Kutry łososiowe typu KU-110 i KG-110 (MIR K-10)
1)
WsG-31 (PRS 41???) (Stocznia Rybacka, Gdynia, nr budowy 54/402, rozp. 13.I.1947, uk. V.1947; 11,04×3,4×1,15m; 1 sil. Deutz, 40 KM; 7 w)
(właściciel: Morska Centrala Handlowa; operator: Antoni Kowalczyk) --> 3.XI.1948 uciekł do Szwecji, rewindykowany ok. poł. 1949 --> 1949
??? --> dalsze losy?
2)
Łeb-20 (PRS 41???) (Stocznia Rybacka, Gdynia, nr budowy 61/402, rozp. VII.1947, uk. 1949?; 11,04×3,4×1,15m;) --> pocz. lat 50-tych
Ust-9 --> 1953 kuter ratowniczy
Wydra (7,5BRT; 11,0×3,40×?m; 1 sil. Völund, nr silnika 2009, 35/45 KM; 6 w)
(Polskie Ratownictwo Okrętowe) --> istniał w 1960, dalsze losy?
3)
WWs-29 (PRS 41159) -->
(PRS 410159) (Stocznia Rybacka, Ustka, nr budowy 257/404, rozp. III.1948, uk. VIII.1948, przek. 4.IX.1948)
(właściciel: Morska Centrala Handlowa; operator: Jan Śmietana) --> przed XI.1948
Gdy-156 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; operator: Jan Śmietana) --> 19.III.1949 uciekł do Szwecji, rewindykowany ok. poł. 1949 --> 26.IX.1949 kuter patrolowy
KP-34 Rutkowski (Wojska Ochrony Pogranicza) --> wycof. 26.V.1965 --> 1966
Swb-38 (Antoni Pawelec) --> 1969
Ust-121 (Jerzy Radwan-Wiatrowski i Czesław Popławski -->
Rajmund Główczewski) --> po 1979
Kam-5 (Jarosław Olkiewicz) --> po 1981
Świ-26 (w 1985: 9 BRT, 3 NRT; 10,60(rej.)×3,51×?m; 1 sil. 4-suw, 2-cyl. Puck A-50, 50 KM)
(Kazimierz Kopczyński) --> skreślony z rejestru PRS w 1990 roku
4)
WWs-18 (PRS 41178) (Stocznia Rybacka, Ustka, nr budowy 258/404, rozp. III.1948, uk. 6.X.1948, przek. 10.XI.1948)
(właściciel: Morska Centrala Handlowa; operator: Ludwik Lisakowski) --> przed V.1949
Wła-13 --> przed I. poł.1950
WsG-47 --> przed 1957
Spi-31 (SNBZ)
(SPRM „Wyzwolenie”) --> skreślony z rejestru PRS w 1959 roku
5)
WsG-42 (PRS 41152) -->
(PRS 410152) (Stocznia Rybacka, Ustka, nr budowy 259/404, rozp. III.1948, uk. 20.X.1948, przek. 10.XI.1948)
(właściciel: Morska Centrala Handlowa; operator: Leon Styn) --> I.poł.1950
Łeb-21 --> przed 1957
Spi-3 (SOYH)
(SPRM „Wyzwolenie”) --> 1957
Swb-38 (w 1985: 9 BRT, 3 NRT; 11,00×3,60×?m; 1 sil. 4-suw, 4-cyl. Andrychów S-324B1, 75 KM; 6 w)
(Jan Materek -->
Józef Ciechowicz i Stanisław Skiba --> po 1973
Michał Wróblewski) --> po 1987
Jas-4 (Andrzej Ogiński i Krzysztof Stanisławek) --> 1990
Wła-24 (Jan Styn) --> skreślony z rejestru PRS w 1994 roku
Półkutry zalewowe typu KU-102
11)
Trb-29 (PRS 41319) -->
(PRS 410319) (Stocznia Rybacka, Ustka, nr budowy 195/404, rozp. VIII.1947, uk. IV.1948, podn. band. 21.IV.1948; 10,2×3,5×1,14/1,20m; 1 sil. Völund, 17/20 KM)
(Franciszek Kunoth) --> po I.poł. 1950/przed 1952
Świ-12 --> przed 12.I.1952 motorowa łódź rybacka
Koł-10 (SPRM „Belona” --> 1958
SPRM „Bałtyk”) --> 1969
Koł-137 (9 BRT, 2 NRT; 10,15×3,41×?m; 1 sil. 2-suw, 1-cyl. Callesen, 25 KM)
(PPiUR „Barka” --> po 1979/przed 1985
Paweł Magierek --> po 1984/przed 1990
Tadeusz Magierek) --> w IV.kw. 1991 roku skreślony z rejestru PRS
12)
Trb-30 (PRS 41320) -->
(PRS 410320) (Stocznia Rybacka, Ustka, nr budowy 196/404, rozp. VIII.1947, uk. IV.1948, podn. band. 21.IV.1948; 10,2×3,5×1,14/1,20m; 1 sil. Völund, 17/20 KM)
(Franciszek Recke) --> po I.poł. 1950/przed 1952
Świ-13 --> przed 12.I.1952 motorowa łódź rybacka
Koł-11 (SPRM „Belona” --> 1958
SPRM „Bałtyk”) --> 1969
Koł-138 (Wacław Kuźniewicz, Zdzisław Sołtys, Zdzisław Wieczorek) --> w 1973 roku skreślony z rejestru PRS
JB pisze:Kutry o długości 9,9 m (może KU-99 )
A może przez analogię do typu KU-915:
Kutry rybackie typu KU-990
21)
Ust-10 (Stocznia Rybacka, Ustka, uk. 1948; 9,9×3,86×1,8m; 1 sil. Junkers, nr silnika 19353, 20 KM; 8 w)
(Wojciech Białkowski) --> istniał w 1950 roku, dalsze losy?
