Strona 3 z 3

: 2004-01-07, 19:43
autor: Gość
Hanys @ Seawolf
O typie Akitsuki był też dobry artykuł a brytyjskim "Warshipie" - w latach 1991-94
andrzej J.

: 2004-01-08, 09:02
autor: shigure
seawolf pisze:
hanys pisze:I jeszcze tak OT, bo mi się przypomniało.... :-D . Miałbym ogromną prośbę, jeżeli ktoś posiadałby OW nr5/2001. Jest tam artykuł o japońskich niszczycielach typu Akizuki. Byłbym naprawdę wdzięczny za skan. Serdecznie pozdrawiam
Przylaczam sie, rowniez chetnie bym posiadl :lol:
No to Seawolf ja z Tobą gdyby ktoś był tak uprzejmy to taki miły uśmiech :lol:

: 2004-01-14, 08:33
autor: rak71
shigure pisze:
seawolf pisze:
hanys pisze:I jeszcze tak OT, bo mi się przypomniało.... :-D . Miałbym ogromną prośbę, jeżeli ktoś posiadałby OW nr5/2001. Jest tam artykuł o japońskich niszczycielach typu Akizuki. Byłbym naprawdę wdzięczny za skan. Serdecznie pozdrawiam
Przylaczam sie, rowniez chetnie bym posiadl :lol:
No to Seawolf ja z Tobą gdyby ktoś był tak uprzejmy to taki miły uśmiech :lol:
Czemu nie, ale podajcie maile.

: 2004-01-15, 07:42
autor: karol
mitoko jednak dobrze pamiętałem, Francuzi okreslają te niszczyiele jako torpedopilleur 1500 ton ?? L`Androit to chyba nowsza mutacja Simouna, prawda? :)
swoją drogą co tego fordoyanta, czy jak to cholerstwo się zwie, opisuja jako niszczyciel 36 węzłowy...

: 2007-03-05, 19:25
autor: JB
Pierwsza korzyść z podziału FOW. Przeglądając stare tematy z tego podforum mogę włączyć się w dyskusję i podać kilka szczegółów na temat prędkości naszych pierwszych kontrtorpedowców.
Pomiary tej wielkości odbyły się na Burzy 29 października 1936 roku. Przy pełnym obciążeniu i pracującym jednym kotle okręt rozwijał maksymalnie 18,6 węzła (przy 180 obrotach śruby na minutę). Przy dwóch pracujących kotłach prędkość sięgała 26,1 w (270 obr/min), a przy trzech 29,5 w (320 obr/min). Przy mniejszym obciążeniu predkość wynosiła 30,2 węzły (przy 320 obr/min).
Prędkość ekonomiczna Wichra wynosiła ok. 15 w (14,8 w przy 140 obr/min lub 15,2 w przy 145 obr/min).
JB