JB pisze: Wojciech Zientara ma w swoim wykazie 53 oznaki kutrów omawianych typów. Ja, analizując jego listę, odrzuciłem taki wpis:Zag 6 [53] --> Jas 7 --> Wła 22 --> Wła 23....
PRS 1985:
Wła-23 (ex Wła-22, ex Jas-7, ex Zag-6) (PRS 410300) (Jan Glembin) (St. Rybacka, Ustka, 1950, typ KU-135, brak nr budowy; 17BRT, 8NRT, dł. 13.54m, szer. 4.50m, głęb. 1.90m; 1 sil. 2-suw, 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM)...
Dziekuję. Choć z oddali słychać jakieś "meczenie", to nie jest to jeszcze ostateczny dowód. Zdarzały się przypadki, że jednostki pływające zmieniały swoje numery PRS (i nie chodzi o zero w środku, czy przejscie do innej grupy, tzn. zmiana cyfr na początku). Ciekawe, czy ten kuter wystepuje roczniku PRS z 1961 roku? Tu może pomóc AvM.
A tak na marginesie, jeśli to typ KU-135, to data jest zbyt wczesna.
A co powiecie o takim wpisie w rejestr PRS z roku 1998? 410187 WŁA-24 (Magdalena Krzysztofik); 12,96x4,49x2,20 m; bud. Stocznia Rybacka - Władysławowo (?!); KU 134 286 (?!)/40.
Zapewne chodzi tu o kuter 268/404, bo zgadza się numer PRS.
JB pisze:A co powiecie o takim wpisie w rejestr PRS z roku 1998? 410187 WŁA-24 (Magdalena Krzysztofik); 12,96x4,49x2,20 m; bud. Stocznia Rybacka - Władysławowo (?!); KU 134 286 (?!)/40.
Zapewne chodzi tu o kuter 268/404, bo zgadza się numer PRS.
Ten sam kuter z PRS-u 1990: Wła-43 (ex Gdy-61, ex Ust-38) (PRS 410187) (Jacek Styn) (St. Rybacka, Ustka 1949, typ KU-134, nr budowy 268/404; 19BRT, 6NRT, 3DWT; dł. 112.98(rej.)m, szer. 4.49m, głęb. 1.72m; 1 sil. 2-suw, 2-cyl. Jönköpings Motorfabrik 322DV, 47kW/64KM; 7w) rybacka łódź motorowa
Ostatni rejestr jaki posiadam wykazujący go to Rejestr Statków Morsich PRS z 2001, sprawdzałem w rejestrach łodzi motorowych ale nie odnalazłem go.
W PRS-ie zawsze znajdzie się ktoś kto lubi uprawiać radosną "tfurczość"
Ale to co się dzieje w charakterystykach kutrów typów B-410/403 to jest koszmar. Wszystko wyłazi dopiero gdy zestawi się w obrębie jednej nazwy kilkanaście roczników
JB pisze: Wojciech Zientara ma w swoim wykazie 53 oznaki kutrów omawianych typów. Ja, analizując jego listę, odrzuciłem taki wpis:Zag 6 [53] --> Jas 7 --> Wła 22 --> Wła 23....
PRS 1985:
Wła-23 (ex Wła-22, ex Jas-7, ex Zag-6) (PRS 410300) (Jan Glembin) (St. Rybacka, Ustka, 1950, typ KU-135, brak nr budowy; 17BRT, 8NRT, dł. 13.54m, szer. 4.50m, głęb. 1.90m; 1 sil. 2-suw, 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM)...
Dziekuję. Choć z oddali słychać jakieś "meczenie", to nie jest to jeszcze ostateczny dowód. Zdarzały się przypadki, że jednostki pływające zmieniały swoje numery PRS (i nie chodzi o zero w środku, czy przejscie do innej grupy, tzn. zmiana cyfr na początku). Ciekawe, czy ten kuter wystepuje roczniku PRS z 1961 roku? Tu może pomóc AvM.
A tak na marginesie, jeśli to typ KU-135, to data jest zbyt wczesna.
JB
NIE MA w PRS 1961
jest Zag-29 ex Leb-22
.47 Ustka 252/404 15BRT 5NRT 9,15x4,05x1,06m
Czyli wiemy, dlaczego nie ma takiej oznaki u Micińskiego i Kolickiego. Ciekawe w którym roczniku, kuter o numerze PRS 410300, pojawił sie po raz pierwszy?
