Strona 3 z 3
					
				Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
				: 2012-04-27, 15:40
				autor: stara zientara
				Z legendami, jak z motocyklistami - nikt nie wie, skąd się biorą 
 
Jutro wypływam na tydzień Zawiszą. Pod kapitańską koją znalazłem teczkę z jakimiś starymi rysunkami, to będę miał czas je poprzeglądać. Może trafi się coś ciekawego.
PS. Pobieżnie rzuciwszy okiem znalazłem na jednym rysunku podpis Colonela 

 
			
					
				Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
				: 2012-04-27, 18:54
				autor: Chemik
				A może Koledzy-żeglarze potrafią odpowiedzieć na to pytanie?
Chemik pisze:Chemik pisze:6) DROP, Świ 99, (Dalmor --> pocz. 1954 Odra) [SPBG; nr budowy S-169, wod. 11.XI.50, podn. band. 25.III.52; 159 BRT, 57 NRT; dł. rej. 29,9 m; 8-cyl Diesel Buckau Wolf 8DV136 – pozostałe dane jak „Kulik”] --> 1957? Szn 10 (Gryf) --> 1971 kasacja, zachowano nadbudówkę jako pomieszczenia klubo wena przystani szczecińskiej „Pogoni” 
Informacje o ustawieniu nadbudówki "Dropa" na lądzie znalazłem w "Morzu" z sierpnia 1972 roku, pewnie już nie istnieje, ale może ktoś wie do kiedy była na przystani "Pogoni"?
 
 
			
					
				Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
				: 2012-04-28, 08:34
				autor: Colonel
				stara zientara pisze:Pobieżnie rzuciwszy okiem znalazłem na jednym rysunku podpis Colonela 
Albo bezanmaszt albo nadbudówka...
 
			
					
				Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
				: 2012-05-04, 15:32
				autor: stara zientara
				Chemik pisze:A może Koledzy-żeglarze potrafią odpowiedzieć na to pytanie?
Potrafią 
 http://zegluj.net/forum_zeglarskie/view ... 97#p151097
http://zegluj.net/forum_zeglarskie/view ... 97#p151097
Colonel pisze:Albo bezanmaszt albo nadbudówka...
Nadbudówka - zrobiłem fotkę tabliczki, ale teraz mam za słabe łącze, żeby wysłać.
 
			
					
				Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
				: 2012-05-04, 22:50
				autor: Chemik
				Wojtku dzięki za namiar...  

 
			
					
				Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
				: 2012-05-14, 19:22
				autor: stara zientara
				Według zachowanych na Zawiszy rysunków stoczniowych:
rufa Zawiszy była przedłużana w 1965
			
		
				
			 
- rysunek konstrukcji rufy
- SAM_0350.JPG (584.26 KiB) Przejrzano 18607 razy
 
nowa nadbudówka i wymiana silnika - 1979
			
		
				
			 
- rysunek nadbudówki
- SAM_0352.JPG (579.58 KiB) Przejrzano 18607 razy
 
			
		
				
			 
- schemat chłodzenia nowego silnika
- SAM_0351.JPG (543.56 KiB) Przejrzano 18607 razy
  
			
					
				Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
				: 2015-06-14, 13:35
				autor: stara zientara
				 --> 1.IX.1978 FRANEK ZUBRZYCKI
Skąd ta informacja?
W rejestrach PRS 2010-2015 (starszych nie mam) jest FRANEK ZUBRZYCKI II
PS. Zrobiłem strony o silnikach Zawiszy
http://wojtekzientara.pl/silniki.html
http://www.facebook.com/silnikizawiszy 
			
					
				Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
				: 2015-06-14, 15:27
				autor: Chemik
				stara zientara pisze: --> 1.IX.1978 FRANEK ZUBRZYCKI
Skąd ta informacja?
W rejestrach PRS 2010-2015 (starszych nie mam) jest FRANEK ZUBRZYCKI II
 
Dwójka w nazwie pojawia się ponownie po 1998/ przed 2001 rokiem  
Być może powieliłem błąd PRS-u
			
		
				
			 
- Zubrzycki.jpg (221.61 KiB) Przejrzano 18348 razy
  
			
					
				Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
				: 2017-01-25, 00:55
				autor: stara zientara
				Grzebiąc w Miramar Ship Index trafiłem na serię holowników zbudowanych w 1943 roku (poza ostatnim zbudowanym w 1944) w Kristiansand MV dla Niemiec. Prawdopodobnie jeden z nich, to późniejszy BRONISŁAW, czyli dawca obecnego silnika ZAWISZY CZARNEGO.
Niestety jedyną informacją techniczną o nich jest tonaż 101 BRT.
nr bud. 175 - KVASEFJORD
nr bud. 176 - TROMSDALEN (uk. 04.43)
nr bud. 177 - KOMLEFJORD
nr bud. 178 - LOFJORD - być może później pod nazwą SORSLEP I
nr bud. 179 - FANAFJORD (uk. 03.44) - ten chyba za późno ukończony
Może ktoś ma dostęp do jakichś informacji o losach tych holowników.
			 
