Strona 3 z 15
: 2010-01-20, 14:00
autor: AvM
W 1848 jeszcze holownik Matador . nie ,ma w Grönerze
: 2010-01-20, 14:09
autor: Glasisch
AvM pisze:
Podaje sie ze Kanonierka Nr.1 to byla parowa "von der Tann"
co do nr 1 = 16.08.1848 r. zbudowana przez Stralsundzki Komitet Floty (Stralsunder Flotten-Committée) spłynęła z pochylni pierwsza szalupa (Kanonem-Schaluppe Nr. 1), otrzymując nazwę „Strelasund”,
„Von der Tann” - kanonierka śrubowa 1850/zbudowana w Kilonii 2x60 f./bombardy, 4x3 f. w obrotowych podstawach.
Ze wszystkich jednostek na wymienienie zasługuje szczególnie jedna. Kanonierka śrubowa „Von der Tann” (nazwa na cześć pochodzącego ze Szlezwiku-Holsztynu bawarskiego oficera i dowódcy korpusu ochotniczego), późniejszy prototyp pruskich kanonierek parowych. To, że po walce przeciwko przeważającym siłom duńskim wspomniana kanonierka musiała się na początku lipca salwować wyrzuceniem na mieliznę i w zasadzie nie był już do użycia, w niczym nie umniejsza jego pionierskiego charakteru jak technicznej nowinki w dziedzinie budownictwa okrętów.
O holowniku
Matador nie mam żadnych danych.

: 2010-01-20, 14:11
autor: AvM
Mam spraw2ozdanie z epoki!
Ewidentnie "Dampf-Koanonenboot Nr.1"
: 2010-01-20, 14:38
autor: AvM
AvM pisze:W 1848 jeszcze holownik Matador . nie ,ma w Grönerze
Matador wooden paddle tug
1841 Marshall, Newcastle
44 CL = 88ts 27,43x5,49xm 60nhp
1841 Stettiner Dampfbugsier-Rhederei
1853 Stettiner Dampfschiffs-Verein
1864 last mentoned as seagoing ship
: 2010-01-20, 14:55
autor: AvM
Glasisch pisze:AvM pisze:
Podaje sie ze Kanonierka Nr.1 to byla parowa "von der Tann"
co do nr 1 = 16.08.1848 r. zbudowana przez Stralsundzki Komitet Floty (Stralsunder Flotten-Committée) spłynęła z pochylni pierwsza szalupa (Kanonem-Schaluppe Nr. 1), otrzymując nazwę „Strelasund”,
Nie wolno mylic
Kanonenjolle Nr.1-8
Kanonenschaluppen Nr.1-36
Ruderkanonenboote Nr.1-27
floty prusko-branmdenburskiej
oraz
No1. von der Tann
Ruderkanonenboote Nr.2-12
floty Szleswiku.Hosztynu
Te ostatnie trafily do floty dunskiej jako
"Holstensk Kanonenchaloup No.2-12"
: 2010-01-20, 15:19
autor: Glasisch
Dziękuję za sprostowania i jak to wszystko ogarnę to poprawię u siebie, choc muszę stwierdzic, że tymi starociami zajmuję się dopiero "chwilę", bo doszedłem do wniosku, że skoro się ma takie dobre materiały, to trzeba to wykorzystac, dla korzyści ogółu, co niedaleka przyszłośc wykaże. Ja zacznę wtedy od floty Wielkiego Elektora Brandenburskiego i przez "Hamburger Convoyschiffe" dojdę do roku 1970, bo potem to już nie ma marynarki niemieckiej, tylko wyjałowiona z wszystkich tradycji bliżej nieokreślony "kosmopolityczny, europejski twór" o masońsko-bilderbergowskim zabawieniu, a chwila, kiedy zaptrzeniu w USA obywatele tego kraju zaśpiewają pewnej wigilii zamiast "Stille Nacht" "Silent Night", to będzie to oznaczało upadek pewnego dużego narodu w środku Europy i wielu się z tego będzie cieszyc, szczególnie u nas.
Pozdrawiam
Michał
: 2010-01-20, 15:37
autor: AvM
Dobrze ze zwrociles uwage na Lüdke z Wolgastu
Sprawa nie jest jasna, nie ma listy stocznioowj z KW Danzig
Mozzliwe ze okrety zbudowano w Wolast a maszyny i proby
byly juz w Gdansku. Spraw warta wyjasnienia.
avm
: 2010-01-20, 20:30
autor: AvM
Kronefels podahje ze kanonierki Blitz , etc zbudowala KW Danzig.
: 2010-01-21, 09:33
autor: Glasisch
AvM pisze:Deutschland planned as frigate
18.8.1852 sold Rössingh & Mummy, Bremem for 9200 Taler
4.10.52 registered 500 CL 124(keel) 132'11'' (setva) x38x22'5,5'' (depth)
Dec 1853 master E.Laun sold her for §21,000 for Chinese owners
still under Brema flag , emigration to USA
185. sold to Danish Conslu in Hong Kong
ALRED British flag, China emeigration to Australia
1860 sold to China Goverment (?), perhaps as trining ship for the navy
Ala jaka stocznia gp zbudowala
mi nbyla tam stocznie Been'a
Indienststellung 15.10.1848 für die Bundesflotte
Bauwerft in Chittagong, Ostindien
Typ Hölzerne Fregatte, Vollschiff
Länge 37,8 m zw. Steven
Breite 9,8 m
Tiefgang m
Tonnage 853 BRT
Maschinenanlage keine
Bewaffnung 14 x 32-Pfünder Bombenkanonen
14 x 18-Pfünder Bombenkanonen
Besatzung 230 Mann
Kommandanten
Verbleib 1852 nach Bremen verkauft
1852 für 9.200 Taler an die Bremer Firma Roessingh & Mummy verkauft. (Kohletransport von England nach China).
