Strona 3 z 25

: 2007-06-26, 18:40
autor: Nowak Krzysztof
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów brygów THRASHER (1804), TICKLER (1804) oraz TIGRESS (1804).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.

: 2007-06-26, 21:58
autor: Krzysztof Gerlach
Thrasher – mały bryg 12-działowy. Statek handlowy Adamant, zbudowany w 1804 w stoczni firmy Warren w Brightlingsea i zakupiony w czerwcu 1804 przez Admiralicję. Tonaż 184 tony. Załoga: 45. Uzbrojenie: 10 karonad 18-f i dwa działa 9-f. W aktywnej służbie od 1804, w 1806 przejściowo klasyfikowany jako brander. Sprzedany w 1814.

Tickler, Tigress - kanonierki-brygi typu Archer.
Tickler - zwodowany 8.08.1804 w stoczni firmy Matthew Warren w Brightlingsea. Wymiary rzeczywiste: 80’3” x 22’7” x 9’5”, tonaż 179 ton. Zdobyty przez sześć duńskich kanonierek pod Langeland 4.06.1808.
Tigress – zwodowany 1.06.1804 w stoczni firmy John Dudman & Co w Deptford. Wymiary rzeczywiste: 80’1” x 22’6” x 9’5”, tonaż 177 ton. Zdobyty przez szesnaście duńskich kanonierek pod Langeland 2.08.1808.

Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach

x

: 2007-06-27, 20:07
autor: Nowak Krzysztof
:-)

: 2007-06-27, 20:07
autor: Nowak Krzysztof
Witam, dziękuję za opis brygów.
Panie Krzysztofie bardzo proszę o pomoc w ustaleniu pozostałych nazw i dat wodowania kanonierek-brygów typu Archer z 1800. Mam ich 49, ale chyba 9 jeszcze mi brakuje:
[21.07.1804] ACUTE
[01.04.1801] AGRESSOR
[02.04.1801] ARCHER
[09.08.1804] ATTACK
[18.09.1804] ATTENTIVE
[27.07.1804] BITER
[03.05.1804] BLAZER
[11.08.1804] BOUNCER = ECUREUIL = BOUNCER = ECUREUIL
[28.04.1804] BRUISER (BRUIZER)
[17.04.1804] CHARGER
[17.04.1804] CONFLICT = LYNX = CONFLICT = LYNX
[28.04.1801] CONSTANT
[ .06.1804] CONTEST
[30.06.1804] CRACKER
[ .10.1804] DARING
[28.07.1804] DEFENDER
[02.01.1805] DESPERATE
[02.02.1805] DEXTEROUS
[ .01.1805] EARNEST
[18.12.1804] FEARLESS
[15.12.1804] FERVENT = Mooring Lighter No 3 = YC7
[08.05.1804] FLAMER
[04.01.1805] FORWARD
[20.09.1804] GALLANT
[07.08.1804] HARDY
[07.05.1804] HAUGHTY
[02.04.1801] LOCUST
[11.04.1801] MALLARD = FAVORI = MALLARD = FAVORI
[07.05.1804] MALLARD = BOLD
[04.04.1801] MARINER
[14.04.1801] MINX
[25.07.1804] PELTER
[29.07.1804] PIERCER
[28.08.1804] PINCHER
[07.09.1804] PLUMPER = ARGUS = PLUMPER = ARGUS
[01.02.1805] PROTECTOR
[20.10.1804] RAPID
[27.04.1805] REDBREAST
[04.08.1804] SAFEGUARD
[02.02.1805] SHARPSHOOTER
[06.08.1804] SPARKLER
[21.08.1804] STAUNCH
[21.07.1804] STEADY
[ .09.1804] SWINGER
[16.07.1804] TEAZER
[08.08.1804] TICKLER
[01.06.1804] TIGRESS
[02.11.1804] URGENT
[28.05.1804] WRANGLER
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.