Mamy więc:
1) kuter występował wcześniej w PRS pod innym numerem,
albo
2) pełnił inną rolę (MW, WOP, ?) i pojawił się wśród jednostek objętych klasyfikacją PRS dopiero w latach 60-tych (? 70-tych) XX wieku.
Dziekuję, będzie jak znalazł przy opisywaniu kutrów łososiowych typu KU-915. Choć zbudowano ich w Ustce tylko kilka sztuk to służyły jako kutry dozorcze, patrolowe (WOP) i ratownicze (MW).
410426; KU-134/261/404; ukończony 1949; SOGW; UST 33; Potem GDY 14 (Leon Najder; tak w PRS56). 1964: zatonął staranowany przez statek ZOFIA.
410045; KU-134/262/404; ukończony 1949; bez sygnału?; ARKA 72 / UST 32; Potem WSG 13; potem LEB 5 (SPRM 10-lecia PRL, Łeba; tak w PRS56); 1966: KOL 89 (Wojtiuk Stanisław); po 1973: DAR 16 (Gliszczyński Benedykt); po 1981: KOL 119 (Zimoch Tadeusz(; 1991: KOL 119 (Zimoch Józef); 1994: jest w PRS
410236; KU-134/264/404; ukończony 1949; bez sygnału?; ARKA 74 / UST 36; Potem HEL 63, potem GDY 177 („Jedność Rybacka” (tak w PRS56), potem MCZ / Jabłczyński Stanisław. 30.10.1964: podczas postoju na kotwicy pod Krynicą Morską w maszynowni wybuchł pożar, który doprowadził do zatonięcia kutra; bez ofiar.
410278; KU-134/265/404; ukończony 1949; SOGY; HEL 65; potem UST 35, potem WŁA 75 (MCZ / Labudda Józef; tak w PRS56); 1991: skreślony z PRS
410279; KU-134/266/404; ukończony 1949; bez sygnału?; ARKA 76 / UST 36; Potem HEL 58, potem WŁA 21 (MCZ/Schmidt Paweł; tak w PRS56); po 1966: WŁA 21 (Szmyt Paweł); 1987: WŁA 21 (Styn Wojciech); 1993: jest w PRS
410280; KU-134/267/404; ukończony 1949; SOVB; UST 37; Potem HEL 67, potem JAS 74 (Andrzej Kohnke; tak w PRS56; po 1959: Bolesław Kohnke). Po 1982: ŁEB 58 (Jan Karcz; od 1981: Wojciech Dmochowski). Jest w PRS88, nie ma w PRS92.
410187; KU-134/268/404; ukończony 1949; SOVC; UST 38; Potem GDY 61 (Arka; tak w PRS565; od 1958: Augustyn Semmerling). 1962: WŁA 43 (Jan i Franciszek Myślisz; po 1981: Jerzy Maciejewski; po 1987: Jacek Styn). 1992: JAS 96 (Walter Długi). 1994: skreślony (jest w PRS94, nie ma w PRS95).
410215; KU-134A/269/404; ukończony 1949; SOVE; MARIA; potem GDY 12 (SPRM "Jednosc Rybacka, Gdynia; tak w PRS56); 1959: KOL 17 (Baltyk, Kolobrzeg); 1965: skreslony z PRS
410277; KU-134A/270/404; ukończony 1949; SOVD; GDY 5; SPRM Jedność Rybacka, Gdynia (tak w PRS56). 1958: KOŁ 8 (SPRM „Bałtyk”). 1973: JAS 10. (Czesław Koczkodaj). 1969: WŁA 17 (Czesław Koczkodaj, potem Stanisław Radtke). 1994: skreślony (jest w PRS94, nie ma w PRS95)
410055; KU-134A/271/404; ukończony 1950; SNGD; ŚWI 5; Potem DZI-30 (Belona; tak w PRS56). 1962: skreślony. Pojawia się dopiero w 1966: JAS 17 (Gerard Konkel, potem Ferdynand Struck). Po 1981: ŚWI 38 (Józef Pająk i Eugeniusz Krzyżanowski). Skreślony w 1987 (jest w PRS87, nie ma w PRS88).
