Franek Wichura pisze: ↑Nigdy czegos takiego nie wymagalem. Prosilem jedynie o uzasadnienie/dane na podstawie ktorych Kolega opiera swoje zdanie.
A czym uzasadnileś pomysł przetrwania wybranych okrętów?
Franek Wichura pisze: ↑Perspektywa zmeniala sie z czasem - gdyby przetrwaly do 1936 to moze inna perspektywa pozwolilaby przedluzyc ich zywot i na lata wojny. A w czasach wojny to nie tylko na stare krazowniki, niszczyciele czy o.p. spogladano z innej perspektywy ale i na bocznokolowiec tez - wiec moze i wspomniane dwa okrety dostalyby szanse na drugie zycie.
Gdyby babcia miała wąsy to by dziadkiem była. Gdybanologia.
Franek Wichura pisze: ↑ Dziala 133 pojawily sie raptem na dwoch typach jednostek i jednym pancerniku - kaliber 114 owszem kariere zrobil. Tylko akurat nie na krazownikach.
A co to ma do rzeczy? 102 zrobiły kariere na krążownikach?
Franek Wichura pisze: ↑ To ciekawe zdanie - bo na liscie okretow z armatami plot 102 mm sa lotniskowce, pancerniki, krazowniki ciezkie, lekkie, a nawet monitory.
Sprawdź, które 102 to raz, co miało się pojawić, a co się pojawiło nie jest tym samym to dwa, a trzy to jeśli były tak rozchwytywane to skąd przekonanie, że starczyło by i na stare dziadki?
Franek Wichura pisze: ↑ Skad informacja ze tak bylo - ma Kolega daty kiedy piewszy AA przebudowany z typu C wszedl do lini i kiedy rozpoczeto prace kocenpcyjne nad typem Dido?
A co ma jedno do drugiego?
Franek Wichura pisze: ↑Nic nie wyjasnia. Robiono jedno i drugie - a jedno nie wyklucza drugiego. RN potrzebowala i krazownikow i niszczycieli (o innych okretach nie wspominajac). RN wziela 50 starych niszczycieli z USA - czy to "wyjasnia" ze wolala je od Huntow?
No, mamy przedstawiciela admiralicji w gronie... witam, witam. To ile wybudowano tych Huntów i przebudowano staruszków w czasie wojny?
Franek Wichura pisze: ↑Poprosze o zrodlo tej informacji - jakie okrety i kiedy oraz jaki byl zakres robot - to ciekawa sprawa a Kolega wspomina o niej po raz drugi - niestety bez szczegolow.
Już pędzę badać archiwa angielskie....
Franek Wichura pisze: ↑Dlaczego ni stad ni zowąd - gdyby byly to moza by planowac odpowiednio wczesnie- patrz zrealizowane przebudowy typu C na AA - nie ma okretow to i nie ma planow – jakie tu ma Kolega watpliwosci?
Potrzebuję łopaty....
Franek Wichura pisze: ↑Znamienne jest to ze nastepny przebudowany na AA krazownik czyli HMS Colombo, zostal przebudowany w WB i uzbrojony w armaty 102 mm – tak wiec w srodku wojny znalazo sie miejsce na wcisniecie stargo grata i jego przerobke.
W zastraszającej ilości sztuk? Czy aby przebudowa typu C nie była wcześniej planowana?
Franek Wichura pisze: ↑Czyli Kolega pisze co mu sie wydaje i niech inni sobie szukaja gdzie to jest napisane - fajny pomysl na dyskusje.
Nie no dużo lepszy jest: Czemu na KGV nie dano dział 406... bo taki mam pomysł.
Franek Wichura pisze: ↑Jak dotychczas goloslowne pozostaly twierdzenia Kolegi o niemoznosci ubrojenia dwoch dodatkowch krazownikow AA przerobionych z typu C w latach 1939-1940 – bo ironiczne uwagi typu:...sa zero warte.
No twoje wymysły sa poparte dokumentacją stoczniową.... i dokumentami wprost z admiralicji...
Franek Wichura pisze: ↑Jak dotychczas goloslowne pozostaly twierdzenia Kolegi o remontach okretow RN w USA w roku 1940.
Jak dotychczas goloslowne jest stwierdzenie Kolegi ze doświadczenia zdobyte przy przebudowie typu C na AA pozwoliły na opracowanie jednostki docelowej w postaci krążowników typu Dido.
To czekam na te dokumenty o możliwości przechowania i przebudowy pierwszych krążowników typu C....
Franek Wichura pisze: ↑Kolega taki oczytany (a przynajmniej stara sie stwarzac takie wrazenie) to chyba nie bedzie klopotu zamiast pisac o netflixie wrzucic cos konkretnego w temacie tego co sie twierdzi - a moze sie myle?
Nie nie mylisz się, chylę czoła przed wybitnym umysłem i się już nie odzywam
Dodano po 32 minutach 23 sekundach:
greg_tank pisze: ↑
Peperon pisze: ↑
W trakcie służby „Illustrious” kilkakrotnie był poddawany modernizacjom. Pierwszą przeprowadzono w trakcie remontu w Norfolk Naval Shipyard w Portsmouth w Stanach Zjednoczonych w okresie od maja do listopada 1941 roku.
Jak widać, Amerykanie remontowali okręty Brytyjczyków. A formalnie byli neutralni.
Pierwszy większy okręt remontowany to HMS Malaya. Przed uruchomieniem Lend-Lease Act nie było wcześniej remontów, chociaż Brytyjczycy interesowali się tematem już od września 1939 (z kilku różnych względów, mieli świadomość problemów i ograniczeń we własnym potencjale remontowym - a potem było już tylko gorzej), jeszcze przed L-L robiono sporo w zakresie organizacji i planowania, ale ze startem czekano na odpowiednie zmiany prawne.
Polecam:
Industrial-Grade Generosity: British Warship Repair and Lend-Lease in 1941
To nie jest kwestia kiedy dokładnie przeprowadzano remonty w USA. Chodzi o pokazanie innego problemu, który leży w niewydolności przemysłu stoczniowego u Brytyjczyków i z czego on wynikał oraz dlaczego pomysł dodatkowej przebudowy okrętów był mało prawdopodobny. Ograniczenia finansowe spowodowały zamknięcie wielu zakładów i zmniejszenie ich mocy przerobowych brytyjskich stoczni. Gdyby staruszki przetrwały, a nie poszły na żyletki pewnie zostały by wcześniej ujęte w planach przebudowy lub/i remontów. Ale z powodu ograniczeń mało prawdopodobne jest by ktoś nagle wcisnął do przebudowy 2 okręty w latach 39-40 w/w powodów. I tak była masa poślizgów. Nie jest to niemożliwe, ale moim zdaniem marne są na to szanse. Znamiennym jest, że żaden z krążowników typu D nie poszedł do przebudowy na plot. Co więcej o ile dobrze pamiętam nie wszystkie C zostały przebudowane, do tego Caroline przetrwała, a jakoś nikt nie próbował jej uruchomić, a co najmniej 2 przebudowane w 40 roku stały się trwale podwodne. Zaś kwestia remontów w USA była podnoszona już od wybuchu wojny, jednak początkowo nie było możliwości prawnych, ale już od 40 roku amerykanie cichaczem remontowali brytyjskie jednostki początkowo tylko statki lub jednostki eskortowe. Więcej o kontaktach i wzajemnych rozmowach miedzy Churchilem i Rooseveltem można poczytać w Bogdan Grzeloński „Winston Churchill i Franklin D. Roosevelt. Alianci 1940–1942”.