: 2007-06-27, 23:02
autor: Krzysztof Gerlach
Bold – 16.04.1801; Manly – 7.05.1804; Firm – 2.07.1804; Furious – 21.07.1804; Growler – 10.08.1804; Griper – 24.09.1804; Clinker – 30.06.1804; Cheerly – 10.1804; Woodlark – 1.1805; Plumper – 29.12.1807.
Jak widać, jest ich dziesięć. Bowiem Pański Mallard z 1804 to zmyślona jednostka.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach

: 2007-06-28, 18:47
autor: Nowak Krzysztof
Witam, dziękuję za te nazwy, rzeczywiście MALLARD (1804) jest zmyślony, bo to miał być MANLY. Bardzo proszę o opis danych i losów brygów BOLD (16.04.1801), FIRM (02.07.1804) i FURIOUS (21.07.1804).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.

: 2007-06-28, 20:39
autor: Krzysztof Gerlach
Bold – zbudowany przez firmę Wells & Co w Blackwall. Rzeczywiste wymiary: 80’0,875” x 22’7,5” x 9’5”, tonaż 179 ton. W aktywnej służbie 1801-1811. Rozebrany w 1811.
Firm – zbudowany przez firmę Josiah & Thomas Brindley we Frindsbury. Rzeczywiste wymiary: 80’1,75” x 22’7,875” x 9’5,5”, tonaż 180 ton. W aktywnej służbie 1804-1807, 1808-1811. Rozbił się u francuskich wybrzeży w pobliżu Granville 29.06.1811 (wszedł na mieliznę i musiał zostać spalony przez własną załogę).
Furious – zbudowany przez firmę Josiah & Thomas Brindley we Frindsbury. Rzeczywiste wymiary: 80’2” x 22’7” x 9’5”, tonaż 179 ton. W aktywnej służbie od 1804. Sprzedany w 1815.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach

: 2007-06-29, 19:01
autor: Nowak Krzysztof
Witam, dziękuję za opis brygów.
Bardzo proszę o opis losów okrętów liniowych MEDWAY (14.02.1753 lub 14.02.1755) i YORK (10.11.1753) i jeśli to możliwe o ich wymiary rzeczywiste.
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.

: 2007-06-29, 19:59
autor: Krzysztof Gerlach
60-działowe dwupokładowce.
Medway został zbudowany w królewskiej stoczni w Deptford. Wymiary rzeczywiste: 149’4” x 42’10” x 18’6”, tonaż 1204 tony. W aktywnej służbie 1755-1765, 1774-1783. Od 1787 lub 1789 hulk. Przemianowany na Arundel w 1802. Rozebrany w 1811.
York został zbudowany w królewskiej stoczni w Deptford. Faktyczny tonaż 1203 tony. Uczestniczył w zdobyciu Louisbourga w 1758. Rozebrany w 1772.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach

: 2007-06-30, 16:03
autor: Nowak Krzysztof
Witam, dziękuję za opis liniowców.
Bardzo proszę o opis danych i losów brygów GROWLER (10.08.1804), GRIPER (24.09.1804) oraz CLINKER (30.06.1804).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.

: 2007-06-30, 21:20
autor: Krzysztof Gerlach
Growler – zbudowany w stoczni firmy Balthazar & Edward Adams, w Buckler’s Hard. Wymiary rzeczywiste: 80’0,5” x 22’7” x 9’5”, tonaż 179 ton. W aktywnej służbie 1804-1814. Sprzedany w 1815.
Griper – zbudowany w stoczni firmy Josiah & Thomas Brindley, w King’s Lynn. Wymiary rzeczywiste: 80’2” x 22’7,5” x 9’5”, tonaż 179 ton. W aktywnej służbie 1804-1807. Zatonął z całą załogą w pobliżu Ostendy 18.02.1807, wpędzony na brzeg przez sztorm.
Clinker - zbudowany w stoczni Thomasa Pitcher, w Northfleet. Wymiary rzeczywiste: 80’0” x 22’7” x 9’5,25”, tonaż 178 ton. W aktywnej służbie 1804-1806. Zaginął bez śladu pod Hawrem w grudniu 1806.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach

: 2007-07-01, 17:07
autor: Nowak Krzysztof
Witam, bardzo dziękuję za opis brygów.
Proszę o opis okrętów ORESTES (służył 1803-1805), ARAB (służył 1789-1810) oraz PACHAHUNTER ? (1781 ?).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.