410088; KU-134B/272/404; ukończony 05.1950; SOUX; WSG 40; Potem WLA 100, potem LEB 2 (SPRM 10-lecia PRL, Leba; tak w PRS56); 1966: KOL 99 (Ogrodowczyk Eugeniusz, Kołobrzeg); po 1973: DAR 9 (Sikora Wacław, Darłowo); po 1981: DAR 9 (Kurpacz Zbigniew, Darłowo); 1987: WLA 3 (Felkner Jan, Władysławowo); po 1987: WLA 3 (Rambiert Jacek, Władysławowo); 1994: jest w PRS
oraz
410056; KU-134/272/404; ukończony 1949; SNBE; WSG 8; Potem WSG 27, potem WSG 15, potem ŁEB 15 (SPRM 10-lecia PRL, Łeba; tak w PRS56); 1963: skreślony z PRS.
410057; KU-134/273/404; ukończony 03.1950; bez sygnału?; ARKA 79 / UST 39; potem WSG 14 (SPRM Front Narodowy, Górki Wschodnie; tak w PRS56); 1970: JAS 8 (Hermann Wacław); 1979: SWB 2 (Grajewski Eugeniusz); 1981: wciąż w spisie PRS
410058; KU-134/274/404; ukończony 1950; SOMO; HEL 32; potem HEL 32, potem WŁA 85 (SPRM Gryf, Władysławowo; tak w PRS56); po 1956: JAS 69 (SOMO; Necel Ryszard); po 1966: JAS 69 (Detlaff Paweł); po 1971: WŁA 62 (Radtke Stanisław); po 1974: WŁA 62 (Heft Jan); 1994: w spisie PRS'95
410059; KU-134/275/404; ukończony 1950; SOMP; HEL 42; potem GDY 165, potem WŁA 88 (SPRM Gryf, Władysławowo; tak w PRS56); 1967: ŁEB 1 (Formela Leon); 23.11.1972: wszedł na mieliznę przy wejściu do portu Łeba; załogę zdjęło Ratownictwo Brzegowe; potem zniszczony przez fale.
410060; KU-134/276/404; ukończony 1949; SOWI; WSG 48; Potem WŁA 101 (SPRM Gryf, Władysławowo; tak w PRS56); 1966: ŁEB 5 (Murzyniec Dionizy); 1970: DAR 29 (Kaczmarski Zenon, Gałązka Jerzy); po 1970: DAR 29 (Nitkowski Mieczysław); po 1979: DAR 29 (Szewczyk Marek); po 1979: DR 29 (Szewczyk Stanisław); 1994: jest w PRS'95
410221; KU-134/277/404; ukończony 1950; SOWJ; ŁEB 10; (SPRM 10-lecia PRL, Łeba); po 1957: ŁEB 10 (Piechocki Heliodor); 1970: JAS 77 (Muża Herbert); 30.01.1987: zatonął u wejścia do portu Hel, zgnieciony krą
410073; KU-134B/279/404; ukończony 1950; SOYC; UST 19; 1950: UST 19; po 1950: HEL 2; po 1951: UST 2; po 1951: WŁA 89 (SPRM Gryf, Władysławowo); 1967: JAS 5 (Boszke Stanisław); po 1967: JAS 5 (Struck Franciszek); po 1979: JAS 5 (Truszczyński Józef); po 1981: ZAG 17; po 1981: GDY 55 (Drebkowski Ryszard); 1987: N-AB-2 (Antoszek B. Zakład Usług Podwodnych, Gdynia); 1991: skreślony z PRS (brak w PRS'92)
410064; KU-134B/280/404; ukończony 1950; SOYD; WŁA 94; Potem ŁEB 1 (SPRM 10-lecia PRL, Łeba; tak w PRS56); 1966: DAR 120 (Tyszkiewicz Jan, Zygmunt, Darłowo); 1970: skreślony z PRS
oraz
410064; KU-134B/280/404; ukończony 1950; bez sygnału?; UST 27; Pojawia się dopiero w PRS68 jako DAR 16 (Jan Szeliski i Paweł Ryś; ex UST 27). 1972: UST 27 (Marian Malczewski i Jan Szeliski). 1974: ŚWI 4 (Śliwa Jan i Tadeusz; po 1979: Bogdan Treder). Jest w PRS82.
