Statki na Nilu
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
Na temat Lotus i Cairo mam jeszcze z D. Haws'a Merchant Fleets Profile, P&O
LOTUS (wyglada ze blednie podane miejsce budowy Deptford)1838; 40 GRT;
83ft2inx13ft2inx2ft (draft); paddle; 30HP, 12 kts, hull-iron, 100 passengers
1840 Sierpien: zakupiony jako "DAHLIA" od Mitchell'a z Newcastle i przemianowany na "LOTUS"
1841, kwiecień: przybyl do Egiptu, na czesci trasy holowany przez Oriental (P&O). Uzywany na Nilu na trasie Kair-Atfeh. 15 godzinny rejs
1847, kwiecien: przejety przez egipski rzad
CAIRO zb 1841 Ditchburn& Mare, Blackwall,London; 55 GRT; 100ftx14ftx2ft draft; Paddle ; 40ihp, 15mph - maszyna prod. John Penn & Co, Greenwich, zelazny kadlub
Kabny pasazerski i maszynownia pod pokladami. Panie mialy specjalna 16-osobowa sypialnie.
1841, wrzesien - wyslany do Egiptu, Uzywany na trasie Kair-Atfeh.
1847, kwiecien - przejety przez egipski rzad
LOTUS (wyglada ze blednie podane miejsce budowy Deptford)1838; 40 GRT;
83ft2inx13ft2inx2ft (draft); paddle; 30HP, 12 kts, hull-iron, 100 passengers
1840 Sierpien: zakupiony jako "DAHLIA" od Mitchell'a z Newcastle i przemianowany na "LOTUS"
1841, kwiecień: przybyl do Egiptu, na czesci trasy holowany przez Oriental (P&O). Uzywany na Nilu na trasie Kair-Atfeh. 15 godzinny rejs
1847, kwiecien: przejety przez egipski rzad
CAIRO zb 1841 Ditchburn& Mare, Blackwall,London; 55 GRT; 100ftx14ftx2ft draft; Paddle ; 40ihp, 15mph - maszyna prod. John Penn & Co, Greenwich, zelazny kadlub
Kabny pasazerski i maszynownia pod pokladami. Panie mialy specjalna 16-osobowa sypialnie.
1841, wrzesien - wyslany do Egiptu, Uzywany na trasie Kair-Atfeh.
1847, kwiecien - przejety przez egipski rzad
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
i jeszcze nastepujace statki P& O
ATFEH - zbud 1842 John Penn & Co, Greenwich, 40 tons burthen; 2 sruby, 2 maszyny po 10 HP; zelazny kadlub
zmontowany dla prob w Angli z tymczasowymi nitami (Lead rivets), potem w czesciach przewieziony przez "Oriental" do Egiptu.
1843: wszedl do sluzby jako holownik barek na Kanale Mahmoudiye pomiedzy Aleksandria a Nilem
1847, kwieicen : przejety przez egipski rzad
DELTA - zbud. 1844 Miller Ravenhill & Co, Blackwall, London;
240 GRT; 149ftx19ft5inx8ft; paddle direct acting; 120ihp; drewniany kadlub
1844, 20 sierpnia: wodowany. przekazany ok. 2 tygodnie pozniej. Zbudowany na linie Kair-Atfeh
1846.: przejety przez egipski rzad
ATFEH - zbud 1842 John Penn & Co, Greenwich, 40 tons burthen; 2 sruby, 2 maszyny po 10 HP; zelazny kadlub
zmontowany dla prob w Angli z tymczasowymi nitami (Lead rivets), potem w czesciach przewieziony przez "Oriental" do Egiptu.
1843: wszedl do sluzby jako holownik barek na Kanale Mahmoudiye pomiedzy Aleksandria a Nilem
1847, kwieicen : przejety przez egipski rzad
DELTA - zbud. 1844 Miller Ravenhill & Co, Blackwall, London;
240 GRT; 149ftx19ft5inx8ft; paddle direct acting; 120ihp; drewniany kadlub
1844, 20 sierpnia: wodowany. przekazany ok. 2 tygodnie pozniej. Zbudowany na linie Kair-Atfeh
1846.: przejety przez egipski rzad
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
poczta zadzialala i voila:
oto flota Thomas Cook na sezon 1927/28
(zdjecia z folderu pojawia się do tygodnia pojawia sie na mojej stronie)
Duże parowce - NILE STEAMERS
SUDAN, ARABIA
236x36(wl)/50 (max)ft; 500HP;paddle; 80 pas.
(20-dniowe rejsy Kair-Luksor-Asuan)
EGYPT
230x36(wl)/50 (max)ft;500HP; paddle;80 pas.