: 2007-07-01, 19:57
autor: Krzysztof Gerlach
Orestes - trójmasztowy, gładkopokładowy slup 14-działowy. Prawdopodobnie statek handlowy Ann, zbudowany w Harwich w 1803, zakupiony przez Admiralicję w sierpniu 1803. Wymiary: 101’0” x 27’0” x 11’8”, tonaż 280 ton. Załoga: 80. Uzbrojenie: 14 karonad 24-funtowych. Wprowadzony do aktywnej służby we wrześniu 1803. Wszedł na mieliznę koło Dunkierki i został przez własną załogę spalony dla uniknięcia zdobycia przez przeciwnika 11.07.1805.
Arab – pierwotnie francuski korsarz Brave, gładkopokładowiec, być może zbudowany w 1797 w Nantes. Zdobyty przez Anglików 24.04.1798 w pobliżu Cape Clear i wcielony do Royal Navy pod nazwą Arab, jako 22-działowy okręt 6 rangi (post-ship), z dodanym pokładem rufowym i pokładem dziobowym. Wymiary angielskie: 109’11” x 32’8,5” x 14’3”, tonaż 506 ton. Załoga: 155. Uzbrojenie: 20 dział 9-f i dwie karonady 32-f. W aktywnej służbie od 1798. Sprzedany w 1810.
Pacahunta – slup (o niepewnym takielunku) 14-działowy. Wymiary: 98’0” x 25’4” x 10’10”, tonaż 242 tony. Żaglowiec zakupiony przez Royal Navy w 1780 (może w Ameryce Pn.). Sprzedany w 1782.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach

: 2007-07-02, 18:45
autor: Nowak Krzysztof
Witam, bardzo dziękuję za odpowiedź.
Proszę o opis danych i losów okrętu MAGNET, zdobytego na Francuzach 12.02.1809, okrętu GRACIEUSE, zdobytego na Francuzach 21.10.1804 oraz okrętu SANTA LUCIA, zdobytego na Francuzach 24.06.1803.
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.

: 2007-07-02, 21:07
autor: Krzysztof Gerlach
Brytyjski bryg-slup 16-działowy Magnet z 1809 to francuski 140-tonowy okręt korsarski Saint Joseph albo San Josepho, być może zbudowany w 1808. W każdym razie w lecie 1808 wyposażył go do działań korsarskich armator o nazwisku Thomas i mianował na kapitana Françoisa Blancharda. Zdobyty przez Anglików na kanale La Manche. Wymiary angielskie: 90’5” x 27’10” x 10’3”, tonaż 286 ton. Pod brytyjską banderą załoga 90, uzbrojenie: 12 karonad 18-f i 2 działa 6-f; w aktywnej służbie 1809-1812. Zaginął bez śladu na Atlantyku we wrześniu 1812, w czasie rejsu ze Spithead do Halifaxu.
Gracieuse – francuski okręt korsarski, zbudowany na Bermudach. Zdobyty przez Anglików w pobliżu Curaçao. Wcielony do Royal Navy bez zmiany nazwy, jako 10-działowy szkuner. Wymiary angielskie: 72’0” x 21’2” x 9’0”, tonaż 119 ton. Pod brytyjską banderą załoga 40, uzbrojenie: 8 karonad 18-f; w aktywnej służbie od 1805. Prawdopodobnie sprzedany w 1808.
Brytyjski bryg 14-działowy Saint Lucia (nie Santa Lucia) z 1803 to francuski 16-działowy szkuner korsarski Enfant Prodigue, zbudowany w Bordeaux w 1794-95 lub w USA w 1790 i zakupiony przez marynarkę francuską w Bordeaux w 1796. Około 70 ton, 23,4 x 6,7 x 2,5 m. Zdobyty przez Anglików w pobliżu wyspy St Lucia. Wcielony do Royal Navy po przetaklowaniu na bryg lub pozostał szkunerem. Wymiary angielskie: c.85’6” x c.23’0”, tonaż 183 tony. W aktywnej służbie od 1803. Odbity przez Francuzów w pobliżu Gwadelupy 29.03.1807. Brak śladów, by służył potem we francuskiej marynarce.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach

: 2007-07-03, 18:24
autor: Nowak Krzysztof
Witam, bardzo dziękuję za odpowiedź.
Proszę o opis danych i losów brygów typu Archer: CHEERLY (10.1804), WOODLARK (01.1805) i PLUMPER (29.12.1807).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.