410165; KU-134/293/404; ukończony 08.1950; SNEE; ŚWI 6; Potem DZI 26 (Belona; tak w PRS56). 1961: WŁA 79 (Gryf). 1966: DAR 28 (Jan Głowienko i Kazimierz Robak). 1967: UST 28 (Jan Głowienko i Kazimierz Robak). Po 1973: ŁEB 72 (Jan Serkowski). Po 1979: UST 15 (Roman Lemańczyk, od 1971: Robert Bernatek). Jest w PRS94.
410166; KU-134B/294/404; ukończony 08.1950; SNAX; UST 40; Potem WSG 16, potem UST 4, potem LEB 4 (SPRM 10-lecia PRL, Leba; tak w PRS56); 1965: DAR 29 (Jędrzejewski Zdzisław); 1967: UST 25 (Jędrzejewski Zdzisław); 1969: DAR 30 Jędrzejewski Zdzisław, Jędrzejewski Jerzy, Głowienko Jan); po 1973: DZI 40 (Łukaszewicz Zenon); po 1979: DZI 40 (Woźniak Stanisław); po 1981: DZI 40 (Wieczorkowski Marian); 1987: skreślony z PRS
410260; KU-134/369/404; ukończony 11.1951; SOPK; UST 32; 1951: UST 32; po 1951: UST 17; po 1951: WSG 13; po 1951: WŁA 98 (SPRM Gryf, Władysławowo; tak w PRS56); 1961: skreślony z PRS (brak w PRS'62).
JB pisze:... Łącznie zbudowano prawdopodobnie 52 jednostki, z tego 20 (choć może 21) typu KU-134 ... JB
Wg cyklu "Rozwój polskiego przemysłu okrętowego", który ukazywał się w latach 80tych w "Budownictwie Okrętowym" zbudowano 24 kutry typu KU-134. To samo podaje W. Blady.
pol_flota_ryb057.jpg (62.78 KiB) Przejrzano 8052 razy
Niestety, wspomnianego cyklu nie można traktować jako 100% pewnik - niekiedy znajduje się tam błędy. Cykl był pisany przez S. Kolickiego, który co prawda szukał co nieco w archiwach, ale - jak mi się wydaje - bardziej polegał na relacjach ówczesnych dyrektorów, które zbierał właśnie na potrzeby cyklu.
Ile zbudowano kutrów typu KU-134 różnych wersji. Na pewno nie 24, prawdziwa liczba zawiera się między 20, a 22 (wątpliwe są numery budowy 293 i 294/404, w dokumentach stoczni w Ustce ten ostatni wykazywany jest jako typ KU-135). Z tego 3 według I wersji projektu (262 -- 263/404), 9 według II (KU-134A; 264 -- 272/404), pozostałe (8-10 sztuk) według III wersji projektu (KU-134B).
W.Blady (jego listy opierają się na rejestrach PRS) wymienia 25 oznak tych kutrów, ale 2 pary odnoszą się do jednego kutra (patrz lista Marka): Gdy 12 i Koł 17 (269/404; 410215) oraz Gdy 5 i Koł 8 (270/404; 410277), a Wła 98 (369/404; 410260) to kuter typu KU-135 (choć u Marka to też KU-134, ale jaki sens byłoby budować, w tym czasie, kuter starej wersji).
