Strona 3 z 4

: 2009-01-13, 06:14
autor: Marek S.
Inaczej wygląda osiadanie na wodzie wodnosamolotu/łodzi latającej a inaczej samolotu lądowego. Różnica jest diametralna, chociaż samolot od razu nie zatonie.

: 2009-01-16, 05:07
autor: Boruta
o rozległych urazach głowy i połamanych nogach co świadczy ,że został zabity w brutalny sposób na lądzie
Tia, ewidentnie wskazuje to ninja.

: 2009-01-16, 22:52
autor: Edward Teach
Marek S. pisze:Inaczej wygląda osiadanie na wodzie wodnosamolotu/łodzi latającej a inaczej samolotu lądowego. Różnica jest diametralna, chociaż samolot od razu nie zatonie.
Mały drobiazg.
Obrazek
Jak widać na załączonym obrazku B-24 miał dość nietypowe pokrywy komór bombowych. Działały one na podobnej zasadzie jak rolety lub żaluzję sklepowe. Z tego względu Liberatory miały fatalne właściwości podczas wodowania. W momencie zetknięcia z wodą pokrywy komór natychmiast się ulegały zniszczeniu. Być może to jest rozwiązanie tajemnicy śmierci generała Sikorskiego.

: 2009-01-17, 09:29
autor: Piotr S.
Panowie czemu nie bierzecie pod uwage najważniejszych faktów o jakich była mowa udowodniono naukowo ,ze człowiek ,który zginoł i znadował sie w wodzie morskiej posiadać bedzie w płucach cząsteczki soli i innych zwiazków wody morskiej przez wiele dziesiatków lat.
Tym czasem co mamy a no nic nie stwierdzono w płucach generała ,w tym wypadku moze zachodzic podejrzenie ,że wogóle go nie było w samolocie .
Jezeli rzeczywiscie samolot był w tak dobrym stanie podczas wodowania to dlaczego generał odniósł az tak potęzne uszkodzenia ciała ,weżmy przykład z ostatnich dni po udanym wodowaniu A 320 w New Yorku tylko jedna osoba doznała złamań pamietajmy .
Inną ciekawa sprawa jest przeciągajace sie w czasie ogłoszenie wyników byc może na podstawie tych wyników IPN może coś komuś już udowodnić mam tu na myśli angoli , bo gdyby oficjalnie podano ,że podejrzenie pada na nich to państwo to straciło by wiele w oczach ludzi i polaków ,być może ktoś macza już w tym palce.

: 2009-01-17, 13:25
autor: miller
Uczyłem się trochę medycyny sądowej i nie widzę nic dziwnego w sytuacji, kiedy zwłoki Generała po stosunkowo krótkim pobycie w wodzie, nie noszą śladów wody morskiej w płucach. Jest to stan naturalny i dziwny byłby stan odmienny. Co do obrażeń - Generał na pewno nie miał zapiętych pasów, konstrukcja maszyny spowodowała, że całą energię uderzenia przyjęła dolna część maszyny - kabina pasażerska. Nie wiem czy ocalała jej podłoga.

Nie można porównać warunków bezpieczeństwa A 320 z Liberatorem... to tak jakby porównać bezpieczeństwo dzisiejszego Volvo z samochodem z lat 40... w ruchu lotniczym w ciągu ostatnich kilkunastu lat znacznie poprawiono warunki bezpieczeństwa chociażby konstrukcję foteli, co przekłada się na znaczne szacunkowe zmniejszenie ewentualnych obrażeń.

Pozdrawiam

: 2009-01-17, 16:00
autor: wrr
Liberator którym leciał gen. Sikorski miał całkowicie zabudowaną komorę bombową. O żaluzjach, w tym wypadku nie może być mowy.

Tu jest zdjątko:

http://1000aircraftphotos.com/Contribut ... /3207L.jpg

: 2009-01-17, 21:44
autor: Grzechu
Piotr S. pisze:ludzi i polaków
Coraz ciekawiej piszesz...

: 2009-01-18, 15:34
autor: dessire_62
wrr pisze:Liberator którym leciał gen. Sikorski miał całkowicie zabudowaną komorę bombową. O żaluzjach, w tym wypadku nie może być mowy.
Nie jest to takie oczywiste jak wyglądał Liberator AL-523
Tutaj jest ostra dyskusja pomiędzy Krakusem a MPJ właśnie na ten temat{trochę długa, ale ciekawa}.Najprawdopodobniej AL-523 wyglądał tak {o ile dobrze zrozumiałem powyższą dyskusje].
AL 523 (B30)był transportowcem przebudowanym z B24. Istotną modyfikacją, z konstrukcyjnego punktu widzenia bezpieczeństwa było zlikwidowanie fatalnej komory bombowej.
http://www.historycy.org/index.php?show ... 041&st=255

AL 521 ( najblizszy do AL- 523 !
Obrazek
[/code]

: 2009-01-29, 15:35
autor: Piotr S.
IPN podał przyczyny śmierci Generała Sikorskiego


Urazy czaszki, połamane żebra, pęknięte udo i stopa, złamana ręka w łokciu i poważny uraz kręgosłupa lędźwiowego - takich obrażeń doznał Władysław Sikorski, ustalili radiolodzy biorący udział w badaniu ekshumowanych zwłok generała.