Später an China verkauft, dort als Kriegsschiff verwendet.
Jeszcze mała uwaga
Wszytko fajnie tez moge z Grönere przepisac, AvM --> Wto Sty 19, 2010 15:46 ale:
nie mam tego Grönera, więc nie mogę z niego przepisywac, logiczne. Opieram się na tej pozycji i linkach z internetu!

: 2010-01-21, 11:29
autor: AvM
Bewaffnung 14 x 32-Pfünder Bombenkanonen
14 x 18-Pfünder Bombenkanonen
Deutschland nie byl uzbrojony, to tylko planowane uzbrojenie, warto dokladniej poczytac.
: 2010-01-21, 12:20
autor: AvM
1848-9 byly uzyte przez flote pruska:
pocztowy parowiec Nagler (Postdamopfschiff)
parwoiec Königin Elisabeth
- ten ostatni mail byc przy 1 . Dyvisionie kolo Lauterbach i Westdievnov )Jole Nr,5 i Nr.6)
nie wszedl jednak do pelnej sluzby, zpstal zastapiony przez DANZIG
Königin Elisabeth wooden paddle mail packet
1841 Blackwall
250gr 41,2x6,1x1,9m
100nhp/190ihp
Armament: 4 guns
1841 Kgl. Preuß.Generalpostamnt
1848 Geleitschiff
1849 Küsteflotille Schröder
1849 returned , service Pommern-Sweden (Nystad)
1849 new boilers
1855 sank between Danzig and Königsberg
salvaged
1859 sold ??
Archiv für deutsche Postgeschichte
By Gesellschaft für Deutsche Postgeschichte
1984 obrazek na stronie 94
Bidermeier p.171
Max von Boehn - Art - 1923 - 584 pages
... „Königin Elisabeth", erbaut 1841 von Ditchburn u.Mare Blackwall
Gröner podaaja jeszcze jako Wachtschiffe zagowce
Maria i Sophia
: 2010-01-21, 12:54
autor: AvM
Pruskie parowce pocztowe zbudowala firma Ditchburn & Mare, Blackwall
Sa tam jako
QUEEN ELIZABETH (1841) wooden 317t 262bm 135'
PRUSSIAN EAGLE (1841) wooden 185ft
ale w spisie TIW
PRUSSIAN EAGLE (1847) 997t 188x31ft
Charles J. Mare zbudowal:
NAGLER (1853) 564t 180 x 25'6''
Nagler zopstal stracony na jesien 1859 , koszt 196,388 Talarow.
: 2010-01-21, 13:09
autor: Glasisch
AvM Antwort #2 am: 20 Januar 2010, 22:20:29
mozesz mi wytłumaczyc, co to ma znaczyc, bo nie jarzę?
ich suche offiziele Schiffslisten, kein Propaganda- oder Volksenzyklopediematerial.
http://forum-marinearchiv.de/smf/index.php?topic=11324,
odpowiedź raczej z gatunku niegrzecznych i chyba po niej nie ma się czego tam spodziewac.
: 2010-01-21, 13:14
autor: AvM
Odpowiedz , nie jest niegrzeczna, tylko zbywajaca.
mam pelno pracy, twoje listy sobie wydrukowalem, ale nie przegladalem.
Osobiscie wole oryginalene stare dopkumenty, ktorych wlasnie szukam..
Szukam oficjalnych öist floty pruskiej, czy tez niemieckiej
a nie skladanek pozniejszych.
Okrety wojenne, i czesto tez panstwowe nie sa w spisach handlowych.
Jak widac flota pruska nie jest dobrze opracowana ma wiele luk, itd
Nie wiem czy zwrociles uawge, ze wkladam w to duzo pracy,
jest nawet tu sporo nowych informacji, ktorych nigdze nie znajdziesz.
: 2010-01-21, 13:47
autor: AvM
Poza tym, nie wie czy sa oficjalne listy wcielonych (zerekwirowanych , wyczarterowanych) statkow z 1864-6 i 1870-1 ?
: 2010-01-21, 13:48
autor: Glasisch
No to gratuluję wyczucia sytuacji i tzw. "Fingespitzengefühl", a mnie nie pozostaje nic innego, jak życzyc wytrwałości, zacięcia i chęci oraz dobrego nosa w szukaniu. Jak się zorientowałem, to właśnie moja osoba chyba była jedyną, która z Tobą coś chciała osiagnąc, szkoda, widocznie nie jestem dla Ciebie partnerem, więc rób jak uważasz, ja już się w tej materii nie będę do Ciebie odzywał.
Pozwodzenia
Michał
PS- traktuję to jak hobby i też nad tym pracuję i nie narzekam...