Re: historia statków,okretów,jachtów, które jeszcze istnieją
: 2012-09-13, 11:07
Tak jak już pisałem Gdańska Stocznia Rzeczna w Gdańsku nie budowała holowników typu HR 150. Co do "krakowiaka" o nazwie "TADEK" to
„TADEK”
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1962r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 107
NOŚNOŚĆ:
WYMIARY:
długość-18.84 m, szerokość- 3.70 m, wysokość burt/całkowita- 1.30/3.00 m, zanurzenie- 0.65 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik wysokoprężny: typ DM-150 Wola; 6 cylindrowy; prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1962r. Nr. seryjny: 3328;moc:150 KM
PĘDNIK:2 śruby,PRĘDKOŚĆ:14,5 km/godz.;ZAŁOGA;4 osoby.
NR. REJESTRACYJNE: 339 [ RDW. Warszawa]; Wa-I-81 [ IŻŚr. Warszawa]
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1962: TADEK - Warszawskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Warszawa.
1990: - wycofany.
2006: - wrak na wpół zatopiony znajduje się w porcie czerniakowskim w Warszawie
Pierwszym holownikiem był "Boleń" o numerze budowy 101. Myślę jestem pewien że ktoś sobie zrobił "jaja" przykręcając tabliczkę z Gdańskiej Stoczni Rzecznej. Spróbuje ustalić co GSRz zbudowała w 1961 r.
„TADEK”
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1962r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 107
NOŚNOŚĆ:
WYMIARY:
długość-18.84 m, szerokość- 3.70 m, wysokość burt/całkowita- 1.30/3.00 m, zanurzenie- 0.65 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik wysokoprężny: typ DM-150 Wola; 6 cylindrowy; prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1962r. Nr. seryjny: 3328;moc:150 KM
PĘDNIK:2 śruby,PRĘDKOŚĆ:14,5 km/godz.;ZAŁOGA;4 osoby.
NR. REJESTRACYJNE: 339 [ RDW. Warszawa]; Wa-I-81 [ IŻŚr. Warszawa]
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1962: TADEK - Warszawskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Warszawa.
1990: - wycofany.
2006: - wrak na wpół zatopiony znajduje się w porcie czerniakowskim w Warszawie
Pierwszym holownikiem był "Boleń" o numerze budowy 101. Myślę jestem pewien że ktoś sobie zrobił "jaja" przykręcając tabliczkę z Gdańskiej Stoczni Rzecznej. Spróbuje ustalić co GSRz zbudowała w 1961 r.