A to szczegółowe uwagi do listy Marka (wytłuściłem nowe informacje):
1) 410426; 261/404; ARKA 73 Ust 33 --> ARKA 73 Hel 45 --> Gdy 14;
2) 410045; 262/404; ARKA 72 Ust 32 --> Ust 32 ("Barka") --> Ust 32 ("Korab") --> WsG 13 --> ...;
3) 410047; brak na liście Marka, ale w PRS nie ma numeru budowy 263/404; ARKA 71 Ust 31 --> ARKA 71 Hel 40 --> Jas 52;
4) 410236; 264/404; ARKA 74 Ust 34 --> ARKA 74 Hel 63 --> Gdy 177;
5) 410278; 265/404; ARKA 75 Ust 35 --> ARKA 75 Hel 65 --> Wła 75;
6) 410279; 266/404; ARKA 76 Ust 36 --> ARKA 76 Hel 58 --> Wła 21;
7) 410280; 267/404; ARKA 77 Ust 37 --> ARKA 77 Hel 67 --> Jas 74;
8) 410187; 268/404; ARKA 78 Ust 38 --> ARKA 78 Hel 69 --> Gdy 61;
9) 410215; 269/404; bez uwag;
10) 410277; 270/404; być może pierwsza rejestracja była w Gdańsku (oznaka Gda 38);
11) 410055; 271/404; Świ 5 ("Mewa"), potem (1950 r.) w "Belonie";
12) 410056; 272/404; bez uwag. Marek podał nowe oznaki, które nie były dotąd wymieniane: WsG 27 i WsG 15, ta ostatnia pasuje do brakującej oznaki w spisie z 1956 roku;
13) 410088; 272/404; (według mnie winno być 278/404); Tu uwaga, kutry spółdzielni "10-lecia" PRL" z Łeby przedtem nosiły oznaki z Władysławowa, być może tam powstawał zalążek tej Spółdzielni.
14) 410057; 273/404; ARKA 79 Ust 39 --> Ust 39 ("Barka") --> Ust 39 ("Korab") --> WsG 14;
15) 410058; 274/404; Hel 32 (? "Łosoś") --> Hel 32 ("Arka") --> (Marku, czy tu nie brakuje oznaki Gdy 149) --> Wła 85;
16) 410059; 275/404; Hel 42 (? "Łosoś") --> ...;
17) 410060; 276/404; bez uwag;
18) 410221; 277/404; bez uwag;
19) 410073; 279/404; Ust 19 ("Jesiotr") --> ...;
20) 410064; 280/404; chyba było tak: Ust 28 ("Jesiotr") --> Wła 94 (zalążek spółdzielni "10-lecia PRL") --> Łeb 1 --> Dar 120 --> Dar 16 itd.; Drugi wpis prawdopodobnie dotyczy innego kutra zbudowanego w Ustce, bliźniaka Ust 10.
21) 410165; 293/404; Świ 6 ("Mewa") --> "Belona";
22) 410166; 294/404; ARKA 80 Ust 40 -> Ust 40 ("Barka") --> Ust 40 ("Korab") --> WsG 16 --> ...;
23) 410260; 369/404; to ewidentny błąd typograficzny w PRS, to był kuter typu KU-135! Ponieważ szybko znika z rejestrów PRS (rok 1962), to może to przyszły ZaG 6, który pojawił się w rejestrze z 1970 roku z innym numerem (410300).
Spośród 10 kutrów "Arki" (Ust 31 -- 40), 7 trafiło w ręce rybaków indywidualnych, a 3 najpierw do "Barki", potem (od 1 I 1952 r.) do "Korabia", a na końcu do spółdzielni "Front Narodowy".
JB
Ostatnio zmieniony 2012-09-29, 09:32 przez JB, łącznie zmieniany 1 raz.
KU-135/?; zbud. 1949 (PRS 410047): ARKA 71 / UST 31, potem HEL 40, potem JAS 52 (SOGU; Maksymilian Rachau – tak w PRS57). Po 1973: GDY 25 (Antoni Rotta). 1979: SWB 22 (Wojciech Bober). Po 1979: ŚWI 13 (Konrad Bielaszewski). Jest w PRS82.
KU-135/348/404; zbud. 1951 (PRS 410227): DZI 83, potem DZI 4 (SOPY; SPRM „Belona” – tak w PRS57). 1964: KOŁ 93 (Antoni Wójcik). Po 1973: ŚWI 42 (Lechosław Goździk; po 1979: Stanisław Marcinkowski). Jest w PRS82.
KU-135/349/404; zbud. 1951 (PRS 410228): DZI 84, potem DZI 5 (SOPZ; SPRM „Belona” – tak w PRS57). 1964: ŚWI 58 (Eryk Heflik). Nie ma w PRS72.
KU-135/350/404; zbud. 1951 (PRS 410229): DZI 85, potem KOŁ 5 (SOTA; SPRM „Bałtyk” – tak w PRS57). 1964: ŚWI 60 (Stanisław Woźniak). Nie ma w PRS72.