22)
Ust-27 (Stocznia Rybacka, Ustka, uk. 1948; 9,9×3,86×1,8m; 1 sil. Deutz, nr silnika 625189/90, 24 KM; 8 w)
(Roman Szyndraleiwcz i Władysław Nadwodnik) --> istniał w 1950 roku, dalsze losy?
Kutry łososiowe typu KU-915
31) kuter dozorczy?
Łeb-8 (PRS 41001) (SOYN; Stocznia Rybacka, Ustka, nr budowy 252/404, rozp. 1947, uk. IV.1948; 1 sil. Atlantic, 35 KM)
(Morski Urząd Rybacki, Gdynia?) --> kuter dozorczy
Łeb-22 (15BRT; 9,15×3,95×?m; 1 sil. Atlantic)
(Morski Urząd Rybacki, Gdynia --> przed 1957
Gdański Urząd Morski) --> 1960
ZaG-29 (Teresa Domozych) --> w 1962 roku skreślony z rejestru PRS.
32) kuter dozorczy
Tol-65 (PRS 41002) (SOYE; Stocznia Rybacka, Ustka, nr budowy 253/404, rozp. 1947, uk. VI.1948; 1 sil. Atlantic, 35KM)
(Morski Urząd Rybacki, Gdynia --> przed 1957
Gdański Urząd Morski) --> 1960
WsG-5 (Edward Dźwigoń) --> w 1962 roku skreślony z rejestru PRS.
33) kuter dozorczy
Szcz-29 (PRS 41003) (SOUT?; Stocznia Rybacka, Ustka, nr budowy 254/404, rozp. 1947, uk. VI.1948, przek. 6.VIII.1948, przeb. 9.XI.1948-7.I.1949; 9,15×3,95×0,95m; 1 sil. Atlantic, nr silnika 259/409, 35 KM)
(Morski Urząd Rybacki, Szczecin) --> II.poł.1949
M-25 Wiesława (Wojska Ochrony Pogranicza) --> V.1951
KP-15 Wiesława (Wojska Ochrony Pogranicza) --> pocz.1952
Wiesława (PRS 62014) (SOUT; 9,15×3,95×0,95m; 1 sil. 4-cyl. Atlantic, 35 KM; 6-7w)
(Morski Urząd Rybacki, Szczecin --> przed 1959
Szczeciński Urząd Morski) --> w 1965 roku skreślony z rejestru PRS.
34) kuter ratowniczy
RT-1 (PRS 41004) (Stocznia Rybacka, Ustka, nr budowy 255/404, rozp. 1947, uk. VI.1948; 9,15×3,95×0,95m; 1 sil. Atlantic, 35 KM)
(Główny Urząd Morski --> 1.I.1948
Gdański Urząd Morski --> 1.I.1950
Zarząd Portu Gdańsk-Gdynia) --> 25.XI.1950
AR-1 (1 silnik Alfa Romeo)
(Polska Marynarka Wojenna) --> ok. 1956 (31.III.1951?)
Spi-13 (SNBX, 1 silnik Lister, nr silnika 1926)
(SPRM „Wyzwolenie”) --> w 1965 roku skreślony z rejestru PRS.
UWAGA: możliwe, iż około 1957 roku został przemianowany na Swb-13 bądź Swb-31.
35)
Gda-22 (PRS 41005) (SOYO; Stocznia Rybacka, Ustka, nr budowy 256/404, rozp. 1947, uk. VII?.1948, przek. 11.VIII.1948; 1 sil. Atlantic, 35 KM)
(SPRM „Jedność Rybacka”) --> pocz. 1950?
Łeb-33 (SPRM „10-lecie PRL”) --> w 1961 roku skreślony z rejestru PRS.
Kutry łososiowe nietypowe, zbliżone do typu KU-915
41)
Ust-20 (PRS 41???) (Stocznia Rybacka, Ustka, nr budowy 293/404, uk. 1947; 9,15×3,95×1,2m; 30 KM; 6 w)
(Zubrzucki i Szymański) --> dalsze losy?
UWAGA: możliwe, że zbudowany pod numerem budowy 294/404.
42)
Ust-26 (PRS 41241) (Stocznia Rybacka, Ustka, nr budowy 294/404, uk. I.kw.1948; 9,15×4,00×0,96m; 1 sil. MWM, 40 KM; 6 w)
(Katarski) --> po 12.I.1952/przed 1957
Ust-16 [SNKE; 7BRT; 9,19(rej.)×4,00×?m; 1 sil. Lister, nr silnika 10783, 30 KM]
(SPRM „Łosoś”) --> 1966
Swb-41 (SPRM „Wyszwolenie”) -->
Swb-44 (SPRM „Wyzwolenie”) --> w 1969 roku skreślony z rejestru PRS.
UWAGA: możliwe, że zbudowany pod numerem budowy 293/404.