódz morska - 1 sztuka - 2 silniki "Saurer" po 85KM -drewno mahoniowe
Szkuta morska -gruntowna przebudowa
Prom motorowy - 1 sztuka -nośność 50 ton -szybkośc 11 km/h

STOCZNIA JACHTOWA W GDYNI
Łodzie motorowe- 1936 - (?) -1,5 ton - 12-40KM
Łodzie inspekcyjne - 1937- 2 sztuki -5,5 m dł-silnik przyczepiany
Łódz inspekcyjna - 1939- 1 sztuka - 6 m dł ( w budowie)
Łódz pilotowa - 1939- 1 sztuka -50 ton , 17,0 m dł -120 KM ( w budowie)
Slaw
Dla marynarki była chyba tylko szkuta morska, przebudowana w 1930 roku na krypę minową KM-3.
JB