KU-135/351/404; zbud. 08.1951 (PRS 410230): ŁEB 6 (SOGW; SPRM „10-lecia PRL” – tak w PRS57, potem Kondzielewski Jan). 1967: ŚWI 75 (Kondzielewski Jan). Po 1967: ŚWI 75 (Masłowski Aleksander). Po 1973: ŚWI 75 (Kasprzyk Michał). 1978: WŁA 10 (Szwaba Zygmunt); 04.1980: zatonął w rejonie Władysławowa, przecieki kadłuba
KU-135/352/404; zbud. 1951 (PRS 410231): SPI 1, potem WŁA 81, potem ŁEB 12 (SOXG; „SPRM 10-lecia PRL” – tak w PRS57). 1965: KOŁ 88 (Poradziński Stanisław; 1967: Szafirski Bogdan). Po 1966: DAR 111 (Pietrzyk Brunon). Jest w PRS95.
KU-135/354/404; zbud. 1951 (PRS 410233): ŁEB 9 (SOKW; SPRM „10-lecia PRL” – tak w PRS57). 1965: HEL 32 (Walkows Fryderyk; po 1965: Konkel Stanisław; po 1966: Muża Hubert). Po 1979: WSG 24 (Ruth Bernard). Jest w PRS82.
KU-135/355/404; zbud. 1951 (PRS 410234): SPI 2, potem WŁA 82 (SOHN; SPRM „Gryf” – tak w PRS57). 1963: skreślony z PRS.
KU-135/357/404; zbud. 1951 (PRS 410238): DZI 87, potem KOŁ 15 (SOTC; SPRM „Bałtyk” – tak w PRS57). 1963: JAS 26 (Antoni Konkel). Po 1973: DZI 70 (Zdzisław Warylak). Jest w PRS85.
KU-135/361/404; zbud. 1951 (PRS 410252): UST 18, potem UST 33, potem WŁA 99, potem WŁA 91, potem WŁA 39; po 1951: ŁEB 3 (SOPL; SPRM „10-lecia PRL” – tak w PRS57). 1966: UST 30 (SOPL; Kozak Zenon; po 1966: Mączynski Mieczysław; po 1981: Antkowiak Jan; 1987: Depta Janusz; 1988: Antkowiak Jan, Depta Janusz, Depta Piotr); 1994: jest w PRS 1995
KU-135/362/404; zbud. 1951 (PRS 410253): SPI 4, potem WŁA 84 (SOWF; SPRM „Gryf” – tak w PRS57). 1967: JAS 78 (Pieper Bernard). Po 1973: JAS 2 (Kohnke Edward; po 1979: Kohnke Edmund). Jest w PRS82
KU-135/364/404; zbud. 07.1951 (PRS 410225): GDY 163, potem WŁA 86 (SOND; SPRM „Gryf” – tak w PRS57). 1967: ALKA (SOND; PPiUR „Szkuner”). 1971: WOPR 1 (PPiUR „Kuter”). Po 1974: DAR 4 (Wojtyła Józef). Jest w PRS82.
KU-135/365/404; zbud. 1951 (PRS 410256): GDY 164, potem WŁA 87 (SONL; SPRM „Gryf” – tak w PRS57). 1973: ZAG 6 (Patoła Eugeniusz; po 1973: Wiński Czesław; po 1979: Osowski Konrad; po 1981: Ligeziński Wojciech; 1987: Wojnowski Stanisław). Jest w PRS91, brak w PRS92.
KU-135/366/404; zbud. 1951 (PRS 410257): DZI 88, potem DZI 7 (SOTD, SPRM „Belona” – tak w PRS57). Nie ma w PRS60.
KU-135/367/404; zbud. 09.1951 (PRS 410258): DZI 89, potem ŚWI 3 (SOTE; SPRM „Belona” Świnoujście – tak w PRS57). 1958: DZI 16 (SPRM „Belona”). 1962: WSG 18 („Front Narodowy”). 1967: ZAG 23 (Adam Witkowski, Czesław Ligęziński i Tadeusz Kadej). Jest w PRS91, nie ma w PRS92.
