Dwa OP typu 214 dla PMW - pogłoski z Balt Military Expo
- dessire_62
- Posty: 2033
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski
Artykuł o 214 napisany przez TG1 w NTW z pażdziernika,m.in. takie mądre zdanie :
http://www.magnum-x.pl/index.php?option ... &Itemid=12
i o tym należy pamiętać dyskutując o OP.Czasy „podwodnych baterii torpedowych”, oczekujących na ofiarę na szlakach żeglugowych oraz trasach zespołów okrętowych wroga, przynajmniej częściowo, odeszły do historii. Skryty dozór wód otaczających rejon zapalny, rozpoznanie czy przerzut grup dywersyjnych i specjalnych, to obecnie jedne z najważniejszych zadań, wyznaczonych okrętom podwodnym.
http://www.magnum-x.pl/index.php?option ... &Itemid=12
- SmokEustachy
- Posty: 4539
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Mamy grupy dywersyjne i specjalne?dessire_62 pisze:Artykuł o 214 napisany przez TG1 w NTW z pażdziernika,m.in. takie mądre zdanie :i o tym należy pamiętać dyskutując o OP.Czasy „podwodnych baterii torpedowych”, oczekujących na ofiarę na szlakach żeglugowych oraz trasach zespołów okrętowych wroga, przynajmniej częściowo, odeszły do historii. Skryty dozór wód otaczających rejon zapalny, rozpoznanie czy przerzut grup dywersyjnych i specjalnych, to obecnie jedne z najważniejszych zadań, wyznaczonych okrętom podwodnym.
http://www.magnum-x.pl/index.php?option ... &Itemid=12
Nie mówmy o rejonach zapalnych tylko o normalnej wojnie.
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 2004-12-14, 16:06
- Lokalizacja: Warszawa
Koniec polskiego rozdziału historii Papanikolisa
http://www.altair.com.pl/start-1843
http://www.altair.com.pl/start-1843
- dessire_62
- Posty: 2033
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski
A co na większej głębokości ?Obecnie wiele wskazuje na to, że najnowszymi okrętami Marynarki Wojennej RP mogą być budowane w Polsce francuskie Scorpene, wyposażone w technologie napędu uniezależniające załogę pod powierzchnią od korzystania z powietrza atmosferycznego na głębokości peryskopowej
I trochę boję się tego miejsca budowy. Może się okazać, że i polskie op, wraz z "polskimi korwetami" dołączą do bytów mitycznych, takich jak smoki, jednorożce czy też dziewice - niby każdy o nich słyszał, ale nikt nie spotkał ;))
- dessire_62
- Posty: 2033
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski
Jak się to ma do najnowszych informacji?dessire_62 pisze:T.Grotnik w NTW z września rozwiał nadzieję , zadał sobie trud i zapytał TOTM DZSZ ,jak i TKMS ,oto odpowiedzi:
TOTM DZSZ-"...nie otrzymał żadnych ofert,ani propozycji zakupu jakichkolwiek ok.pod. ..."
TKMS-"...nie potwierdza jakiejkolwiek oferty dla Polski ..."
Co to znaczy, że:
A wzmiankowane już tu "Prawo Zamówień Publicznych"? Wszak pozyskanie dokumentacji, technologii, a zapewne i niemałej części samego o.p. powinno sie jednak odbyć na możliwie przejrzystych zasadach, tak myślę...Cytat:
Obecnie wiele wskazuje na to, że najnowszymi okrętami Marynarki Wojennej RP mogą być budowane w Polsce francuskie Scorpene
I na koniec: czy SMW jest wyposażona odpowiednio aby zbudować o.p.? Nawet sam kadłub może być wyzwaniem, jeśli nie posiada się sprzętu i specjalistów do spawania grubych blach z zapewne wysokogatunkowych stali.
Jakieś tam remonty robią, nie?Waldek K pisze:I na koniec: czy SMW jest wyposażona odpowiednio aby zbudować o.p.? Nawet sam kadłub może być wyzwaniem, jeśli nie posiada się sprzętu i specjalistów do spawania grubych blach z zapewne wysokogatunkowych stali.

To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
"Budowa" może polegać na składaniu sekcji dostarczonych przez Francuzów lub Hiszpanów. W takim układzie op potrafią budować nawet stocznie pakistańskie.
Zresztą taki układ jest praktycznie jedynym możliwym do przyjęcia, inaczej grozi nam "powtórka z Gawrona", czyli kosztowne czekanie na coraz kosztowniejszą jednostkę prototypową, z którą nie bardzo będzie wiadomo co zrobić.
Zresztą taki układ jest praktycznie jedynym możliwym do przyjęcia, inaczej grozi nam "powtórka z Gawrona", czyli kosztowne czekanie na coraz kosztowniejszą jednostkę prototypową, z którą nie bardzo będzie wiadomo co zrobić.
Jeżeli nie planujemy w przyszłości opanowywać technologii budowy nowoczesnych op (czy jakichkolwiek innych) to PROSZĘ ..... zapomnijmy o SMW i zamówmy to za granicą.
Przykre, bolesne ale to chyba jedyna metoda żeby uzyskać efekt zadowalający odbiorcę, czyli MW.
Zamawianie w polskich stoczniach jest zbyt ryzykowne, ich pozycja finansowa, polityczna (albo nie wiem jaka jeszcze
) jest na tyle niepewna, że wszelkie poważne zamówienia stają się ....zbyt ryzykowne.
PS.Po co montaż w naszych stoczniach, jeśli nie jest to przymiarka do pełnowiamiarowej budowy ??
Przykre, bolesne ale to chyba jedyna metoda żeby uzyskać efekt zadowalający odbiorcę, czyli MW.
Zamawianie w polskich stoczniach jest zbyt ryzykowne, ich pozycja finansowa, polityczna (albo nie wiem jaka jeszcze

PS.Po co montaż w naszych stoczniach, jeśli nie jest to przymiarka do pełnowiamiarowej budowy ??
Pytanie jaki jest podstawowaMarmik pisze:Jakieś tam remonty robią, nie?Waldek K pisze:I na koniec: czy SMW jest wyposażona odpowiednio aby zbudować o.p.? Nawet sam kadłub może być wyzwaniem, jeśli nie posiada się sprzętu i specjalistów do spawania grubych blach z zapewne wysokogatunkowych stali.W rzeczywistości szczerze wątpię by SMW mogła wybudować nowoczesny OP (jakikolwiek OP?). Przypadek Gawrona pokazał, że trzeba było to i owo dokupić, a miało być dla co najmniej 2+2. Dla pojedynczego czy dwóch OP nie wiem czy opłaci się pompować kasę w bądź co bądź małą stocznię.
grube blachy no niewiem a po co
na poczatek cos jak typ XXI styka
Gawron to dowcip sam w sobie za znacznie mniejsze kase bylo budowac korwety a nie jedne ferrari wsrud korwet
pozdrawiam domek