- Wszystkie obrażenia były po prawej stronie, tylko czaszka została uszkodzona po stronie lewej - powiedział prof. Andrzej Urbanik badający zwłoki gen. Sikorskiego.

Zrobiono prześwietlenia oraz tomografię komputerową. Badania te wykazały kilka uszkodzeń czaszki. Jedno z nich, jak powiedział Urbanik, spowodowało "komunikację z obszarem, w którym znajduje się mózg", czyli w czaszce powstał otwór.

Poza tym, naukowcy odkryli złamania prawie wszystkich żeber, w tym niektórych w kilku miejscach. Generał doznał też złamania kości udowej i kilku kości stopy w prawej nodze, miał złamaną prawą rękę w łokciu i prawy obojczyk oraz poważnie uszkodzony kręgosłup.

- Odkryliśmy złamania wyrostków poprzecznych kręgów lędźwiowych od pierwszego do piątego, czyli wszystkich, bo kręgów lędźwiowych jest pięć - powiedział radiolog.

http://wiadomosci.onet.pl/1906362,11,item.html
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nie wierze w to ,że takich obrazeń Sikorski doznał w wyniku tzw katastrofy , co katastrofą nie było samolot wodował pod kątem 10 stopni
gdzie pilot wyszedł bez szwanku .
Ciekawą sprawą jest to ,że ci co widzieli zwłoki mówili ,że były bez ubrań i to nie tylko Sikorskiego
Podczas badań nike odpowiedziano na zasadnicze pytanie czy w organizmie Sikorskiego nie odnależiono pozostałości cząsteczek wody morskiej , jak dobrze pamietam to przed podjęciem tych badań to miało być decydujace a tu nie dowiadujemy sie tego bo nie można tego stwierdzić no ciekawe?

: 2009-01-29, 15:51
autor: Hiryu
Być może faktycznie gen. Sikorski zginął w wyniku uderzenia samolotu o powierzchnię morza.
Po tej ekspertyzie jestem zdania, że katastrofa została wyreżyserowana.
Pytanie brzmi: dlaczego angole utajniły akta sprawy na kolejne 50 lat?

: 2009-01-29, 16:53
autor: crolick
Hiryu pisze:Pytanie brzmi: dlaczego angole utajniły akta sprawy na kolejne 50 lat?
Nie utajnili. Obecnie wszystkie akta dot. śmierci Sikorskiego są dostępne w TNA.

: 2009-01-29, 17:44
autor: dessire_62
Wszystkie? Skąd ta pewność?
Ty im wierzysz, ja nie.

: 2009-01-29, 18:29
autor: crolick
dessire_62 pisze:Wszystkie? Skąd ta pewność?
Ty im wierzysz, ja nie.
Hmmm bo zadałem sobie trud sprawdzenia tej informacji poprzez katalog TNA?!
Nie chcesz im wierzyć - twoje prawo. Tylko miej świadomość, że podtrzymując tego typu tezy, narażasz się na śmieszność, bo poza twoim chciejstwem nie masz żadnych dowodów na jej poparcie...

: 2009-01-29, 18:42
autor: pothkan
Piotr S. pisze:Nie wierze w to ,że takich obrazeń Sikorski doznał w wyniku tzw katastrofy , co katastrofą nie było samolot wodował pod kątem 10 stopni gdzie pilot wyszedł bez szwanku .
"Żadne krzyki nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne"

Pokaż takiemu węgiel, i tak będzie się upierać że to glina.

: 2009-01-29, 19:41
autor: Shinano
A jaki ma sens taka "ekskumacja"?

Znaczy, co to zmieni po 60 z okładem latach? W razie stwierdzenia zabójsktwa, wypowiemy wojnę Wielkiej Brytanii, albo Sowietom? Przestaniemy kochać USA?

Moim zdaniem, gdyby pasażer nawet i był przeżył katastrofę, to by ni czorta nic nie zmienił, więc po co wywalać forsę na sprawdzanie, czy dalej leży w trumnie, albo na co umarł? Grinberg, Iceberg, Rosenberg, co za różnica? :wink:

: 2009-01-29, 19:52
autor: dessire_62
Hmmm bo zadałem sobie trud sprawdzenia tej informacji poprzez katalog TNA?!
Czyli przeczytałeś TNA i uznałeś to za prawdę, twoja sprawa naiwnych nie sieją.

PS
Dawno temu rosyjskiego uczył mnie profesor, który wiele lat spędził na Syberii, stąd zresztą u niego doskonała znajomość języka ros..On właśnie mówił nam "nie wierzcie we wszystko co napisane".Wtedy jeszcze była komuna nawiasem mówiąc.
Tylko miej świadomość, że podtrzymując tego typu tezy, narażasz się na śmieszność, bo poza twoim chciejstwem nie masz żadnych dowodów na jej poparcie...
Takich "śmiesznych"ludzi jest dużo więcej.Słuchałeś dzisiaj dyrektora IPN z Krakowa? Będą szukać szczątków samolotu, śmieszne nie? Jak wszystko jasne to po co szukać?
IPN ma plany ekshumacji innych ofiar katastrofy, po co jak przecież TNA napisał ,śmieszne nie?

PS
Podpisuje się obiema rękami pod postem Shinano, dajmy już temu spokój, Zadne ustalenia w tą czy w druga nic nie zmienią.

PS2
Podobno koszt samej ekshumacji ok. 150 tyś. PLN