KU-135/368/404; zbud. 09.1951 (PRS 410259): DZI 90, potem ŚWI 2 (SOTF; SPRM „Belona”, Świnoujście – tak w PRS57). 1958: DZI 12 (SPRM Belona, Dziwnów). 1961: WŁA 100 (SPRM „Gryf”). 1966: ŁEB 9 (Kurzynoga Stanisław i Karcz Jan). Po 1973: WSG 11 (Wenta Roman). Po 1981: ZAG 15 (Wiśniewski Henryk i Andrzej). 1987: ZAG 15 (Janin E., Garbacz R.). Jest w PRS92, nie ma w PRS93.
KU-135/370/404; zbud. 1951 (PRS 410261): UST 16, potem UST 31, potem WŁA 97, potem ŁEB 8 (SOPJ; SPRM „10-lecia PRL” – tak w PRS57). 1.02.1963: zatonął w rejonie Stilo wskutek uszkodzenia kadłuba przez krę.
KU-135/445/404 (!); zbud. 1951 (PRS 410232): DZI 86, potem DZI 10 (SOUO; SPRM „Belona” – tak w PRS57). 1961: WŁA 77 („Gryf”). 1978: DZI 27 (Julian Majcher i Józef Świstak; po 1979: Franciszek Moszan). Po 1981: ŚWI 32 (Jan i Karol Ziemba). Jest w PRS87, nie ma w PRS88.
KU-135/445/404 (!); zbud. 1952 (PRS 410052): DZI 10, potem KOŁ 14 (SOUD; SPRM „Bałtyk” – tak w PRS57). 1962: skreślony z PRS. Pojawia się dopiero w 1967: JAS 49 (Jakub Lisakowski, potem Paweł i Stefan Lenc). Po 1979: ŁEB 56 (Ludwik Greczko i Zdzisław Walczak). Po 1981: WSG 5 (Bronisław Nowak). Jest w PRS91, nie ma w PRS92.
KU-135/466/404; zbud. 1952 (PRS 410053): DZI 3, potem KOŁ 7 (SOPP; SPRM „Bałtyk” – tak w PRS57). 1964: KOŁ 96 (Tadeusz Morszczyzna; po 1965: Tadeusz Ziółkowski). Po 1973: ŚWI 43 (Paweł Werochowski). 1978: DZI 1 (Franciszek Moszan i Roman Włodarczyk). Po 1979: ZAG 7 (Henryk Kubiak). Jest w PRS82.
KU-135/447/404; zbud. 02.1952 (PRS 410054): WŁA 80, potem ŚWI 1 (SOOT; SPRM „Belona” – tak w PRS57). 1958: DZI 24 (SPRM „Belona”). 1961: WŁA 78 (SPRM „Gryf”). 1966: skreślony z PRS.
KU-135/?; zbud. 1953 (PRS 410300): Przed 1970: ZAG 6 (B. Mudziński, E. Potała, J. Rosiewicz, K. Ossowski). 1970: JAS 7 (Jan Kohnke). 1979: WŁA 22 (Jan Glembin). 1979: WŁA 23 (Jan Glembin). 1987 skreślony z PRS
KU-135/612/N5; zbud. 1953 (PRS 410372): WSG 22 (SOXO; SPRM „Front Narodowy” – tak w PRS57). 1971: skreślony z PRS (brak w PRS'72).
KU-135/613/N5; zbud. 05.1953 (PRS 410373): WSG 23 (SOXP; SPRM „Front Narodowy”, – tak w PRS57).1967: JAS 4 (Lisakowski Zygmunt; po 1967: (Lisakowski Roman). Po 1979: ŁEB 54 (Beger Zbigniew), Skreślony z PRS po 1981
KU-135/614/N5; zbud. 1953 (PRS 410376): WSG 24 (SOZS; SPRM „Front Narodowy”, – tak w PRS57). Po 1959: WSG 24 (Mieczysław Grabowski). Nie ma w PRS66 i PRS70. 1970: ZAG 21 (Henryk Zulnowski). Po 1981: WŁA 2 (Jan Glembin). Jest w PRS94, nie ma w PRS95.
