Strona 4 z 4

: 2005-04-18, 21:14
autor: Emden
Nie, zle przecież jeszcze Nurnberg miał tlokowe...
A co do Dresdena to się tyczyło:
Dwa pancerne z maszynami tłokowymi, trzy małe z turbinami,
Czyli dwa pancerne-tłokowe, jeden mały-turbinowy i dwa małe tłokowe...

Czyli nadwyżka na Karsruhe spowodowana była innymi lepszymi maszynami?

Jak ktos mógł by objaśnić róznice i zasady dzialania tych wszystkich turbin i kotłow - wdzieczny bym był :D

Bo dla mnie wszystkie turbiny to takie łopatki na wale :roll:

: 2006-01-19, 18:29
autor: Drake
1. Monitor - pierwszy okręt z artylerią w wieży
2. Gloire - pierwszy okręt w historii zaprojektowany jako pancerny
3. Warrior - pierwszy okręt zbudowany z żelaza
4. Turbinia - pierwszy okręt napędzany turbiną
5. Dreadnought - pierwszy okręt z jednolitą artylerią główną
6. Furious - pierwszy lotniskowiec świata
7. Hermes - pierwszy zbudowany od podstaw lotniskowiec
8. Hood - ostatni prawdziwy krążownik liniowy, największy okręt między wojnami i duma Anglików
9. Bismarck - zatopił Hooda i upokorzył Anglików jak nikt inny
10. Yamato - teoretycznie najpotężniejszy pancernik świata oraz (razem z Musashi) największy pancernik jaki zbudowano
11. Missouri - ostatni pancernik US Navy, podpisano na nim kapitulację Japonii
12. Vanguard - ostatni zbudowany pancernik świata, najlepszy europejski pancernik i symbol końca ery pancerników
13. Nautilus - pierwszy atomowy okręt podwodny
14. Forrestal - pierwszy zbudowany superlotniskowiec
15. Enterprise - pierwszy lotniskowiec z napędem atomowym

Oczywiście inne, jak np. Aurora, Victory, Souh Carolina, Błyskawica czy Vasa, można dopisać, ale ja wypisałem tylko te najważniejsze według mnie.