			
					
				Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
				: 2017-01-25, 13:05
				autor: pothkan
				Dane techniczne (Bronisława i ww.) się pokrywają, to ten sam typ. Ale niestety, wszystkie mają "sprawdzone" powojenne losy.
#174 Beisfjord: 1946 norw. Tomma, 1963 Snapp, 1986 Vildanden.
Kvasefjord, Tromsdalen i Fanafjord: w 1946 przekazane w ramach reparacji Sowietom; Bogatyr, Riezwyj i Gordyj; skreślone między 1970 i 1975
Komlefjord: 1945-54 w służbie amerykańskiej w Niemczech (m.in. OMGUS), potem niem. Duburg, fiń. Allö.
Lofjord: 1945 norw. Sørslep I.
W "Strandgucie" jest wojenny fragment listy stoczniowej tej stoczni, i teoretycznie jest luka w numerze #182. Ale to tylko przesłanka.
			 
			
					
				Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
				: 2017-01-25, 14:26
				autor: stara zientara
				Myślałem, że po prostu nikt wcześniej się tym nie zainteresował...
Nosz... z powietrza przecież BRONISŁAW się nie wziął. 

 
			
					
				Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
				: 2017-01-25, 18:43
				autor: AvM
				stara zientara pisze:Myślałem, że po prostu nikt wcześniej się tym nie zainteresował...
Nosz... z powietrza przecież BRONISŁAW się nie wziął. 

 
Mnie dziwi ze nie ma danych dotyczacych producenta maszyn i kotlow,
Normalnie musza byc tabliczki znamionowe, i kontrole kotla dostepne.
 
			
					
				Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
				: 2017-01-25, 19:01
				autor: stara zientara
				AvM pisze:nie ma danych dotyczacych producenta maszyn i kotlow
Kotłów to chyba na tych holownikach nie było. 
 
Tabliczka znamionowa na silniku jest "zastępcza" czyli nowa.
			
		
				
			 
- _tabl.jpg (465.88 KiB) Przejrzano 17758 razy
 
Ponadto jest kserokopia specyfikacji producenta silnika ze wskazaniem, że przeznaczeniem jest Norwegia.
			
		
				
			 
- SAM_0343.JPG (341.53 KiB) Przejrzano 17758 razy
  
			
					
				Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
				: 2017-11-01, 00:37
				autor: HYDROSERVIS
				Witam.
Chcę wyjaśnić i sprostować co napisano, a dotyczy okrętu ratowniczego R-21.
Zgodnie z decyzją Szefa Sztabu Generalnego WP Nr 886/P/I , z dnia 23.12.1982 r., Dowódca Marynarki Wojennej admirał Ludwik Janczyszyn rozkazem nr 15
z dnia 02.02.2983r. rozkazał : "Dowódcy Zespołu Okrętów Ratowniczych Marynarki Wojennej w dniu 3 lutego 1983r. przekazać Przedsiębiorstwu Robót Podwodnych Ligi Morskiej w Poznaniu okręt ratowniczy R-21". Uroczystość przekazania miała miejsce w Porcie Wojennym na Oksywiu, w obecności przedstawicieli władz województwa poznańskiego, ZGLM i Przedsiębiorstwa Robót Podwodnych LM w Poznaniu z jednej strony oraz władz województwa gdańskiego i Marynarki Wojennej z drugiej strony.  Dowódca Marynarki Wojennej admirał Ludwik Janczyszyn oficjalnie przekazał dyrektorowi naczelnemu PRPLM  inż. Konradowi Kołbikowi  okręt ratowniczy  R-21, a Prezes Zarządu Głównego kontradmirał Henryk Pietraszkiewicz wręczył banderę, która została podniesiona na ms  "Podwodnik" (dotychczas ORP R-21) . Nazwa "PODWODNIK" została wybrana w drodze konkursu ogłoszonego przez TVP. Z uwagi przejścia okrętu z MW "do cywila" tj. pod nadzór PRS na statku musiano dokonać szeregu zmian.  Po uzgodnieniach, remontu dokonano w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni. 25 czerwca 1985 r. statek został wpisany do rejestru okrętowego w Izbie Morskiej przy Sądzie Wojewódzkim w Gdańsku z siedzibą w Gdyni pod nr ROG 2310 i z tą datą oficjalnie armatorem zostało PRP LM w Poznaniu. Z tego co się orientuję, to w stoczni MW pozostawał do 1986/1987 r.
			 
			
					
				Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
				: 2017-11-01, 07:34
				autor: Chemik
				Wielkie dzięki!!, Akurat jestem w trakcie aktualizacji "Ptaszków"