KU-135/615/N5; zbud. 1954 (PRS 410377): WSG 5 (SNAE; SPRM „Front Narodowy” – tak w PRS57); 1962: skreślony z PRS (brak w PRS'63); 1965: JAS 21 (Kohnke Stanisław); po 1966: JAS 21 (Detlaff Teofil); po 1973: WŁA 39 (Tomczak Zbigniew); 1979: DZI 22 (Tomczak Zbigniew); po 1981: DZI 22 (Marcinowski Krzysztof); 1991: skreślony z PRS (brak w PRS'92)
KU-135/616/N5; zbud. 11.1953 (PRS 410378): WSG 3 (SOZW; SPRM „Front Narodowy” – tak w PRS571966: ZAG 9 (nie podano armatora). 1966: WSG 3 (Truszke Józef). 1971: skreślony z PRS (brak w PRS'72)
KU-135/617/N5; zbud. 1953 (PRS 410379): WSG 12 (SNAF; SPRM „Front Narodowy” – tak w PRS57). 1965: skreślony z PRS (brak w PRS'66). 1971: WŁA 34 (Konkel Antoni). 1978: WSG 78 (Grala Józef, Walczak Zdzisław). po 1979: ŚWI 6 (Marcinkowski Stanisław). 1987: ŚWI 20 (Wleklak Stefan). Jest w PRS91, nie ma w PRS92.
KU-135/618/N5; zbud. 08.1953 (PRS 410380): WSG 25 (SNAJ; SPRM „Front Narodowy” – tak w PRS57; potem Szymon Lewandowski). 1979: ANTICA (jacht, PRS 631438)
KU-135/619/N5; zbud. 08.1953 (PRS 410381): WSG 26 (SNAK; SPRM „Front Narodowy” – tak w PRS57). Nie ma w PRS66.
Spi 1 -- 4 to oznaki kutrów z Rybackiej Spółdzielni Pracy "Śpiewowo" ze Świbna (Śpiewowo to pierwsza powojenna nazwa Świbna). Potem w Świbnie działała SPRM "Wyzwolenie".
Podsumowując informacje z dokumentów i rejestrów PRS mamy: 53 numery budowy i 53 numery PRS. Wniosek, choć nie do końca pewny, może być taki: zbudowano 53 jednostki typów KU-134/135.
Czyli 356/404 miał prawdopodobnie numer 410300 (tylko ten numer budowy nie ma "przydzielonego" numeru PRS), pozostaje tylko ustalić, co działo sie z tym kutrem przed rokiem 1961. Można też sprawdzić, czy były kutry o numerach PRS 410235 i 410237 (410234 to numer 355/404, a 410238 - 357/404, zaś 410236 to ARKA 74 Ust 34).
Wydaje mi się, że numer budowy 364/404 miał numer PRS 410255, bo podany przez Marka (410225) burzy sekwencję tych numerów (361/404 - 410252, ..., 370/404 - 410261), poza tym AvM podawał numer PRS 410255.
410300: ten numer w spisie akt PRS był początkowo przydzielony kutrowi WŁA 21 (ex HEL 58), któremu później (kiedy?) zmieniono "przydział" na 410279. Z kolei ten numer (410279) w drukowanych rejestrach nosi kuter KU-134/266. Wygląda na to, że temu kutrowi przydzielono dwa numery (41279 i 41300),a potem ktoś się połapał i naprawił błąd. Przy okazji: przy kutrze 410279 między UST 36 i WŁA 21 pojawia się jeszcze GDY 82.
410235: to jest JAS 20 (Leon Kohnke), zbudowany w 1948 w Pucku; jest w rodzinie Kohnke jeszcze w 1982 r.
410237: to jest SPI-38 ("Wyzwolenie" Świbno), któremu w spisie akt PRS przypisano numer budowy ŁU-8/296/404. W "drukowanych" rejestrach nie ma kutra o numerze 296/404.
364/404: racja, mój błąd - powinno być 410255. Kuter 410225 to GDA 31 (ex NPO 4), którego nie ma w "drukowanych" rejestrach.
Marek T pisze:...410237: to jest SPI-38 ("Wyzwolenie" Świbno), któremu w spisie akt PRS przypisano numer budowy ŁU-8/296/404. W "drukowanych" rejestrach nie ma kutra o numerze 296/404...
Pod numerem 296/404 budowano w Ustce łódź motorową typu ŁU-8-PJ, projekt był też oznaczany ŁU-800. Te jednostki miały następujące wymiary: 8,00(7,32)x2,72(2,45)x0,68 m, wypierały 4,75 t, a pomocnicze ożaglowanie miało powierzchnię 11,4 m2.