(20-dniowe rejsy Kair-Luksor-Asuan)
ROSETTA, DAMIETTA
231x30(wl)ft;500HP; stern; 60 pas.
(14-dniowe rejsy Asjut-Luksor-Asuan)
DELTA
159x27(wl)ft;400HP;stern; 44 pas
(jeden 20-dniowy i dwa 14-dniowe rejsy)
THEBES
150x26(wl)ft;300HP; stern; 44 pas
(7-dniowy rejs Asuan-II katarakta)
Male parowce - PRIVATE STEAMERS
MEMNON
131x19ft; 150HP;paddle; 19 pas
CHONSU, SERAPIS
125x18ft;130HP;paddle;12(Serapis:13) pas
OONAS
110x18ft;130HP;paddle; 11 pas
FOSTAT
100x22ft;185HP;stern;9pas
SETI
100x18ft;120HP, paddle;8pas
SCARAB
90x17ft; 90HP;stern;6pas
Dahabije - DAHABEAHS
CHEOPS, SESOSTRIS
11-x19ft6inch; 7(Sesostris;8)pas
ZINET-EL-NIL
112ft6inx19ft; 6 pas
THAMES
95x17ft7in; 4 pas
Motorowki wycieczkowe - LAUNCHES
NITOCRIS
HAPI
SEBEK
Holowniki (do holowania dahabiji)
PTAH
ANUBIS
THOTMES
PEPI
szereg barek od 150 t powyzej
Wazne!!! EGYPT zostal zbudowany w 1907 w Woolston - zdaje sie ze wiecej danych o nich mogloby sie znalezc na odpowiedniej liscie stpczniowej
oto flota Thomas Cook na sezon 1927/28
(zdjecia z folderu pojawia się do tygodnia pojawia sie na mojej stronie)
Duże parowce - NILE STEAMERS
SUDAN, ARABIA
236x36(wl)/50 (max)ft; 500HP;paddle; 80 pas.
(20-dniowe rejsy Kair-Luksor-Asuan)
EGYPT
230x36(wl)/50 (max)ft;500HP; paddle;80 pas.
(20-dniowe rejsy Kair-Luksor-Asuan)
ROSETTA, DAMIETTA
231x30(wl)ft;500HP; stern; 60 pas.
(14-dniowe rejsy Asjut-Luksor-Asuan)
DELTA
159x27(wl)ft;400HP;stern; 44 pas
(jeden 20-dniowy i dwa 14-dniowe rejsy)
THEBES
150x26(wl)ft;300HP; stern; 44 pas
(7-dniowy rejs Asuan-II katarakta)
Male parowce - PRIVATE STEAMERS
MEMNON
131x19ft; 150HP;paddle; 19 pas
CHONSU, SERAPIS
125x18ft;130HP;paddle;12(Serapis:13) pas
OONAS
110x18ft;130HP;paddle; 11 pas
FOSTAT
100x22ft;185HP;stern;9pas
SETI
100x18ft;120HP, paddle;8pas
SCARAB
90x17ft; 90HP;stern;6pas
Dahabije - DAHABEAHS
CHEOPS, SESOSTRIS
11-x19ft6inch; 7(Sesostris;8)pas
ZINET-EL-NIL
112ft6inx19ft; 6 pas
THAMES
95x17ft7in; 4 pas
Motorowki wycieczkowe - LAUNCHES
NITOCRIS
HAPI
SEBEK
Holowniki (do holowania dahabiji)
PTAH
ANUBIS
THOTMES
PEPI
szereg barek od 150 t powyzej
Wazne!!! EGYPT zostal zbudowany w 1907 w Woolston - zdaje sie ze wiecej danych o nich mogloby sie znalezc na odpowiedniej liscie stpczniowej
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
http://www.paddingtonticketauctions.co.uk/e13/cat.html
mozesz kupis
234 A THOMAS COOK TOURIST GUIDE "Egypt and The Nile" for 1903 – 1904 Season detailing the programme of arrangements and including pictures and layout plans of Paddle Steamer and other vessels. A little spine damage, but good overall. (1) £12
AvM
mozesz kupis
234 A THOMAS COOK TOURIST GUIDE "Egypt and The Nile" for 1903 – 1904 Season detailing the programme of arrangements and including pictures and layout plans of Paddle Steamer and other vessels. A little spine damage, but good overall. (1) £12
AvM
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
przeczytalem te wiadomosc z lekkim niepokojem bo akurat ktos w tym czasie mogl plynac statkiem po Nilu. Swoja droga dosc absurdalny wypadek - wszyscy ranni byli na pokladzie slonecznym by obserwowac zachod slonca - czy "King Tut" zszedl z kursu ze uderzyl w most pod ktorym normalnie powinien przejsc?
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45